با ما در ارتباط باشید: 0314566

سئو سایت جدید کار دشواری به نظری می‌رسد چرا که لازم است در میان هزاران یا حتی میلیون‌ها صفحه وب، ناگهانی ظاهر شوید و اعلام وجود کنید. همچنین کاربران را برای کلیک کردن تشویق نمایید. در مقاله پیش رو از پونه مدیا توصیه‌های کاربردی و اساسی برای سئو کردن سایت تازه کار جمع آوری کرده‌ایم. با ادامه مطلب همراه شوید و این نکات را از دست ندهید. انتخاب یک شرکت سئو حرفه ای مهم ترین کاری است که برای شروع باید انجام دهید. 

سایت صفر کیلومتر را چگونه باید سئو کرد؟

سایت صفر کیلومتر را چگونه باید سئو کرد؟

سایت تازه تاسیس را چگونه باید سئو کرد؟ آیا سئو کردن سایت‌های صفر کیلومتر، قوانین متفاوتی دارد؟ قطعا روش سئو کردن سایت‌های تازه تاسیس با سایت‌های قدیمی تفاوت‌هایی دارد که باید درباره آن‌ها اطلاعات کافی به دست بیاورید. الگوریتم‌های گوگل به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به سایت‌ تازه کار و مفید، فرصتی برای دیده شدن بدهند. در عین حال این فرصت بسیار کوتاه است و در نتیجه باید با دقت عمل کرد تا به موفقیت سایت بیانجامد.

به خاطر داشته باشید که بهینه سازی سئو، نیازمند صبر و مهارت کافی است. هرگز برای بهینه سازی سئو سایت صفر کیلومتر دست به دامن روش‌های غیر طبیعی یا سئو کلاه سیاه نشوید. بهترین و ایمن‌ترین تکنیک‌ها را در بهبود سئو سایت تازه تاسیس به کار ببرید، برنامه دقیق و منظم داشته باشید و پس از مدتی نتیجه را مشاهده نمایید.

چند توصیه مفید برای سئو کردن سایت صفر کیلومتر عبارتند از:

چند توصیه مفید برای سئو کردن سایت صفر کیلومتر عبارتند از:

  • پیشنهاد می‌کنیم به جای خرید بک لینک و زیاده روی در این کار، لینک سازی خارجی برای سایت‌های معتبر انجام دهید.
  • در تولید محتوا، دقیق و منظم باشید. همچنین تولید محتوای مفید و ارزشمند را در زمان مناسب انجام دهید. گوگل و سایر موتورهای جستجو، به سایت‌هایی که محتوای منحصر به فرد و مفید ارائه می‌دهند، توجه می‌کنند. در عین حال سایت‌های تازه تاسیس می‌توانند از فرصت طلایی گوگل استفاده کنند. فرصتی که به سایت‌های جدید داده می‌شود، اصطلاحا Honey moon یا ماه عسل نام دارد. اگر در سایت تازه تاسیس خود، محتوای مفیدی تولید کرده‌اید و نظر کاربران جلب شده، گوگل در زمانی کوتاه، صفحات سایت شما را در رده‌های نخست نتایج جستجو قرار می‌دهد تا ببیند کاربران تا چه میزان به محتوای شما علاقه مند هستند. بنابراین تولید محتوای ارزشمند را جزء اولویت‌های خود در نظر بگیرید.
  • از سئوی غیر طبیعی اجتناب کنید. در بهینه سازی سئو، لازم نیست ره صد ساله را یک شبه طی کنید. کافی است سئو کلاه سفید را پیاده سازی کنید و در طول زمان، نتایج آن را مشاهده نمایید. به یاد داشته باشید که سایت‌های تازه تاسیس زیر ذره بین گوگل هستند. بنابراین استفاده از روش‌های غیر طبیعی برای افزایش ترافیک سایت، در نهایت باعث جریمه توسط گوگل خواهند شد.

مردم در موتورهای جستجو به دنبال چه هستند؟

اگر درگیر مساله‌ای مانند سئو سایت جدید هستید، شاید برایتان سوالات دیگری هم پیش آمده باشد. برای مثال: مردم در موتورهای جستجو به دنبال چه هستند. سایت تازه تاسیس باید دارای چه محتوایی باشد تا کاربران را جذب کند؟ در این بخش می‌خواهیم چنین مواردی را بررسی کنیم.

