با ما در ارتباط باشید: 0314566
انواع دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یک استراتژی موفق برای دستیابی به نتایج معنادار در کسب و کار است. اما برای رسیدن به این هدف، باید بدانیم که این استراتژی در مورد چیست، چگونه کار می‌کند و انواع دیجیتال مارکتینگی که می‌‌توان از آنها استفاده کرد، کدام است. اگر می‌خواهید ترافیک سایت را افزایش دهید، تعداد بیشتری مشتری جذب کنید، آگاهی از برند را افزایش دهید، تیم‌ها یا مخاطبان را درگیر کنید، درک انواع دیجیتال مارکتینگ ضروری است. بنابراین، به مطالعه این مطلب ادامه دهید و دانش خود را افزایش دهید.

انواع دیجیتال مارکتینگ به چه صورت است؟

  • بازاریابی موتور جستجو
    هدف از سئو این است که یک کسب و کار در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالاتری کسب کند و در نهایت ترافیک موتورهای جستجو را در وبسایت کسب و کار مورد نظر افزایش دهد. برای انجام این کار، بازاریابان سئو در مورد کلمات و عباراتی که مصرف کنندگان برای جستجوی اطلاعات آنلاین استفاده می‌کنند، تحقیق می‌کنند و آن عبارات را در محتوای خود بکار می‌گیرند. هرچه موتور جستجو در مرتب‌سازی و ارائه بهترین پاسخ بهتر عمل کند، احتمال بازگشت کاربر برای استفاده دوباره و دوباره از همان موتور جستجو بیشتر است.
  • بازاریابی محتوا
    بازاریابی محتوا به بازاریابی مستقیم محصولات و خدمات مربوط نمی‌شود، بلکه یک استراتژی ایجاد محتوای غنی و ارزشمند است که تجربه مشتری را افزایش می‌دهد. برخی از بزرگترین برندهای جهان به طور فعال وبلاگ‌ها، تصاویر و ویدیوهای مربوط به تجارت خود را ارسال می‌کنند که سرگرم کننده و در عین حال آموزنده نیز هستند. این چیزی است که کسب و کار را به عنوان یک برند تثبیت می‌کند و اساساً باعث می‌شود مشتریان برند مورد نظر را بیشتر دوست داشته باشند. از وظایف مهم بازاریابی محتوا می‌توان به افزایش آگاهی از برند، آگاهی رسانی از اهداف محصولات و خدمات و همچنین معرفی آنها به زبان ساده و با لحن مناسب، اشاره کرد.
  • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
    این نوع دیجیتال مارکتینگ همانطور که از نام آن پیداست، روشی است که از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ برند، محصول یا محتوا استفاده می‌کند. مانند بازاریابی موتورهای جستجو، می‌توان بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را به صورت ارگانیک، پرداخت برای تبلیغات یا هر دو به طور همزمان انجام داد. شما می‌توانید محتوای خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید یا تبلیغات ایجاد کنید و برای دسترسی به یک جامعه خاص هزینه کنید. در هر دو روش، مهمترین چیز این است که شبکه اجتماعی مناسب‌تری را برای شخصیت، برند، محصول/خدمت یا محتوای خود انتخاب کنید. برخی از بهترین مزایای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی شامل امکان نزدیک شدن به مخاطبان و پتانسیل تعامل است. از طریق این نوع دیجیتال مارکتینگ می‌توانید زمانی که محتوای شما به اشتراک گذاشته می‌شود‌، اعتبار عمومی کسب کنید. همچنین می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی مانند یک کانال ارتباطی مستقیم با مخاطبان خود استفاده کنید. به همین دلیل بسیار مهم است که آنها را همیشه به روز نگه دارید و بر فعالیت کسب و کار خود در این شبکه‌ها نظارت داشته باشید.
  • بازاریابی وابسته
    این یک نوع دیجیتال مارکتینگ مبتنی بر عملکرد است که در آن شما هزینه برای دریافت ترافیک هزینه پرداخت می‌کنید. نحوه عملکرد این نوع بازاریابی این است که شما از یک وبلاگ نویس حرفه‌ای یا صاحب وبسایت پر بازدید و یا اینفلوئنسر اینستاگرام استفاده می کنید تا محصولات خود را به مخاطبان مورد هدف عرضه کنید. هر بار که از این منابع محصولی می‌فروشید، درصدی از سود را به این افراد می پردازید. بازاریابی وابسته نوعی نسخه مدرن از فروش خانه به خانه است.

 انواع دیجیتال مارکتینگ به چه صورت است؟

انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ برای رسیدن به اهداف بازریابی خود از انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ استفاده می‌کند. لازم است بدانید استفاده از برخی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ نیاز به آموزش حرفه‌ای دارد، و تمامی این ابزارهای از بروزرسانی پرسرعتی برخوردار هستند. اما ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در چه مواردی می‌توانند به شما کمک کنند و کدام یک بهترین عملکرد را برای کسب و کار شما دارند؟
هر یک از این ابزارها کاری خاص خود را دارند و در انواع مختلف دیجیتال مارکتینگ بکار برده می‌شوند. به عنوان مثال، SocialPilot یک ابزار مدیریت رسانه‌های اجتماعی است که به همه کمپین‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی شما کمک می‌کند تا با مخاطبان هدف شما هماهنگ باشند. با SocialPilot می‌توانید حساب‌های شبکه‌های اجتماعی خود را با دقت تجزیه و تحلیل کنید، گزارش‌ها را دانلود کنید، محتوا را مدیریت کنید. همچنین می‌توانید به تمام پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی مهم مانند فیس‌بوک، توییتر، لینکدین، اینستاگرام (پست مستقیم)، پینترست و تیکتاک متصل شوید.

 انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

انواع روش های دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ عمل فروش محصولات و خدمات از طریق کانال‌هایی مانند شبکه‌های اجتماعی، سئو، ایمیل و اپلیکیشن‌های موبایل است. اصولاً دیجیتال مارکتینگ هر شکلی از بازاریابی است که دستگاه‌های الکترونیکی را در بر می‌گیرد و می‌توان آن را به صورت آنلاین و آفلاین انجام داد. انواع روش های دیجیتال مارکتینگ بر حسب نیاز کسب و کار بکار گرفته می‌شود که موفق‌ترین آنها عبارتند از بهینه سازی موتور جستجو، بازاریابی موتورهای جستجو، بازاریابی محتوا، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و بازاریابی وابسته.
اگر به عنوان یک کسب‌وکار جدید به تازگی وارد بازار فروش آنلاین شده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم زمان را از دست ندهید و از تیم متخصص پونه مدیا در خصوص طراحی سایت، تولید محتوای کاربرپسند و در عین حال سئوشده مشاوره دریافت کنید.

امتیازی ثبت نشده است.