با ما در ارتباط باشید: 0314566
اهداف سئو کدامند؟

ما در پونه مدیا اعتقاد داریم بهتر است هر کاری که انجام می دهیم هدف آن را چندین بار برای خودمان مرور کنیم و واحد اندازه گیری رسیدن به این هدف را بدانیم. کار بی هدف به نتیجه نمی رسد و نداشتن واحد اندازه گیری هم باعث می شود متوجه نشوید به هدفتان نزدیک هستید یا خیر.

ما در کسب کارهای مختلف احتیاج به مشتری داریم و نیاز داریم برای محصولات خود مخاطب پیدا کنیم قبلا این موضوع به وسیله بیلبورد و پخش کردن تراکت انجام می شد و خیلی هم قابل اندازه گیری نبود ولی امروزه روشهای قابل اندازه گیری تر و مدرن تری وجود دارد که هر کدام بخشی از بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ است. و نوع خاصی از مخاطب در آن قراردارد.

سئو یا SEO یا بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو راهی است برای جذب مخاطبینی که سوالات خودشان را از موتور جستجو می پرسند و سعی می کنند به وسیله موتورهای جستجو به جواب خود برسند. گاها خدمات یا محصول ما پاسخ سوال مخاطب است و در صورتی که مخاطب پاسخ خود را در سایت ما پیدا کند احتمال اینکه به مشتری ما تبدیل شود خیلی زیاد است.

این سبک مخاطب مخاطبی است که در این لحظه دغدغه ی او سوالی است که از موتور جستجو پرسیده است. و محصول یا خدمت شما پاسخ آن است.

و از طرفی قرار گیری در بالاترین مکان موتور جستجو باعث بهتر دیده شدن شماست این مخاطب حوصله صفحه زدن دفتر گوگل تا آخر را ندارد آیا خود شما تا کنون در پاسخ سوال خود دفتر گوگل را کامل ورق زده اید.

اینجا سئو به فریاد شما می رسد و شما را راهنمایی می کند که چگونه در صفحه اول این دفتر قرار گیرید. این موضوع تا حدی مهم است که بسیاری از سئوکارهای بزرگ دنیا تعببن اهداف را در صدر اقدامات چک لیست سئو خود قرار می دهند. اما خدمات سئو چیست این خدمات فقط توسط یک شرکت به شما ارائه می شود یا خودتان می توانید سئو انجام دهید؟ آیا سئو و خدمات آن به اهداف شما کمک می کنند؟ 

هدف اول سئو پیدا کردن شما توسط مخاطب است

بهینه سازی سایت شما، آن را در جلوی چشم مخاطبان قرار می دهد زیرا آن ها همیشه در جستجوی محتوای مورد نظرشان هستند؛ طبق مطالعه آمار توسط پونه مدیا 62 درصد از مشتریان، از موتورهای جستجو برای خرید کالا و محصولات استفاده می کنند و 41 درصد از این عدد ، آماده خرید کردن هستند، سئو اهمیت خود را نشان می دهد.

هدف سئو
اگر شما بخواهید که کسب و کار شما بخشی از پروسه جستجوهای آنلاین باشد، باید در نتایج جستجوی  محصولات یا سرویس های مدنظرتان باشید.

به علاوه، طبق تحقیق دیگری، 48 درصد از مشتریان، دوست دارند که برای شناختن یک کسب و کار، به وبسایت رسمی آن بروند پس حضور قدرتمند سایت شما، می تواند در جذب مشتری اثری بسیار چشمگیر داشته باشد.

بازدید مستقیم مشتری از سایت

هدف دوم سئو برندسازی است

سئو به بهتر دیده شدن شما در نتایج جستجو و در نتیجه به شنیده شدن حرف های شما (محتوا) و ساخته شدن برند شما کمک می کند

شاید برندسازی یک استراتژی قدیمی در بازاریابی باشد اما سئو می تواند در دنیای دیجیتال این کار را با سرعت بیشتری و هزینه کمتری  برای شما انجام دهد.

