با ما در ارتباط باشید: 0314566
چگونه سئو به رشد کسب و کار شما کمک می کند؟

بسیاری از کسب و کار ها امروزه با استفاده از اینترنت اداره می‌شوند حتی در برخی موارد پایه و اساس یک کسب و کار، آنلاین است. به عبارتی می‌توان گفت برای به روز بودن و رقابت مؤثر در هر زمینه تجاری، می‌بایست در اینترنت و فضا های مجازی، حرفی برای گفتن داشته باشید.
شبکه‌های مجازی از انواع ابزاری هستند که برای معرفی کسب و کار‌ها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند و بازدهی قابل توجهی دارند. اما برای راه انداختن کسب و کار‌های جدی‌تر مخصوصاً یک فروشگاه آنلاین، نیاز به وب سایت دارید.

هدف در یک فروشگاه آنلاین، جذب مشتریان است هر چه تعداد مشتریان یک فروشگاه بیشتر باشد، سود بیشتری برای فروشگاه به همراه دارد. قطعاً این جملات برای شما کلیشه‌ای به نظر می‌رسد ولی نکته اینجاست که برای جذب مشتریان در محیط آنلاین نیاز به بازاریابی آنلاین دارید. باید با کمک روش‌هایی کاربران را به سایت جذب کرده و به شکلی آن‌ها را تبدیل به مشتریان بالفعل کنید.

تکنیک‌های بسیار زیادی برای جذب مشتریان در اینترنت وجود دارد ولی همواره یکی از این روش‌ها محبوب‌تر و پر بازده‌تر از بقیه می‌باشد. شاید دیگر الان حدس زده‌اید که بهترین راه برای رشد کسب و کار، بهینه سازی سئو است.

در این مطلب می‌خواهیم بررسی کنیم و ببینیم چگونه سئو بر کسب و کار‌ها تأثیر می‌گذارد و باعث رشد آن‌ها می‌شود. در همین راستا متوجه نقاط قوت و ضعف برای نمونه کار سئو در پیشبرد کسب و کار خواهیم شد. پس با ما همراه باشید...

 

آیا سئو همان دیجیتال مارکتینگ است؟

 

شاید با توضیحات و مقدمه‌ای که برای این مطلب تهیه کردیم به فکر شما رسیده باشد که سئو همان دیجیتال مارکتینگ است ولی در‌ واقع، سئو یکی از ابزار دیجیتال مارکتینگ است. یعنی با کمک سئو تا حد زیادی می‌توانید برای وب سایت خود بازار‌یابی کنید. گاهی سئو به صورت مستقیم و به تنهایی عاملی برای بازاریابی می‌شود و گاهی مقدمه‌ای برای بازاریابی و جذب مشتریان خواهد بود. برای مثال با تولید محتوا برای وب سایت ‌می‌توان کاربران را به صفحه مورد نظر هدایت کرده و او را به خرید محصولات تشویق نمود، این مثال یکی از انواع حالت‌های بازار‌یابی است که سئو در آن نقش اساسی داشته و به تنهایی و به صورت مستقیم، جذب مشتریان را انجام می‌دهد. اما سئو می‌تواند به روش‌های غیر مستقیم هم مشتریان را به سایت جذب کرده و یا برند شما را به کاربران معرفی نماید. در ادامه درباره انواع تأثیر‌ات سئو بر کسب و کار، بحث خواهیم کرد.

 

چرا سئو بر کسب و کار‌ها تأثیر می‌گذارد؟

 

بر اساس آماری که اخیراً منتشر شده است، می‌توانیم بگوییم که ۸۹ درصد از کاربرانی که خرید‌های اینترنتی انجام می‌دهند، کالا یا خدمات مورد نظر خود را ابتدا در موتور‌های جستجو، سرچ می‌کنند. از طرفی می‌دانید که سئو شامل فعالیت‌هایی است که صفحات سایت شما را در موتور‌های جستجو در رده‌های بالا نشان می‌دهد. حالا تصور کنید که در گوگل به دنبال محصولی خاص هستید و جستجوی خود را انجام می‌دهید، قطعاً نتایجی از جستجو را کلیک می‌کنید که در رده‌های بالاتری قرار دارند، بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های موتور‌های جستجو، چنین بر آورد شده که کاربران تنها ۵ نتیجه اول را در لیست نتایج، کلیک می‌کنند. پس به عنوان یک کسب و کار تنها زمانی شانس خوبی برای جذب مشتریان خواهید داشت که در رده‌های بالا باشید یعنی ۱ تا ۵ باشید.

