با ما در ارتباط باشید: 0314566
افزایش ورودی گوگل | روش های افزایش بازدید از گوگل

روزانه تعداد بی شماری از افراد برای پیدا کردن جواب سوالات خود در گوگل به جستجو می پردازند. اگر شما در کسب و کاری فعالیت دارید که رقابت در آن شدید است برای اینکه شانس موفقیت خود را بالا ببرید نیاز به این دارید که بتوانید کاربران را از موتور جستجوی گوگل به سایت خود هدایت کنید یا به زبان دیگر ورودی خود از گوگل را افزایش دهید. تا زمانی که برند شما بین کاربران به خوبی شناخته شود و آن ها مستقیم به سایت شما وارد شوند بهترین روش بالا بردن فروش و برنده شدن بین رقبا افزایش بازدید از طریق گوگل است.
اگر می خواهید بخش زیادی از ترافیک گوگل را به وب سایت خود هدایت کنید، باید رتبه سایت خود را در موتورهای جستجوگر بهبود ببخشید. با بهبود سئو سایت خود، ترافیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت خواهید کرد. این یک فرصت عالی برای کسب و کار شما و پیدا کردن جایگاه واقعی تان در گوگل است. 
در این مطلب ما شما را برای افزایش ورودی گوگل راهنمایی خواهیم کرد، هدف این مطلب ارائه روش هایی ساده برای افزایش بازدید سایت است. راه های مختلفی برای افزایش بازدید گوگل وجود دارد که ما کاربردی ترین آن ها را بیان می کنیم.

بالا بردن بازدید سایت در سرچ گوگل و اهمیت آن

بالا بردن بازدید سایت در سرچ گوگل و اهمیت آن

برای اینکه بتوانید بازدید گوگل را به خود اختصاص دهید، به کسب رتبه بالا احتیاج دارید و برای آن می توانید از روش های مجانی یا پولی استفاده کنید. روش های پولی یا تبلیغات ادوردز گوگل می تواند صفحه ای از سایت شما را برای یک کلمه کلیدی خاص در جایگاه های مختلف از صفحه اول و دوم گوگل نشان دهد. اگر قصد دارید بازدید طبیعی و ارگانیک به دست آورید، می توانید از راهکارهای بهینه و جوابگو برای سئو سایت خود استفاده کنید. 
اکثر کسب و کارها و بیزینس ها، قصد دارند با راه اندازی وب سایت و ایجاد بستری برای فروش اینترنتی، برند خود را معتبرتر کنند و فروش خود را افزایش دهند. مبرهن است که یکی از اصلی ترین راه های افزایش فروش از طریق سایت، بالا رفتن بازدید سایت در سرچ گوگل است. واقف هستیم که می توانید ورودی سایت خود را از طریق اینستاگرام، توییتر، یا ارتباط با افراد بیشتر، افزایش دهید؛ اما آیا این کافی است؟ طبق تحقیقات روزانه بیش از 800 هزار سرچ تنها توسط ایرانیان انجام می شود. چرا تعدادی از این افراد روی سایت شما کلیک نکنند؟ کافی است یک حساب سر انگشتی بکنید تا متوجه شوید با افزایش بازدید سایت تان، چه میزان فروش شما افزایش و درآمدتان به تبع بالا می رود. همین جاست که اهمیت افزایش بازدید گوگل مشخص می شود و باید در جستجوی راه هایی برای رقم زدن این اتفاق بود. 

روش های افزایش بازدید از گوگل

به طور کلی دو روش برای افزایش بازدید از گوگل وجود دارد:

  1. گوگل ادوردز
  2. سئو

ممکن است با ربات ها و سایت هایی آشنا شده باشید که بازدید گوگل را می فروشند! حقیقت این است که نه تنها خرید بازدیدی وجود ندارد، بلکه اگر گوگل این موضوع را متوجه شود، سایت شما را پنالتی می کند و برای مدت زیادی از صفحات اول گوگل پاک خواهید شد و دور بازدید گوگل را باید خط بکشید. درباره گوگل ادز اگر بخواهیم صحبت کنیم، این چنین است که شما مبلغی را به گوگل می دهید و گوگل مدت زمان مشخصی را که در قرارداد قید شده است، میزبان صفحه شما در جایگاه ذکر شده می شود. شفاف تر این که، برای مثال مبلغی حدود 300 دلار را برای یک ماه به گوگل می پردازید و جایگاه پایین صفحه اول گوگل، با یک کلمه نسبتا پر سرچ را اجاره می کنید. در این صورت افراد با سرچ آن کلمه سایت شما را در پایین صفحه به همراه کلمه Ad مشاهده می کنند و ممکن است وارد سایت شما شوند. این یک مثال بود و قیمت تبلیغات گوگل وابسته به میزان پرسرچ بودن یک کلمه، جایگاه مورد نظر در گوگل، تعداد کلیک و... وابسته است. نکته ای که درباره افزایش بازدید گوگل از طریق گوگل ادز وجود دارد این است که باید هزینه زیادی را متحمل شوید و همچنین پس از اتمام مدت زمان تعیین شده، سایت شما به جایگاه واقعی خودش در صفحات عقب تر باز می گردد و افزایش سایت شما مجددا افت می کند. اما سئو چیز دیگری است. با پرداخت هزینه ای مناسب و حفظ استمرار، می توانید جایگاه خوبی را برای مدت طولانی در گوگل به دست آورید.

