با ما در ارتباط باشید: 0314566
آیا اطلاعات سایت های آنالیز سئو دقیق و درست هستند

آیا اطلاعات سایت های آنالیز سئو دقیق و درست هستند؟ تا چه میزان می‌توانیم به اطلاعات سایت‌ها و ابزارهای سئو تکیه کنیم؟ آیا برای استراتژی‌های خود در زمینه سئو و یا دیجیتال مارکتینگ، لازم است به اطلاعات سایت‌های سئو بسنده کرد؟ سئوکاران حرفه‌ای و حتی سئوکاران آماتور می‌دانند ابزارهای سئو، نقش مهمی در ایجاد چشم انداز کلی سئو درباره سایت دارند. با این حال میزان مطمئن بودن اطلاعات سایت‌های سئو، جای بحث دارد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در پونه مدیا راجع به این موضوع صحبت کنیم. می‌خواهیم تعدادی از معتبرترین سایت‌های سئو را نام ببریم، امکانات آن‌ها را بررسی کنیم. سپس ببینیم اطلاعات سایت‌های سئو چقدر اهمیت دارد. انتخاب یک شرکت سئو حرفه ای مهم ترین کاری است که برای شروع باید انجام دهید. 

چند نمونه از معتبرترین سایت های خارجی آنالیز سئو

در حال حاضر سایت‌های بسیاری، به صورت اختصاصی برای آنالیز سئو فعالیت می‌کنند. برخی از آن‌ها، امکانات خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند و برای استفاده از خدمات برخی دیگر، باید مبلغی پرداخت کنید. در این بخش تعدادی از معتبرترین سایت‌ های خارجی آنالیز سئو را نام می بریم و به صورت مختصر بعضی امکانات و ویژگی‌های هر یک را بررسی می‌کنیم.

چند نمونه از معتبرترین سایت های خارجی آنالیز سئو

Ahrefs

از جمله معتبرترین سایت‌ های آنالیز سئو می‌توان به Ahrefs اشاره کرد. این سایت اطلاعات مفیدی مانند کیفیت لینک سازی، تحقیقات کلمات کلیدی، تحلیل کلی از وضعیت سئو سایت رقبا، رتبه سایت در موتورهای جستجو و... ارائه می‌دهد. اغلب ویژگی‌ها و امکانات Ahrefs برای دیجیتال مارکتینگ و طراحی استراتژی‌های سئو مفید واقع می‌شوند و قطعا در راستای بالا بردن رتبه سایت در گوگل کاربردی خواهد بود.

تعدادی از امکانات Ahrefs رایگان هستند. اما بخش رایگان به منظور آشنایی بیشتر کاربران است و برای استفاده از امکانات اصلی سایت، باید مبالغی را به صورت ماهیانه پرداخت کنید. این سایت برای ارائه تحلیل سایت شما، از پایگاه داده خود استفاده می‌کند و به سایت‌های دیگری مانند Altavista، Alexa، Google، Webalta و... وابسته نیست. Crawlerهای اختصاصی Ahrefs به درون سایت‌ها می‌خزند و پایگاه داده بزرگی برای تحلیل ایجاد می‌کنند.

Ahrefs

Google Analytics

ابزار بعدی از معتبرترین سایت های خارجی آنالیز سئو معرفی می‌کنیم، سرویسی از گوگل است. Google Analytics یکی از بهترین و مشهورترین ابزار آنالیز سئو بوده که توسط گوگل ارائه می‌گردد. بسیاری از امکانات و ویژگی‌های Google Analytics رایگان بوده و به همین دلیل برای کسب و کارهای کوچک و نوپا، مناسب به نظر می‌رسد.

Google Analytics اطلاعاتی مانند میزان ترافیکی که سایت شما به طور کلی دریافت می‌کند، وب سایت‌هایی که کاربر از آ‌نها به سایت شما هدایت شده است، نرخ پرش، میانگین زمانی که کاربران در سایت می‌مانند و... این اطلاعات به میزان زیادی معتبر هستند چرا که از پایگاه داده گوگل جمع آوری می‌شوند. اگر برای استفاده از سرویس Google Analytics مبالغی پرداخت کنید، می‌توانید از امکانات و ویژگی‌های بیشتری بهره‌مند شوید. بدیهی است که این اطلاعات دقیق‌تر بوده و برای بهبود سئوی سایت، بسیار کاربردی خواهند بود.

Google Analytics

Screaming Frog

Screaming Frog سایتی معتبر برای آنالیز سئو است. اطلاعات و گزارش‌هایی که Screaming Frog ارائه می‌دهد بسیار کاربردی هستند و برای سایت‌های کوچک و بزرگ مناسب به نظر می‌رسند. اطلاعاتی مانند ترافیک سایت، تحقیق کلمات کلیدی، گزارش درباره محتوای تکراری، گزارش از صفحات ریدایرکت شده، نمایش تعداد و مکان صفحات ۴۰۴ در سایت، جستجوی لینک‌های شکسته و... در Screaming Frog قابل مشاهده هستند.