ساختن یک برند دارای دو بخش است. این دو بخش شامل:

1- محتوایی که دارید

2-صحبت هایی که دیگران در مورد محتوای شما می کنند.

 
و وقتی شما به قدم های بهینه سازی یک سایت نگاه می کنید، فاکتورهای مشابهی وجود دارد. شما باید محتواسازی کنید تا مخاطبان را جذب کند و نیاز آن ها را تحریک کند آن ها نیز پس از خواندن آن محتوا در مورد شما حرف بزنند.

هدف سوم سئو جذب ترافیک بیشتر برای سایت شما است

اگر شما در صفحه اول دفتر گوگل قرار داشته باشید هر چقدر جایگاهتون بالاتر باشد پس بازدید بیشتری دریافت می کنید ترافیک ورودی سایت شما بیشتر می شود این موضوع مفهومش مخاطب بیشتر است که خود به خود باعث بالا رفتن ترافیک وب سایت شما می شود    اگر سوال مشتری را درست پاسخ داده باشید و محتوای مناسبی تولید کرده باشید این ترافیک به مشتری تبدیل می شود.

قبلا برای داشتن مشتری های به این سبک لازم بود در نمایشگاه شرکت کنید در سمینارهای شغلتان شرکت کنید و .... انواع دیگر کارهای فیزیکی را انجام می دادید. هر کدام این موارد جایگاه خود را دارند و اهداف خود را دنبال می کنند در مورد آنها هم باید قبل از انجام بدانید هدف شما چیست.
برای مثال، فقط کافی است که نگاهی به عکس زیر بیاندازید؛ این عکس ترافیک ورودی یک سایت پیش و پس از اعمال و بهینه سازی سئو است.
یکی از اهداف سئو بالا بردن ترافیک است
در بازه ای یک ساله، سایتی کاملا جدید  از 0 به 100 هزار مخاطب رسیده و همه این ها بخاطر سئو است؛ اگر شما می خواهید که کاربران زیادی در سایت خود داشته باشید، سئو بهترین راه برای این کار است.

شما در گذشته باید برای تبلیغات تلویزیونی، رادیویی یا تبلیغ در روزنامه ها، پول های زیادی به شرکت ها می پرداختید و موفقیت نیز تا زمانی ادامه داشت که تبلیغ شما پخش می شد و پس از آن، دیگر کسب و کار شما به خوبی سابق نبود.

مزیت بزرگ سئو در این باره، ارزان بودن است؛ با رسیدن به صفحه اول گوگل  شما ترافیک ارگانیک دریافت می کنید که این ترافیک مجانی است. راه اندازه گیری راحت این موضوع مقایسه سئو با ادوردز است.

ادروردز گوگل یعنی شما به گوگل پول می دهید که شما را در صفحه اول خود نمایش دهد. شاید هنگام جستجو در گوگل در صفحه اول با عبارت ad یا آگهی کنار لینک اول برخورد کرده باشید اینها سایت هایی هستند که به ازای بالا بودن به گوگل پول پرداخت می کنند.

در کاری که انجام می دهید چقدر پول باید به گوگل پرداخت کنید تا شمارا در صفحه اول خود نشان دهد؟
حالا به تصویر زیر توجه کنید:


بالا بردن ترافیک طبیعی از اهداف سئو
دو گزینه اول، تبلیغات به ازای کلیک هستند که با علامت ad نشان داده شده اند؛ مدیران این سایت ها تنها در زمانی پول پرداخت می کنند که لینک صفحه آن ها توسط کاربران باز شود. این راه به نظر از تبلیغات تلویزیونی بهتر می رسد اما مسئله اینجاست که به محض تمام شدن دوره تبلیغ، بازدید این سایت ها نیز از بین می رود.
اما سه نتیجه واقعی زیر آن را مشاهده کنید؛ آن ها هیچ پولی برای حضور در این جایگاه گوگل نداده اند و به جای آن، بر روی ساختن صفحات خوب سرمایه گذاری کرده و گوگل نیز به احترام این کار، آن ها را در جایگاه بالایی قرار داده و کلیک های بیشتری دریافت می کنند.