روش های افزایش بازدید از گوگل


برای اینکه بتوانید کاربران گوگل را به سایت خود جذب کنید باید در صفحه اول گوگل قرار بگیرید، چرا که کاربران به ندرت به صفحات 2-3 برای پیدا کردن پاسخ خود می روند. بررسی شده است که 50 درصد ورودی گوگل، برای اولین سایت مشاهده شده در نتایج سرچ است و 50 درصد باقی مانده برای سایر سایت ها. برای اینکه ورودی گوگل خود را بهبود ببخشید، موارد زیر را رعایت کنید:

  • محتوای جامع و کامل بنویسید
    مهم نیست شما تازه کار سئو را شروع کردید یا سال ها در این زمینه سابقه دارید در هر صورت اصطلاح "محتوا پادشاه است " را شنیده اید. اما هر محتوایی می تواند به راحتی برای شما ورودی به همراه داشته باشد؟ جواب این سوال منفی است. با توجه به تحقیقات انجام شده فقط 6% از مطالبی که در گوگل قرار دارند جزء دسته ی محتواهای جامع و کامل محسوب می شوند. شاید این درصد عدد بزرگی به نظر شما نیاید اما مقالاتی که در این دسته قرار می گیرند ترافیک بسیار زیادی را برای سایت خود به همراه دارند. شما می توانید با نوشتن یک مطلب جامع و اضافه کردن ویژگی های مختلف گوگل به این مطلب امکان دیده شدن خود توسط کاربر را بالا برده و به افزایش بازدید از گوگل کمک کنید. اکسیما و اسنیپت از جمله ویژگی هایی هستند که می توانید با اضافه کردن آن ها به مطالب خود به بهبود مطلب کمک کنید.

  • بهبود تجربه کاربری 
    یکی از بهترین راه هایی که می تواند باعث افزایش ورودی به سایت شود، رضایت کاربر است. الگوریتم پاندای گوگل سایت هایی را که کیفیت پایینی دارند جریمه می کند. برای مثال اگر کاربری بعد از مراجعه به سایت شما سریعا به گوگل برگردد (pogosticking) یکی از نشانه هایی است که به گوگل اعلام می کند سایت شما از کیفیت مناسب و یا محتوای مناسب برخوردار نیست. دلیل کاربر برای بازگشت به گوگل می تواند سرعت کند صفحه شما، تبلیغات بی جا، محتوای نامرتبط با عنوان و ... باشد. شما با رعایت هر کدام از این موارد می توانید افزایش ورودی خود از گوگل را بالا ببرید. به یاد داشته باشید که کاربران همیشه به سایت های سریع باز میگردند و این بازگشت خود کمکی به افزایش ورودی از گوگل است.

  • به کارگیری کلمات کلیدی مناسب
    کلمات کلیدی در سایت شما نقش مهمی را در جذب مخاطبان گوگل دارد. در صورتی که شما سایت خود را با کلمات پر سرچ بهینه کرده باشید، با سرعت بیشتری به رتبه های اول گوگل نزدیک می شوید و در نتیجه بازدیدتان را سریع تر افزایش می دهید. 

ورودی از گوگل

  • بهینه سازی تصاویر
    تصویر زیبا و جذاب یکی از فاکتورهایی است که کاربران را به سایت شما جذب می کند. اگر شما در محتوای سایت خود از تصاویر خاص و با کیفیت استفاده کنید، می توانید مخاطبان را برای زمان بیشتری روی سایت نگه دارید و به این طریق به گوگل نشان دهید سایت شما درجه یک است و ارزش قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را دارد. تصاویر شما باید با سایزی آپلود شوند که روی سرعت سایت تاثیر منفی نگذارد.

  • متا دسکریپشن های جذاب و صحیح بنویسید
    متا دسکریپشن یا توضیح کوتاهی که در صفحه گوگل توسط کاربر دیده می شود یکی از عوامل جذب مخاطب به سایت شماست. کاربران پس از مطالعه این توضیح تصمیم به کلیک کردن روی لینک شما را می گیرند. استفاده از کلمات کلیدی در متادسکریپشن به کاربران نشان می دهد مطلب شما در چه خصوصی است اما از استفاده بیش از حد کلمات کلیدی (keyword stuffing) در توضیحات متا، خودداری کنید.

