با ما در ارتباط باشید: 0314566
مراحل انجام سئو سایت

واقعیت این است که ۹۰ درصد کاربران در صفحات مجازی، هرگز بیشتر از صفحه اول گوگل را جستجو نمی‌کنند. یعنی اگر سایت شما در صفحه اول نتایج گوگل دیده شد، یک گام سئو ای جلوتر از رقیبان خود خواهید بود ولی اگر در صفحه اول گوگل دیده نشدید، نیاز شما به سئو بیش از پیش درک خواهد شد. خودتان بر اساس تجربه شخصی بگویید که تا به حال چند بار پیش آمده است که برای مطالعه مطلبی که جستجو کرده اید به صفحه دوم گوگل بروید؟ طبق تجربه شخصی، می‌توانیم بگوییم که در موارد انگشت شمار، که اطلاعات درباره موضوعی بسیار محدود بوده است به امید اینکه نتیجه بهتری به دست آوریم به صفحه دوم گوگل مراجعه می کنیم.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

صفحه اول گوگل

درست است که تقریبا تمام شرکت‌های طراحی سایت، متخصصان سئو خود را دارند ولی این را هم بدانید که الگوریتم‌های گوگل بسیار هوشمند شده‌اند و اگر مطلب مفید و خوبی در اینترنت وجود داشته باشد به احتمال قوی، در صفحه اول قرار خواهد گرفت. پس قبل از سرمایه گذاری روی سئو، به مفهومی بودن محتوای خود اهمیت بدهید. 

همان طور که گفتیم موتور‌ جستجوی گوگل روز به روز هوشمند‌تر می شود و الگوریتم‌های پیشرفته گوگل هم بسیار دقیق عمل کرده و می‌دانند که چه محتوایی ارزش این را دارد که در رتبه بالا نشان داده شود. عده‌ای هستند که همچنان تصور می‌کنند سئو با مطالعه و آموزش قابل یادگیری است. واقعیت این است که موتور جستجویی مانند گوگل هر روز پیشرفت جدیدی دارد و اگر همگام با این پیشرفت، گام های سئو را یاد نگیرید، نه تنها رتبه سایت شما افت می‌کند بلکه ممکن است توسط گوگل جریمه هم بشوید!

گام های سئو سایت

اگر می خواهید برای استخدام سئو کار اقدام کنید، باید بانید که علم سئو، مانند تمام علوم اینترنت، لازم است مرتبا به روز شود و سئو کار شما هم باید طابق این تغییرات خود را به روز نگه دارد و برای رسیدن به این هدف مطالعه دقیق نیاز است. دنیای مجازی خیلی سریع در حال رشد است و واقعا نمی‌توان به اصول قدیمی پایبند بود بلکه باید همیشه استراتژی مناسب با تغییرات را در سایت پیاده سازی و اجرا کرد. برای انجام پروژه سئو سایت شما باید مراحلی را طی کنید تا بتوانید به موفقیت در این زمینه دست پیدا کنید.  

مراحل انجام سئو سایت

با اینکه گفتیم الگوریتم‌های گوگل روز به روز پیشرفت کرده و هوشمند می‌شوند ولی همچنان تعدادی قانون وجود دارد که در قالب کلی ثابت مانده‌اند و با رعایت آنها می‌توان عملکرد سئو را تضمین کرد. با این مطلب همراه باشید تا با گام های سئو بهتر آشنا شویم.

مرحله اول: انتخاب کلمات کلیدی

برای انجام پروژه سئو سایت اولین و مهم‌ترین قدم، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و محبوب است. هدف و محتوای سایت را بررسی کنید و بر اساس آن کلمات کلیدی مناسب برای سایت پیدا کنید. اگر کلمه کلیدی مناسب و مرتبط با هدف کسب و کار و یا محتوای سایت شما باشد، موتور جستجو متوجه این موضوع می‌شود و در ایندکس گذاری بهتر عمل می‌کند. برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب، نیاز به ابزار‌هایی دارید که هم به صورت رایگان و هم به صورت غیر رایگان، در دسترس هستند ولی سه روش وجود دارد که بسیار سریع و کارآمد می‌باشند. برای پیدا کردن و انتخاب بهترین کلمات کلیدی از این سه روش استفاده کنید:

- از گوگل کمک بگیرید! خیلی راحت است، ابتدا موضوعی را که مد نظر دارید در جستجوی گوگل بنویسید، می‌بینید که گوگل، تعدادی عنوان و کوئری مرتبط دقیقا زیر نوشته شما، نمایش می‌دهد، اینها، دقیقا کوئری‌هایی هستند که توسط کاربران به تعداد زیاد مورد جستجو قرار گرفته اند.

