با ما در ارتباط باشید: 0314566
اهمیت تولید محتوا در سئو

بدون محتوا موتورهای جستجو هیچ اطلاعاتی برای فهرست‌بندی صفحات وب‌سایت و در نتیجه رتبه‌بندی آن ندارند. تولید محتوا در استراتژی‌های سئو و کمپین‌های بازاریابی اهمیت بسیار زیادی دارد. به طور کلی، محتوا به شما کمک می‌کند با انتقال خلاقانه‌تر پیام کسب و کارتان، مخاطبان هدف بیشتری را به صورت موثرتر تحت تأثیر قرار دهید.

تولید محتوای حرفه‌ای و سئوپسند به شما کمک می‌کند تا در موتورهای جستجو -به ویژه گوگل- دیده شوید و ترافیک یا همان بازدید سایتتان را افزایش دهید. مهم‌تر از آن، محتوا کاربران را تشویق می‌کند تا محصولات یا خدمات شما را بخرند. همچنین برای آموزش تهیه پروپوزال سئو با ما در پونه مدیا همراه شوید، ما شما را در تهیه پروپوزال آماده سئو برای ارائه به مشتریانتان یاری می کنیم.

چرا محتوا برای سئو اهمیت دارد؟

این موضوع را بارها از زبان دیجیتال مارکترهای معروف دنیا شنیده‌ایم که محتوا برای سئو ضروری است، اما دلیلش این موضوع چیست؟ تولید کنندگان محتوا به درستی می‌دانند که بکارگیری چه تکنیک‌هایی باعث دیده شدن صفحات وب‌سایت توسط گوگل می‌شود. اگر گوگل محتوای یکی از صفحات وب‌سایت شما را خوانا، هدفمند، جذاب و ارزشمند بداند، آن را به دیگر کاربران خود پیشنهاد می‌دهد.

زمانی که کاربر برای گرفتن جواب سوال یا پیدا کردن محصول مورد نیازش وارد گوگل می‌شود و کلمات کلیدی مورد نظر را تایپ می‌کند، گوگل تعدادی از مرتبط‌ترین و معتبرترین صفحات وب‌سایت‌هایی را که توانسته‌اند نیازهای افراد دیگر را برطرف کنند به او نشان می‌دهد. این اتفاق چگونه می‌افتد؟

همکاری میان محتوا و سئو!

چرا محتوا برای سئو اهمیت دارد؟ 

تولید محتوا به شما کمک می‌کند با روش‌های کاربردی و تأثیرگذار با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید، اطلاعات مورد نیاز را با ساده‌ترین روش‌های ممکن در اختیارشان قرار دهید و در نهایت آنها را به خدمات و محصولاتتان علاقه‌مند کنید. به عقیده متخصصان بازاریابی دیجیتال و سئو اهمیت تولید محتوا در سئو را نباید دست کم گرفت، زیرا محتوا تفاوت قابل توجهی در کمپین‌های بازاریابی شما به وجود می‌آورد. محتوایی که به درستی تولید شده باشد می‌تواند برند شما را تقویت کند و باعث رشد کسب و کارتان شود، پس منطقی است که اولین توصیه متخصصان سئو تولید محتوای ارزشمند و دست اول باشد.

از دیگر اهمیت‌های تولید محتوا در سئو می‌توان به نقش آن در بازاریابی محتوا اشاره کرد. اسایت شما شعبه‌ای از برندتان در بستر اینترنت است. پس اگر قصد دارید با فعالیت مداوم و منظم بر مخاطبان هدفتان تأثیر بگذارید، باید محتوای متنوع و جذاب را از طریق کانال‌های ارتباطی گوناگون برای افراد مختلف منتشر کنید. با این کار می‌توانید ورودی بیشتری بگیرید، ارتباط بسیار مثبتی را با مخاطبان هدفتان شکل دهید و در انتها نیز این افراد را به پایین قیف فروش هدایت کنید. علاوه بر این، محتوا نقش قابل توجهی در بهبود تعامل و حفظ مخاطب ایفا می‌کند. در نظر داشته باشید که هر چه اطلاعات مفیدتری را در اختیار مخاطبان هدفتان قرار دهید، اعتبار بیشتری به دست می‌آورید.  

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

سئو محتوا چیست؟ | محتوای سئو شده چیست؟

سئو به دلایلی که در ادامه برای شما جمع‌آوری شده‌اند به محتوا نیاز دارد: 

  • سئو برای جستجو به کلمات و عبارات کلیدی نیاز دارد
    با وجود اینکه الگوریتم‌های گوگل طی سالیان سال، تغییرات قابل توجهی کرده‌اند، اما هنوز هم کلمات و عبارات کلیدی نقش بسزایی در بهبود سئو وب‌سایت‌ها ایفا می‌کنند. برای درک بهتر این نکته تنها کافی است به این موضوع توجه کنید که آیا کاربر شما کلمات و عباراتی را که برای یافتن پاسخ مورد نظر خود در گوگل جستجو می‌کند، در محتوای وبلاگ، توضیحات ویدیوهای یوتیوب یا توضیحات پادکست شما می‌بیند یا خیر. توجه داشته باشید که اگر محتوایی در سایت شما وجود نداشته باشد، رتبه‌بندی گوگل برای کلمات کلیدی بسیار دشوار و عملاً غیرممکن می‌شود.

