با ما در ارتباط باشید: 0314566
بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ 2022

کافی است شبکه اجتماعی ای مثل لینکدین را باز کنید و گشتی در آن بزنید تا ببینید بسیاری از افراد فعال در این رسانه، در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنند. یعنی از هر ده نفر کاربر لینکدین، بی‌اغراق 6 نفر شغلی مرتبط با دیجیتال مارکتینگ دارند و این موضوع نشان دهنده اهمیت این حرفه است. وقتی در کاری دست زیاد باشد، باید مجهز و آماده وارد میدان شد. پس باید توجه داشته باشید که زمانی می توانید از این حرفه برای رونق و پیشرفت یک کسب و کار استفاده کنید که ابزارهای مناسب آن را بشناسید و از آن‌ها استفاده کنید. این ابزارها سال به سال و روز به روز پیشرفت می‌کنند و ابزارهای تازه‌تری به آن‌ها اضافه می‌شود. این که بدانید کدام یک از این ابزارها از بقیه بهترند و بیشتر به کارتان می‌آیند، شما را از سایر دیجیتال مارکترها متمایز می‌کند. آماده‌اید تا وجه تمایز خودتان را با دیگران پیدا کنید؟ بیایید بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ که در سال 2023 به کارتان می‌آیند را بشناسیم.

 بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ 2022

دیجیتال مارکتینگ و ابزارهای آن

بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ دارای یک هدف اصلی یعنی افزایش رونق کسب و کارهای جدید در فضای دیجیتالی است. بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ می توانند به شما کمک کنند تا تحلیل دقیقی روی بازار و رقبای خودتان داشته باشید و بهتر و موثرتر به این هدف برسید. این ابزارها هدف شما را برای رسیدن به نتیجه دلخواه محقق می کنند. بنابراین، عملا بدون استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، امکان دستیابی به مزیت های دیجیتال مارکتینگ وجود ندارد.

ابزارهای بازدید، آنالیز و آمار در دیجیتال مارکتینگ

یکی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، ابزاری است که می تواند برای آنالیز و ارائه یک سری آمارها مورد استفاده قرار گیرد. واقعیت این است که بدون این ابزار نمی توان نتیجه اقدامات انجام شده را مشاهده کرد. به همین خاطر، ابزارهای مورد استفاده قرار گرفته برای آنالیز و آمار دیجیتال مارکتینگ، می توانند تاثیر بسیار زیادی روی بهبود شرایط یک کسب و کار داشته باشند. در ادامه به چند نمونه از بهترین ابزارهای بازدید، آنالیز و آمار در دیجیتال مارکتینگ اشاره می کنیم.

Google Analytics

گوگل آنالیتیکس یکی از مهم ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ شناخته می شود. این ابزار می تواند رفتار تمامی کاربران در وب سایت ها را بررسی کند و میزان بازدیدها را نیز شناسایی خواهد کرد. از جمله مزیت های این ابزار این است که می تواند میزان ورودی مخاطبین از منابع مختلف شناسایی کند. به همین خاطر، شما می توانید متوجه عملکرد هر یک از روش های انجام داده خودتان باشید.

از دیگر مزیت های این ابزار دیجیتال مارکتینگ می توان به رایگان بودن آن برای بسیاری از خدمات اشاره کرد. اما در صورتی که وب سایت های بزرگ نیاز به دریافت خدمات متنوع و زیادتر از حد معمول داشته باشند، لازم است که به صورت سالانه 150 دلار پرداخت شود که البته مبلغ بسیار زیادی نیز نخواهد بود.

گوگل تگ منیجر

گوگل تگ منیجر در واقع تکمیل کننده گوگل آنالیتیکس است. گوگل آنالیتیکس ابزار کاملی برای گزارش انواع آمارها و اتفاقاتی که در یک سایت رخ می دهند، نیست. به همین خاطر، نمی تواند جزئیات ورود کاربران و آمارهای مختلف دیگر را ثبت و گزارش نمایند. گوگل تگ منیجر می تواند مانند یک واسطه در میان سایت گوگل آنالیتیکس و سایت اصلی قرار بگیرد. با کمک این ابزار می توان تگ های مختلفی را در سرویس ایجاد کرد. با این اقدام هر اتفاقی که در سایت می افتد را با سهولت به گوگل آنالیتیکس ارسال خواهید کرد.

از مزیت های بسیار مهم گوگل تگ منیجر ارزان قیمت بودن آن است. همچنین، این ابزار می تواند به عنوان یک تکمیل کننده برای گوگل آنالیتیکس شناخته شود.

