با ما در ارتباط باشید: 0314566
حقوق سئوکار

بهینه سازی موتور های جستجو یا سئو (SEO) بخش مهمی از بازاریابی دیجیتال مدرن است و یک محل درآمد عالی برای کسانی است که می خواهند درآمد آنلاین داشته باشند.. اما آیا سئو می تواند شغل پر درآمدی باشد و حقوق سئوکار چقدر است؟ پاسخ به این سوال کاملاً به مهارت و توانایی سئوکار بستگی دارد. سئو می‌تواند راهی عالی برای کسب درآمد مناسب باشد. اگر در این کار مهارت های لازم را داشته باشید، می توانید به همان نسبت هم از سئو کسب درآمد کنید. با ما در این مطلب همراه باشید تا ببینیم حقوق سئوکار چقدر است. در صورتی که مشتاق کسب اطلاعات درباره سئو سایت هستید با کارشناسان پونه مدیا تماس بگیرید، مشاوران ما با کمال میل اطلاعاتی کامل در زمینه a href="/تعرفه-سئو-سایت" title="قیم">قیمت سئو</a> " جزئیات آن در اختیار شما قرار خواهند داد.

حقوق سئوکار به چه عواملی بستگی دارد؟

دستمزدها در سئو به طور قابل توجهی متفاوت است و می توان سئو را در مقیاس های بسیار بزرگ و بسیار کوچک انجام داد. به عنوان مثال، متخصصان سئو فریلنسری پاره وقت با چند ساعت در هفته می توانند درآمد چند هزار دلاری داشته باشند، در حالی که فردی در راس یک شرکت بزرگ سئو می تواند انتظار دریافت حقوق بسیار بالاتری را داشته باشد. سئو به عنوان مقرون ‌به‌ صرفه ‌ترین روش بازاریابی و تبلیغات برای شرکت ‌های امروزی، ارزش کسب‌ وکار را از طرق مختلف افزایش می‌دهد. اما عواملی هستند که بر میزان حقوق سئوکار تاثیر گذارند. از طرفی فرآیند تعیین قیمت خدمات سئو سایت  پیچیده و طولانی است. همانطور که می دانید، تعیین یک قیمت جهانی غیرممکن است، زیرا هر مورد متفاوت است و نیاز به یک رویکرد فردی دارد.

حقوق سئوکار به چه عواملی بستگی دارد؟ 

از طرفی حقوق این افراد در کشوری مثل آمریکا قطعا بسیار بیشتر از ایران خواهد بود. در ایران نیز کسانی که در شهرهای بزرگ کار می‌کنند، حقوق بیشتری دریافت خواهند کرد. یکی دیگر از عوامل مهم در درآمد سئوکار، مجموعه‌ای است که شخص سئوکار در آن کار می‌کند. درآمد سئو کار در یک شرکت بزرگ بیشتر از یک شرکت کوچک خواهد بود؛ اگرچه حجم کار نیز به نسبت بیشتر می‌شود. سطح مهارت نیز تعیین‌کننده میزان درآمد کارشناس سئو خواهد بود؛ چون کارهایی که انجام می‌دهند، بر اساس تخصصی که دارند، ممکن است بیشتر شود و درآمد آن ‌ها را افزایش دهد. در زیر 10 عنصری که بر قیمت فرآیند سئو و به تبع آن درآمود سئوکار تاثیر می گذارد را بیان کرده ایم:

  • موقعیت فعلی وب سایت
  • میزان رقابت در آن صنعت
  • تعداد کلمات کلیدی انتخاب شده برای فرآیند سئو
  • استراتژی های SEO
  • تاریخچه دامنه
  • وضعیت وب سایت
  • ساعات کار
  • مدل نوع کار به صورت حضوری یا دورکاری
  • محتوای صفحه

با توجه به اینکه الگوریتم های سئو گوگل به طور مداوم به روز می شوند، برای انجام سئو پیشرفته نیاز به کمک افراد متخصص در این زمینه دارید ما در پونه مدیا همراه و همقدم شما در تمامی این مراحل هستیم.