  • بالا بردن خوانایی محتوا
    بسیاری از کاربران برای مطالعه مطالب وبلاگ به سایت شما مراجعه می کنند. هنگام تولید محتوا دقت داشته باشید که فهم مطلب باید برای تمام کاربران ساده باشد. در محتوا از کلمات پیچیده و تخصصی استفاده نکنید، نیازی نیست که شما تخصص خود را به رخ کسی بکشید. کاربران به شدت از این کار تنفر دارند.

  • لینک سازی خارجی (بک لینک ها)
    لینک سازی خارجی کمک می کند که اعتبار سایت و مطالب آن بالاتر برود. هرچه سایت های معتبر بیشتری به شما لینک بدهند اعتبار شما از نظر گوگل بالاتر می رود، نتایج بهتری در SERP بدست خواهید آورد و به کمک این نتایج بالاتر ورودی شما از گوگل افزایش پیدا خواهد کرد.

  • لینک های داخلی
    علاوه بر بک لینک، لینک های داخلی در افزایش ترافیک گوگل به وب سایت شما نقش مهمی دارند. اینها پیوندهایی به دیگر صفحات داخلی در سایت شما هستند. لینک داخلی مهم است زیرا باعث می‌شود که افراد برای مدت طولانی‌تری در سایت شما درگیر شوند. آن ها مدت بیشتری در سایت شما باقی می مانند، زیرا همچنان روی لینک ها کلیک می کنند و مطالب بیشتری را پیدا می کنند. این یک سیگنال مثبت به گوگل ارسال می کند و به آن ها می گوید که سایت شما برای مخاطبان جالب و جذاب است. گوگل رتبه سایت شما را بالاتر می برد، بنابراین افراد بیشتری می توانند سایت جالب و جذاب شما را پیدا کنند. این باعث می شود که ترافیک و بازدید گوگل بیشتر به سمت سایت شما بیاید.

  • فعالیت در شبکه های اجتماعی
    با اینکه شبکه های اجتماعی به طور مستقیم روی سئو سایت و نتایج گوگل تاثیر نمی گذارند اما گوگل به طور غیر مستقیم از آن ها استفاده کرده و اعتبار سایت شما را می سنجد. این موضوع به خصوص در سال های اخیر که فعالیت در اینستاگرام، فیسبوک، توئیتر و ... بالا رفته است اهمیت خود را بیشتر نشان می دهد.

  • بهینه سازی برای گوشی های موبایل
    امروزه درصد زیادی از کارکنان از طریق گوشی های هوشمند به سایت شما وارد می شوند. اگر سایت شما برای موبایل ریسپانسیو نباشد رتبه شما کاهش پیدا کرده و در همین راستا ورودی از گوگل نیز کاهش پیدا می کند. اطمینان حاصل کنید که نسخه تلفن همراه سایت شما خطاهای زیر را شامل نمی شود:

  • ریدایرکت به صفحات اشتباه
  • وجود ویدئوهایی روی سایت که در گوشی اجرا نمی شوند
  • وجود تبلیغات پاپ اپ که بستن آن ها برای کاربر موبایل سخت است
  • فونت یا دکمه های بسیار کوچک و ....
    ریسپانسیو بودن سایت برای گوشی های موبایل بعد از آپدیت الگوریتم موبایل فرست ایندکس از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.
  • به هیچ عنوان از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده نکنید
    اگر قصد دارید به طور طولانی مدت افزایش ورودی از گوگل را مشاهده کنید باید حواستان باشد که با گوگل در نیفتید چرا که اگر گوگل سایت شما را برای اینکه بر خلاف قوانین وی عمل کرده اید جریمه کند خروج از این لیست سیاه گوگل کار آسانی نیست. بهتر است تکنیک های سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید را بشناسید و فقط از سئو کلاه سفید استفاده کنید.

ورودی از گوگل

  • به طور مداوم در وبلاگ خود فعالیت داشته باشید
    فعالیت مداوم در وبلاگ به گوگل نشان می دهد شما به روز هستید و سایت خود را فراموش نکرده اید. البته به یاد داشته باشید که محتواهایی که در وبلاگ خود بارگذاری می کنند نباید تکراری، بی ربط و اسپم باشند. محتوایی تولید کنید که بدرد کاربر بخورد و با اهداف بازاریابی شما همخوانی داشته باشد.

