با ما در ارتباط باشید: 0314566
بررسی بک لینک های سایت رقبا برای لینک بیلدینگ

بک لینک یکی از اصول مهم و تأثیرگذار در بهبود سئو سایت است. موتورهای جستجوگر بر اساس این معیار اعتبار و کیفیت سایت شما را مشخص می کنند. برای اینکه لینک بیلدینگ درستی داشته باشید، باید لینک های وب سایت خود و اطلاعات پیوندهای سایت های رقیب را نیز بشناسید. برای این منظور باید آنالیز بک لینک رقبا را با کمک ابزارهای خاص یا به صورت دستی انجام دهید.

البته این مطلب را به یاد داشته باشید که دریافت لینک از سایت های دیگر زمانی ارزش بیشتری دارد که از سایت های معتبر باشد. بنابراین با آنالیز پیوندهای ارجاع شده می توانید برای افزایش چنین بک لینک هایی به درستی برنامه ریزی کنید. در این مقاله با اهمیت آنالیز پیوندهای رقبا و دلایل انجام این کار آشنا می شوید.

بررسی بک لینک های سایت رقبا برای لینک بیلدینگ 

آنالیز بک لینک رقبا چگونه به سئو بهتر کمک می کند؟

لازم است بدانید که با افزایش رتبه سایتی، رنکینگ سایت دیگری کاهش می یابد. این مسئله اهمیت رقابت در سئو را نشان می دهد. شما باید روی آنالیز رقبا زمان و هزینه بگذارید. این امر به شما کمک می کند که عوامل مؤثر بر بهبود رتبه وب سایت خود را بشناسید.

تجزیه و تحلیل بک لینک رقبا باعث می شود که شما لینک هایی را که سایت های دیگر برای کسب رتبه بهتر بکار می برند را بیابید. همچنین این موضوع ارزشمند بودن سایت شما را به موتورهای جستجوگر نشان می دهد.

یکی دیگر از فواید آنالیز بک لینک شناسایی لینک های مخرب است. این پیوندها لینک هایی از وب سایت های اسپم هستند که جریمه شدن توسط گوگل را برای شما به همراه دارند. یافتن و رفع پیوندهای مخرب اعتبار سایت شما را حفظ می کند.

علاوه بر ارزیابی لینک های موجود در وب سایت خود باید آنالیز بک لینک رقبا را نیز هدف قرار دهید. در نتیجه آنالیز بک لینک های سایت رقبا نیز اهمیت زیادی دارد. این امر مشخص می سازد که در اصول سئو پیشی گرفتن از رقبا برای کسب رنکینگ بهتر کار دشواری است.

در واقع این امر به معنی ارزیابی وب سایت هایی است که در حوزه کاری شما فعال هستند یا مخاطبان مورد هدف شما را دارند. برای آنالیز باید عملکرد رقبا، تعداد بک لینک ها و اعتبار کلی وب سایت آن ها را مورد بررسی قرار دهید. این اطلاعات به شما در تدوین یک استراتژی اصولی در مورد سئو سایتتان کمک می کند.

همچنین تحلیل رقبا به شما کمک می کند که پیوندهای ارزشمند اما کم توجه شده را بیابید. با انجام این کار ایده های تازه ای نیز برای استراتژی لینک بیلدینگ مربوط به سایت خودتان نیز بدست خواهید آورد.

آنالیز بک لینک رقبا چگونه به سئو بهتر کمک می کند؟ 

دلایل آنالیز بک لینک رقبا

آنالیز بک لینک های رقبا با توجه به مزایای بیشماری که به همراه دارد، به دلایل گوناگونی انجام می شود. در ادامه برخی از این موارد ذکر شده است.

از بین بردن لینک های ناخواسته

برای دستیابی به رتبه بالا در گوگل باید تمام بک لینک های شما نیز وضعیت مناسبی داشته باشند. گوگل سایتی را که تعداد لینک های اسپم آن زیاد باشد، جریمه می کند. گاهی اوقات سایت های رقیب این پیوندهای مخرب را برای سایت شما به وجود می آورند.

اما گاهی نیز این مسائل در اثر لینک سازی اشتباه رخ می دهند. در برخی مواقع نیز سایت های اسپم با لینک دهی به سایت شما منجر به بروز این مشکل می شوند. در این خصوص ابزارهای سئو وجود دارند که لینک های ضعیف قابل حذف را مشخص می سازند.

شناسایی سایت های معتبر

ابزارهای خاصی برای آنالیز بک لینک رقبا وجود دارند که سایت های لینک دهنده به سایت شما را مشخص می سازند. همچنین این ابزارها نشان می دهند که کدام یک از این سایت ها رتبه بالاتری دارند. گرفتن بک لینک از سایت هایی با رنکینگ بالاتر تأثیرات مثبتی بر سئو سایت شما می گذارند.

بعد از شناسایی این سایت ها تازه کار شروع می شود. با نوشتن محتوای با ارزش، ایده دادن به آن ها یا تماس مستقیم آن ها را متقاعد کنید که به شما لینک های بیشتری بدهند.

شناسایی وب سایت های مبلغ رقبا 

در اصول سئو تحلیل رقبا نیز به اندازه آنالیز لینک های وب سایت خودتان اهمیت دارد. پس از این امر دریابید که کدام وب سایت ها به رقبا بیشتر لینک می دهند و از این طریق برای آن ها ارزش آفرینی می کنند.

مکان لینک های داده شده به سایت های رقیب را نیز مشخص کنید. شما نیز می توانید با برنامه ریزی درست و جلب توجه از این سایت ها لینک بگیرید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که گوگل به خاطر اینکه شما و رقیبتان از یک سایت بک لینک گرفته اید، جریمه نمی کند.

دلایل آنالیز بک لینک رقبا 

ایده گرفتن از لینک های سایت خود و رقبا

یکی از راه های بدست آوردن ایده های جدید برای لینک بیلدینگ و تولید محتوا آنالیز بک لینک رقبا و سایت خودتان است. با بررسی سایت های معتبری که به شما یا رقیبتان لینک داده اند، می توانید به یک ایده برای محتوای بعدی خود برسید. همچنین این امر در گسترش استراتژی لینک سازی سایت شما مؤثر است.

اجتناب از جریمه شدن توسط گوگل

اگر به دلیل تغییر الگوریتم گوگل رتبه سایت شما کاهش یافت، بک لینک های سایت خود را مورد بررسی قرار دهید. همچنین در صورت دریافت پیغامی مبنی بر اینکه سایت شما در حال بررسی است، اقدام به تحلیل لینک های خود کنید.

این نکته را به یاد داشته باشید که حرفه ای ترین متخصصین سئو نیز اشتباه می کنند. بنابراین احتمال دریافت لینک های مخرب برای سایت های آن ها وجود دارد. همچنین از بین بردن تأثیرات مخرب به وجود آمده روی رتبه سایت ناشی از لینک های اسپم کاری دشوار است.

یکی از راه ها برای از بین بردن این لینک های مخرب استفاده از داده های بک لینک است. همچنین شما می توانید از وبمستر صاحب آن لینک بخواهید که آن را حذف کند. در صورت عدم همکاری شخص از گوگل بخواهید که جریمه ای را برای او در نظر بگیرد. 

این اقدامات مشخص می سازد که سایت شما این لینک ها را نمی خواهد. بنابراین گوگل نیز در هنگام اسکن وب سایت شما این لینک ها را نادیده می گیرد.

اجتناب از جریمه شدن توسط گوگل 

چطور از اطلاعات بک لینک رقبا برای بهبود سئو استفاده کنیم؟

برای شروع فرآیند آنالیز بک لینک رقبا بهتر است که دو رقیب اصلی خود را انتخاب کنید. البته در این زمینه باید تحلیل سایت خود را نیز در نظر داشته باشید. اگر شما یک فروشگاه اینترنتی را مدیریت می کنید، رقبای شما سایت های دیگر با محصولات مشابه هستند. این سایت ها را نیز در فهرست آنالیز خود قرار دهید.

یکی از بهترین روش ها برای پیدا کردن رقبا کمک گرفتن از گوگل است. برای این کار کلمه کلیدی مربوط به حوزه کاری خود را جستجو کرده و نتایج اول را مشاهده کنید. وب سایت های موجود در صفحه اول نتایج گوگل همان سایت های رقیب هستند که شما باید رتبه بهتری از آن ها بدست آورید. با استفاده از آنالیز بک لینک های این وب سایت ها می توانید به این هدف برسید.

سپس با وارد کردن دامنه هر یک از این سایت های برتر در ابزارهای خاص اطلاعات مورد نظر خود را جمع آوری کنید. این اطلاعات را در مکانی ذخیره کنید که در آینده از آن ها برای تصمیم گیری های درست بهره ببرید.

تیم سئو پونه مدیا می تواند در این زمینه به شما کمک کند تا ضمن آنالیز بک لینک های سایت های رقیب، بتوانید بهترین استراتژی را برای گرفتن بک لینک های معتبر اتخاذ کنید. با ما در ارتباط باشید.

دانلود اکسل بک لینک

3.5 از 5