با ما در ارتباط باشید: 0314566
اشتباهات رایج سئو در سال 2020

ما یک لیست از بزرگترین اشتباهات سئو از تکنیک های سنتی سئو ، اهداف جستجو تا جستجوی برندها و ...  که باید در سال 2020 از آنها دوری کنیم برای شما تهیه کرده ایم.

در سال 2020 سئو برای تقویت برند یک امر ضروری است. این موضوع مخصوصا بعد از کاهش اهمیت شبکه های اجتماعی در ترافیک و رشد 35% گوگل در سال 2017 و تبدیل آن به بزرگترین مرجع ترافیک اهمیت دارد.
با استفاده از سئو شما قادر خواهید بود اعتبار خود را در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل (SERPs) بالا برده و به رتبه های بالاتر دست بیابید. این کاربه این دلیل است که اولین نتایج در گوگل کلیک بیشتری دریافت میکنند. هنگام انجام دادن سئو سایت، باید به چند نکته مهم توجه کنید یکی از آنها اشتباهات رایج در سئو است. انجام هر یک از این اشتباهات ممکن است به اعتبار شما آسیب برساند. این هم یک لیست از اشتباهاتی که باید در سال 2020 از آنها دوری کنید.

  نارضایتی از نتیجه جستجو

با اینکه ممکن است شما مطالب مفید بنویسید اگر این مطالب درست هدف بندی نشده باشند کاربرانی که به سایت مراجعه می کنند این مطالب را غیر مفید خواهند یافت. امکان دارد که مخاطبان را نیز درست انتخاب کرده باشید اما اگر منظور جستجو را در نظر نگرفته باشید تمام تلاش های شما به هدر خواهد رفت. 
هدف از جستجو (Search intent) دلیل یک جستجو است. سایت و محتوای شما باید این نیاز را برطرف کند. به همین دلیل فهمیدن منظور جستوجو گر مهم است.

برای مثال اگر فردی "سئو" را در گوگل جستجو کند یعنی می خواهد بداند سئو چیست. اما اگر عبارت "خدمات سئو" را جستجو کند به دنبال استخدام یک متخصص یا شرکت برای ارائه خدمات سئو می گردد. هر دوی این کلمات (سئو و خدمات سئو) هدف متفاوتی را پیشرو دارند. اگر شما کلمه کلیدی "خدمات سئو" را هدف قرار داده اید اما در خصوص سئو توضیح داده اید با این محتوا موفق نخواهید بود چرا که این متن منظور را به جستجوگر نمیرساند.

 تکنیک های سنتی سئو

همانطور که اینترنت در حال رشد است سئو نیز در حال رشد و تغییر است. برای اینکه در بالاترین رتبه نتیجه جستجو بمانید شما باید همگام با این تغییرات قدم برداشته و تکنیک های جدید سئو را عملی کنید.
اگر شما همواره از تکنیک های سنتی سئو استفاده کنید این امر ممکن است به شما آسیب برساند. روزهایی که شما میتوانستید با استفاده از زیاده روی در کلمات کلیدی، PBNها، و دیگر روش های سنتی رتبه خود را بالا ببرید به اتمام رسیده است.
امروزه گوگل از قبل باهوش تر شده است ومیتواند برای کلمات کلیدی که شما در محتوای خود از آنها استفاده نکرده اید نیز رتبه بندی انجام دهد. به تازگی گوگل الگوریتمی به نام "Google BERT"طراحی کرده است که به او کمک میکند محتوا و سوالات کاربران را بهتر متوجه شود.
اگر می خواهید در زمینه سئو موفق باشید باید از جدید ترین تکنیک های سئو استفاده کنید. تکنیک های قدیمی به سایت شما میرساند و باعث پیشروی شما نسبت به رقبا نخواهند شد.

 بروز رسانی نکردن همراه با گوگل

همانطور که از قبل گفته شد سئو همواره در حال پیشرفت است و شما باید همواره از آخرین تغییرات استفاده کنید. این یک امر مهم است چرا که گوگل به طور مداوم در حال بروز رسانی است. اگر یکی از این بروزرسانی ها را از دست بدهید ترافیک سایت شما کاهش خواهد یافت. شما باید همواره خود را با آخرین تغییرات و بروز رسانی ها همراه کنید. امسال گوگل بروز رسانی های ابزار های مختلفی از جمله board core ، Google BRET و ... را انجام داد. از اخبار این بروزرسانی ها مطلع باشید. 