از جمله مهم‌ترین مواردی که مردم در موتورهای جستجو، سرچ می‌کنند مربوط به تحقیق و پژوهش است. دانش آموزان، دانشجویان، محققان و... برای امور پژوهشی خود به میزان زیادی به اینترنت وابسته هستند. از طرفی، اغلب موتورهای جستجو مانند گوگل، برای نمایش اطلاعات مورد نیاز کاربران خود، سایت‌های پژوهشی را در اولویت قرار می‌دهند.

مردم در موتورهای جستجو به دنبال چه هستند؟

مثلا اگر شما در گوگل به جستجو درباره دارویی خاص بپردازید به احتمال زیاد، سایت‌های پژوهشی مانند ویکی پدیا در رده‌های اول نمایش داده می‌شوند. سپس در موارد بعدی می‌توانید فروشگاه‌های آنلاین فروش دارو را ببینید. همین مثال ساده نشان می‌دهد که معمولا اولویت سایت‌های معتبر پژوهشی، برای گوگل بیشتر از سایت‌های فروشگاه آنلاین است. البته به شرطی که حدس بزند کاربر به دنبال اطلاعات است نه خرید کالا.

بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین مشهوری که می‌شناسید، از نکته مذکور به نفع خود استفاده می‌کنند. محتوای ارزشمند و پژوهشی را در بخش توضیحات محصول یا بلاگ سایت قرار می‌دهند تا گوگل به آن‌ها اعتبار دهد و بیشتر معرفی شوند.

در پاسخ به این پرسش که مردم در موتورهای جستجو به دنبال چه هستند به خرید کردن می‌رسیم. بله! یکی از مهم‌ترین موارد استفاده از موتورهای جستجو، مربوط به خرید است. بسیاری از کاربران برای خرید کالای مورد نیاز خود از موتورهای جستجو کمک می‌گیرند. معمولا عباراتی مانند بهترین قیمت، ارزان‌ترین، خرید و... نشان دهنده این مورد هستند که کاربر به دنبال خرید کالا است. الگوریتم‌های هوشمند گوگل با حدس زدن نیاز کاربر، به جای سایت‌های پژوهشی، سایت‌های فروشگاهی را در چنین مواردی پیشنهاد می‌نمایند. با این حساب اگر سایت تازه تاسیس شما، فروشگاه آنلاین است باید در انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با خرید، با دقت و تمرکز بیشتری عمل کنید.

علاوه بر خرید کردن و تحقیق، بسیاری کاربران برای سرگرمی و گذراندن وقت، از موتور‌های جستجو استفاده می‌کنند. در این صورت می‌توان انتظار داشت کاربر به قصد سرگرمی وارد موتور جستجو شود، عبارتی که مد نظر دارد جستجو کند و به تناسب آن، به سایت‌های خرید یا سایت‌های پژوهشی هدایت گردد. با این حال هدف اصلی کاربر، سرگرمی بوده که ممکن که به ساعت‌ها مطالعه یا خرید کالا نیز بدل شود.

انتخاب یک نام دامنه خوب

انتخاب یک نام دامنه خوب به موفقیت سایت تازه تاسیس شما در آینده کمک می‌کند. پس برای انتخاب نام دامنه، باید نکات مهمی را در نظر بگیرید. نام دامنه همچون سردر یک عمارت است که نظر بازدیدکنندگان را در اولین مرحله، جلب خواهد کرد. همچنین انتخاب یک نام دامنه خوب اگر به صورت هوشمندانه‌‌ باشد، نقش مهمی در بهبود سئو خواهد داشت. در این بخش می‌خواهیم چند نکته کلیدی درباره انتخاب نام دامنه نام ببریم و توضیح دهیم. شما هم می‌توانید این نکات را به خاطر داشته باشید و تا جایی که ممکن است، پیش از انتخاب نام دامنه به کار ببرید.

