با ما در ارتباط باشید: 0314566
سئو یوتیوب

در این مطلب تصمیم در مورد سئو یوتیوب و بهبود رتبه ویدئوهای خود در یوتیوب و موتورهای جست و جو صحبت نماییم. در حقیقت روش های ارائه شده برای سئو ویدئو در یوتیوب دقیقا همان روش هایی می باشد که ما هم در تیم پونه مدیا برای افزایش تعداد بازدید ماهانه کانال خود در یوتیوب انجام می دهیم. اگر شما هم به دنبال دریافت بازدید بیشتر، دریافت نظرات بیشتر، افزایش تعداد اعضای خود در کانال و همچنین افزایش تعداد ورودی های خود از گوگل می باشید می توانید آموزش سئو یوتیوب را به صورت کامل مطالعه نمایید.

سئو یوتیوب چیست؟

یوقتی کانالی در یوتیوب دارید و ویدئوهای مشخصی را در ارتباط با مسائل مختلف در آن بارگذاری می کنید، باید بدانید که شما تنها کسی نیستید که در آن حوزه به خصوص فعالیت می کند. افراد بسیار هستند که ویدئوهای خود را در رابطه با موضوعات بهداشتی، آرایشی، مسافرت، خدمات اجتماعی و اساسا هر  موضوعی که در یوتیوب جست و جو می شود، منتشر می کنند. کاربران با سرچ در یوتیوب لیستی از کانال های مختلف را مشاهده می کنند که ویدئوهایی با تمرکز بر این موضوع دارند. اما چه چیزی باعث می شود که شما هنگام سرچ در یوتیوب بعضی از این کانال ها را در ابتدا و برخی دیگر را در انتهای لیست مشاهده کنید؟ سئو یوتیوب!

وتیوب به عنوان دومین موتور جست و جو گر مجبوب در میان کاربران اینترنت، قواعد و قوانین خاصی را برای نشان دادن محتواهای ویدئویی به کاربرانش دارد. به این ترتیب درست مثل قرار گرفتن در صدر نتایج گوگل، برای دیده شدن در نتایج برتر یوتیوب هم باید محتواهای ویدئویی را سئو کرد. برای آموزش سئو یوتیوب با ما در این مطلب همراه باشید.

آموزش سئو در یوتیوب

شاید برای شما هم سوال باشد که آیا واقعا می توان یک فیلم را برای برخی از کلمات کلیدی خاص در یوتیوب بهینه سازی نمود تا در رتبه های بهتری از نتایج جست و جو یوتوب به نمایش گذاشته شوند؟ برای روشن شدن این موضوع می توانید تصاویر زیر را مشاهده نمایید. تا به فهم هر چه بهتر شما در این خصوص کمک نماید.

بهبود رتبه ویدئو در یوتیوب برای عبارت on-page-seo

همانطور که مشاهده می نمایید با انجام برخی از اقدامات خاص می توان رتبه بهتری در نتایج جست و جوی یوتیوب برای برخی از کلمات کلیدی داشته باشید. برای سئو در یوتیوب مراحل زیر را دنبال نمایید.

مرحله یک سئو در یوتیوب: پیدا کردن کلمات کلیدی

روزانه میلیون ها جست و جو در یوتیوب انجام می گیرد. اگر شما هم می خواهید برای ویدئوهای خود تعداد بازدید کننده بیشتری داشته باشید و محصولات و خدمات خود را به تعداد زیادی از کاربران نمایش دهید. بهترین کار استفاده از کلمات پرکاربرد و پر جست وجو برای نام و توضیحات ویدئو در یوتیوب می باشد.

پیدا کردن کلمات کلیدی در سئو یوتیوب

گام نخست برای پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی برای فیلم و کانال در یوتیوب این امر می باشد که در ابتدا لیستی از کلماتی را که جست و جو دارند تهیه نمایید. در ادامه این مطلب، پونه مدیا تصمیم دارد در مورد روش های پیدا کردن کلمات کلیدی نیز صحبت نماید.

  1. استفاده از ابزار پیشنهاد دهنده جست و جوی یوتیوب

    از مهم ترین استراتژی هایی که ما هم در پونه مدیا از آن برای پیدا کرن کلمات کلیدی استفاده می کنیم. استفاده از ویژگی، جست و جوی پیشنهاد دهنده یوتیوب (YouTube) می باشد. تنها کاری که لازم است برای پیدا کردن کلمات کلیدی مورد نظر با استفاده از این روش انجام دهید این امر می باشد که به یوتیوب مراجعه کنید و قسمت جست و جو عبارت و کلمه مورد نظر خود را تایپ نمایید. در این مرحله یوتیوب طیف وسیعی از کلمات کلیدی مرتبط با آنچه را که وارد کرده اید به شما پیشنهاد می دهد.

