با ما در ارتباط باشید: 0314566
نحوه ساخت کمپین در گوگل ادوردز

در این مطلب و سایر مطالب مرتبط با google adwords سعی داریم به صورت مفصل و تصویری نحوه استفاده از این ابزار گوگل را به شما آموزش دهیم. برای آموزش نحوه ساخت کمپین در گوگل ادوردز و افزایش تعداد بازدیدکننده سایت با ما همراه باشید.

راه اندازی کمپین گوگل ادوردز

 برای راه اندازی کمپین گوگل ادوردز  لازم است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهیم:

نحوه ساخت Campaign

ایجاد کمپین اولین گام برای راه اندازی ادوردز در گوگل می باشد، برای این کار در گام نخست به سایت https://ads.google.com  مراجعه کنید. در صورتی که همکاران ما در پونه مدیا برای شما و یا خود شما قبلا اکانتی ساخته اید تنها کافی است در آن sign in نمایید. اگر اکانت گوگل ادز ندارید می توانید در چند قدم، اقدام به ساخت آن نمایید. بعد از ساخت می توانید مراحل ایجاد کمپین در گوگل را دنبال نمایید.

 اکنون که اکانت خود را انتخاب نموده اید و با وارد کردن یوزرنیم و پسورد خود وارد اکانت گوگل ادز خود شده اید نوبت آن است که ادامه مراحل راه اندازی کمپین گوگل ادوردز را دنبال نمایید.

ابتدا به قسمت campaigns بروید و روی دکمه های + یا New Campaign کلیک نمایید.

دکمه ایجاد کمپین جدید در گوگل

بعد از کلیک روی دکمه ساخت کمپین جدید گوگل ادوردز، انواع کمپین ها در گوگل را مشاهده خواهید کرد. انواع کمپین گوگل ادوردز هر کدام برای هدفی خاص کاربرد دارند که در تصویر زیر می توانید مشاهده نمایید. اگر می خواهید سایت شما در نتایج جست و جو قابل مشاهده باشند توصیه می کنم نوع search را انتخاب نمایید.

انواع کمپین AdWords

اکنون نوبت آن است که یک هدف (goal) برای ورودی های خود انتخاب نمایید. منظور از goal این است که هدف شما از راه اندازی کمپین چیست؟ فروش، جمع آوری مشتری و یا افزایش ترافیک! بعد از مشخص شدن goal روی دکمه Continue کلیک نمایید.

مشخص کردن هدف در کمپین ادوردز 

در این مرحله می توانید نام کمپین گوگل ادوردز خود را در قسمت Campaign Name وارد کنید. تیک های مشخص شده در تصویر زیر را نیز چک کنید که برداشته باشید. گزینه هایی که باید تیک های آن را برداشته باشید به ترتیب Include Google Search Partners و Include Google Display Network می باشند.

وارد کردن نام و  تنظیمات کمپین ادوردز

به دلیل تحریم های موجود در تبلیغات گوگل در قسمت location می بایست گزینه All Countries and Territories را انتخاب نمایید. در قسمت زبان Language نیز باید روی all languages تنظیم شده باشد اگر زبان انگلیسی انتخاب شده بود با کلیک روی علامت ضربدر در کنار آن اقدام به حذف آن نمایید. اگر این گزینه را بر روی All Countries نگذارید و زبان های فارسی و انگلیسی را انتخاب نمایید ممکن است کاربرانی که با وی پی ان در گوگل سرچ می کنند زبان مرورگر متفاوتی داشته باشند در مواجه با این موضوع اگر یک زبان خاص را انتخاب کرده باشید با تغییر زبان نمی توانند نتایج شما را درنتایج جست و جو مشاهده نمایند.

انتخاب زبان و کشور در کمپین گوگل ادوردز

حال نوبت آن رسیده است که بودجه روزانه خود را تعیین کنید به عنوان مثال اگر هزینه کلیک برای هر کاربر 75 سنت باشد، تعیین می نمایید در هر روز مایل به پرداخت 2 دلار می باشید،  بنابراین وقتی هزینه ای که تعریف کرده اید روزانه به اتمام برسد سایت شما از تبلیغات نتایج جست و جو حذف خواهد شد.

تعیین بودجه روزانه در کمپین

بعد از تعیین بودجه روزانه نوبت تعیین استراتژی پرداخت می باشد. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می نمایید استراتژی را که برای پرداخت کمپین خود مناسب می دانیم انتخاب می نماییم.

انتخاب استراتژی پرداخت گوگل ادوردز

اما سوال این است که کدام استراتژی پرداخت برای کمپین ما مهم تر است؟ همانطور که در تصویر زیر مشاهده می نمایید استراتژی های مختلفی برای ایجاد کمپین در گوگل وجود دارد در گام نخست و به عنوان تجربه اول بهتر است گزینه Manual CPC را انتخاب نمایید.

انتخاب استراتژی پرداخت برای کمپین گوگل ادوردز

 

بعد از انتخاب استراتژی پرداخت هزینه گوگل ادوردز بر روی گزینه Save And Continue کلیک نمایید تا کمپین مورد نظر شما ساخته شود.

