با ما در ارتباط باشید: 0314566
سئو سایت عکاسی |بهینه سازی وبسایت عکاسان

فرقی نمی کند کسب و کار شما به چه اندازه ای باشد. برای موفقیت نیاز به دیده شدن دارید شما برای موفقیت در دنیای دیجیتال نیاز به حضور پررنگ در فضای اینترنت خواهید داشت. اما آیا صرف داشتن یک وب سایت، کفایت می کند؟ کاربران جدید در سرتاسر جهان هر روز از طریق موتورهای جستجو با سایت هایی مشابه شما، برخورد خواهند کرد. چیزی که می تواند به شما کمک کند خود را از رقبایتان متمایز کنید، بهینه سازی موتور جستجو یا SEO است. این موضوع برای سایت های عکاسی نیز صحت دارد. 

یافتن کلمات کلیدی مناسب برای یک سایت عکاسی

ممکن است یک وب سایت با تصاویر زیادی داشته باشید. احتمالاً ظاهر وب سایت شما جذاب و چشم نواز است. اما برای کسب جایگاه مناسب در رتبه بندی موتورهای جستجو، نیاز به متن و محتوای مناسب نیز خواهید داشت.
اولین گام در سئو عکاسی، یافتن همه کلمات کلیدی است که به کسب و کار شما مرتبط می باشند. کلمات کلیدی، وابسته به نوع کسب و کار، مخاطب هدف و موقعیت جغرافیایی شماانتخاب میشوند. برای مثال "عکاسی تبلیغاتی در اصفهان" را در نظر بگیرید. در این عبارت، "عکاسی تبلیغاتی" کلمه کلیدی اصلی بوده و "اصفهان" اطلاعات مهمی درباره محدوده فعالیت شما ارائه می کند. شما میتوانید برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب از پیشنهادات گوگل نیز استفاده کنید. 

عکاسی تبلیغاتی در اصفهان

نکته تخصصی : می توانید از ابزاری مانند Keyword Planner برای یافتن عباراتی که بیشتر در زمینه کاری شما جستجو شده است، استفاده کنید. همچنین می توانید در مورد کلمات کلیدی که رقبای شما استفاده می کنند، تحقیق کنید. مطمئن شوید که از عناوین جستجوی کلی در کنار لغات خاصی که دقیقاً برند شما را توصیف می کنند، استفاده می کنید. این لغات کلیدی باید در کل بخش های وب سایت شما از جمله نام دامنه، هدرها، فوترها و محتوای صفحه شما به کار گرفته شوند.

اضافه کردن Page Title، Heading، Meta Description

موتورهای جستجو به عناوین صفحه (Page title) در رتبه بندی سئو سایت ها، اهمیت می دهند. همچنین هر صفحه باید شامل یک توضیح مختصر (Meta Description) که دقیقاً ماهیت صفحه را نشان دهد، باشد.
اگر شما یک عکاس پرتره هستید، توضیحات صفحه اصلی شما باید چیزی مشابه "عکاس پرتره مستقر در اصفهان، ایران. متخصص پرتره خانوادگی" باشد. توضیحات شما باید کمتر از 155 کارکتر باشد. در تصویر زیر Page Title برای چند سایت در صفحه نتایج جستجو با کادر قرمز مشخص شده و در زیر آن Meta Description نیز مشاهده می شود.
توضیحات متا و عنوان مناسب برای صفحات سایت عکاسی
اما در خصوص هدرها باید گفت آن ها تگ هایی هستند که به ترتیب اهمیت از H1 تا H6 نشان داده می شوند و انتخاب آنها از اصول خاصی پیروی می کند.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
 چگونه از تگ های H در جهت بهبود سئو سایت استفاده کنیم؟

بهینه سازی تصاویر سایت عکاسی با استفاده از Alt text

موتورهای جستجو به تنهایی نمی توانند تصاویر را خوانده و تفسیر کنند. برای بهینه سازی محتوای بصری، نیاز به افزودن متن و عنوانی دارید که به تصاویر شما قابلیت جستجو بدهد.
- زمانی که تصاویر را در گالری ها آپلود می کنید، تصاویر مشابه را در یک گروه قرار دهید تا کاربران با سرعت بیشتر و با یک نظم بهتر به پوشه ها دسترسی داشته باشند.
- برای انتخاب نام تصاویر، می توانید از تم آنها مانند "پاییز" یا "غروب" استفاده کنید.
- از کلمات کلیدی طولانی تر برای کپشن ها استفاده کنید.