    پیشنهاد کلمات کلیدی مرتبط در یوتیوب

    این روش بهترین روش استخراج کلمات کلیدی در یوتیوب می باشد زیرا مجموعه عبارات پیشنهاد شده دقیقا عباراتی می باشند که توسط کاربر در گوگل تایپ و یا نوشته می شود.

  2. پیدا کردن کلمات کلیدی در ویدئوهای محبوب یوتیوب

روش دیگری که می توانید استفاده کنید این می باشد که محبوب ترین ویدئوهایی را که مرتبط با کلمه کلیدی مورد نظر شما می باشد را به عنوان کلمات کلیدی هدف انتخاب نمایید. بدون شک انتخاب بهترین کلمات کلیدی و همچنین بهینه سازی کلمات کلیدی قسمت مهم سئو ویدئو در یوتیوب (youtube seo) است. اگر یک ویدئو خاصی را مشاهده کردید که دارای تعداد زیادی بازدید می باشد بدون شک این ویدئو با یک کلمه کلیدی محبوب بهینه سازی شده است. برای پیدا کردن کلمات کلیدی با استفاده از این روش به کانال هایی که مرتبط با کلمه کلیدی شما می باشد مراجعه نمایید و ویدئوها را بر اساس میزان محبوبیت(Most Popular) مرتب نمایید.

 

مرتب سازی ویدئو بر اساس میزان محبوبیت در یوتیوب

با این روش بیشترین ویدئوهایی را که در یک کانال مشاهده شده است را می توانید در تصویر زیر مشاهده نمایید.

 مرتب سازی ویدئو در یوتیوب بر اساس میزان محوبیت

از لیست بالا یک ویدئو را انتخاب نمایید. توجه نمایید ویدئویی را انتخاب نمایید که مرتبط با کلمه کلیدی مورد نظر شما باشد. در گام بعدی باید مشاهده نمایید که ویدئو برای چه کلمات کلیدی بهینه سازی شده است. این کار بسیار ساده می باشد فقط لازم است چک کنید که چه کلماتی در تایتل، توضیحات و تگ های این ویدئو استفاده شده است. به عنوان مثال ویدئو زیر برای عبارت video seo بهینه سازی شده است.

 کلمات کلیدی در عنوان و توضیحات ویدئو

شما نیز با استفاده از این روش لیست کلمات کلیدی مورد نظر خود را پیدا نمایید.

بهترین کلمات کلیدی را برای سئو یوتیوب چگونه انتخاب نماییم؟

گام بعدی بعد از پیدا کردن لیستی از کلمات کلیدی، انتخاب بهترین کلمات کلیدی از لیست می باشد. برای این کار لازم است تنها مراحل زیر را دنبال نمایید. اگر کانال خود را به تازگی راه اندازی نموده اید و تعداد زیادی بازدیدکننده ندارید، بهترین کار انتخاب کلمات کلیدی با رقابت کم می باشد. انتخاب کلمات کلیدی پر رقابت نتیجه و سودی را برای شما نخواهد داشت در ابتدا به دنبال کلمات کم رقابت باشید تا تعدادی بازدید کننده کسب کنید و به مرور زمان با افزایش بازدید کننده به سراغ کلمات کلیدی پر رقابت بروید.

به عنوان مثال اگر من به دنبال سئو یک کانال یا ویدئو در یوتیوب باشم و در لیست خود سئو، آموزش سئو و آموزش سئو سایت در اصفهان را داشته باشم بدون شک در ابتدا نمونه کار سئو سایت در اصفهان را انتخاب می نمایم زیرا از رقابت کمتری برخوردار است. 

ویدئوهای یوتیوب خود را برای گوگل نیز بهینه سازی کنید

بیشتر مراحل افزایش رنک ویدئو در یوتیوب و همچنین سئو یوتیوب برای گوگل با یکدیگر یکسان می باشد. بهترین کار این است که علاوه بر بهبود رنک ویدئو ها در یوتیوب در قسمت ویدئو نتایج گوگل نیز، جزء ویدئوهای برتر باشید و تعداد زیادی بازدید را نیز از طریق موتورهای جست و جو، به سوی ویدئو و کانال خود هدایت نمایید. درست است که بیشترین بازدید برای یک فیلم و ویدئو در یوتیوب از داخل برنامه یوتیوب می باشد اما لازم است بدانید با داشتن رتبه خوب برای ویدئو ها در گوگل می توانید تعداد بازدید بیشتری داشته باشید.

