با ما در ارتباط باشید: 0314566
قرارداد پشتیبانی سایت و خدمات نگهداری وبسایت

این روزها راه اندازی سایت در هنگام تولد کسب و کاری نو، یکی از اصلی ترین نیازها و پشتوانه های موفقیت در کار جدید است اما برای رسیدن به موفقیت باید به سراغ شرکت هایی رفت که این خدمات را با رزومه ای قوی در اختیار شما قرار می دهند. بعد از راه اندازی سایت، پشتیبانی آن مهم ترین نکته ای است که باید به آن دقت کنید. مهمترین موضوع در هنگام عقد قرارداد پشتیبانی سایت این است که توجه کنید تمامی مفاد قرارداد و بندهای آن کاملا واضح، روشن و گویا باشد و تمامی نیازهای شما را به عنوان یکی از طرفین قرارداد پوشش دهد. بهترین راه این است که شرکت پشتیبانی کننده سایت، لیستی کامل از خدماتی که توانایی ارائه آن را دارد به شما عرضه کند و شما با توجه به امکانات مورد نیاز خود گزینه های مناسب را انتخاب کنید در اینصورت هم شما از توانایی های شرکت مطلع خواهید شد و هم اینکه در صورت بروز مشکل از نظر قانونی به راحتی امکان رفع اختلاف وجود خواهد داشت.

اهمیت قرارداد پشتیبانی سایت در چیست؟

دریافت هزینه بابت ارائه خدمات پشتیبانی و نگهداری سایت از طرف شخص حقیقی یا حقوقی، موضوعی کاملا منصفانه و عادی است، دقیقا مشابه زمانی که پرستار کودک به کارهای روزه مره فرزند شما رسیدگی می کند و به موقع نیازهای آن را برطرف می کند. این توافق کاملا واضح و روشن است و بهتر است قرارداد به صورت مکتوب آماده شود تا در صورت نیاز بتوان به آن استناد کرد زیرا به هر حال گاهی ممکن است مشتری از خدمات ناراضی باشد و گاهی شرکت، اما پیشگیری از بروز این اختلافات در صورتی امکان پذیر است که تمام موارد مورد توافق به صورت کامل و واضح در قرارداد ذکر شده باشد. دقت کنید نوشتن قرارداد باعث می شود دو طرف در جایگاه برد - برد قرار بگیرند و در صورت نیاز بتوانند از حق خود دئفاع کنند.

پشتیبانی و نگهداری سایت چیست؟

پشتیبانی و نگهداری سایت تعاریف مختلفی دارد و در بین متخصصین این حوزه درباره مفهوم این تعاریف توافق جامعی وجود ندارد. پشتیبانی و نگهداری برای هر سایت با توجه به مفاد قرارداد منعقد شده قابل تعریف و بسط است به عنوان مثال برخی پشتیبانی سرعت وبسایت را زیرمجموعه نگهداری سایت می دانند و برخی این آیتم را گزینه ای کاملا مستقل به حساب می آورند یا برخی خدمات سئو سایت را نیز جز نگهداری سایت می دانند. با توجه به توضیحات ارائه شده مفاد قرارداد است که تعیین کننده تعاریف فوق خواهد بود.

پشتیبانی و نگهداری سایت چیست؟

تعریف واضح سطح خدمات پشتیبانی سایت

همانطور که در بالا به آن اشاره شد بهترین قرارداد، قراردادی است که در آن تمامی خدمات ارائه شده بطور واضح و روشن تعریف شده باشد و دامنه کار به طور دقیق مشخص باشد. علت این امر نیز کاملا واضح است زیرا طرفین باید دقیقا مشخص کنند بر سر چه موضاعاتی با هم به توافق رسیده اند همچنین باید شرایط فسخ و یا تمدید قرارداد پشتیبانی و نگهداری سایت را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهند

طول مدت قرار داد بسیار حائز اهمیت است

یکی از اصلی ترین و مهمترین بندهای قرارداد پشتیبانی سایت طول مدت قرارداد است. به عبارتی باید تعیین کرد که قرارداد از چه تاریخی شورع و در چه تاریخی خاتمه می یابد در اینصورت هنگامی که به تاریخ پایان قرارداد نزدیک می شوند طرفین می توامنند درباره انعقاد قرارداد جدید با توجه به نیازهای پروژه تعامل نمایند و در مسیری روشن و شفاف قدم بردارند. از نظر روانشناسی، مشتری در انعقاد قرارداد با تاریخ خاتمه مشخص، حس بهتری خواهد داشت و راحت تر می تواند اعتماد کند. حتی می توان قرارداد اولیه را برای مدت کوتاهی منعقد نمود و پس از گذشت این مدت در صورت راضی بودن از خدمات دریافتی، قرارداد را تمدید نماید.

طول مدت قرار داد بسیار حائز اهمیت است

مبلغ قرار داد و نحوه پرداخت

مبلغ قرارداد عبارت است از تمامی هزینه هایی که باید بابت ارائه خدمات نگهداری و پشتیبانی از طرف مشتری به شرکت پرداخت شود. در متن قرارداد باید به صورت دقیق هزینه ها قید شده و نحوه پرداخت این هزینه ها نیز مشخص شود. این هزینه ها باید کاملا متناسب با سرویس های ارائه شده تعریف شود.

جبران خسارت

مالکیت سایت با مشتری است و مسئولیت قانونی سایت با وی می باشد و او مسئول تمام اموری است که در سایت رخ می دهد از این رو در صورت بروز خسارت وظیفه جبران آن نیز با مشتری است به عنوان مثال امکان دارد مشتری در سایت خود کارهای خلاف قانون انجام دهد که در اینصورت مسئولیت تمام امور با مشتری است.

حل اختلاف

در صورتی که پس از بستن قرارداد دو طرف به مشکل برخورد کنند باید در متن قرارداد مشخص شده باشد که برای حل اختلاف باید به چه مرجعی مراجعه نمایند. 
شما عزیزان می توانید در صورت وجود هرگونه ابهام و یا سوالی در زمینه قرارداد پشتیبانی سایت و خدمات نگهداری وبسایت با شماره های مندرج در سایت پونه مدیا تماس بگیرید.

دانلود فایل docx نمونه قرارداد

5 از 5