ابزارهای بررسی تعامل کاربران با صفحه

اگر به دنبال این هستید که رفتار کاربران با هر صفحه از وب سایت را شناسایی کنید، باید از ابزارهای مختلفی استفاده نمایید. این ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کنند تا الگوی رفتاری کاربران خود را شناسایی کنید. به همین خاطر، استفاده از این ابزارها می تواند بسیار مفید و ضروری باشد. از جمله ابزارهای بررسی تعامل کاربران با صفحات سایت عبارتند از:

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

قبلا هم در مورد گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) و تاثیر آن روی بهبود شرایط سایت و داده های آماری آن صحبت کردیم. اما فارغ از آن داده ها، این ابزار می تواند گزارش های خوبی را در مورد تعامل کاربران با صفحه بدهد. با کمک این ابزار می توانید بررسی کنید که کاربر با چه نوع دستگاه و از چه طریقی وارد صفحه شده اند یا اینکه چند درصد از بازدیدکنندگان سایت از اقدامات خاصی مانند کلیک روی لینک و اضافه کردن محصولات مورد نظر خود به سبد خرید و یا حذف آن ها، استفاده کرده اند.

ابزار Kissmetrics

ابزار Kissmetrics، یکی دیگر از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که می تواند بازدید کاربران را به صورت لحظه ای بررسی کند. شما با کمک این ابزار می توانید در مورد رفتار هر یک از کاربران فارغ از اینکه با چه دستگاهی وارد سایت شده اند، تحقیق کنید. از مزیت های استفاده از این ابزار این است که می تواند باعث افزایش نرخ تبدیل شود. به همین خاطر، شما با کمک این ابزار دقیقا به همان چیزی که می خواهید، می رسید. البته خبر بد در مورد این ابزار این است که فقط در 30 روز اول رایگان بوده و پس از آن نیاز به پرداخت حداقل 299 دلار در هر ماه دارید.

UTM

از دیگر ابزارهای غیرمستقیمی که می تواند برای تحلیل تعامل کاربران با صفحه مورد استفاده قرار گیرد، ساخت لینک UTM است. این لینک می تواند ترافیک بازدیدکننده های یک سایت را بررسی کند. البته باید توجه کنید که ساخت این لینک، تنها گوشه ای از کار است. شما پس از ساخت لینک باید از گوگل آنالیتیکس کمک بگیرید.  اگر قصد دارید که از طریق دو سایت بازدید سایت خود را افزایش دهید، می توانید برای هر یک سایت یک لینک جداگانه تعریف کنید. در این صورت بدون اینکه نیازی به صرف هزینه زیادی داشته باشید، متوجه تاثیر هر کدام از سایت ها خواهید شد.

ابزار سیمیلار وب

این ابزار می تواند برای تحلیل بازدید سایت شما مورد استفاده قرار گیرد. از مزیت های این ابزار این است که با کمک آن متوجه می شوید کاربران به کدام رقبای شما توجه بیشتری داشته اند. این ابزار می تواند در حوزه های مختلف دیگر دیجیتال مارکتینگ مثل تحقیق کلمات کلیدی، تحلیل ترندها و ... هم مورد استفاده قرار گیرد.

ابزارهای تبدیل و فروش در دیجیتال مارکتینگ

ابزارهای تبدیل و فروش در دیجیتال مارکتینگ، اهمیت بسیار زیادی دارند و همین موضوع ایجاب می کند تا تمامی کسب و کارها و فروشگاه های آنلاین استفاده از این ابزارها کنند. واقعیت این است که تنوع بسیار زیادی برای ابزارهای تبدیل و فروش در دیجیتال مارکتینگ وجود دارد. به همین خاطر، ترجیح می دهیم که چند نمونه از بهترین ابزارهای تبدیل و فروش را به صورت لیست وار به شما معرفی کنیم.

  • Evergage
  • Barilliance
  • Marketizator
  • Salecycle
  • monetate

به غیر از ابزارهای ذکر شده، یک سری ابزار نیز وجود دارند که به صورت اختصاصی برای فروشگاه های آنلاینی که اقدام به فروش محصولات مختلف می کنند، مورد استفاده قرار می گیرند. این ابزارها می توانند به شما برای مدیریت فروشگاه اینترنتی کمک کنند. با کمک این ابزارها می توانید یک سری افزونه ها را به سایت خود اضافه کنید. از جمله ابزارهای مناسب بدین منظور عبارتند از:

  • Shopify
  • Prestashop
  • Woocommerce
  • Opencart

از ابزارهایی که می تواند برای انواع سایت های فروشگاهی جهت بهبود نرخ تبدیل نیز مورد استفاده قرار گیرند، ابزارهایی اند که محصول و نظرات مربوط به خریداران و کاربران را بررسی می کنند. در واقع، می توان گفت که این ابزارها می توانند تحلیل کننده رفتارهای کاربران باشند. از جمله ابزارهای مناسبی که بدین منظور مورد استفاده قرار می گیرند، عبارتند از:

