با ما در ارتباط باشید: 0314566
اصول طراحی سایت فروشگاهی

تعداد خریداران آنلاین در سال 2021 در مقایسه با چند سال گذشته به طور تصاعدی افزایش یافته و احتمال رشد کسب و کارها در بازار آنلاین بیشتر شده است. اما ناگفته نماند که شما به عنوان یکی صاحبین مشاغل آنلاین مسیر دشواری را پیش‌رویتان دارید، زیرا باید مشتریان مورد هدفتان را از برندها و فروشگاه‌های جذاب و باسابقه دیگر جلب فروشگاه خودتان کنید و آنها را با محصولات و خدمات خود از رقبای حرفه‌ای‌تان دور نگهدارید. توجه داشته باشید که اگر اصول طراحی فروشگاه اینترنتی و سئو محصولات را رعایت نکرده باشید، فروش مناسبی کسب نمی‌کنید و شغلتان در خطر نابودی قرار می‌گیرد. برخی از سایت‌ها نیز با چنین مشکلاتی روبه‌رو هستند اما ممکن است دقیقا ندانند که با رعایت نکردن چه مواردی در طراحی و سئو سایت فروشگاهی خود اکنون دچار چالش شده‌اند.

راه اندازی سایت فروشگاهی خود را به فروشگاه ساز پونه مدیا بسپارید و با خیال راحت از مسیر موفقیت لذت ببرید.

اصول طراحی سایت فروشگاهی 

اهمیت طراحی سایت فروشگاهی

سایت‌های فروشگاهی یک فرصت ارزشمند و سودآور برای کارآفرینان آنلاین به شمار می‌روند و احتمالاً به این زودی‌ها نیز از بین نمی‌روند. مصرف کنندگان عاشق خرید و سفارش آنلاین محصولات شده‌اند و برای کارآفرینان و صنعتگران ساده و ساده‌تر می‌شود که فروشگاه‌های خود را ایجاد کنند و محصولاتشان را به فروش برسانند. کاربران اینترنت به اندازه کافی باهوش هستند که بین یک سایت معتبر یا با کیفیت بالا و یک سایت بد تفاوت قائل شوند. آمارها نشان می‌دهد که بیش از 80 درصد از جمعیت آنلاین از طریق سایت‌های فروشگاهی اجناس مورد نیاز خود را سفارش می‌دهند و از این تعداد بیش از 50 درصد مردم بیش از یک بار این محصولات را خریداری می‌کنند. ما در این مطلب فهرستی از اصول طراحی سایت فروشگاهی که باید در سال 2021 رعایت کنید را برای افزایش سریع فروش شما گردآوری کرده‌ایم. ما تضمین می‌کنیم با کمک یک شرکت طراحی وب سایت حرفه ای و کاربلد و با راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای برندتان می‌توانید کسب و کار آنلایتان را رونق دهید.

اهمیت طراحی سایت فروشگاهی   

ویژگی های طراحی سایت فروشگاهی

ازجمله ویژگی ها و امکانات فروشگاه اینترنتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاربر پسند
پیمایش در سایت فروشگاهی باید آسان باشد. یک فرایند جستجوی آسان به کاربران اجازه می‌دهد تا به صفحات یا محصولات مختلف دسترسی پیدا کنند. کاربران تمایل به خرید محصولاتی را دارند که سایت‌ها جزئیات و تصاویر زیادی از آنها را در اختیارشان قرار می‌دهند تا بتوانند محصولات را بدون لمس یا مشاهده واقعی به خوبی بشناسند و تصمیم به خریدشان بگیرند. هرچه تصاویر واقع‌بینانه‌تر به نظر برسد، شانس شما برای تبدیل کاربر به مشتری بیشتر می‌شوند.

عناصر طراحی منحصر به فرد
به دلیل بازار رقابتی آنلاینی که سایت‌های فروشگاهی در آن فعالیت می‌کنند، ضروری است که در میان رقبایتان متفاوت ظاهر شوید. بازار مملو از سایت‌های فروشگاهی جایگزین است و باید دلیل محکمی وجود داشته باشد که کاربر به جای خرید از رقبا از سایت فروشگاهی شما خرید کنند. یک طراحی خلاقانه بازدیدکنندگان را مجبور به مرور سایت شما می‌کند و به شما فرصتی می‌دهد تا بدون هیچ زحمتی مصرف کنندگان خود را تحت‌تأثیر قرار دهید. به یاد داشته باشید، اولین برداشت از اهمیت بالایی برخوردار است.