اهمیت سرعت در سئو سایت عکاسی

بهینه سازی تصاویر برای سئو ایجاب می کند که تصاویر را با پیکسل کمتری آپلود کنید تا زمان بارگذاری مرورگر کاهش پیدا کند. بر طبق بعضی از تحقیقات صورت گرفته اگر بارگذاری صفحه شما به بیش از 3 ثانیه طول بکشد، نیمی از بازدیدکنندگان از آن خارج می شوند. در شکل زیر نتایج یک تحقیق درباره رابطه بین زمان بارگذاری و نرخ خروج توسط گوگل ارائه شده.
سرعت لود سایت
بنابرین، تنها زمانی از تصاویر با اندازه بزرگتر استفاده کنید که کاربران علاقه مند به پرینت آنها بوده یا مایل به دانلود تصاویر دیجیتال و خرید آنها هستند.

عکاسان گاهی عکس هایی با فرمت RAW می گیرند. فایل های RAW بیش از اندازه بزرگ هستند و به کندی در مرورگر بارگذاری می شوند. از JPEG برای اصلاح ساده تر مشکلات تصاویر (تیره شدن، اعوجاج و انحنراف رنگ)، استفاده می شود. حتی با وجود اینکه RAW جزئیات بیشتری را به تصویر می کشد، ما استفاده از تبدیل کننده آنلاین RAW به JPEG رایگان را توصیه می کنیم. (برای تصاویر JPEG، اندازه ایده آل تصویر بهینه شده، 75 درصد اندازه اصلی آن است).

همچنین تا جای ممکن از تصاویر متناسب با نسبت های طولی و عرضی صفحات نمایش تلفن های همراه و تبلت ها استفاده کنید تا بازدیدکنندگانی که از این ابزار استفاده می کنند را به بازدید از صفحه خود علاقه مند کنید.

استفاده از سلسله مراتب صفحه برای بهبود تجربه کاربری

نگران فضاهای خالی نباشید. یک صفحه وب مینیمالیستی توجهات را به سمت چیزهایی که واقعاً اهمیت دارد جلب می کند. تصاویر و متن را مطابق دسته بندی های صفحه از پیش تعریف شده، منظم کنید. خواه صفحه اصلی شما از یک تصویر تمام صفحه استفاده کند یا یک اسلاید متحرک، کاربران زمانی به آن توجه کامل نشان خواهند داد که همه چیز طبقه بندی شده و منظم باشد. این به کاربران اجازه می دهد تا بین صفحات بدون سردرگمی جا به جا شوند. همچنین منجر به کاهش زمان بارگذاری در گوشی های همراه، تبلت ها و نوت بوک ها می شود.

شما زمانی به اوج تاثیرگذاری می رسید که صفحات و منوهای شما بر طبق یک سلسله مراتب منظم شده باشند. Pixpa ابزاری است که به شما اجازه می دهد به صورت پیش فرض گالری هایی درون آلبوم های خود بسازید. همچنین یک منوی سلسله مراتبی پیش ساخته به شما ارائه میدهد که قابل اصلاح و شخصی سازی است.

اضافه کردن نقشه سایت در سایت عکاسی

شاید با مفهوم ایندکس در موتورهای جستجو آشنا باشید. ایندکس به معنای فهرست کردن است و زمانی که می گوییم یک سایت در گوگل ایندکس شده است یعنی گوگل اطلاعات آن سایت را دریافت کرده و در نتایج خود آن سایت را نمایش می دهد. اما قبل از اینکه موتور جستجو به وب سایت شما بخزد و آن را ایندکس کند، نیاز به ایجاد یک نقشه سایت دارید. همانطور که از نامش مشخص است، نقشه سایت به موتورهای جستجو نشان می دهد که محتوای شما چگونه ساختاربندی شده است. همچنین به ربات های جستجوگر می گوید چگونه مولفه های مختلف صفحه به یکدیگر لینک شده اند. ارائه یک نقشه سایت برای عکاسان و هنرمندان بصری که ممکن است هزاران تصویر و ویدئو با اندازه های متفاوت بر روی وب سایت خود داشته باشند، توصیه می شود.

نوشتن محتوا قدرتمند بر روی سایت عکاسی

موتورهای جستجو جوری طراحی شدند که از روی محتوای نوشتاری که بر روی سایت خود قرار می دهید، درباره کیفیت سایت شما تصمیم گیری کنند. احتمالاً به عنوان یک عکاس ترجیح می دهید تصاویر خود را به تنهایی به نمایش بگذارید تا اینکه به دنبال متن های جذاب برای آن ها بگردید. در واقع نوشتن متن جذاب، آموزنده و مرتبط با تصاویر، همیشه کار آسانی نیست. در اینجا چند راهنمای ساده که به شما در ایجاد نوشتار مناسب کمک می کند، آورده ایم:

- سعی کنید نوشته شما ساده باشد.
- سعی کنید فاعل جملات مشخص باشد (از جملات مجهول استفاده نکنید).
- مشتریان خود را مستقیماً مورد مخاطب قرار دهید.
- بهتر است متن شما کوتاه و دقیق باشد.
- حتماً از کلمات کلیدی، در متن خود استفاده کنید.
- بهتر است متن شما یک روایت داستانی داشته باشد.
- هدرهای صفحه و متن شما باید با یکدیگر هماهنگ باشند.
- قبل از انتشار متن حتماً آن را ویرایش کنید.

همچنین برای موفقیت در سئو، به طور مداوم مطلب جدید بر روی وبلاگ خود قرار دهید. علاوه بر به تحریر درآوردن افکار و انتقال مفاهیم مورد نظر خود، وبلاگ شما یک هدف اساسی را دنبال می کنند؛ پاسخ به نیازهای مخاطبین شما. به وبلاگ خود به عنوان مرجعی که مخاطب شما پاسخ یک مشکل خاص را جستجو می کند، بنگرید. سپس بر روی محتوای وبلاگ خود تمرکز کرده و ببینید آیا پاسخی برای نیازها و دغدغه های آن ها ارائه می کنید؟ می توانید برای پاسخ به سوالاتی که جواب آن ها از حوصله متن شما خارج است، از لینک ها استفاده کنید.
به یاد داشته باشید، هر چقدر پست های وبلاگ شما مفیدتر و مرتبط تر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که مردم از مطالعه آن لذت ببرند. این به این معنی است که زمان بیشتری را در صفحه شما سپری خواهند کرد که یک عامل حیاتی در رتبه بندی سئو شماست.
اگر صرفاً یک وبلاگ بصری ایجاد می کنید، مطمئن شوید که تصاویر را به خوبی نام گذاری می کنید. برای مثال، در عکس های گردشگری، نام رستوران ها، اقامتگاه ها، سواحل و سایر محل های گردشگری را اضافه کنید. برای تمایز قائل شدن بین عکس ها هم بهتر است دیافراگم، فاصله کانونی، تنظیمات ISO، زمان عکس برداری و... را نیز اضافه کنید. همچنین به افزودن یک متن کوتاه که ایده و دانشی که برای ثبت یک تصویر استفاده کرده اید را بیان می کند، فکر کنید. برای مثال عکاسان پرتره می توانند دلیل استفاده از یک نورپردازی خاص را شرح دهند.

وب سایت عکاسی خود را در لیست دایرکتوری های مشاغل وارد کنید

دایرکتوری مشاغل، یک بانک اطلاعاتی از مشاغل است (مانند Photognow.com). این گونه سایت ها، مشاغل را بر اساس نوع فعالیت، مکان و... فهرست می کنند. شما نمی توانید یک کسب و کار عکاسی یا طراحی موفق را بدون وارد کردن خود به لیست این دایرکتوری ها اداره کنید. چنین فهرستی به وب سایت شما اعتبار و مشروعیت می بخشد.
بهتر است تا حد ممکن اطلاعات بیشتری در اختیار این دایرکتوری ها قرار دهید زیرا موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ به اطلاعات این دایرکتوری ها مراجعه می کنند. چیزی که برای سئو شما از اهمیت بالایی برخوردار است، این است که فهرست های مشاغل، یک منبع مطمئن از بک لینک ها که بازدیدکنندگان را به سایت شما ارجاع می دهند، مهیا می کنند. اطلاعات مهمی که باید در پروفایل تجاری خود قرار دهید شامل موارد زیر است:
- نام تجاری
- موقعیت، شهر و کشور
- اطلاعات تماس
- نوع کسب و کار (برای مثال عکاسی صنعتی)
- عبارات جستجوی کسب و کار محلی
- جوایز، تخصص ها، تحصیلات و پروژه ها

اهمیت اعتبار لینک در سئو سایت عکاسی

در دنیای سئو Link Juice به ارزش و اعتبار منتقل شده از یک سایت یا صفحه به دیگری از طریق لینک ها اشاره دارد. اینکه وب سایت دیگری به صفحه شما لینک باشد، در دنیای اینترنت مانند این است که آن وب سایت به شما رای بدهد. البته ارزش و اعتباری که این رای برای شما به ارمغان می آورد، به رتبه سئو آن سایت بستگی دارد. اگر از شما به عنوان یک مرجع معتبر برای یک موضوع خاص یاد کنند، موتورهای جستجو جایگاه بالاتری برای شما در نتایج جستجو در نظر می گیرند. حالا زمانی که شما لینک یک وب سایت دیگر را قرار می دهید، گویی به آن سایت رای می دهید و چون قبلا به عنوان یک وب سایت معتبر شناخته شده اید، ارزش رای شما بالاتر است. اما اگر اغلب به سایت های غیر معتبر لینک بزنید، موتور جستجو از رتبه سئو شما کم می کند.

هدف اصلی به اشتراک گذاری این لینک ها هدایت بازدیدکنندگان به منابع قابل اعتماد است. برای مثال، عکاسان عروسی می توانند بازدیدکنندگان خود را به عکاسان پرتره ای که در همسایگی خود فعالیت می کنند ارجاع داده و در مقابل تاییدیه های حرفه ای از آنها دریافت کنند.
اینکه به سراغ مردم در فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و سایر شبکه های اجتماعی بروید نیز اقدام هوشمندانه است. مودبانه از آنها بخواهید تا از پروفایل وب شما نام ببرند. تمام این ها بر روی اعتبار سئو شما موثر هستند.
یک موضوع مهم در ایجاد لینک، این است که شما باید صفحات وب سایت خود را نیز به یکدیگر لینک کنید. اینگونه شما از Link Juice در درون ساختار خود بهره می برید.

تجزیه و تحلیل شاخص های عملکرد سایت

به عنوان یک مالک سایت که به دنبال دیده شدن بیشتر هستید، باید به صورت پیوسته عملکرد جستجوی سایت خود را رصد کنید. شما می توانید این کار را به روش های گوناگونی انجام دهید. از بهترین ابزاری که به شما در این راه کمک می کند، می توان از Google Analytics نام برد. این ابزار علاوه بر امکانات خوب، کاملاً رایگان نیز بوده و به همین دلیل در بین کاربران بسیار محبوب است.

سئو محلی برای سایت عکاسان

اما بخش مهمی از استراتژی سئو شما به سئو محلی اختصاص می یابد. از آنجا که مشتریان هدف شما بیشتر در محیط اطراف شما هستند، نیاز دارید تا تدابیر ویژه ای فراهم کنید تا دسترسی آن ها به وب سایت خود را تسهیل کنید. به گونه ای که مطمئن شوید زمانیکه یکی از کاربران در مجاورت شما به دنبال خدماتی مشابه خدمات شما می گردد، حتماً سایت شما را در نتایج موتور جستجو مشاهده می کند. البته خیلی از نکاتی که در این متن اشاره شد، به شما در موفقیت سئو محلی نیز کمک خواهد کرد. برای توصیه های بیشتر به موارد زیر دقت کنید:
- حتماً از موقعیت خود در کلمات کلیدی استفاده کنید.
- موقعیت خودتان را در نقشه های موتور جستجو وارد کنید (برای اینکار می توان از ابزاری مانند Google My Buisiness استفاده کرد).
- حتماً مشخصات محل خود را به طور دقیق به دایرکتوری ها ارائه کنید.
- سعی کنید لینک های محلی بیشتری ایجاد کنید.

نتیجه گیری سئو سایت عکاسان

ساخت یک وب سایت زیبا برای نمایش محصولات، خدمات و محتوا، یک شروع عالی است. اما از آنجا که یک کسب و کار کوچک را اداره می کنید نیاز دارید توجه مشتریان احتمالی را به سمت خود معطوف کنید. سئو راهی است که با قرار دادن سایت شما در راس موتورهای جستجو، مخاطبان بیشماری را به سمت شما هدایت می کند. البته موفقیت در سئو نیازمند فعالیت مستمر و بر اساس استراتژی مشخص بوده و نیازمند همکاری و مشاوره سئو با متخصصین این زمینه می باشد. شما برای برون سپاری سئو باید بدانید خدمات سئو چیست و چه انتظاری باید از سئوکاران داشته باشید. فراموش نکنید که الگوریتم های موتورهای جستجو دائماً در حال تغییر می باشند و استراتژی های شما برای a href="/1204-سئو-تضمینی-سایت" title="سئو ">سئو تضمینی سای" نیز باید بروز باشند.

 

4.5 از 5