هدف چهارم سئو افزایش اعتبار شماست

در روزگار فعلی، مخاطبان به منابع بسیار بزرگی برای رساندن آن ها به اهدافشان دسترسی دارند و با بهینه سازی سئو، شما می توانید جزء منابع اول باشید.
این مسئله بسیار مهم است و به محتواهای شما گره خورده است؛ وقتی شما یک محتوای دارای اطلاعات کافی، با ارزش و با کیفیت می سازید، باعث ایجاد اعتماد و اعتبار برای شما می شود.
بازاریابی محتوا
در بازاریابی محتوایی، در ابتدا یک کاربر سایتی را با جستجو پیدا می کند که در مورد کسب و کار شماست و منبعی از سایت شما را می بیند؛ وقتی آن را می خواند، در صورت مناسب بودن آن را به سایرین نیز معرفی می کند و یک چرخه ایجاد می شود.
در ادامه این چرخه می تواند به دنبال کردن شما و در نهایت به جذب مشتری منجر شود و همه این ها از یک محتوای خوب و قابل اعتماد می آید.

هدف پنجم سئو بالا بردن شما نسبت به رقبا است

همانطور که سایت خود را بهینه سازی می کنید، فقط بر روی بهتر شدن جایگاه سایتتان در موتورهای جستجو کار نمی کنید؛ شما با این کار در رقابت با رقبای خود نیز به پیروزی می رسید.
فقط این موضوع را در نظر بگیرید که نتیجه اول در هر کدام از صفحه ها، تقریبا 20.5 درصد از کلیک ها را به خود اختصاص می دهد و نتیجه دوم 13.32 و نتیجه سوم 13.14 آمار را در اختیار دارد.
این به آن معناست که هرچقدر شما در نتایج گوگل بالاتر باشید، به احتمال بیشتری نسبت به رقبای خود ترافیک ورودی دریافت می کنید و می توانید آن ها را شکست دهید.

هدف ششم سئو افزایش رضایت مشتریان شماست

تعریف هدف اصلی گوگل: رساندن مخاطبان خود به بهترین نتایج ممکن

سئو شاخص اندازه گیری کیفیت سایت شما به وسیله گوگل است ، گوگل استانداردها را تولید می کندو سئوکار سعی می کند  این استانداردها را بیشتر رعایت کند.

در نتیجه، بسیاری از به روز رسانی های الگوریتم های گوگل بر این پایه استوار است که نه تنها محتواهای مرتبط را ارائه دهد، بلکه کاربران در سایت های حاضر در صفحه اول، تجربه کاربری بسیاری خوبی را نیز داشته باشند.
به همین دلیل امروزه، فاکتورهایی مثل سازگاری با تلفن همراه یا سرعت سایت در کنار داشتن نقشه سایت و مواردی مثل این، برای موتورهای جستجو بسیار مهم هستند زیرا وبسایت شما باید با هر اینترنت و هر وسیله الکترونیکی ای باز شود و کاربر نیز بتواند به راحتی در آن بچرخد.
پس برای این که سایت شما سئوی خوبی داشته باشد، باید آن را حرفه ای تر طراحی کنید و کاربران نیز باید در آن احساس راحتی کنند؛ در نتیجه وقتی کاربران و مشتریان در سایت شما احساس راحتی کنند، رضایت بیشتری دارند و تبلیغات آن ها برای برند شما فزایش پیدا می کند.

منبع 

Why Your Website Needs Search Engine Optimization

00:00 00:00

امتیازی ثبت نشده است.