انتخاب یک نام دامنه خوب

  • انتخاب نام‌های ساده و آسان
    در حال حاضر محبوب‌ترین نام‌های دامنه به لاتین نوشته می‌شوند. اگر کلمات فارسی را ترجیح می‌دهید می‌توانید این کلمات را به صورت فینگیلیش به کار ببرید. بهتر است نام‌های فینگلیش به صورت ساده و بدون ابهام باشند. برای مثال کلمات فارسی که به ه چسبان آخر ختم می‌شوند، گزینه مناسبی برای نام دامنه نیستند چرا که کاربر نمی‌داند باید در آخر این کلمات از حرف h استفاده کند یا نه. بنابراین نام‌های ساده و آسان از هر نظر را انتخاب کنید که با موضوع کسب و کار شما ارتباط داشته باشند.
  • انتخاب نام‌های کوتاه
    با اینکه گفتیم انتخاب نام‌های ساده و آسان، گزینه مناسبی برای نام دامنه هستند شایان ذکر است که نام‌های کوتاه بر نام‌های پیچیده و بلند ارجحیت دارند. مردم نام‌های کوتاه را بهتر به خاطر می‌سپارند.
  • انتخاب نام‌های جذاب و به یاد ماندنی
    برای انتخاب نام دامنه علاوه بر سادگی و کوتاه بودن نام، به جذابیت آن هم توجه داشته باشید. نامی که کاربران حتی با یک بار شنیدن، آن را به خاطر بسپارند.
  • استفاده از کلمات کلیدی در نام دامنه
    اگر ممکن است یکی از مهم‌ترین کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار را در نام دامنه به کار ببرید. چنین انتخابی می‌تواند حسابی به نفع سئو سایت صفر کیلومتر باشد. گوگل و سایر موتورهای جستجو، چنین نکته‌ای را به عنوان امتیازی مثبت برای معرفی شما به کاربران در نظر می‌گیرند.
  • انتخاب پسوند مناسب
    همان طور که می‌دانید نام دامنه در کنار پسوندی قرار می‌گیرد که معروف‌ترین پسوند‌ها عبارتند از: com، net، org و... . معمولا برای کسب و کارها پسوند com بهترین گزینه است هر چند که انتخاب مناسب‌ترین نام دامنه با این پسوند می‌تواند کاری دشوار باشد. همچنین شایان ذکر است که استفاده از پسوند ir ممکن است محدودیت‌هایی در رابطه با استفاده از سرویس‌های گوگل ایجاد کند. بنابراین تنها در صورتی که کسب و کار شما محدود به ایران است از پسوند ir استفاده کنید.
  • یونیک بودن نام دامنه
    پیش از انتخاب و خرید دامنه، تحقیق کنید و مطمئن شوید کسب و کار دیگری با این نام وجود نداشته باشد. چنین مساله‌ای می‌تواند در آینده مشکل ساز باشد.

تحقیقات کلمات کلیدی برای سایت جدید

در حالی که به سئو کردن سایت جدید خود فکر می‌کنید حتما به این نتیجه رسیده‌اید که بهبود سئو با کلمات کلیدی، ارتباط محکمی دارد. کلمات کلیدی یا کلید واژه‌ها همان عبارت‌های پرتکرار، محبوب و مرتبط با کسب و کار شما هستند. برای مثال کسب و کار شما، شامل خدماتی مانند تعمیر وسایل برقی است. بنابراین می‌توان انتظار داشت کلمات کلیدی منتخب برای محتوای سایت مواردی همچون تعمیر وسایل برقی، تعمیر لوازم برقی، تعمیر یخچال، تعمیر لباسشویی و... باشند. البته این مثال بسیار ساده است و تنها بخشی از استراتژی انتخاب کلمات کلیدی را نشان می‌دهد.

برای اینکه ربات‌های گوگل بتوانند ماهیت محتوا را بهتر درک کرده، ایندکس کنند و به کاربران با نیاز مرتبط نمایش بدهند باید ۳ کار مهم انجام دهید: درباره مناسب ترین کلمات کلیدی تحقیق کنید، بهترین کلمات کلیدی را انتخاب نمایید و پیرامون آن‌ها محتوای جذاب و مفید ارائه کنید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

بودجه خزش چیست؟

تحقیقات کلمات کلیدی برای سایت جدید

از آنجایی که انتخاب کلمات کلیدی، همچون سنگ بنای تولید محتوا و بهبود سئو است، معمولا چنین وظیفه‌ای را به متخصصان سئو می‌سپارند. اگر فکر می‌کنید خودتان به اندازه کافی در تحقیق کلمات کلیدی مهارت دارید می‌توانید برای سئو کردن سایت تازه کار این وظیفه را به عهده بگیرید.

