با ما در ارتباط باشید: 0314566
سوالات قبل از طراحی سایت

ما طراحان سایت قصد داریم مشتریان خود را با دستیابی به بهترین نتیجه تحت تأثیر قرار دهیم. برای رسیدن به این هدف، شما باید خود را جای آنها بگذارید و انگیزه، نقاط قوت و ضعف، اهداف و بودجه آنها را درک کنید. شما همچنین باید از همان ابتدا مخاطبان، تاکتیک‌های ارتقاء و استراتژی‌های تولید سایت را برای کارفرمایان خود در نظر بگیرید. همانطور که همه می‌دانیم، طراحی سایت شرکتی با طراحی سایت فروشگاهی متفاوت است. چنین سایت‌هایی از نظر هدف، مخاطب، بازاریابی و حتی شیوه‌های سئو تفاوت دارند؛ بنابراین به خاطر داشته باشید که هدف اصلی سایت چیست.

اهمیت سوالات قبل از طراحی سایت

طراحان می‌توانند به سادگی همزمان با طراحی سایت خلاقیت خود را به چالش بکشند، اما اگر برای درک کامل کسب و کار، مخاطبان و اهداف مشتری یک سایت زمان صرف نکنند و سایتی را طراحی کنند که با اهداف و نیازهای مشتری سازگاری نداشته باشد حتی اگر اثر هنری هم باشد فاقد ارزش خواهد بود. برای اجتناب از چنین موقعیتی باید سوالات قبل از طراحی سایت را جمع‌آوری کنید و به مشتری ارائه دهید.

اهمیت سوالات قبل از طراحی سایت 

سوالات مربوط به درک کلی از پروژه طراحی سایت

بودجه شما چقدر است؟
به هیچ عنوان مباحث مالی را به جلسه‌های آینده موکول نکنید. حتما در خصوص قیمت طراحی سایت با کارفرما صحبت کنید زیرا در این صورت کارفرما نیز به بودجه‌ای که برای طراحی سایت در نظر گرفته است بیشتر فکر می‌کند. گاهی اوقات با افزایش امکانات و تغییرات در سایت لازم است کارفرما بودجه انعطاف پذیری داشته باشد تا بتواند از هزینه‌های طراحی را بپردازد.

چه زمانی باید سایت شما ایجاد و فعال شود؟
برای طراحان سایت مهم است که بدانند چه مقدار زمان برای طراحی یک سایت در اختیار دارند. برخی از مشتریان برنامه زمانی خاصی را در نظر نگرفته‌اند و نمی‌دانند دقیقا چه زمانی به یک سایت آماده نیاز دارند. گاهی اوقات بازار آنلاین برخی صنایع به‌قدری رقبابتی می‌شود که کارفرما نیاز به طراحی سایت فوری دارد. در نتیجه تدوین یک جدول زمانی برای هر دو طراح و کارفرما کاری عاقلانه است.

سوالات مربوط به درک کلی از پروژه طراحی سایت 

سوالات مربوط به آشنایی با کسب و کار مشتری

کسب و کار شما چیست؟
پاسخ به این سوال ساده می‌تواند طراح را علاوه براینکه طراح را با کلیت کسب و کار مشتری آشنا می‌کند می‌تواند او را در دستیابی به اهداف و نیازهای مشتری نیز یاری برساند. کسب و کارهایی هستند که ما درباره آنها اطلاعات چندانی نداریم (مانند شغل یک کایروپراکتیک)، بنابراین آشنایی با تخصص مشتری همیشه مفید است. اما حتی در مواردی که مشاغل برای ما آشنا به نظر می‌رسند، مانند معماری، ارزش‌هایی وجود دارد که ممکن است بخواهید روی آنها تأکید بیشتری داشته باشید و همین ارزش‌ها باعث ایجاد تفاوت میان کارفرمای شما و اشخاص دیگر در زمینه کاری مشترک می‌شود. برای مثال معماری که می‌گوید طراحی نماهای کلاسیک را قبول نمی‌کنم بر این موضوع تأکید دارد که نماهایی را طراحی می‌کند که با المان‌ها و مصالح بومی و ایرانی تطابق بیشتری دارد و در نهایت ساختمان‌هایی که هویت ایرانی دارند در سطح شهر افزایش می‌یابند. طراح سایت با تأکید بر چنین ایده‌هایی می‌تواند مشتری‌هایی را به سایت کارفرما هدایت کند که بهتر می‌توانند ایده‌های یکدیگر را درک کنند.

رقبای شما چه اشخاصی هستند؟
هنگامی که مشتری شما رقبای اصلی خود را نام برد، مطمئن شوید که حضور آنلاین آنها را بررسی کنید. برای آشنایی با بازاری که مشتری شما در آن فعالیت می‌کند باید شیوه‌های رایج طراحی سایت حرفه ای در صنعت آنها و میزان مشارکتشان در رسانه‌های اجتماعی را مورد بررسی قرار دهید. محتوای سایت، شکل ظاهری آن و عملکرد سایت‌هایشان را به دقت بررسی کنید تا بتوانید در طراحی از آنها جلو بزنید.

مشتری ایده آل شما کیست؟
در حالی که این مشتری است که شما را استخدام می‌کند، افرادی که واقعاً قرار است برای آنها طراحی کنید، مشتریان مشتری شما هستند. این افراد در نهایت کسانی خواهند بود که سایت شما را مرور می‌کنند و برای موفقیت واقعی کار شما، باید آنها و نیازهایشان را درک کنید. از مشتری خود در مورد مخاطبان خود بپرسید: چه قشری از جامعه هستند، سن و جنسیت آنها چیست. انگیزه‌ مخاطبان شما از ورود به سایتتان چیست و آنها انتظار دارند چه چیزی را در سایت شما پیدا کنند؟

مشتری ایده آل شما کیست؟ 

اطلاعات کاربردی پیش از طراحی سایت

سایت فعلی
طراح باید بداند که‌ آیا مشتری سایت دارد و اینکه آیا قبلا هم روند سفارش طراحی سایت را طی کرده است یا خیر.

سبک و ترجیحات
شرکت به چه نوع طراحی سایتی علاقه دارد؟ آیا باید کلاسیک و حرفه‌ای باشد یا سرگرم کننده و غیر رسمی؟ آیا رنگ یا فونت مورد نظر مشتری وجود دارد؟ لوگوی شرکت چگونه است؟ آیا سایت‌های دیگری وجود دارد که مشتری آنها را دوست دارد یا دوست ندارد؟ چه ویژگی‌های خاصی از این سایت‌های دیگر جذاب هستند؟ آیا موارد خاصی وجود دارد که مشتری نمی‌خواهد در سایت جدیدش گنجانده شود؟

سرمایه گذاری برای سئو
کارفرما را با کلامی ساده در خصوص اهمیت و مزیت سئو آگاه کنید و در نهایت از آنها بپرسید آیا قصد دارند در زمینه خدمات سئو سایت نیز سرمایه گذاری کنند یا خیر.

اهداف مشتری
آیا سایتی که برای کارفرما تهیه می‌کنید تنها منبع دسترسی به مشتریان جدید خواهد بود؛ یا روشی دیگر برای دسترسی مشتریان محلی به محصولات و خدماتش خواهد بود؟ آیا مشتریان محصولات را از طریق سایت خریداری می‌کنند یا فقط با استفاده از سایت اطلاعات تماس را به دست می‌آوردند؟

امتیازی ثبت نشده است.