 بی توجهی به ساختار داده و ویژگی های جستجو

داده های ساختاری اهمیت زیادی برای متفاوت بودن با بقیه سایت ها دارد به خصوص اگر به صفحه اول جستجو توجه کنید. از طریق داده های ساختاری نتیجه جستجوی شما ممکن است از بالاتر از اولین نتیجه جستجو بیاید. در کل نتیجه بزرگ تر از بقیه نتایج خواهد بود و مورد انتخاب بیشتر کاربران خواهد بود.
به طور مشابه شما باید عملکرد جست و جوی داخلی خود را نیز بهبود ببخشید. افرادی که به سایت شما سر میزنند باید قادر باشند مطلب مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنند به همین دلیل اضافه کردن امکان جستجو به سایت کمک بزرگی خواهد کرد. سعی کنید که جستجو را در سایت خود بگنجانید و سعی کنید مطالب خود را مرتب کرده تا کاربر مطلبی که میخواهد را به راحتی پیدا کند.
برای هر نوع محتوا یک داده ساختاری متفاوت وجود دارد.

به طور مثال:
-  بازنگری محصولات 
- چطوری -How to- (برای محتواهای "چگونه ")
-  FAQ ( برای محتوای سوالات متداول)
-  آدرس (برای آدرس شرکت)
-  کتاب ها ( برای کتاب)
- مناسبت ها (برای مناسبت ها)

  نادیده گرفتن بهینه سازی نرخ تبدیل (Conversion Rate)

هدف اصلی هر تجارت جذب مشتری است و برای اینکار شما اول باید اطلاعات لازم را کسب کرده و سپس آن ها را عملی کنید. هرچند بسیاری از تجارت ها به بهینه سازی نرخ تبدیل اهمیت نمی دهند و تنها به مرحله اخر کار توجه میکنند. در صورتی که برای بدست آوردن مشتریان دست به خرج توجه به زیر بنا مهم است. به مشتریان اطلاعات لازم مثل بررسی ها و مطالعات موردی و دلیل استفاده از محصول خود را نشان دهید. راه خرید محصول را برای آنها ساده کنید. با نادیده گرفتن بهینه سازی نرخ تبدیل ، شما در نهایت ممکن است تعداد زیادی مشتری از دست داده و از این رو درآمد حاصل خود را از دست بدهید. این یکی از مهمترین و کم خرج ترین راهی است که با استفاده از آن می توانید درآمد خود در سال 2020 را بالا ببرید.

 تمرکز نکردن روی کلمات برند لینک شده در متن (Branded Anchor text) 

لینک های داخل متن برای سئو شما اهمیت زیادی دارند و بخش بزرگی از لینک سازی را شامل می شوند. با اینکه ممکن است لینک های زیادی از منابع مختلف داشته باشید،کلمات لینک شده در متن از اهمیت بالایی برخوردار هستند.
شما ممکن است از لینک داخل متنی که مرتبط با صفحه یا وبلاگتان است استفاده کنید. هرچند با بی توجهی کردن به کلمات برند لینک شده در متن قادر به بالا بردن اعتبار برند خود نخواهید شد. لینک های داخل متن مارک دار به بالا بردن اعتبار و شناسایی برند شما کمک میکنند از این طریق برند شما رتبه بالاتری در موتور های جست و جو کسب خواهد کرد.

همچنین این لینک ها طبیعی تر از لینک های کلمات کلیدی بهینه سازی هستند. من شاهد بودم سایتهایی که در زمان بروز رسانی گوگل ( 3 ژوئن) رتبه بهتری کسب کردند دارای لینک های داخل متن مارک دار بیشتری بودند. به همین دلیل شما بهتر است روی لینک های برند تمرکز کنید.

 تنها روی متن محتوایی متمرکز باشیم

احتمالا قبلا شنیده اید که ویدیو آینده ماست.
این یک واقعیت است، چرا که فیلم راحت ترین روش برای یادگیری است و مردم یادگیری فیلم را به هر محتوای دیگری ترجیح میدهند. این بزرگترین دلیل برای شهرت یوتیوب است .
امروزه ویدیوها در Google SERPs هم قرار میگیرند. گوگل میداند که ویدیو آینده ماست و مردم تماشا کردن آنها را دوست دارند. به همین خاطر گوگل آن ها را در SERPs نشان میدهد. در گوگل ویدیو ها نسبت به محتوای متنی زمان کمتری برای رتبه بندی میبرند و محتوای فعال کننده تری دارند.
گوگل همچنین به اضافه کردن پادکست در Google SERPs اقدام کرده است. این دو نوع محتوا همواره در حال رشد هستند و در مقایسه با محتوای متنی از رقابت کمتری برخورداراند. به همین دلیل شما باید به جز نوشتن وبلاگ روی این دو موضوع نیز تمرکز کنید .