غالبا برای تحقیق و انتخاب بهتری کلمات کلیدی می‌توانید از ابزار‌های رایگان و غیر رایگان استفاده کنید. از جمله مشهورترین ابزار در این زمینه عبارتند از: Google Trends، Google keyword Planner و... . در انتخاب کلمات کلیدی بسیار دقت کنید زیرا انتخاب کلمات کلیدی نامناسب، نامرتبط و غیر محبوب صدمه جدی به ترافیک طبیعی سایت شما وارد می‌کنند.

تولید محتوا بر اساس کلماتی که پیدا کرده اید

در بخش‌های ابتدایی به این نکته اشاره کردیم که گوگل به سایت‌های جدید با محتوای مفید، فرصت کوتاهی اختصاص می‌دهد تا در رده‌های اول نتایج نمایش داده شوند. به این ترتیب میزان مفید بودن محتوا و میزان علاقه کاربر به سایت را محک می‌زند. بنابراین در هر گام از سئو کردن سایت تازه کار باید سرمایه گذاری مناسبی برای تولید محتوا داشته باشید. همچنین در بخش قبلی راجع به اهمیت انتخاب کلمات کلیدی، نکاتی را برشمردیم.

تولید محتوا بر اساس کلماتی که پیدا کرده اید

تولید محتوا پیرامون کلمات کلیدی که انتخاب کرده‌اید، ماهیت سایت شما را به گوگل نشان می‌دهد. ربات‌های هوشمند گوگل به درون سایت شما می‌خزند و محتوای آن را بررسی می‌کنند پس از ایندکس کردن هر صفحه، سایت شما شانسی برای دیدن شدن دارد. حال الگوریتم‌های گوگل منتظر می‌مانند تا ببینند کاربران تا چه میزان این محتوا را پسندیده‌اند و در کنار سایر فاکتور‌ها، راجع به رتبه سایت شما تصمیم گیری می‌کنند.

توصیه می‌کنیم در تولید محتوا، کاربران را در نظر بگیرید. ببینید چه محتوایی می‌تواند برای کاربران مفید و منحصر به فرد باشد به گونه‌ای که برای ماندن در سایت شما تشویق شوند. هر چند لازم است در کنار این موارد، محتوایی را که تولید می‌کنید برای ربات‌های گوگل، بهینه نمایید. معمولا چگالی منطقی از کلمات کلیدی، فاکتورهای فنی سایت، استفاده از تصاویر با کیفیت، محتوای نوشتاری صحیح و... مواردی هستند که محتوا را برای درک بهتر ربات‌های موتور جستجو بهینه می‌کنند.

تولید محتوا بر اساس کلماتی که پیدا کرده اید

بهینه سازی کدها

بهینه سازی کدها یکی دیگر از فاکتورهای مهم برای سئو کردن سایت جدید است. شاید صحیح باشد بگوییم از همان ابتدا، بهتر است کدهای وب سایت شما به صورت بهینه ایجاد شوند به گونه‌ای که از استاندارد‌های موجود و به روز پیروی کنند. ابزارهای مختلفی هستند که می‌توانند به شما بگویند کدها در کدام بخش سایت شما به خوبی کار می‌کنند و در کدام بخش‌ها نیاز به بازبینی دارند.

وب سایتی که کدهای استاندارد و بهینه داشته باشد، امتیاز مثبت و نسبتا مهمی از گوگل و سایر موتورهای جستجو دریافت خواهد کرد. کما اینکه چنین وب سایتی به طور کلی تجربه کاربری بهتری داشته، در آینده توسط تیم فنی دیگر در زمان کمتری توسعه یا تغییر پیدا می‌کند و... . بنابراین بهینه سازی کدهای وب سایت تازه کار شما از هر نظر بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

برای اینکه این فاکتور را در سئو کردن سایت صفر کیلومتر اعمال کنید، نیاز به تیم فنی حرفه‌ای و باتجربه دارید. تیم حرفه‌ای و با تجربه‌ای که برای کدنویسی سایت استخدام می‌ کنید از به روزترین متد طراحی وب اطلاع دارند و می‌دانند چگونه کدهایی با کمترین نقص ایجاد کنند. در کنار این موارد، متخصص سئو می‌تواند با بررسی مهم‌ترین آرگومان‌ها برای پیشبرد اهداف سایت و بهبود سئو، بر بخش‌های مرتبط کدنویسی و سئو، نظارت داشته باشد و تغییرات لازم را اعمال نماید. بنابراین از اهمیت بهینه سازی کدها در سئو کردن سایت جدید غافل نشوید.

