با ما در ارتباط باشید: 0314566
چطور با سایت های بزرگ در سئو رقابت کنیم؟

اگر به تازگی وب سایت خود را راه اندازی کرده باشید، شاهد رقبای بزرگی خواهید بود که ممکن است شما را بترساند. وب سایت شما در هر زمینه ای که فعالیت می کند، همیشه رقیب های بزرگی دارد. اما سوالی که مطرح می شود این است که چطور با سایت های بزرگ در سئو رقابت کنیم؟ چگونه باید رتبه سایت را ارتقا دهیم و به صفحه اول گوگل برسیم؟ به عبارت دیگر این مهم ترین سوالی است که ذهن صاحبان کسب و کارهای اینترنتی را به خود مشغول می کند که چگونه همانند سایت های بزرگ در سئو به نتایج صفحه اول گوگل برسند؟ به همین دلیل در این مطلب از پونه مدیا قصد داریم مراحل موثر سئو برای رقابت با سایت های بزرگ را معرفی نماییم. اگر به دنبال رقابت با سایت های بزرگ در سئو هستید، با ما همراه باشید.

چطور با سایت های بزرگ در سئو رقابت کنیم؟

اول تمام مراحل سئو را در سایت خود بررسی کنید.

برای رقابت با سایت های بزرگ در گام اول باید تمام مراحل سئو را در سایت خود بررسی کنید. اگر اصول اولیه سئو در سایت رعایت نشده باشد، هر چقدر برای رقابت با سایت های بزرگ تلاش کنید، نتیجه ای در بر نخواهد داشت. اصول اولیه سئو شامل: کدنویسی بهینه، طراحی سایت بر اساس سئو، محتوای کاربرپسند و سئو محور، استفاده از کلمات کلیدی مناسب، لینک گذاری صحیح و غیره است.

بنابراین یک سایت در گام اول باید به طور دقیق بررسی شود و تمامی موارد ذکر شده در آن در وضعیت خوبی قرار بگیرد. در صورتی که ضعفی در هر یک از فاکتورهای فوق در سایت دیده می شود باید با یک برنامه ریزی دقیق بر طرف شود. پس از اینکه سایت در وضعیت قابل قبولی قرار گرفت می توان برای رقابت با سایت های بزرگ، گام های بعدی را برداشت. پشتیبانی سئو از کارهایی است که توسط پونه مدیا انجام می گیرد و این امر باعث می شود سایت شما برای مدت طولانی جایگاه های برتر گوگل را تصاحب کند. 

رقبا را آنالیز کنید و کارهایی که امکان آن وجود دارد را انجام دهید.

در گام دوم باید رقبای خود را آنالیز کنید. رقبا را به دقت بررسی کنید و کارهایی که انجام داده اند را تحلیل کنید. با استفاده از ابزارهایی که برای تحلیل سایت های رقیب وجود دارد، می توانید کارهایی که برای رشد سایت خود انجام داده اند را مشاهده کنید. علاوه بر این محتوایی که تولید کرده اند را مطالعه کنید و موضوعاتی که در مورد آن تولید محتوا کرده اند را یادداشت کنید. ساختار لینک دهی آن ها را به دست بیاورید. نحوه فعالیت رقبا در شبکه های اجتماعی را بررسی کنید و ارتباط آن با سئوی سایت را به دست بیاورید. تمامی این موارد می تواند آنالیز درستی از سایت رقیب را ارائه دهد.

دقت داشته باشید که تحت هیچ شرایطی از سایت رقیب کپی نکنید بلکه همواره سعی کنید از راهکارها و روش های خلاقانه ای استفاده کنید که کاربر را جذب نماید. کپی کردن از سایت های رقیب منجر به کسب امتیاز منفی می شود و می تواند تمامی تلاش هایی که برای سئوی سایت خود انجام داده اید را از بین ببرد. در صورتی که از روش های خلاقانه و محتوای غیر تکراری برای سایت خود استفاده کنید، گوگل مفید بودن وب سایت شما را تشخیص می دهد. هنگامی که گوگل، کاربر پسند بودن وب سایت و محتوای آن را متوجه شود، اعتبار بیشتری به وب سایت می دهد. در نتیجه به تدریج رتبه سایت را ارتقا داده و آن را به صفحات اولیه منتقل می کند. در این مسیر، وجود استراتژی محتوا نیز می تواند بسیار کمک کننده باشد.

ضعف های رقبا را در سئو بررسی کنید.

هنگام تحلیل رقبا دقت کنید آن ها در چه مواردی ضعف دارند و چه کارهایی را درست انجام نداده اند. این دقیقا همان نقطه ای است که می توان با سایت رقیب، رقابت کرد. باید سعی کنید در مواردی که سایت رقیب دچار ضعف می باشد، قوی تر و کامل تر عمل کنید.

به عنوان مثال اگر در سایت رقیب در مورد یک محصول، اطلاعاتی کافی ارائه داده نشده است، شما باید در سایت خود اطلاعات جامع و کاملی از محصول ارائه دهید؛ به طوری که کاربر بتواند برای تمامی سوالات خود پاسخ کاملی به دست بیاورد. اگر مقاله ای که سایت رقیب منتشر کرده، ناقص بوده است سعی کنید کاستی های آن را در محتوای خود از بین ببرید. رعایت این موضوع کمک می کند کاربران در سایت باقی بمانند و از سایر مطالب سایت نیز استقبال کنند. علاوه بر این باید محتوای خود را در فواصل منظم منتشر کنید و لینک دهی های سایت خود را تقویت کنید. به طور کلی سعی کنید از رقیب خود یک گام جلوتر بروید و کیفیت سایت خود را در سطح بالایی نگه دارید.

در پایان باید گفت: با رعایت اصول سئو می توان با سایت های بزرگ رقابت کرد و به تدریج رتبه سایت را افزایش داد. نکته کلیدی برای موفقیت در این مسیر، کار مداوم بر روی سایت و برنامه ریزی دقیق می باشد.

تاثیر نوع رقابت در هزینه های سئو

قیمت سئو سایت یا هزینه های سئو سایت چیزی است که هنگام تصمیم گیری در انجام آن تاثیر گذار است در نظر داشته باشید هر چقدر رقابت شما سخت تر باشد با هزینه های بیشتری سرو کار دارید هزینه های سئو چیزی هستند که هنگام رقابت با سایت های بزرگ باید در بودجه بندی خود هم بازنگری کنید.

برا استخراج روند پیشرفت سئو سایت خود یک مثلث هدف بودجه و زمان در نظر بگیرید و طبق آن برنامه ریزی های خود را انجام بدهید مراقب باشید هدف های زدنی و smart را انتخاب کنید نه هدف های پیچیده و نشدنی

5 از 5