تمرکز نکردن روی برندسازی و جست و جوی برند

"برندها راه حل هستند" و گوگل علاقه زیادی به آنها دارد.
سئو روزانه به سوی برند محوری قدم برمیدارد. امروزه سئو فقط مخصوص بالا بردن ترافیک نیست. شما برای ساخت برند نیز باید از سئواستفاده کنید. اگر میخواهید در بازی سئو پیروز شوید و تجارت خود را قابل اعتماد و سود آور کنید باید روی برند سازی تمرکز کنید.
شما باید جستجوی برند را در تجارت خود تقویت کنید. هنگامی که افراد بیشتری در گوگل به جستوجوی تجارت شما بپردازند این به صورت اتوماتیک باعث بالا رفتن رتبه شما خواهد شد. این یک استراتژی با دوام برای رشد کسب و کار شما و شناخته شدن توانایی شما می باشد.

 آماده نبودن برای موبایل

نزدیک به 50% ترافیک از طریق موبایل است. اگر سایت شما برای موبایل ها آماده نشده است گوگل به صورت اتوماتیک آن را برای کاربران غیر دوستانه در نظر میگیرد. از ابتدای کار مطمئن شوید که سایت شما جوابگوی موبایل باشد. با استفاده از ترافیک موبایل شما بازدید وبسایت خود را نیز بالا خواهید برد.
مناسب موبایل بودن و سرعت از فاکتورهای رتبه بندی موتور جستوجوی گوگل هستند. پس اگر میخواهید تجارت خود را گسترش داده و در سئو موفق باشید نباید موبایل ها را نادیده بگیرید.

نداشتن اهداف مشخص سئو

قبل از اقدام به سئو در سایت داشتن اهداف مشخص سئو از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر نمیدانید ازسئو وبسایت خود چه انتظاراتی دارید شما هیچگاه قادر به رشد در سئو نخواهید بود. در اینجا کلید مشخص کردن خواسته خود از وبسایت و سئو و سپس برنامه ریزی در خصوص استراتژی سئو است. یک استراتژی نامرتب شما را به هیچ جا نخواهد رساند.

 اولویت بیشتر دادن به گوگل نه به مخاطب سایت 

در آخر، محتوا و استراتژی سئو خود را برای کاربران واقعی بنویسید نه موتور های جستجو. زیرا  برای بالا بردن فروش و روش های اداره شغل خود به خریداران واقعی نیاز دارید. موتور های جستجو اهمیتی ندارند. شغل شما به مشتریان وابسته است نه موتور های جستجو.
موتور های جستجو مثل گوگل فقط یک واسطه برای جذب مشتریان هستند. هیچکس نمیداند که گوگل چه زمانی یک سایت را جریمه کرده و رتبه آن را کاهش خواهد داد. اما اگر شما به مشتری اهمیت بدهید شانس کافی وجود دارد که مشتریان هم مانند گوگل به بالا بردن رتبه شما کمک کنند. به همین دلیل شما باید مشتریان خود را در ارتباط با ارائه خدمات و محصولات راضی نگه دارید.

نتیجه گیری

در حال حاضر شما از تمام اشتباهات سئو آگاه شدید، تلاش خود را بکنید تا در سال 2023 این اشتباهات دوری کنید. اگر طراحی وبسایت موبایل را در نظر نگرفته اید، اهداف مشخص ندارید،یا  روی محتوای مختلف تمرکز کرده اید سایت شما دچار مشکل خواهد شد. یکی از اقداماتی که به شما کمک می کند تا فرایند سئو سایت خود را با دقت و کم اشتباه پیش ببرید، داشتن یک چک لیست سئو است که همه نکات مهم را برای پیمودن این مسیر در اختیارتان قرار می دهد. درکنار این جک لیست سعی کنید از جدیدترین تکنیک های سئو استفاده کنید و همیشه بروز باشید تا در صدر رقابت بمانید.

امتیازی ثبت نشده است.