با ما در ارتباط باشید: 0314566
5 دلیل برای اینکه سئو حرفه ای برای شما مناسب نیست

اگر ده سال قبل از یک متخصص دیجیتال مارکتینگ می پرسیدید که آیا سئو برای سایت شما لازم است یا خیر، حتما همه با هم می گفتند که: « شما حتما نیازمند سئو هستید» و همچنان هم دسته ای متخصصان معتقدند که سئو بسیار مهم ضروری است. چرا که آنها بر این باورند که بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو یکی از تاثیرگذارترین و ارزان ترین روش های مورد استفاده در بازاریابی آنلاین است. ولی چرا ما می گوییم که سئو همیشه یک راه حل مناسب نیست؟
چون به عنوان مثال اگر مجموعه شما دانش و تخصص کافی نداشته باشد، هزینه های سئو برای شما بسیار بالا خواهد بود و از طرفی تاثیرات آن بر روی کار شما مشخص نیست.
از طرفی در بعضی از پروژه ها استفاده از سئو و هزینه کردن برای آن منطقی نیست، چرا که هزینه بازگشتی شما در حدی نیست که برآیند مخارج و درآمد های شما به صرفه باشد.

در ادامه ی این مطلب از پونه مدیا 5 دلیل محکم برای اینکه شما به سئوی حرفه ای نیاز ندارید را برای شما توضیح می دهیم، پس با ما همراه باشید.

 

سئو وب سایت در چه مواردی برای شما مفید نیست؟

1) کسی با استفاده از موتور جستجو محصول شما را جستجو نمی کند.

اگر محصولی که شما قصد فروش آنرا دارید یا خدماتی که قصد دارید به مشتریان خود ارائه کنید، بازار خوبی در دنیای دیجیتال نداشته باشد و کسی برای پیدا کردن آن فضای وب را جستجو نکند، پس سئو چه استفاده ای برای شما دارد؟
به عنوان مثال فرض کنید شما قصد فروش محصول جدیدی تا به حال قبل از این به فروش نرفته است را دارید، در این صورت اگر شما قصد کارکردن روی کلمه کلیدی در ارتباط با محصول خود را داشته باشید کار بیهوده ای انجام داده اید، چون تنها کسی که اسم محصول شما به گوشش خورده، خودتان هستید. به همین دلیل شما باید با استفاده از کمپین های بازاریابی محتوا این محصول را به همه معرفی کنید و در بازار اعلام حضور کنید. در چنین شرایطی کارکردن روی سئو وب سایت برای افزایش فروش باید اولویت دوم شما باشد.

 دلیل سئو نکردن سایت

2) نیاز به فروش سریع محصولات خود را دارید

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یکی از روش های بازاریابی است که بیشترین درصد بازگشت سرمایه را برای شما به دنبال دارد. ولی برای رسیدن به فروش مناسب باید صبور باشید، چرا که این روش بسیار زمان بر است. به همین دلیل اگر استراتژی بازاریابی شرکت شما طوری برنامه ریزی شده است که هر چه زودتر به سود دهی برسید و مسئله زمان برای شما بسیار مهم است باید فعلا از فکر سئو را از سر خود بیرون کنید.

 منع استفاده از سئو و بهینه سازی سایت

3) شرکت یا سازمان مورد نظر شما با سئو آشنایی ندارند یا سیاست های سختگیرانه دارند.

پیاده سازی استراتژی سئو برای بعضی سازمان ها و شرکت ها کار بسیار سختی است و علاوه بر داشتن مهارت های سئو، باید در زمینه متقاعد سازی و مهارت های گفتاری یک استاد به تمام عیار باشید، چرا که تصمیم گیرنده های چنین شرکت هایی با بحث سئو آشنایی کافی ندارند و همین موضوع سوئ تفاهم های زیادی را برای شما به همراه دارند. از طرفی فرض کنید که این شرکت ها اصرار بر استفاده از CMS (سیستم مدیریت محتوای) سازمانی را داشته باشند. نتیجه این موضوع شاید در نسخه های اولیه و آزمایشی کاملا قابل قبول باشد، ولی وقتی پای عمل به میان می آید و به مشکلات متعددی برخواهید خورد.
یکی دیگر از مشکلاتی که از عدم آگاهی مدیران تصمیم گیرنده در این سازمان ها ریشه می گیرد، پیچیده سازی روند سئو است که به عنوان مثال برای اضافه کردن یک مجموعه به وب سایت شما باید کاغذ بازی ها و روال اداری خاصی را طی کنید.