تایید استراتژی پرداخت ادوردز

با طی کردن مراحل قبل به صورت گام به گام توانستید اقدام به راه اندازی کمپین گوگل ادوردز نمایید. بعد از ساخت کمپین خود می بایست وارد قسمت add group شوید. در این قسمت (add group in adwords ) می بایست برای گروه خود یک نام ( Ad group name ) تعیین نمایید. بعد از آن نوبت آن است که در قسمت Default Bid یک قیمت پیش فرض برای این گروه قرار دهید. دلیل این امر این است که در صورت اختصاص نیافتن قیمت اختصاصی به کلمات، این هزینه برای آنها در نظر گرفته شود. این کار به این معنی می باشد که هر کلمه هزینه مخصوص به خود را خواهد داشت و برای هر کلمه باید هزینه ای متفاوت را در نظر گرفت. در قسمت مشخص شده در تصویر زیر می توانید کلمات کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید توجه داشته باشید در هر سطر تنها یک کلمه وارد نمایید. برای تایید اطلاعات وارد شده روی گزینه Save and Continue کلیک نمایید تا وارد گام بعدی شوید.

اضافه کردن گروه به کمپین ادوردز

 

برای راه اندازی کمپین گوگل ادوردز می توانید واحدهای پولی کشورهای مختلف مانند لیر، دلار و... را انتخاب نمایید توجه کنید اگر بودجه تبلیغات شما محدود است بهتر است بر روی کلمات با هزینه کمتر سرمایه گذاری کنید دلیل این امر این است که با سرمایه گذاری روی کلمات ارزانتر تبلیغات شما برای تعداد افراد بیشتری نمایش داده می شود. با توجه به محدود بودن بودجه تبلیغات، اگر روی کلمات گران سرمایه گذاری کنید تبلیغات شما 24 ساعت نیز دوام نخواهد آورد و تمام بودجه تبلیغات خود را در کوتاهترین زمان از دست داده اید.

 بعد از گذشتن از مراحل قبلی وارد صفحه ساخت تبلیغ خواهیم شد. همانطور که مشاهده می نمایید پارامترهای مختلفی برای تکمیل اطلاعات وجود دارد که به ترتیب شرح خواهیم داد:

  • Final URL: لینک صفحه ای را وارد کنید که می خواهید تبلیغ به آن صفحه برود.
  • Headline 3, Headline 2, Headline 1: برای تیتر تبلیغ استفاده می شوند. هر کدام از این تگ های هدینگ می تواند 30 کاراکتر باشد. بنابراین تا 90 کاراکتر اجازه نوشتن تیتر برای تبلیغ ادوردز خود دارید. هیچ اجباری برای نوشتن 90 کاراکتر وجود ندارد اما نوشتن دو هدینگ اول الزامی خواهد بود.
  • Path: در این قسمت اگر آدرس صفحه شما https://www.poonehmedia.com/blog باشد میتوانید blog را در قسمت اول بنویسید.
  • Description1 ,Description 2: این دو پارامتر نیز در تبلیغات نشان داده می شوند که هر کدام می تواند طولی برابر با 90 کاراکتر داشته باشد. نوشتن یک توضیح ضروری می باشد، ما در پونه مدیا همواره دو توضیح را می نویسیم تا کاربر بهتر تصمیم بگیرد و به سایت ما مراجعه نماید.
  • بعد از نوشتن تمام موارد به منظور تایید دکمه done را بزنید.

 ساخت تبلیغ ادوردز

در صورتی که تمایل دارید تبلیغات دیگری نیز بسازید بهتر است اطلاعات آن را در این قسمت وارد نمایید در غیر اینصورت می توانید روی گزینه Save and Continue کلیک نمایید.

ساخت تبلیغ گوگل ادوردز

تبریک شما موفق شدید اولین کمپین گوگل ادوردز خود را راه اندازی نمایید برای ورود به کمپین ساخته شده تنها کافی است گزینه Continue to Campaign را انتخاب نمایید تا وارد اولین کمپین خود شوید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

روش های پرداخت هزینه در گوگل ادوردز 

دو روش مختلف برای پرداخت هزینه تبلیغات ادوردز وجود دارد که می توان به پرداخت دستی (Manual Payments) و پرداخت اتوماتیک (Automatic Payments) اشاره کرد. توصیه می کنیم  پرداخت روش دستی را انتخاب کنید زیرا در این روش هزینه تبلیغات را قبل از به نمایش درآمدن پرداخت می نمایید. اما در پرداخت اتوماتیک بعد از نمایش پول از حساب شما به صورت اتوماتیک کسر می شود که دردسرهای خاص خود را دارد به همین دلیل توصیه می کنیم از پرداخت دستی استفاده نمایید.

نتیجه

در این مطلب شما را با روش راه اندازی کمپین گوگل ادورز آشنا کردیم. چنانچه در طی ساخت و راه اندازی کمپین گوگل ادوردز خود دچار مشکل شدید می توانید سوال خود را از طریق پرسش و پاسخ پایین همین متن با ما به اشتراک بگذارید، کارشناسان پونه مدیا در کسری از زمان به شما پاسخ خواهند داد. 

5 از 5
4 سال قبل
نظر
میشه بگید چطور میتونم در گوگل ادورز اکانت ایجاد کنم؟
نمایش بیشتر
1 از 1 نفر این نظر را مفید دانسته اند