امنیت
هر شخصی که تصمیم دارد محصولات مورد نظرش را از سایت شما خریداری کند، باید مطمئن شود که اطلاعات شخصی و مالی او در سایت شما امن است و شما قصد ندارید آنها را با شخص ثالثی به اشتراک بگذارید. اطمینان حاصل کنید که درگاه پرداخت شما ایمن و مطمئن است، زیرا امنیت در سایت‌هایی که درگاه خرید دارند حرف اول را می‌زند. در صورت درز اطلاعات مصرف کنندگان سایت شما از درجه اعتبار ساقط می‌گردد.

ویژگی های طراحی سایت فروشگاهی   

سازگار با گوشی‌های هوشمند
طراحی سایت فروشگاهی باید به نحوی باشد که تمام صفحات سایت شما در انواع مختلف صفحه‌های نمایش دستگاه‌های هوشمند به طور واضح قابل خواندن باشد. در این صورت کاربر نیازی ندارد به صورت دستی تنظیمات صفحه نمایش را تغییر دهد. توجه داشته باشید که بیشترین میزان خرید کاربران از سایت‌های فروشگاهی به وسیله گوشی‌های تلفن همراه انجام می‌پذیرد، پس فضا را برای دسترسی بیشتر کاربران به محصولات فروشگاهتان آماده کنید.

شناسایی مخاطبان هدف
شما باید مشتریان خود را به خوبی بشناسید و سایت فروشگاهی خود را متناسب با علاقه و نیاز آنها طراحی کنید تا بتوانید به بهترین شکل به مشتریان خود خدمات ویژه‌تان را ارائه دهید. شما باید مخاطبان مورد نظر خود را شناسایی کرده و الگوهای خرید آنها را بررسی کنید. به این ترتیب، می‌توانید تجربه کاربری آنها را که به طور مستقیم درآمد شما را افزایش می‌دهد بهبود بخشید.

افزودن ستون جستجو
گزینه جستجو برای هر سایت فروشگاهی ضروری است، زیرا ممکن است بازدیدکنندگان به دنبال محصول خاصی برای خریداری باشند و مرور دسته‌های مختلف و جستجوی یک محصول خاص ممکن است به یک کار خسته کننده تبدیل شود. بنابراین، به جای اینکه کاربران را با دسته بندی‌ها و فیلترهای گوناگون سردرگم کنید، می‌توانید به آنها اجازه دهید تا محصول را فقط با تایپ نام و جستجوی نتایج مربوطه مستقیماً مرور کنند.

ویژگی های طراحی سایت فروشگاهی   

توضیحات محصول
مهمترین بخشی که در سایت شما قرار دارد توضیحات محصولات است که می‌تواند بر قضاوت خریدار شما تأثیر مستقیم بگذارد. هرچه فونت‌ها، محتوای توصیفی، تصاویر و فیلم‌ها جذاب‌تر باشند، خریدار بهتر آن محصول را با نیازهای خود مرتبط شناسایی می‌کند. این کار اساسا توسط طراح انجام نمی‌گیرید اما شما می‌توانید از او درخواست کنید در خصوص تولید محتوا و ایجاد تصاویر مفید به شما راهنمایی دهد.

توجه داشته باشید که سایت فروشگاهی شما به عنوان ویترین فروشگاهتان عمل می‌کند و اگر چیدمان ویترینتان زیبا و جذاب نباشد و نتوانید نظر بازدیدکنندگان را جلب کنید به‌راحتی مشتریان بالقوه فراوانی را از دست خواهید داد.
اگر شما هم صاحب یک نام تجاری هستید و در زمینه ارائه محصولات فعالیت می‌کنید، همین حالا با مشاوران ما در رسانه پونه تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره ساخت فروشگاه اینترنتی حرفه ای، در اولین فرصت سایت فروشگاهی خود را راه اندازی کنید.

امتیازی ثبت نشده است.