 

4) اهداف سایت شما همیشه در حال تغییر است

سئو یک راهِ مطمئن و موثر برای افزایش دیده شدن شرکت هایی است که هدف ثابتی دارند و قصد رشد و پیشرفت در یک مسیر خاص را دارند. ولی اگر سایتی که قصد سئو کردن آن را دارید همیشه در حال تغییر است باید گفت که مسیر بسیار سخت و پر دردسری در پیش دارید. به عنوان مثال فرض کنید شما یک فروشگاه آنلاین دارید که در آن اجناس مختلفی به فروش می رسد ولی موجودی انبار شما به صورتی است که شاخه محصولی ثابتی ندارید و فروش های شما در زمان محدود و با محصول های محدود انجام می شود. یا تصور کنید که شما قصد راه اندازی سایت برای فروش بلیط های یک رویداد خاص را دارید که فقط یک بار اتفاق می افتد. اگر شما در چنین شرایطی قصد استفاده از سئو داشته باشید، تا زمانی که به نتیجه مورد نظر خود برسید رویداد به طور کلی تمام شده است.
در چنین شرایطی استفاده از شبکه های اجتماعی و کمک گرفتن از ایفالوئنسر ها و استفاده از روش های بازاریابی برونگرا یک راه مناسب برای شماست. شما می توانید مطلب بازاریابی برونگرا چیست؟ را برای آگاهی بیشتر در این خصوص مطالعه کنید.

 دلایل بهینه سازی نکردن وب سایت

5) سرمایه اولیه کم و منابع مالی محدودی دارید.

اگر شما قصد راه اندازی یک کسب و کار کوچک با سرمایه 50 میلیون تومان بودجه برای بازاریابی دارید، بهتر است که روی سئو حرفه ای و همه جانبه حساب بازنکنید. به جای آن شما می توانید طراحی سایت خود را به یک تیم حرفه ای بسپارید و از حرفه ای بودن و استاندارد سازی وب سایت خود اطمینان حاصل کنید و بقیه بودجه بازاریابی خود را بر روی شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری کنید. به این صورت شما زیر بنای کسب و کار خود را برای پیاده سازی یک استراتژی سئو حرفه ای هموار کرده اید.

به طور کلی می توان گفت که سئو، یک سرمایه گذاری بلند مدت اما مطمئن است و از طرفی هیچ سرمایه گذاری مطمئنی آسان، سریع و ارزان شما را به نتیجه نمی رساند.

 

راهکار اصلی به جای استفاده از سئو چیست؟

اگر شما یا شرکتتان یکی از شرایط بالا را دارید و یا به دلایل دیگری توانایی انجام سئو حرفه ای ندارید (یا شاید هم شک دارید که از سئو حرفه ای استفاده کنید یا خیر)، باید از بین دو راه زیر یکی را انتخاب کنید.

  • آگاهی خود را در زمینه سئو و استراتژی های مخصوص آن بالا ببرید. داشتن اطلاعات مناسب و درست در این زمینه می تواند مسیر کسب و کار شما را در آینده تغییر دهد. همچنین زمانی که اطلاعات شما کامل باشد می توانید بخشی از کار سئو خودتان انجام دهید و در هزینه و زمان خود صرفه جویی کنید. به همین دلیل پونه مدیا آموزش های سئو را به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده است و شما می توانید همه ی این مطالب آموزشی را از قسمت مطالب آموزش سئو مطالعه کنید.
  • راه دوم شما این است که از تجربه متخصصان سئو استفاده کنید و از آنها مشورت بگیرید.
    شما می توانید از طریق ارتباط با ما و استفاده از سرویس مشاوره رایگان سئو ما، بهترین راهکار ها را پیش روی خود ببینید و از بین آنها بهترین را انتخاب کنید.
5 از 5
5 سال قبل
نظر
به نظر من مشخص بودن هدف هر کاری به انجام بهتر اون کار کمک می کند. سئو برای هر کسب و کاری می تواند یک سرمایه گذاری بلند مدت باشد حداقل برای آن مجموعه م یمتواند تولید اعتبار کند . هر کسی می تواند با حداقل های سئو شروع کند.
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند