با ما در ارتباط باشید: 0314566
مدرس و استاد سئو

سئو در حال حاضر، یکی از کلیدی ترین نکاتی است که صاحبان مشاغل باید آن را برای موفقیت به کسب و کار خود اضافه کنند؛ در پونه مدیا، سئو به صورت سازگار با آخرین الگوریتم های گوگل و سایر موتورهای بزرگ جستجو مثل بینگ، به صورت خصوصی تدریس می شود؛ در صورت علاقه برای اطلاع از سرفصل های آموزشی و هزینه های آموزش، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اگر میخواهید به عنوان یک مدرس و استاد سئو در این زمینه فعالیت کنید باید به تمام نکات سئو مسلط باشید. 10 شاخصه مهمی که یک مدرس حرفه ای سئو باید داشته باشد در این مطلب برای شما آماده شده است.

ویژگی های مدرس سئو  

بخش های مختلف اختصاصی سازی سئو را بلد باشد

سئو تنها یک زیرمجموعه برای بازاریابی موتورهای جستجو است و شاخه های زیادی برای اختصاصی سازی دارد. به عنوان یک فرد حرفه ای در سئو، مدرس سئو باید تمامی این شاخه ها را بلد باشد. این شاخه ها در سه محور اصلی طبقه بندی می شوند:
الف- مفاهیم بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)
این شاخه شامل جستجوهای محلی، بهینه سازی داخلی سایت، آنالیزها، بهینه سازی برای تلفن همراه، ساختن لینک های خارجی، گسترش کلید واژه ها و مدیریت توسعه سایت هستنند.
ب- تبلیغات PPC
تبلیغاتی که به ازای هر کلیک، مبلغی پرداخت می شود و برای موتورهای جستجو اهمیت دارد؛ باید تبلیغات مناسبی در این زمینه انجام شود.
پ- بازاریابی شبکه های اجتماعی
این شاخه نیز شامل محتواهای جدید و قدرتمندی است که باعث افزایش فالوورها در شبکه های مجازی می شود.

یک مدرس سئو باید در زمینه سایت اطلاعات لازم را داشته باشد

به عنوان یک کارشناس و مدرس موفق سئو، شما باید از تمام جهات یک سایت را بشناسید؛ و این سایت را با سازگار با مراحل سئو طراحی کنید. 

تولید محتوا

محتوا یکی از مهم ترین قسمت های سئو است؛ هر کارشناس سئو این را می داند و باید در آن تخصص داشته باشد. اگر شما مطلب خوبی ننویسید، در صفحات جستجو بالا نمی آیید. با دانستن نیاز مخاطبان، پیدا کردن بهترین کلیدواژه ها، کنترل حجم کلید واژه ها در متن و کارایی محتوا، می توانید سئو بهتری داشته باشید که این ها وظیفه کارشناس سئو است.

لینک های خارجی

لینک سازی نیز در سئو از اهمیت بسیاری برخوردار هستند و کارشناسان سئو باید اصول به دست آوردن یک لینک بهینه و با کیفیت در فضای اینترنت را بدانند؛ کیفیت لینک برای گوگل بسیار مهم تر کمیت آن است.

انواع سئو را بشناسد

انواع سئو سایت به سه دسته زیر تقسیم میشود: 

سئو فنی
ساختار یک سایت که باید تصمیم گرفته شود که قرار است برای خزش موتورهای جستجو آسان یا پیچیده باشد و محتواهایی که قرار است در آن تولید شود.
سئو داخلی 
موارد مختلفی مثل کلیدواژه ها، تگ ها HTL، URLهای ساخته شده و موارد دیگری که به ترافیک ورودی سایت کمک می کند.
سئو خارجی 
از مهم ترین توانایی های این بخش می توان به ساخت لینک های خارجی اشاره کرد.

تجربه یا مدرک داشته باشد

استادان موفق سئو، همگی از اهمیت گذراندن دوره های مرتبط با این رشته و تجربه آن صحبت می کنند؛ یک مدرس سئو باید دوره های این رشته را گذرانده باشد زیرا سئو جزئیات بسیار زیادی دارد که گاهی خودآموزی نمی تواند آن را به شما آموزش دهد.

راه های موفقیت سئو را بشناسد

یک مدرس خوب سئو باید راه های موفقیت را بداند و مشتریان خوشحالی در این کار داشته باشد؛ تکنیک های زیادی برای سئو وجود دارند اما تا وقتی که طرف مقابل از کار شما راضی نباشد، آن ها اشتباه هستند.
برای استخدام یک کارشناس و مدرس سئو، باید تجربیات کاری او بررسی شود و درصد موفقیت او در کارهایش تخمین زده شود. این بسیار مهم است که این افراد حرفه ای، کارهای حرفه ای انجام داده باشند اما با این حال، مدارکی که به شما نشان دهد که فرد در زمینه سئو موفق بوده، بسیار مهم است.

بازار را بشناسد و بینش و اطلاعات لازم را داشته باشد

یک کارشناس خوب سئو باید بازار را خیلی خوب بشناسد و برای شرکتی که کار می کند، کارها را به درستی انجام دهد؛ راند فیشکین، رئیس شرکت سئو موفق Moz می گوید: وقتی از مسائل تکنیکی طراحی سایت دور شوید، چیزها شبیه به بازارهای سنتی می شود. شما باید مطالب را تهیه کنید و به شکلی درست بنویسید تا کاربران را مجاب به خرید کنید، این همان چیزی است که یک کارشناس سئو باید به شما بدهد.
یک مدرس سئو باید به خوبی بازارهای مختلف را بشناسد تا بتواند آن ها را آموزش دهد.

تکنیک های سئو کلاه سیاه و کلاه سفید را به خوبی بشناسد

یک مدرس سئو باید به خوبی سئوی کلاه سفید و کلاه سیاه را بشناسد؛ سئوی کلاه سفید مطالب قابل اعتمادی هستند که شما را به صفحه نخست نتایج گوگل می آورند اما سئوی کلاه سیاه، به نوعی دور زدن موتورهای جستجو را شامل می شود که اکثرا باعث جریمه شدن گوگل می شود.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
سئو کلاه سفید چیست

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
سئو کلاه سیاه چیست

در نتیجه باید این مسئله به خوبی شناخته شود تا از این جریمه ها جلوگیری شود؛ حد استفاده از سئوی کلاه سیاه باید توسط مدرس سئو آموزش داده شود تا کارشناس سئو به اشتباه، مشتری اش را به دردسر نیاندازد.

با اشتیاق و کنجکاوی به دنبال مسائل و ابرازهای جدید سئو برود و همیشه به روز باشد

آپدیت بودن در مورد جدیدترین ابزارها و تکنیک ها، یک فاکتور بسیار مهم برای موفقیت در سئو است؛ یک مدرس باید این موضوع را بداند و همیشه جدیدترین تکنیک ها را آموزش دهد؛ این مسئله وقتی اهمیت بیشتری پیدا می کند که موتورهای جستجو به طور مداوم، الگوریتم خود را تغییر داده و به اشکال جدیدی سایت ها را رصد و رتبه بندی می کنند.

 توانایی تجزیه و تحلیل آمارها را داشته باشد

به دست آوردن آمارها کافی نیست؛ شما باید آمارها را طبقه بندی کرده و آن ها را تحلیل کنید تا به کمک آن ها بتوانید استراتژی های خود را بیان کنید.
پس یک توانایی مهم که باید به کارشناسان سئو آموزش داده شود، تحلیل آمارهایی است که منابع آماری به دست می آورند و استفاده و طراحی استراتژی با توجه به این نکات آماری است.

ارتباط عمومی خوبی داشته باشد

یک مدرس سئو برای آموزش اطلاعات، تکنیک ها و استراتژی ها و تغییراتی که آن ها بر روند کار می گذارند، نیاز به حرف زدن دارد و به همین دلیل به ارتباط عمومی خوبی برای توضیح دادن اتفاقات دارد. در طول آموزش، توجه طرف مقابل باید جلب شده و به صحبت های شما گوش کند که جذابیت حرف زدن مدرس در این بخش بسیار اهمیت دارد.

امتیازی ثبت نشده است.