- باز هم از گوگل کمک بگیرید. وقتی یک موضوع را در گوگل سرچ کنید، در قسمت پایین صفحه اول، سرچ‌های مرتبط و محبوب را نمایش می‌دهد.

- از تکنیک کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید. این تکنیک بسیار کارآمد است مخصوصا برای سایت هایی که تازه راه اندازی شده اند. با این کار، شاید تعداد بازدید کننده کمتری داشته باشید ولی نرخ تبدیل در صفحه سایت شما بیشتر خواهد بود و همچنین رقیب‌های کمتری برای جستجو خواهید داشت.

مراحل سئو

مرحله دوم: آنالیز رقبا

این مرحله به موازات مرحله اول صورت می گیرد. می‌توان گفت این مرحله یک تیر و چند نشان است. با بررسی عملکرد و آنالیز رقبای خود می‌توانید ببینید که آنها چه نقاط ضعف و چه نقاط قوتی دارند همچنین اگر آنها روش‌ها و ایده های جدیدی را ایجاد کرده‌اند، می‌توانید بررسی کنید که آیا این ایده‌ها بازدهی داشته‌اند یا خیر.

مراحل انجام سئو سایت

مرحله سوم: انتخاب عنوان مناسب

اولین چیزی که کاربر از سایت شما در نتایج موتور جستجو می‌بیند عنوان است. پس بهتر است از عنوان‌های خوانا و روان استفاده کنید و صرفا به سئو اهمیت ندهید. ممکن است به خاطر اینکه خواسته‌اید کلمات کلیدی را در عنوان بگنجانید، عنوان غیر جذابی تولید کنید. به جای این کار یک عنوان جذاب و یکتا انتخاب کرده و توضیحات و کلمات کلیدی بیشتر را در تگ عنوان قرار دهید تا سئو را تقویت کنید.

مرحله چهارم: متا دسکریپشن مرتبط

بعد از عنوان، توضیحات متا، دیده می شود. یعنی در نگاه کاربران توضیحات متا، مهم است. بعد از اینکه گوگل اعلام کرد که الگوریتم های جستجو دیگر برای رتبه بندی سئو به توضیحات سئو اهمیت نمی‌دهد، تقریبا همه گروه‌های سئو، بیخیال این قسمت شدند. اگر برای توضیحات متا، مطالب خوب ننویسید مطمئن باشید که در طولانی مدت میزان کلیک کاربران روی سایت شما در موتور جستجو، بسیار پایین می آید. پس اگر چه توضیحات متا مستقیما روی سئو تاثیر نمی‌ گذارند ولی به شکل غیر مستقیم تاثیر مهمی روی بازدید سایت شما دارند.

مرحله پنجم: سئو داخلی

همان طور که در ابتدای مطلب گفتیم، بهترین کار برای بالا بردن ارزش و رتبه سایت این است که از محتوای یکتا و مفهومی استفاده کنید. این کار به سایت شما شخصیت منحصر بفردی می‌دهد و به شکلی مناسب برند شما را معرفی می‌کند. همچنین به دیگر نکات سئو داخلی مانند انتخاب URL مناسب دقت کنید و عنوان بندی مطالب را دقیق انجام دهید.

مرحله ششم: سئو خارجی

غیر از لینک‌دهی‌های داخلی، می‌توانید از لینک‌های خارجی استفاده کنید، اگر سایت‌هایی که به آنها لینک می‌دهید معتبر باشند در نظر موتور جستجوی گوگل، سایت شما هم معتبر است. پس برای لینک دهی خارجی، از سایت‌های قوی و معتبر استفاده کنید. و همچنین دقت کنید که هدف و عنوان سایت شما با آن سایت مرتبط باشد.

مرحله هفتم: Alt text - متن جایگزین تصاویر

برای اینکه به کاربران اهمیت بیشتری بدهید استفاده از متن جایگزین در عکس‌ها یکی از بهترین روش ها است. به این شکل، اگر به هر دلیلی تصاویر، برای کاربر بارگذاری نشدند او می‌تواند بفهمد که تصویر درباره چیست و منتظر بماند یا نه. همچنین موتورهای جستجو درک متفاوتی از تصاویر دارند که با استفاده ازمتن جایگزین به آنها کمک می‌کنید که معنای تصاویر را بهتر بفهمند.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

متن جایگزین تصویر Alt text چیست؟

مرحله هشتم: بالا بردن سرعت بارگذاری

یکی از مهم‌ترین مسائل برای User friendly کردن سایت، این است که صفحات خیلی سریع روی سیستم کاربر، بارگذاری و دیده شوند، برای اینکه سرعت بارگذاری را بیشتر کنید، می‌توانیدتصاویر را بهینه و کم حجم کنید و همچنین در صفحه از پلاگین‌های کمتری استفاده کنید و در برنامه نویسی Back end، سرعت ارتباط با سرور را بیشتر کنید.