بهترین راه برای این کار این است که ویدئو های خود را با کلمات کلیدی که در گوگل جست و جو دارند بهینه سازی کنید. با جست و جوی عبارات مختلف متوجه این امر می شوید که گوگل برای برخی از کلمات کلیدی خاص دارای نتایجی از نوع فیلم می باشد. این کلمات بهترین کلمات برای youtube seo شما خواهند بود.

بهینه سازی ویدئو در یوتیوب برای گوگل

در حالت کلی گوگل برای عبارات زیردارای نتایج ویدئویی می باشد.

آموزش- (آموزش سئو، آشپزی)

فیلم - (فیلم آموزش سئو)

چگونه -(چگونه سایت خود را سئو کنیم)

این ها تنها برخی از عباراتی است که گوگل برای آن ها دارای نتایج ویدئویی نیز می باشد.

چرا سئو یوتیوب برای موتور جست و گوگل اهمیت دارد؟

اگر شما ویدئو خود را برای یک کلمه کلیدی که هیچ جست و جویی در گوگل ندارد بهینه سازی نمایید عموما تنها از طریق خود یوتیوب بازدید دریافت می کنید اما اگر ویدئو خود را برای یک کلمه کلیدی که در گوگل هم سرچ دارد بهینه سازی کنید بدون شک تعداد زیادی بازدید نیز از طریق موتورهای جست و جو دریافت خواهید کرد

مرحله دو سئو در یوتیوب: افزایش بازدید ویدئو در یوتیوب

یوتیوب بارها و بارها بیان کرده است. اگر می خواهید ویدئوهای شما در نتایج برتر نتایج یوتیوب نمایش داده شود باید تعداد زیادی بازدید کننده داشته باشید و مردم مرتبا در حال تماشای ویدئوهای شما دریوتیوب باشند. بنابراین نگهداری مخاطبان و مراجعه مجدد مخاطبان به ویدئو و کانال شما مهم ترین عامل در رتبه بندی خواهد بود.

به بیان ساده اگر ویدئو شما افراد را در یوتیوب نگه دارد، در نتایج بالاتری از جست و جو قرار می گیرد. زیرا یوتیوب می خواهد افراد را برای مدت زمان بیشتری در برنامه خود نگه دارد تا بر روی تبلیغات کلیک کنند 

 در تصویر زیر نیز می توانید اهمیت رتبه بندی های فیلم در یوتیوب با تعداد کامنت را مشاهده نمایید.

چارت کامنت ویدئو در یوتیوب

چگونه تعداد اعضای کانال یوتیوب را افزایش دهید؟

ساده ترین روش این است که درقسمت پایین فیلم های خود آی دی کانال را قرار داده و در انتهای ویدئو ها نیز از مشاهده کنندگان ویدئوهای خود بخواهید که برای اطلاعات بیشتر و مشاهده ویدئوهای جدید عضو کانال شما شوند. هر چه تعداد اعضای کانال شما بیشتر باشد تعداد افراد بیشتری را می توانید برای مدت ها دریوتیوب نگه دارید. که بهبود رتبه های فیلم ها یکی از محاسن تعداد اعضای بیشتر می باشد.

5 فاکتور مهم برای رتبه بندی فیلم ها در یوتیوب (سئو یوتیوب)

  • تعداد کامنت های ویدئو
  • عضویت یا دنبال کردن کانال بعد از تماشای فیلم
  • ویدئوهای به اشتراک گذاشته شده
  • نرخ (click-Through-Rate (CTR
  • طول ویدئو

مرحله سه سئو در یوتیوب: بهینه سازی فیلم ها

تا کنون آنچه را که لازم بود فرا بگیرید آموزش دیدید. اکنون نوبت آن است که فیلم های مورد نظر خود را در یوتیوب به اشتراک بگذارید و آنچه را که در خصوص پیدا کردن کلمات کلیدی یاد گرفته اید پیاده سازی نمایید.