سئو و رشد کسب و کار

فرض می‌کنیم سایت شما موفق می‌شود که در رده‌های بالای موتور جستجو، نمایش داده شود، با این حساب بدیهیست که اسنیپت سایت شما در گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری، بیشتر کلیک شده و ترافیک سایت شما بالا‌ تر خواهد رفت.

با همین مثال‌ها و فرض‌های ساده مشخص می‌شود که چرا سئو بر کسب و کار ها تأثیر دارد. حالا می‌خواهیم بررسی کنیم و بدانیم این تأثیر گذاری چگونه است.

 

چگونه سئو بر کسب و کار شما تأثیر می‌گذارد؟

 

تا اینجای مطلب دانستیم که نقش سئو در پیشبرد اهداف وب سایت و به طور کلی کسب و کار‌های اینترنتی غیر قابل انکار است، حالا می‌خواهیم بدانیم سئو چگونه بر کسب و کار‌ها تأثیر می‌گذارد.
چندین مورد وجود دارد که چگونگی تأثیر سئو بر پیشرفت کسب و کار‌ها یا رشد کسب و کار‌های نوپا را توجیه می‌کند. به عبارتی هم می‌توانیم این چگونگی‌ها را جز مزایای سئو در نظر بگیریم:

سئو نسبت به تبلیغات دیگر مقرون به صرفه تر است:

بسته به نوع کسب و کاری که راه اندازی کرده یا دارید اداره می‌کنید، راه‌های زیادی برای تبلیغات وجود دارد، می‌توانید از تبلیغات محیطی مانند بنر‌های یا آگهی‌های تلویزیونی یا اکانت های شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید تا برند خود را به افراد معرفی کرده یا روز به روز مشتریان بیشتری را جذب کنید. در بین تمام این روش‌های تبلیغاتی آنلاین و غیر آنلاین، سئو، مقرون به صرفه تر است، زیرا شما با بهینه سازی کردن سئو در وب سایت خود، شرایطی را فراهم می‌کنید که نام وب سایت در رده های بالای نتایج موتور جستجو، نمایش داده شود، با همین کار یعنی یک تیر و چند نشان. تصور کنید صفحات وب سایت شما در رده یکم تا پنجم نتایج موتور جستجو قرار داشته باشد، همان‌طور که گفتیم ۸۹ در صد از کاربران از موتور‌های جستجویی مانند گوگل استفاده می‌کنند تا محصول مورد نظر خود را تهیه کنند، همین که وب سایت شما در رده های بالای نتایج جستجو قرار داشته باشد، بهترین تبلیغ ممکن در زمینه کسب و کار‌های آنلاین را انجام داده‌اید!

سئو آینده کسب و کار شما را تضمین می‌کند:

اگر کمی درباره سئو اطلاعات داشته باشید یا درباره آن تحقیق کنید متوجه می‌شوید که سئو، فرآیندی است که نیاز به زمان دارد ولی در عین حال اگر کمی صبر و حوصله به خرج دهید و نکات ضروری آن را پیاده کنید، آینده کسب و کار شما، تضمین خواهد شد. مدتی زمان لازم است تا صفحات وب سایت شما توسط ربات های موتور جستجو ایندکس شده و در پایگاه داده آن قرار بگیرد همچنین بعد از این باید صبر کنید تا تعداد کلیک کاربران روی مطالب شما افزایش پیدا کند. تمام این موارد نهایتاً دست به دست هم خواهند داد و صفحات وب سایت شما در رده های بالای نتایج، نمایش داده خواهد شد. رتبه بالایی که در موتور های جستجو می‌گیرید همیشگی نیست و برای حفظ آن باید تلاش کنید ولی اگر در مرحله اول به این نقطه امن برسید یعنی در رده‌های بالا ظاهر شوید، تقریباً نیمی از راه را رفته‌اید و برند شما برای کاربران شناخته شده خواهد بود و تا زمانی قابل توجه در آینده بازدهی کسب و کار شما، تضمین می‌شود.