از آنجایی که بسیاری امکانات و خدمات Screaming Frog رایگان بوده، گزینه‌ای مقرون به صرفه برای کسب و کارهای تازه کار است. همچنین می‌توانید مبالغی پرداخت نمایید و از نسخه دقیق‌تر با امکانات بیشتر Screaming Frog استفاده کنید.

Screaming Frog

DeepCrawl

DeepCrawl سایت بعدی به عنوان یکی از معتبرترین سایت های خارجی آنالیز سئو است. DeepCrawl می‌تواند برای توسه دهندگان وب، متخصصان سئو، دیجیتال مارکترها، مدیران سایت و... مفید باشد چرا که اطلاعات مانند ساختار و محیط کلی سایت ارائه می‌دهد، داده‌ها را از نقطه نظر سئو بررسی می‌کند، می‌تواند برای مشاهده گزارش سئو سایت‌های رقیب به کار برود، نقشه سایت را ساماندهی کند و... . و اما اینکه DeepCrawl رایگان نیست.

آیا اطلاعات سایت های آنالیز سئو صحیح است؟

آیا اطلاعات سایت های آنالیز سئو دقیق و درست هستند؟ در بخش قبلی تعدادی از معتبرترین سایت‌های آنالیز سئو را نام بردیم. اما اطلاعاتی که سایت‌ها یا ابزار آنالیز سئو ارائه می‌کنند تا چه میزان اهمیت دارد؟ آیا برای طراحی استراتژی‌های سئو، نیاز است بر اساس گزارش‌های سایت های سئو عمل کنیم؟

به طور کلی ابزار سئو، توانایی محدودی در ارائه آمار دقیق دارند. معمولا اغلب ابزار سئو، خود وابسته به داده‌هایی هستند که گوگل تولید می‌کند. در واقع کیفیت اطلاعات و گزارش‌هایی که ابزار سئو تولید می‌کنند به قدرت پایگاه داده آن‌ها بستگی دارد. هر چقدر پایگاه داده بزرگتر باشد، کیفیت گزارش‌های ابزار سئو هم افزایش پیدا می‌کند. حتی اگر تصور کنیم ابزار سئویی که استفاده می‌کنید، بیشترین کیفیت را در نوع خود دارد، فاکتورهای دیگر در این میان، گزارش‌ها و اطلاعات را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

آیا اطلاعات سایت های آنالیز سئو صحیح است؟

برای مثال ممکن است ابزار سئوی شما، به واسطه شرایط زمانی یا مکانی، اطلاعاتی را نمایش دهد تنها به مدت محدود، صحیح هستند. بنابراین نمی‌توانید استراتژی‌های بلند مدت خود را بر اساس چنین اطلاعاتی، استوار کنید. با توجه به تمام نکاتی که درباره کیفیت و دقت اطلاعات سایت‌ های سئو، بررسی کردیم توصیه می‌کنیم از اطلاعات سایت‌های آنالیز سئو، در کنار سایر روش‌های تحقیق و مشاهده کمک بگیرید.

از اطلاعات سایت های آنالیز سئو چه استفاده ای می توان کرد؟

در بخش قبلی گفتیم بهتر است اطلاعات سایت های سئو در کنار روش‌های دیگر تحقیق و مطالعه استفاده شوند. با این حساب می‌توانید از بین ابزارهای آنالیز سئو، یکی از مناسب‌ترین‌ها را برای تحلیل سئوی سایت خود انتخاب کنید. سپس گزارش‌ها و اطلاعاتی که از ابزار سئو دریافت کردید، دسته بندی نمایید.

ببینید ابزار مورد استفاده شما، چه کاستی‌هایی دارد. برای رفع کمبودهای گزارش ابزار سئو، راه حلی پیدا کنید. این راه حل می‌تواند استفاده ابزاری دیگر به موازات ابزار قبلی باشد، می‌تواند با مشاهده واقعی در نتایج صورت بگیرد. نتایج واقعی مانند رتبه سایت در موتورهای جستجو، میزان فروش، تعداد کامنت‌ها و... باشد.

با ترکیب مجموعه‌ای از عملیات برای تحلیل دقیق سئو، برای طراحی استراتژی سئو تصمیمات بهتری می‌گیرید. حال اگر به مشاوره‌های تخصصی در زمینه سئو نیاز دارید می‌توانید با مشاوران ما در پونه مدیا تماس بگیرید.

امتیازی ثبت نشده است.