اگر می‌خواهید سئوی سایت شما توسط افراد حرفه‌ای بهینه سازی شود، می‌توانید به گروه پونه مدیا مراجعه کنید و نمونه کار‌های سئو سایت و تجربیات مشتریان را ببینید. با پونه مدیا، سئو تضمین شده خواهید داشت.

 

اهمیت مراحل سئو کردن سایت

 ترتیب مراحل سئو کردن سایت و انجام تقریبا همه مراحل سئو سایت برای به نتیجه رسیدن اهمیت دارد اینکه کدام مرحله را چه زمانی انجام می دهید و استراتژی شما به صورت کلی روی موضوع چیست به طور مثال سریع بودن سایت همیشه مهم است و هر وقت ایده جدیدی برای سریع تر کردن سایت خود دارید یا تیم سئو شما به شما پیشنهاد جدیدی می دهند حتما از آن استقبال کنید از قبل برای خود یک واحد اندازه گیری سرعت مشترک داشته باشید که هنگامی که سرعت شما بهتر می شود بتوانید به وضوح به این موضوع پی ببرید چرا که سرعت به المان های زیادی بر می گردد حتی سرعت اینترنت شما پس داشتن واحد اندازه گیری سرعت بیرونی به شدت حائز اهمیت است در واقع برخی مراحل سئو کردن سایت لازم است همیشه بررسی شود و اگر سئو حرفه ای انجام می دهید آنها را مانیتور روزانه یا ساعتی کنید که خیالتان راحت باشد.

اولین گام در فرآیند سئو کدام است

سئو یک پروژه است هرچقدر که صورت مساله یک پروژه واضح تر باشد به شما نتیجه واضح تر می دهد پس قبل از اینکه دست به کار شوید صورت مساله را واضح کنید اینکه هدف پروژه سئو شما دقیقا چیست در چه بازه زمانی به این هدف باید برسید و چقدر بودجه دارید شاید قبل از انتخاب کلمه کلیدی و تمام فرایند های دیگر اگر دست به کار این موضوع شوید و این صورت مساله را برای خود واضح کنید بتوانید در بازه زمانی تعیین شده به نتیجه دلخواه خود دست یابید.

با در مورد نظر خود برای پروژه سئو و اینکه چه مرحله ای را پونه مدیا از قلم انداخته است صحبت کنید

5 از 5
4 سال قبل
نظر
سلام
با توجه به شرایط و قوانین کنونی گوگل این روش در گذشته کاربرد داشته و در حال حاظر اینکار اشتباه است در حال حاظر از تگ h2 باید درون محتوا و نقاط مهم قالب استفاده کنید.
نکته : به طراح سایتتون اعلام کنید که تگ های h2 را از منو حذف کند. در صورتی که دسترسی به طراحی سایتتون ندارید می توانید این کار را در اختیار تیم طراحی سایت پونه مدیا قرار دهید.
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
سلام در مورد سئو داخلی آیا می توان از تگ h2 برای منو هم استفاده کنیم؟ منوهای سایت من با تگ h2 همگی دسته بندی شده اند. آیا طراحی به این شکل دردسر ساز است؟ لطفا اگر میشه بنده را راهنمایی کنید.
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
به نظر من نوشتن کلمه کوتاه برای تگ alt دیگر تاثیر کاملی ندارد، در تست های سئو که انجام دادم تصاویری که از تگ alt طولانی تر استفاده کردند جایگاه بهتری پیدا کرده بودند و در سرچ تصاویر بهتر دیده میشدند.
نمایش بیشتر
1 از 1 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
سلام من تقریبا چند ماهی است که وارد مبحث سئو شده ام برای بهینه سازی سرعت بارگذاری باید چه کارهایی رو انجام بدم؟ من چند مورد از کدهای css سایتم رو بهینه سازی کردم ولی هنوز سرعتم پایینه و هر کاری کردم نتونستم سرعت سایتم رو بالا ببرم. لطفا به مباحث افزایش سرعت بارگذاری هم اشاره کنید.
نمایش بیشتر
1 از 1 نفر این نظر را مفید دانسته اند