کلمات کلیدی خود را به زبان آورید

امروزه دیگر یوتیوب می داند که ویدئو به اشتراک گذاشته شده در مورد چه موضوعی می باشد، با استفاده از آوا شناسی می تواند به خوبی درک کند که در مورد چه صحبت می کنید. بنابراین به زبان آوردن کلمات کلیدی می تواند یک امتیاز مثبت برای بهینه سازی ویدئو در یوتیوب باشد. البته این مورد برای کاربران انگلیسی زبان می باشد.

عنوان ویدئو

طول کلمات کلیدی که در ویدئو استفاده می کنید نباید بیشتراز 5 کلمه کلیدی باشد از تکرار بیش از حد کلمات در عنوان نیز جلوگیری نمایید.

توضیحات ویدئو در یوتیوب

مانند عنوان ویدئو، در توضیحات نیز باید از کلمات کلیدی مرتبط استفاده شود تا کاربر با مشاهده عنوان ویدئو یوتیوب و توضیحات ویدئو شما بهترین محتوا را انتخاب نماید. توجه داشته باشید که توضیحاتی را که می نویسید در مورد ویدئوباشد نه اینکه در توضیحات در مورد تبلیغات خود بنویسید. توضیحات ویدئو خود را باید به گونه ای بنویسید که کاربران با خواندن آن متوجه شوند که این همان ویدئویی است که می خواهند. در توضیحات ویدئو همواره از نام تجاری خود استفاده کنید و آن را به صفحات مرتبط در سایت خود لینک دهید.

اصول نوشتن توضیحات ویدئو در یوتیوب

  • کلمات کلیدی هدف خود را در ابتدای توضیحات (25 کلمه اول) بنویسید
  • طول توضیحات باید کمتر از 250 کلمه باشد
  • دو الی سه بار از کلملات کلیدی مورد نظر خود استفاده نمایید.

تگ های ویدئو

تگ ها در سئو یوتیوب خیلی مهم نیستند اما می توانند به شما کمک کنند. اولین تگی که من استفاده می کنم دقیقا همان کلمه کلیدی هدفم می باشد دیگر تگ ها را نیز از lsi های کلمه کلیدی انتخاب می نمایم. با استفاده از این تگ ها به یوتیوب، موتور جست و جو و کاربر نشان می دهید که ویدئو شما در مورد چه چیزی است، و یوتیوب می تواند تشخیص دهد این ویدئو را در کنار چه ویدئوهایی به کاربر پیشنهاد دهد.

سخن آخر:

مهم ترین قسمت در سئو یوتیوب (youtube seo) انتخاب و بهینه سازی ویدئو برای آن کلمه کلیدی می باشد. سعی کنید بهترین کلمات کلیدی را برای بهینه سازی انتخاب نموده و کلمات کلیدی را در تگ، نام ویدئو و توضیحات ویدئو بیان نمایید. نکته ای دیگر که باید به آن توجه نمایید جذاب نوشتن توضیحات ویدئو می باشد.

 

4.3 از 5
5 سال قبل
نظر
خیلی خوب بود که عکس تصویری هم از مرحله به مرحله سرچ قرار داده بودید. ممنون آموزش کاملی بود
نمایش بیشتر
24 از 27 نفر این نظر را مفید دانسته اند

سؤالات متداول آموزش سئو یوتیوب

هزینه سئو یوتیوب در پونه مدیا چقدر است؟
سئو یوتیوب هم مانند سئو سایت برای گوگل در هر پروژه متفاوت خواهد بود. بسته به این که حوزه کاری شما چقدر رقیب داشته باشد، مخاطبان هدف شما در چه کشوری باشند و به چه زبانی صحبت کنند و با توجه به کلمات کلیدی خاصی که برای سئو یوتیوب‌تان به آن نیاز دارید، هزینه سئو متغیر است. پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان ما در پونه مدیا تماس بگیرید تا ضمن برگزاری یک جلسه‌ی حضوری چالش‌ها و مسیرهای پیش روی سئو یوتیوب شما را با هم بررسی کنیم و قیمت آن را به دست آوریم.
آیا سئو یوتیوب من را ثروتمند می‌کند؟
جواب این سؤال هم بله است و هم خیر. اگر حوزه تخصصی کار شما یوتیوب باشد و با تمرکز جدی روی آن سرمایه گذاری کنید، می‌توانید با تولید محتواهای ویدئویی باکیفیت بازدیدکنندگان بسیاری را به دست آورید. همان طور که می دانید گوگل به یوتیوبرها هزینه پرداخت می‌کند و سئو اصولی در کنار تولید محتوای جذاب و باکیفیت می‌تواند در طول زمان شما را به کسب درآمد بیشتر برساند.