 چرا محتوا برای سئو اهمیت دارد؟

  • محتوای باکیفیت اعتبار اجتماعی را به ارمغان می‌آورد
    زمانی که محتوای صفحات سایت شما از کیفیت بالا و قابل قبولی برخوردار باشد، مردم شما را با ارزش طلقی می‌کنند و همین موضوع باعث تشویق آنها برای پیگیری محتوای منحثر به فرد شما در سایت‌های شبکه‌ها اجتماعی و رسانه‌های اجتماعی محبوب می‌شود. در این وضعیت لینک‌هایی که توسط شما به اشتراک گذاشته می‌شوند به وسیله فالوورهای‌تان دنبال می‌شوند. گوگل و دیگر موتورهای جستجو به نوبه خود از این اقدامات به عنوان اعتبار اجتماعی شما برداشت می‌کنند و همین موضوع باعث رتبه بندی شما در صفحات ابتدایی نتایج موتورهای جستجو می‌گردد.

ارزش محتوای سئو شده در چیست؟

مهم‌ترین دلایلی که محتوای سئو شده را ارزشمند تلقی می‌کنند، این‌ها هستند:

  • سایت‌های معتبر دیگر به صورت داوطلبانه به محتوای صفحات وب‌سایت شما پیوند (لینک) می‌دهند.
  • تعداد فراوانی وب‌سایت با موضوعات بسیار متنوعی می‌توانند با خیال آسوده به محتوای سئو شده وب‌سایت شما پیوند بدهند و نگران کپی رایت و جریمه شدن توسط گوگل نباشند.
  • امکان اشتراک گذاری محتوای سئو شده سایت شما در رسانه‌های مختلف و پر‌طرف‌دار اجتماعی بیشتر خواهد شد
  • محتوای سئو شده به معنای محتوای کاربرپسند و مفید است. در این وضعیت کاربران عادی شبکه‌ها و پلتفرم‌های مختلف اجتماعی زمان بیشتری را صرف مطالعه محتوای وب‌سایت شما خواهند کرد. این موضوع به گوگل این پیغام را می‌دهد که محتوای شما محتوایی مرتبط و باکیفیت است.
  • تولید محتوا سئو شده موفقیت بازاریابی محتوا را تضمین می‌کند، این موضوع به خوبه خود می‌تواند رتبه وب‌سایت شما را در موتورهای جستجوگر ارتقا دهد.
  • اصلی‌ترین هدف وب‌سایت‌ها دستیابی به ترافیک و در پی آن رتبه بندی ارگانیک است. محتوای سئو شده کاربران فراوانی را به سمت وب‌سایت شما سوق می‌دهد. فراموش نکنید که کاربران اینترنت ترجیح می‌دهند از طریق پیوندهای ارگانیک به سمت سایت‌های دیگر راهنمایی شوند و محتوا سئو شده به عنوان قابل اعتمادترین محتواها شناخته می‌شود.

 ارزش محتوای سئو شده در چیست؟

داده‌های به دست آمده از نحوه رفتار کاربر با وب‌سایت‌ها نشان می‌دهد که کاربران گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر تنها به نتایج دو صفحه اول اعتماد می‌کنند و در صورتی که پاسخ سوالشان را در این دو صفحه پیدا نکنند از کلمات و عبارات دیگری برای یافتن پاسخ مورد نظرشان استفاده می‌کنند. هدف اصلی تمامی سایت‌های خبری، آموزشی، تجاری و ... رسیدن به صدر نتایج موتورهای جستجو یا به طور خاص‌تر رسیدن به دو صفحه‌ای است که کاربر به آنها اعتماد بیشتری دارد. پشتیبانی سئو از کارهایی است که توسط پونه مدیا انجام می گیرد و این امر باعث می شود سایت شما برای مدت طولانی جایگاه های برتر گوگل را تصاحب کند. 

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

سئو محتوا چیست؟ | محتوای سئو شده چیست؟

ما در پونه مدیا به شما کمک می‌کنیم تا با انتشار محتوا و سئو صفحات وب، در میان رقبای کسب و کارتان سرآمد شوید. متخصصان بازاریابی محتوا ما در کنار شما هستند تا شما را با مهم ترین کلمات کلیدی تجارت‌تان به صدر نتایج برتر گوگل برسانند.

5 از 5