حقوق سئوکار به چه عواملی بستگی دارد؟ 

درآمد سئوکار در ایران چقدر است؟

خوشبختانه بازار کار سئو در ایران رو به رشد است؛ زیرا به شدت در حوزه فناوری در حال پیشرفت هستیم و خیلی از شرکت ها نیاز به متخصص سئو خواهند داشت. درآمد سئوکار در ایران نیز بسته به میزان تخصص و نوع کار فرما بسیار متفاوت است. در ایران سئو هنوز در بین خیلی از شرکت ها جا نیفتاده و کارفرمایان به اهمیت آن آگاهی ندارند. حقوق متخصصین سئو در شرکت های برند و مهم از حدود 30 میلیون برای یک شخص با تجربه شروع می شود و در مقابل در شرکت های معمولی بین 4 تا 7 میلیون متفاوت است. البته افرادی که به صورت فریلنسری کار می کنند نیز معمولاً به دلیل کار با چندین مجموعه درآمد بیشتری نیز خواهند داشت.

درآمد سئوکار در ایران نسبت به استاندارد جهانی چه تفاوتی دارد؟

درآمد سئوکار در ایران نسبت به استاندارد جهانی بسیار متفاوت است و صرف نظر از مجموعه های بزرگی که همگی می شناسیم و در صفحات اول گوگل نمایش داده می شوند و حقوق بالایی به سئوکارهای خود پرداخت می کنند، هیچ استاندارد قابل قیاسی برای مقایسه درآمد در داخل ایران با خارج وجود ندارد و می توان این مسئله را از طریق آگهی های منتشر شده فهمید. برای مثال در خارج از ایران در سئو، رسیدن به دستمزد بالاتر از حد متوسط ​​تا 149000 دلار امکان پذیر است، اما تنها درصد کمی می توانند به درآمد 200000 دلار و بیشتر دست یابند که این میزان حقوق به احتمال زیاد بعد از 20 سال تجربه است و رایج ترین حقوق بین 50000 تا 75000 دلار است.

درآمد سئوکار در ایران نسبت به استاندارد جهانی چه تفاوتی دارد؟ 

حقوق سئو کار 1401

نمی دانیم که شما در چه روز یا فصلی از سال این مطلب را می خوانید، اما اکنون که ما مشغول نگارش آن هستیم، ابتدای سال و میانه‌ی فروردین ماه 1401 است. همانطور که همه ما می دانیم، تورم حاکم بر کشور ما باعث شده است که هیچ چیز ثبات نداشته باشد و ممکن است اگر این مقاله را در اواخر سال 1401 مطالعه کنید، قیمت ها دچار نوسانات عجیبی شده باشند. از آنجایی که این نوسانات همیشه رو به بالا است و سئو هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، حقوق سئوکار افزایش می یابد و قطعا کمتر نمی شود؛ بنابراین مهارت های خود را افزایش دهید و ارزش گنجی که در بر دارید را بدانید و به سئوکار گرانی تبدیل شوید. 

با پیشرفت تکنولوژی و کسب و کارهای اینترنتی، مشاغل مربوط به این حیطه نیز ارتقا پیدا می کنند و روز به روز محبوب تر و پر درآمد تر می شوند. این روزها سئو از جایگاه ویژه ای برخوردار است و می شود گفت سئو کلید موفقیت و پیشرفت شما در این دوران است، بنابراین یک سئوکار کار بلد می تواند بسیار راحت تر از سال های قبل، موقعیت حقیقی خود را پیدا کند و به درآمد بسیار بالایی از این راه دست پیدا کند. حقوق یک سئوکار وابسته به میزان دانش او، مقدار زمانی که برای کار خود وقت می گذارد و مجموعه و یا مجموعه هایی که با آن ها همکاری می کند وابسته است. اگر یک سئوکار هستید، می توانید هر یک از این موارد را ارتقا دهید و حقوقی که لایق آن هستید را کسب کنید.
موقعیت سئو کارها در سال جدید بسیار خوب و رو به رشد پیش بینی می شود و همین امر باعث خواهد شد که حقوق سئو کار در سال 1401 روند صعودی و چشمگیری را طی کند و نرخ بالاتری را به خود اختصاص دهد. میزان درآمد برای یک سئوکار باتجربه و متخصص در سال 1401 که میزان زمان مناسبی را برای کار خود خرج کند، از حداقل 5 میلیون تومان آغاز می شود و بسته به نحوه کار شما، افزایش می یابد. 