سئو و رشد کسب و کار

سئو برند شما را معرفی می کند:

وقتی با کمک سئو بتوانید در رده‌های بالای نتایج موتور جستجو قرار بگیرید، به کاربران این سیگنال را می‌فرستید که کسب و کار شما، معتبر و قابل اعتماد است. وقتی کاربران یا همان مشتریان بالقوه، نام برند شما را در گوگل در رده های بالا ببینند تا حد زیادی به آن اعتماد خواهند کرد و به این ترتیب برند شما در ذهن آن‌ها ماندگار می‌شود. وقتی با اصول صحیح سئو پیش بروید نه تنها می‌توانید رتبه خود را در صدر حفظ کنید بلکه برای اکثر کلید واژه‌های مرتبط با کسب و کار، نام برند شما در گوگل نمایش داده می‌شود و همین مورد باعث می‌شود که نام شما جایگاه تثبیت شده‌ای بین کاربران پیدا کند.

سئو کانال‌های بازار یابی و تبلیغات را افزایش می‌دهد:

وقتی با استفاده از سئو در رده‌های بالای گوگل قرار بگیرید، به دنبال آن تعداد کلیک کاربران بر روی لینک های صفحات شما بالاتر می رود، این یعنی ترافیک وب سایت شما بیشتر می‌شود. وقتی تعداد کاربرانی که به سایت شما می آیند، روز به روز افزایش پیدا کند، کانال‌های بازاریابی زیادی بوجود می‌آورند و به اشکال مختلف، برند شما را به یکدیگر معرفی خواهند کرد.

سئو و رشد کسب و کار

سئو امکان رصد بازار و شناخت مشتریان را بوجود می‌آورد:

گفتیم که فعالیت‌های سئو، فعالیت‌های مداوم و مستمر هستند یعنی ممکن است با کمی فعالیت بعد از چند ماه به نقطه امن برسید ولی باید همچنان برای حفظ آن رتبه تلاش کنید و بهینه سازی سئو را انجام دهید. حال وقتی درگیر بهینه سازی سئو هستید باید از انواع ابزار‌ها کمک بگیرید تا کسب و کار‌های رقیب را بررسی کنید، یا کلید‌ واژه‌های محبوب را هر چند وقت یک بار بازیابی کنید و خلاصه به طور کلی به سبب بهینه سازی سئو، دید دقیق‌تری نسبت به تغییرات بازار و رفتار مشتریان خواهید داشت.

در همین راستا با مطالعه رفتار کاربران (مشتریان بالقوه یا بالفعل) ارتباط دائمی با آن‌ها خواهید داشت، ارتباط داشتن با مشتریان می‌تواند به این معنی باشد که آن‌ها را تبدیل به مشتریان وفا‌دار و همیشگی کسب و کار خود کنید!

 

جمع بندی

 

با نکاتی که نام بردیم مشخص شد که چگونه سئو می‌تواند بر رشد و اداره کسب و کار‌ها تأثیر بگذارد. امیدواریم شما هم با مطالعه این مطلب به اهمیت سئو در بازار امروز، پی برده باشید. بعد از این باید یک نکته مهم دیگر را هم در نظر بگیرید و آن هم اینکه فعالیت‌های سئو و رسیدن به نقطه امن اولیه، نیازمند زمان است و یک شبه نمی‌توان تأثیر آن را دید، پس اگر به سئو امیدوار هستید و به قدرت آن ایمان دارید باید کمی هم صبر و حوصله به خرج دهید. شما می توانید با مراجعه به صفحه سفارش سئو اطلاعات مورد نیاز برای ثبت سفارش خود در پونه مدیا را کسب کنید.

00:00 00:00
5 از 5
5 سال قبل
نظر
ممنون بابت پست خوبتون، واقعا دنیایی داره این سئو
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند