با ما در ارتباط باشید: 0314566
معرفی 20 سرویس چت آنلاین (ابزار پشتیبانی آنلاین چت با مشتری)

خوش‌آمدگویی به مشتری و رسیدگی به او را در بدو ورود به سایت دست‌کم نگیرید.

همۀ ما باید منش و روش کاسب‌های قدیمی را ببینیم و سرلوحۀ کارمان قرار دهیم؛ همین که وقتی از در وارد می‌شویم، با آن لحن مهربان و دوستانه به ما خوش‌آمد می‌گویند و هوایمان را دارند تا چیزی را که می‌خواهیم پیدا کنیم و تجربۀ خوبی داشته باشیم.

این ماجرای خوش‌آمدگویی و ارتباط با مشتری در سایت و فروشگاه اینترنتی هم همین است و ای بسا حساس‌تر. احتمال خرید در فروشگاه‌های حضوری همیشه بیشتر از فروشگاه‌های اینترنتی است و این یعنی مسئولیت من و شما در قبال مشتری‌ای که به سایتمان می‌آید، چندین برابر آن مغازه‌دار و کارمان به مراتب سخت‌تر است.

می‌پرسید چطور می‌شود با مشتری نادیده ارتباط برقرار کرد و با او گرم گرفت؟ جواب ساده است: به کمک سرویس چت آنلاین. بیایید ببینیم این سرویس‌های چت آنلاین چه هستند و با چند نمونه از آن‌ها آشنا شویم.

سرویس چت آنلاین سایت و اپلیکیشن چیست؟ 

تابه‌حال پیش آمده بخواهید فرمی را در سایتی پر کنید یا محصولی را بخرید یا چیزی را دانلود کنید اما ناگهان سؤالی برای‌تان پیش بیاید و ندانید باید چه کار کنید؟ این‌طور وقت‌ها اگر امکانی باشد که در لحظه با یک کارشناس در آن مجموعه حرف بزنید و سؤال‌تان را بپرسید، همه‌چیز به خوبی پیش می‌رود و کار انجام می‌شود. اما امان از وقتی که هیچ راه ارتباطی با مسئولان سایت نداشته باشید. به احتمال بسیار زیاد قید ماجرا را می‌زنید و از سایت بیرون می‌آیید.

سرویس چت آنلاین امکانی است که در سایت‌ها و اپلیکیشن‌‌ها کاربر و اپراتور مسئول (تیم پشتیبانی، کارشناس فروش، منشی و ...) را به هم متصل می‌کند. این امکان در سایت‌ها به صورت یک پنجرۀ کوچک در کنار سایت قرار می‌گیرد تا مخاطب از طریق آن سؤالاتش را بپرسد.

سرویس چت آنلاین سایت و اپلیکیشن چیست؟ 

چرا باید از سرویس چت آنلاین استفاده کنید؟

سرویس چت آنلاین مخاطبان بالقوۀ شما را به مشتریان بالفعل تبدیل می‌کند. یعنی به زبان ساده وقتی مشتری وارد سایت شما می‌شود، یک نفر از تیم شما در آن سایت حاضر و آماده است تا او را به سمت تکمیل خرید هل دهد.

برای این‌که کاملاً متوجه شوید که سرویس چت آنلاین چه تأثیر بزرگی در فروش شما دارد، این آمار را ببینید:

چیزی حدود 67درصد کاربران، پیش از تکمیل سفارش یا انجام کاری که برای آن وارد سایت شده‌اند، از آن خارج می‌شوند. چون در این بین سؤالاتی برای‌شان پیش آمده یا به مشکلاتی برخورده‌اند که نتوانسته‌اند به تنهایی آن را برطرف کنند، کسی هم نبوده که کمک‌شان کند. اگر این سایت‌ها سرویس چت آنلاین را در اختیار کاربران قرار می‌دادند، به محض بروز مشکل یا پیش آمدن یک سؤال، مشتری می‌توانست آن را با کارشناس مربوطه مطرح کند و فرایند خرید تکمیل شود.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

چگونه مشتری را از دل چت آنلاین بیرون بکشیم؟

جز این چه؟ سرویس چت آنلاین مزایای دیگری هم دارد؟ بیایید ببینیم.

  • افزایش فروش به دنبال پاسخ‌دهی سریع به مشتری

یکی از بهترین فایده‌های سرویس چت آنلاین برای شما این است که وقتی مشتری سؤالی دارد، به سرعت به آن جواب می‌دهید و او را از دست نمی‌دهید. وقتی این اتفاق چندبار در طول یک روز بیفتد، متوجه می‌شوید که چت آنلاین دارد فروش شما را زیاد می‌کند.

اما یادتان نرود که این پاسخ‌دهی باید ظرف 1 الی نهایتاً 2 دقیقه بیفتد وگرنه مشتری به گوگل برمی‌گردد و سایت جدیدی را باز می‌کند. مشتری را سفت بچسبید و نگذارید برای برگشتن به گوگل وقت پیدا کند.

چرا باید از سرویس چت آنلاین استفاده کنید؟ 

  • امکان پاسخ‌گویی به مشتری حتی وقتی سر کار نیستید

گاهی مشتری‌های شما خارج از زمان کاری با شما کار دارند. زمان‌هایی مثل روزهای تعطیل یا ساعت‌هایی که فروشگاه یا شرکت شما تعطیل است. سرویس چت آنلاین از طریق اتصال به یک ربات، سؤال‌های متداول مشتریان شما را در ساعت‌های غیرکاری جواب می‌دهد. در این مورد باید دقت کنید که سیستم جواب‌های بی‌ربط ندهد و مشتری را سردرگم یا ناامید نکند.

  • امکان پاسخ به سؤالات متداول

مشتری شما هزاران سؤال دارد و صفحۀ سایت شما برای توضیح دادن همۀ جوانب خدمت یا محصولی که می‌فروشید، جا ندارد. یکی از بهترین قابلیت‌های سرویس چت آنلاین این است که بدون اشغال کردن فضا و طولانی کردن صفحات محصول یا خدمت، به رایج‌ترین سؤالات مخاطبان‌تان پاسخ می‌دهید و او را در صفحه نگه می‌دارید.

چند سال پیش یکی از کارفرمایانی که با آن‌ها پروژۀ سئو داریم، با ما تماس گرفتند و گفتند یک مشتری ناراضی دارند. مشتری برای خرید میلگرد وارد سایت شده و مشغول خواندن اطلاعات میلگرد بوده که سؤالی برایش پیش آمده. همان موقع تلفن شرکت هم به دلایل فنی پاسخگو نبوده و مشتری بدون تکمیل فرایند خرید از دست رفته است. آن موقع ما به این فکر افتادیم که اگر این سایت سرویس چت آنلاین داشت، همان موقع که مشتری در حال مطالعه مشخصات محصول بود، یک پنجرۀ چت آنلاین در گوشۀ تصویر برایش باز می‌شد و از او می‌پرسید که اگر سؤالی دارد، بپرسد. این کار نه تنها به احتمال زیاد مشتری را به ادامۀ خرید ترغیب می‌کرد، بلکه اعتماد او را برای خریدهای بعدی هم افزایش می‌داد.

  • ساده کردن فرایند سؤال پرسیدن برای مشتری

کار را برای مشتری ساده کنید تا از شما خرید کند. وقتی مشتری شما با چندین سؤال مواجه می‌شود، دیگر حوصلۀ فکر کردن به این را ندارد که چطور از شما بپرسد. بگذارید خیال‌تان را راحت کنیم. اگر همه چیز به ساده‌ترین شکل ممکن در اختیار مشتری نباشد، سایت شما را ترک می‌کند و به گوگل برمی‌گرد تا سایت جدیدی را پیدا کند. سیستم چت آنلاین ساده‌ترین راه ارتباط مشتری با شماست؛ بدون دردسر و دم دست!