درآمد متخصص سئو

درآمد متخصص سئو در دنیا مقدار نسبتا مشخصی است. یک بازه قیمتی معین در تمام شرکت ها هست که کارشناسان سئو بر اساس توانمندی‌های‌شان می‌توانند دستمزد قابل قبولی را دریافت کنند. اما در ایران این‌طور نیست. حقوق سئوکار در ایران به عوامل زیادی بستگی دارد. مثلا بستگی دارد که شرکتی که در آن کار می‌کنید چقدر هزینه به شما بپردازد یا مثلا مهم است که تجربه شما در زمینه سئو چقدر باشد. بهترین روش برای این که بفهمیم یک متخصص سئو در ایران چقدر درآمد دارد، این است که نگاهی به آگهی های استخدامی بیندازیم. برای این‌که دقیق‌تر درباره درآمد متخصص سئو حرف بزنیم، سری به سایت جابینجا زدیم و آگهی‌ها را نگاه کردیم. بیایید ببینیم دستمزد متخصص سئو در چه بازه‌ای قرار دارد:

حقوق: توافقی

بیشتر آگهی‌های استخدام در این دسته قرار دارند. می‌توانیم امیدوار باشیم که این حقوق توافقی مبلغ خوبی باشد و زحمت‌های سئوکارها را جبران کند. اما راستش را بخواهید، خیلی امیدی نیست. قیمت توافقی عموما پایین‌تر از حق کارمند است.

درآمد متخصص سئو 

 حقوق: پایه (وزارت کار)

دسته دوم از شرکت‌هایی که برای متخصص سئو آگهی استخدام می‌زنند، حقوق را همان پایه وزارت کار در نظر می‌گیرند. این حقوق سال به سال افزایش خواهد داشت و برای سئوکارهایی که تجربه آنچنانی ندارند، قابل قبول است.

درآمد متخصص سئو 

حقوق: 7 تا 8 میلیون تومان (ماهانه)

تعدادی از شرکت‌هایی که بررسی کردیم، حقوق ماهانه بین 7 الی 8 میلیون تومان را برای متخصص سئو تعیین کرده‌اند.

درآمد متخصص سئو

حقوق: 12 میلیون تومان

در بین آگهی های استخدام ایرانی، این مورد درآمد نسبتا خوبی دارد. شرکت‌های زیادی نیستند که این میزان حقوق را برای متخصص سئو اعلام کرده‌اند، اما اگر شرایط استخدام شدن در این شرکت‌ها را دارید و با آن‌ها به توافق رسیدید، فرصت را از دست ندهید.

درآمد متخصص سئو

 

حقوق: از 14 میلیون تومان

آخرین مورد و بهترین حقوقی که در جابینجا پیدا کردیم، شرکتی بود که به دنبال استخدام یک مدیر سئو با حقوق حداقل 14 میلیون تومان بود. احتمال این‌که شرکت‌هایی را پیدا کنید که با بیشتر از این میزان حقوق هم شما را استخدام کنند، وجود دارد اما این هم جزء درآمدهای خوب حساب می‌شود. پس مهارت‌های خود را بهبود دهید و فرصت‌های شغلی را بیشتر جست‌وجو کنید.

درآمد متخصص سئو

در پایان کارشناسان متخصص پونه مدیا آماده ارائه خدمات مشاوره ای و پاسخ به سوالات شما هستند و اگر به دنبال راهی برای کسب درآمد و دیده شدن هستید، با شرکت در دوره های آموزشی پونه مدیا، همچون دوره آموزش سئو سایت جوملا، می توانید مهارت های لازم را کسب کنید و به بهترین در نوع خود تبدیل شوید و به درآمد بالا برسید.

5 از 5