با ما در ارتباط باشید: 0314566
ساخت ربات تلگرام
ساخت ربات تلگرام

برای ساخت ربات تلگرام یک ربات معرفی شده است به نام BotFather. شما میتوانید با طی کردن چند قدم ساده ربات خود را بسازید. پس از ایجاد آن یه کدهویت یا Authorization Token برای شما ارسال میشود که درگاه ارتباطی شما با API خواهد بود. برای ساخت ربات تلگرام به مفاهیم و اطلاعات زیر نیاز خواهید داشت:

با ربات BotFather ارتباط برقرار کنید، این ارتباط میتواند از طریق آدرس https://telegram.me/BotFather و یا نام کاربری BotFather@ آغاز گردد.

ربات botfather

آموزش ساخت ربات تلگرام

** دستور /newbot را برای آن ارسال کنید و ربات پدر از شما نام و نام کاربری ربات را درخواست میکند، در پایان Token هویت را برای شما ارسال خواهد کرد.

- نام ربات (name) در لیست مخاطبان و توضیحات آن نمایش داده خواهد شد.

- نام کاربری (username) یک عبارت کوتاه است که برای تعیین لینک ربات و مخاطب قرار دادن آن توسط دیگران به کار میرود. این نام کاربری باید بین 5 تا 32 کاراکتر باشد و تنها میتواند شامل حروف انگلیسی، اعداد و خط زیر (_) باشد. نام کاربری ربات باید همیشه با کلمه bot تمام شود.

- توجه کنید که نام کاربری به حروف بزرگ و کوچک حساس است، مثلا شما میتوانید websima_bot یا web23bot را بعنوان نام کاربری خود انتخاب کنید.

- Token یک رشته از اعداد و حروف مانند 110201543:AAHdqTcvCH1vGWJxfSeofSAs0K5PALDsaw است که برای ایجاد ارتباط میان شما و ربات بکار میرود.

- اگر به هر دلیل Token خود را فراموش کردید با ارسال دستور token/ به botfather یک کد جدید برای شما ارسال میشود.


آموزش ربات تلگرام

سایر دستورات بسیار ساده بوده و عنوان آنها بیانگر کاری که انجام میدهند است.

setname/ نام ربات تلگرام را تغییر میدهد.

setdescription/ توضحیات مربوط به معرفی ربات را تعیین میکند که میتواند تا 512 کاراکتر باشد، کاربران این متن را پس از شروع مکالمه با ربات شما مشاهده میکنند.

setabouttext/ این متن که حداکثر میتواند 120 کاراکتر باشد در پروفایل ربات نمایش داده میشود و هنگامی که کسی ربات تلگرام شما را به اشتراک میگذارد نیز در زیر نام نشان داده میشود.

setuserpic/ برای تعیین عکس پروفایل ربات تلگرام استفاده میشود.

setcommands/ برای تعیین دستورات جانبی و تکمیلی برای ربات شما استفاده میشود.

setjoigroups/ این دستور برای تعیین قابلیت افزوده شدن ربات به گروه ها استفاده میشود. اگر ربات شما برای ارتباط در گروه ها طراحی نشده است میتوانید این قابلیت را غیرفعال کنید.

setprivacy/ تعیین میکند که ربات شما چه پیام هایی را در گروه دریافت کند، اگر این گزینه غیرفعال شود ربات تمام پیام های ارسالی در گروه ها را دریافت و برای شما ارسال خواهد کرد.

deletebot/ ربات شما را حذف کرده و این نام کاربری را آزاد میکند.

توجه کنید که هرکدام از این تغییرات به چند دقیقه زمان برای اجرا شدن نیاز خواهند داشت.

آموزش ساخت ربات تلگرام

امتیازی ثبت نشده است.