چرا باید از سرویس چت آنلاین استفاده کنید؟ 

معرفی بهترین سرویس‌های چت آنلاین با مشتری

خب حالا اگر بخواهید سرویس چت آنلاین داشته باشید، باید چه کار کنید؟ افزونه‌های چت آنلاین امکان ارتباط لحظه‌ای را با مخاطب برای شما فراهم می‌کنند. در ادامه بعضی از بهترین سرویس‌های چت آنلاین را به شما معرفی می‌کنیم:

سرویس چت آنلاین گفتینو

گفتینو اپلیکیشنی است که با سایت یا بدون سایت می‌توانید برای ارتباط با مشتری از آن استفاده کنید. گفتینو را روی سایت‌تان نصب و از امکانات خوب آن استفاده کنید:

  1. ظاهر افزونه مطابق با ظاهر سایت شما قابل تغییر است.
  2. گفتینو حجم کم و سرعت زیادی دارد.
  3. گفتینو قابلیت پاسخ به سؤالات متداول را دارد.
  4. در این نرم افزار می‌توانید صدا ضبط کنید، پیام‌ها را ویرایش کنید و در صورت لزوم کاربران را مسدود کنید.
  5. گفتینو به صورت اپلیکیشن، نرم‌افزار و افزونه‌ی قابل نصب در وردپرس، جوملا، whmcs و ...در دسترس است.
  6. این سرویس قابلیت اتصال به تلگرام را دارد.
  7. با استفاده از این سرویس می‌توانید پشتیبانی هر صفحه از سایت را به اپراتور اختصاصی بسپارید.
  8. این سرویس نتیجۀ مکالمه‌ها و عملکرد اپراتورهای شما را به صورت داده‌های آماری در اختیارتان قرار می‌دهد.

 سرویس جت آنلاین گفتینو

سرویس چت آنلاین رایچت

رایچت هم یکی از سرویس‌های چت آنلاین است که روی گوشی، تبلت و کامپیوتر شما نصب می‌شود و امکانات جالبی را برای شما فراهم می‌کند:

  1. امکان ارسال پیام هوشمند برای کاربران
  2. امکان ارتباط پشتیبانان رایچت به عنوان اپراتور با مشتریان شما
  3. امکان اتصال به تلگرام
  4. امکان نصب روی تمامی سیستم‌های مدیریت محتوا (وردپرس، جوملا، دروپال و ...)
  5. دسترسی به اپلیکیشن اندروید
  6. امکان شخصی‌سازی افزونۀ رایچت مطابق با سلیقۀ شما
  7. امکان آرشیو مکالمات برای دسترسی ساده به آن‌ها در هر زمان
  8. دسترسی به اطلاعات ضروری کاربران
  9. امکان انتقال مکالمه به اپراتورهای دیگر
  10. امکان نمایش زمان کاری در چت

یکی از ویژگی‌های خوب رایچت، این است که به شما اجازه می‌‎دهد تا 14 روز به صورت رایگان با آن کار کنید و بعد از آن در صورت تمایل اشتراک ماهانۀ آن را بخرید. شرکت‌هایی مثل اسنپ روم، سینما تیکت، کافه بازار و ... از این سرویس ایرانی درجه یک استفاده می‌کنند.

 سرویس چت آنلاین رایچت

سرویس چت آنلاین ریتین (Retain)

ریتین هم یکی از آن سرویس‌های خوب ایرانی است که امکان استفادۀ ساده را برای شما و مشتریان‌تان فراهم کرده است. پشتیبانی آنلاین با ریتین بسیار آسان است و در زمان شما صرفه‌جویی می‌کند. این سرویس امکانات زیر را در اختیار شما می‌گذارد:

  1. رابط کاربری ساده و قابل تنظیم با قالب سایت شما
  2. امکان دسته بندی سؤالات و انتقال آن به سایر اپراتورها
  3. امکان یادداشت‌گذاری برای خود یا اپراتور دیگر
  4. به دست آوردن اطلاعات ضروری مشتری
  5. گزارش آماری از تماس‌ها و مکالمات

ریتین هم امکانات سرویس خود را به مدت 14 روز به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد تا با اطمینان خاطر انتخاب کنید.

سرویس چت آنلاین ریتین (Retain)

نمونه‌های خارجی ابزار چت آنلاین

علاوه بر مواردی که در قسمت قبل معرفی کردیم، سرویس‌های چت آنلاین خارجی دیگری هم وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. البته استفاده از تمام امکانات این سرویس‌ها رایگان نیست و اگر بخواهید به صورت حرفه‌ای با آن‌ها کار کنید، باید هزینۀ اشتراک را پرداخت کنید.

سرویس چت آنلاین کریسپ (Crisp)

گریسپ از آن سرویس‌های فوق‌العاده است. یک سیستم پشتیبانی آنلاین غیر فارسی که نه تنها رایگان است، بلکه به خوبی از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و می‌توانید به محض نصب، زبان آن را تغییر دهید. کریسپ:

  1. امکان شخصی سازی را برای شما فراهم می‌کند.
  2. امکان تماس صوتی و ویدئویی دارد.
  3. امکان ترجمۀ همزمان را برای کسب‌وکارهای بین‌المللی فراهم می‌کند.
  4. به تمامی پیام‌رسان‌ها (واتساپ، تلگرام، توئیتر، فیسبوک و ...) متصل می‌شود.
  5. یک بازی آنلاین دارد که درصورت تأخیر در پاسخگویی، مخاطب را تا رسیدن شما سرگرم می‌کند.
  6. امکان ارسال انواع فایل برای مشتری را فراهم می‌کند.
  7. امکان اتوماتیک کردن سرویس چت را بر اساس سوؤالات متداول فراهم کرده است.
  8. بر روی تمامی دستگاه‌ها و سیستم‌های عامل نصب می‌شود.

سرویس چت آنلاین کریسپ (Crisp) 

سرویس چت آنلاین اسمارت ساپ (Smartsupp)

 یکی از پیشنهادهای جدی ما برای کسانی که می‌خواهند از سرویس چت آنلاین حرفه‌ای در سایت خود استفاده کنند، اسمارت ساپ است. این سرویس خارجی در زمان اپراتورهای شما صرفه‌جویی می‌کند و در بزرگ‌ترین پلتفرم‌های اینترنتی جهان مثل PrestaShop ,Wordpress ,Shopify,Magento و ... به خوبی اجرا می‌شود. بیایید ببینیم این سرویس چت آنلاین چه ویژگی‌هایی دارد:

  • 14 روز استفادۀ رایگان
  • امکان خرید اشتراک به صورت ماهانه و سالانه
  • امکان تصویربرداری
  • دسترسی به ربات برای پاسخ به سوالات متداول
  • قابل نصب بر روی  تمامی سیستم‌های مدیریت محتوا
  • کاربری ساده
  • جمع‌آوری داده و به دست آوردن اطلاعات آماری مکالمات

سرویس چت آنلاین اسمارت ساپ (Smartsupp)

برخی دیگر از محبوب‌ترین سرویس‌های چت آنلاین خارجی، این‌ها هستند:

  • Live chat
  • My Live Chat
  • Tawk.to
  • Respond.io
  • Jivochat
  • Tidio

نمونه‌های دیگر ابزار چت آنلاین 

مقایسه سرویس های چت خارجی و ایرانی

به طور کل سرویس‌های چت ایرانی بهتر از خارجی‌ها هستند. چرا؟ به دو دلیل واضح:

  1.  سیستم‌های چت آنلاین خارجی به درستی از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کنند.
  2. خرید اشتراک سرویس‌های چت خارجی به خاطر وجود تحریم و عدم دسترسی به سیستم پرداخت جهانی، سخت است.

سرویس‌های چت فارسی هم ساده هستند و هم متناسب با نیاز کاربران فارسی زبان طراحی شده اند. از طرفی خرید اشتراک این سرویس‌ها از خرید دلاری سرویس‌های چت خارجی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است. با این وجود انتخاب بین این سرویس‌ها به عهدۀ شماست. چیزی که مهم است، این است که برای نگه داشتن مشتری در صفحه و وادار کردن اون به خرید، باید سرویس چت آنلاین داشته باشید. درصورتی که بعد از خواندن این متن همچنان سؤالی دارید، می‌توانید در قسمت نظرات از ما بپرسید یا با کارشناسان ما در پونه مدیا تماس بگیرید. همچنین شرح خدمات سئو پونه مدیا را می توانید در مقاله درج شده مطالعه کنید.

 

3.5 از 5