با ما در ارتباط باشید: 0314566
تحریم دامنه های ایران توسط ریسلو، از شایعه تا واقعیت

اگر مدیر یک سایت و یا یک شرکت میزبانی وب هستید حتما از تحریم های دامنه توسط شرکت ریسلو علیه ایران خبردار شده اید!

شرکت ها و افراد سودجو با انتشار اطلاعیه های مختلف و با اعلام خبر تحریم ایرانیان با عنوان از دست رفتن دامنه، باعث بوجود آوردن نگرانی ها ی متعدد در فعالان حوزه وب گشته اند. از این رو از کاربران و مشتریان محترم خواستاریم نگران این موضوع نبوده و فریب این قبیل از اطلاعیه ها را نخورید.

ریسلو به عنوان یک شرکت دو ملیتی هلندی-آمریکایی از چهار سال گذشته مسئول نگهداری دامنه های ایرانی می باشد و شرکت پونه مدیا تعدادب از دامنه های بین المللی خود را از طریق این رجیسترر به ثبت رسانده است.

اما آیا جای نگرانی برای دامنه های بین المللی com,com و ... ثبت شده در ریسلو وجود دارد؟

باتوجه به متن ایمیل ارسالی از سمت ریسلو برای تمامی کاربران نمایندگی ایرانی، شرکت ریسلو متذکر شده است که قادر به ادامه همکاری با نمایندگان و کاربران ایرانی نمی باشد و طی نامه ای رسما اعلام نمود که از تاریخ 27 تیر ماه 96 اجازه ثبت دامنه های بین المللی جدید با پسوند com,co,biz,... و انتقال دامنه جدید از سایر رجیستر ها به ریسلو وجود نخواهد نداشت.

تحریم ریسلو

شرکت پونه مدیا پس از دریافت اطلاعیه های ارسالی از سمت ریسلو به بررسی سریع و جدی موضوع پرداخته و با شرکت های مختلف ارائه دهنده دامنه و البته مورد تائید ICANN، در حال رایزنی میباشد تا دامنه های تمام مشتریان خود را طی روز های آتی بدون کوچکترین مشکلی به سایر رجیستررهای ثبت دامنه منتقل نماید و لازم بذکر است طی این انتقال مالکیت شخصی شما از دامنه سلب نمی شود و یا دامنه در خطر نابودی قرار نمی گیرد. 

با تحریم ریسلو در حال حاضر و عدم بروز مشکل برای دامنه های بین المللی ایرانیان

لازم بذکر است اعلام نماییم در حال حاضر برای دامنه های ثبت شده مشکلی بوجود نخواهد آمد و ثبت و تمدید دامنه را به صورت عادی می توانید انجام دهید.

به همه مشتریان محترم اکیداً توصیه می‌کنیم، تمدید دامنه‌های بین المللی خود را به ماه‌های پایانی انقضای دامنه مؤکول نفرمایید و زودتر نسبت به تمدید دامنه خود اقدام نمایید.

نکته : برای دامنه ها با پسوند .ir مشکلی جهت ثبت، تمدید و انتقال وجود ندارد و این موضوع تنها متوجه دامنه ها با پسوند بین المللی میباشد.

انتقال دامنه

برای انتقال دامنه از دیگر شرکت های ثبت کننده به پونه مدیا در ابتدا باید در پورتال مشتریان پونه مدیا ثبت نام نموده و طبق آموزش زیر عمل نمایید :

انتقال از سایرین به پونه مدیا

امتیازی ثبت نشده است.