بهینه سازی کدها

لینک سازی

لینک سازی به طور کلی یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای بهبود سئو است. بنابراین برای سئو کردن سایت‌ جدید یا قدیمی، باید به اهمیت لینک سازی واقف باشید و استراتژی‌های صحیحی برای این بخش انجام دهید. لینک سازی به دو دسته بندی داخلی و خارجی تقسیم می‌شود. لینک داخلی در سئو به معنی ایجاد لینک در صفحه‌ای از سایت به صفحه‌ای دیگر درون سایت است. در حالی که لینک خارجی کاربر را به سایتی دیگر هدایت خواهد کرد.

لینک سازی داخلی از نگاه گوگل و سایر موتورهای جستجو، اهمیت ویژه‌ای دارد چرا که ربات‌ها می‌توانند ارتباط معنایی صفحات سایت شما را بهتر درک کنند. لینک سازی داخلی به طور کلی باعث بهبود سئو می‌شود البته به شرطی که در جای صحیحی باشد و کاربر را به صفحه‌ای مناسب هدایت کند.

قرار است شما با لینک سازی داخلی، شرایطی را به وجود بیاورید که کاربر زمان بیشتری در سایت باقی بماند و صفحات را بازدید کند. بنابراین استراتژی‌هایی ظریف و دقیقی نیاز دارید. در همین راستا، متخصصان سئو توصیه می‌کنند موارد زیر را در لینک سازی داخلی رعایت نمایید:

  • اگر صفحه‌ای جدید ایجاد کرده‌اید، در محتوای آن به یکی از صفحات محبوب سایت لینک بدهید. البته لازم است محتوای آن صفحه به صفحه جاری، ارتباطی داشته باشد.
  • در انتخاب کلمات برای انکر، حساسیت به خرج دهید. بهتر است انکر حاوی کلمات کلیدی یا متنی واضح باشد. همچنین در تشویق کاربر برای کلیک کردن روی لینک، موثر واقع شود.
  • بهتر است لینکی از صفحه اصلی سایت به صفحه جدیدی که ساخته‌اید ایجاد کنید. معمولا موتورهای جستجو، اعتبار ویژه‌ای به صفحه اصلی سایت می‌دهند و این لینک به دیدن شدن صفحه جدید کمک خواهد کرد.

درباره لینک سازی خارجی، نظرات متفاوتی وجود دارد. برخی متخصصان سئو بر این عقیده هستند که لینک خارجی، کاربری که به سایت شما آمده به سایت دیگری می‌برد و امکان بازگشت او را کاهش می‌دهد بنابراین اساسا به نفع سایت نیست. با این حال ما پیشنهاد می‌کنیم لینک سازی خارجی را به صورت تبادل لینک انجام دهید. یعنی با سایت‌ هایی که در زمینه مورد نظر شما معتبر هستند، تعامل برقرار کنید و به این ترتیب اعتبار بیشتری به سایت خود بدهید.

بررسی چک لیست سئو برای این که چیزی از قلم نیافتاده باشد

پیش از شروع سئو کردن سایت صفر کیلومتر خود، چک لیستی از کارهایی که باید انجام دهید بنویسید. اگر در بودجه محدودیتی ندارید می‌توانید از نیروی متخصص و باتجربه کمک بگیرید. واضح است یک متخصص با تجربه سئو، در زمان کمتر، نتیجه بهتری ایجاد می‌کند. با این حال اگر سئو کردن را خودتان به عهده گرفته‌اید، چک لیست سئو را گام به گام چک کنید و روش‌های غیرطبیعی بهبود سئو را کنار بگذارید. مطمئن باشید محتوای ارزشمند در کنار نکاتی که در این مقاله برشمردیم، در سئو کردن سایت تازه کار شما مفید واقع می‌شوند.

چنانچه به متخصصان سئو برای راهنمایی‌های بیشتر نیاز دارید با ما در پونه مدیا تماس بگیرید.

5 از 5