  • سرعت سایت خود را بهبود بخشید
    تجربه کاربری یک عامل مهم در سایت شما است. شما می خواهید کاربران تجربه مثبتی از سایت شما داشته باشند، بنابراین آنها درگیر تمام جزئیات سایت شما می شوند. سرعت سایت شما عامل مهمی برای تجربه مثبت کاربر است. کاربران از منتظر ماندن برای بارگذاری صفحات متنفرند. آن ها می خواهند به سرعت به اطلاعات دسترسی پیدا کنند. اگر بارگذاری صفحه شما بیش از حد طول بکشد، گوی رقابت را از دست خواهید داد. اگر بارگذاری صفحه بیش از حد زمان ببرد، این بازدیدکنندگان به نتایج جستجو باز می گردند و سایت دیگری را انتخاب می کنند. این نه تنها نرخ پرش شما را افزایش می دهد، بلکه بر تجربه کلی کاربر از سایت شما تأثیر می گذارد.

ورودی از گوگل

اگر قصد دارید از طریق گوگل، ورودی سایت خود را افزایش دهید باید با زیر و بم سئو کردن یک سایت آشنایی داشته باشید و بتوانید سایت خود را با استفاده از قوانین گوگل بهینه کنید. اگر تاکنون در زمینه سئو فعالیت نداشته اید پیشنهاد ما استفاده از کمک یک متخصص سئو است. شما می توانید با بررسی نمونه کارهای سئو سایت یک شرکت دیجیتال مارکتینگ میزان موفقیت و بالا رفتن ورودی از گوگل آن ها را بسنجید. به کمک سئو می توانید ترافیک سایت طبیعی و ارگانیک به دست آورید و به رقبای خود اجازه ندهید که جایگاه شما را بدزدند. 

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

بودجه خزش چیست؟

5 از 5
1 سال قبل
نظر
لطفا این رو هم توضیح بدین برای مخاطباتون که گوگل ادز خیلی باید هوشمندانه باشه وگرنه ورودی میاد اما پول و انرژی رسما هدر میره.
دوستان سئوکار به هیچ وجه زیر بار ادز کار کردن برای هر کلمه ای که مشتری میگه نرین. این شمایین که باید تعیین کنین چه کلمه ای کار بشه وگرنه همون مشتری طلبکارتون میشه.
ما یه مشتری داشتیم. این بنده خدا می خواست ادز کار بشه براش روی یه کلیدواژه ای که رقباش کار کرده بودن، اما خودش دقیقاً اون خدمت رو انجام نمی داد. ما هی براش توضیح دادیم که برادر من شما این خدمت رو ارئه نمیدی. مشتری با این کلمه باد تو سایتت دقیقا همینو میخوادا!
گوشش بدهکار نبود و اصرار کرد که با ادز ورودی بگیره با این کلمه. سرتون رو درد نیارم ما کار کردیم و بعد همین آقا طلبکار شد که چرا من پول دادم اما مشتری نیومد.
افزایش ورودی گوگل وقتی به درد می خوره که به خرید ختم بشه.
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
  • پونه مدیا 1 سال قبل
    سلام مازیارجان
    به چه نکته خوبی اشاره کردین. دقیقاً همین‌طوره. افزایش ورودی گوگل و اصولا هر روشی که به کار می‌بریم برای بهبود رتبه سایت، برای اینه که مشتری خرید کنه در نهایت. این موضوع مخصوصاً در مورد گوگل ادز که هزینه دلاری هم براش صرف می‌شه اهمیت ویژه داره. همون‌طور که شما گفتین، باید کمپین‌های هوشمندانه برای ادز طراحی بشه تا مشتری دقیقا با عبارتی به سایت بیاد که می‌خواد بابتش هزینه پراخت کنه.

سؤالات متداول آموزش سئو مبتدی

چقدر طول می‌کشد تا کسی از سطح مبتدی به یک سئوکار حرفه‌ای تبدیل شود؟
پیشرفت در سئو کاملا به تلاش شما بستگی دارد. با شروع دوره آموزش سئو مبتدی شما اولین گام‌ها را برای تبدیل شدن به یک سئوکار برمی‌دارید. اگر تلاش کنید، کارآموزی کنید و پروژه‌های جدی سئو را تحت نظر اساتید سئو انجام دهید، به سرعت به یک سئوکار حرفه‌ای تبدیل می‌شوید.
آیا با گذراندن دوره سئو مبتدی می‌توانیم سئو سایت خودمان را بر عهده بگیریم؟
برای سایت‌های بزرگ همواره بهتر است سئو را به شرکت‌های ماهر و سئوکاران بزرگ بسپارید. با گذراندن دوره سئو مبتدی شما با الفبای سئو آشنا می‌شوید و با این سطح نمی‌توانید پروژه‌های بزرگ را به موفقیت برسانید. اما داشتن این دانش پایه به شما کمک می‌کند تا بتوانید پروژه‌ای را که برو‌سپاری کرده‌اید، کنترل کیفی کنید.