  • Trustpilot
  • Bazaarvoice
  • Reevoo
  • Feefo
  • Yotpo

ابزارهای تکرار چرخه در دیجیتال مارکتینگ

تکرار چرخه در دیجیتال مارکتینگ به معنای نظم دهی به فعالیت هاست. در واقع با این روش می توانید یک چرخه منظم برای انتشار پست در شبکه های اجتماعی و یا محتوانویسی داشته باشید. همانند ابزارهایی که برای تبدیل و فروش در دیجیتال مارکتینگ مورد استفاده قرار می گیرند، یک سری ابزارها نیز در گروه ابزارهای تکرار چرخه هستند که تعدادشان بسیار زیاد است. به همین خاطر، ترجیح می دهیم که لیست مهمی از این ابزارها را منتشر کنیم. از جمله پلتفرم هایی که برای تکرار چرخه در فضای مجازی جهت انتشار پست مورد استفاده قرار می گیرند، عبارتند از:

  • Hootsuite
  • SocialOomph
  • Novinhub (ایرانی)
  • Toolgram (ایرانی)
  • Sporut social
  • Buffer
  • Cision

به غیر از ابزارهای ذکر شده، یک سری ابزارها نیز وجود دارند که می توانند برای تحلیل و بررسی مطالب منتشر شده در فضای مجازی مورد استفاده قرار گیرند. برخی از این ابزارها می توانند مطالب منتشر شده با نام برند شما را در یک بازه زمانی مشخص، به شما نشان دهند. اگر در فضای مجازی فعالیت دارید و فعالیت شما از نوع چرخه تکرار است، می توانید از ابزارهای مختلف زیر استفاده کنید.

  • Brandmentions
  • Talk walker alerts
  • Buzzsumo
  • Social crawlytics
  • Sysomos

در میان ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مربوط به چرخه تکرار، یک سری ابزارها نیز وجود دارند که برای ارسال ایمیل انبوه مورد استفاده قرار می گیرند. این ابزارها می توانند با توجه به نرخ تبدیل مناسب، راهکاری بسیار خوبی برای رشد کسب و کارهای مختلف باشند. ابزارهای مختلفی برای ارسال ایمیل انبوه وجود دارند که در ادامه به برخی از بهترین این ابزارها اشاره می کنیم.

  • Mailchimp
  • Sendinblue
  • Dotmailer
  • Constant Contact
  • ConvertKit
  • Mailfa (ایرانی)
  • Mailchi (ایرانی)

چرخه تکرار برای ارسال پیامک انبوه نیز مورد استفاده قرار می گیرد. عملا بدون وجود ابزارهای مناسب برای ارسال پیامک انبوه، نمی توان از این ابزار استفاده کرد. از جمله ابزارهای ایرانی و داخلی برای ارسال پیامک عبارتند از:

  • ir
  • kavenegar
  • Parsgreen
  • Melipayamak
  • farazsms

ابزارهای سئو

اگرچه روش های مختلفی در دیجیتال مارکتینگ برای رشد کسب و کارها وجود دارد، اما این روزها نمی توان از اهمیت تاثیر سئو و گوگل بر روی رشد کسب و کارها غافل شد. ابزارهای مختلفی برای بهبود سئو سایت مورد استفاده قرار می گیرند که در ادامه به چند نمونه از مهم ترین و بهترین آن ها اشاره می کنیم.

سرچ کنسول گوگل Google Search Console

گوگل سرچ کنسول یک ابزار خاص است که می تواند نتایج جستجوی گوگل را رصد و سایت را عیب یابی کند. شما با داشتن این ابزار می توانید متوجه شوید که هر کاربر با چه کلید واژه ای وارد سایت شما خواهد شد. در کل این ابزار برای بررسی وضعیت سایت شما در گوگل مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به توضیح است که این ابزار دیجیتال مارکتینگ، کاملا رایگان است.

ابزار ماز MOZ

ابزار ماز، می تواند برای بررسی کلید واژه ها و تحقیق آن ها، بررسی بک لینک ها و ... مورد استفاده قرار گیرد. از مزیت های ماز این است که برخی از خدمات خود را به صورت رایگان ارائه می کند؛ اما به هر حال برای دسترسی به همه خدمات نیاز به پرداخت هزینه خواهید داشت.

Lighthouse

ابزار لایت هاوس می تواند یکی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای کارشناسان سئو شناخته شود. این ابزار می تواند کل عملکرد وب سایت را بررسی کند و ایرادات به وجود آمده را نیز بررسی نماید. این ابزار به صورت یک افزونه روی گوگل کروم قابل نصب است.

Semrush

Semrush یکی از ابزارهای رقیب ماز است. این ابزار می تواند برای تحلیل سئو و بلک لینک مورد استفاده قرار گیرد. از مزیت های این ابزار این است که برای تحلیل شبکه های اجتماعی نیز قابل بررسی خواهد بود. برای استفاده از ابزار Semrush (فقط برخی از خدمات) نیازی به پرداخت هزینه خاصی ندارید. ولی در صورتی که نیاز به استفاده از تمامی خدمات را داشته باشید، باید ماهانه حداقل 99 دلار پرداخت کنید.

Screaming Frog SEO Spider

SEO Spider یک ابزار مناسب برای تحلیل لینک های داخلی و خارجی وب سایت هاست. این ابزار می تواند برای بررسی انواع ساختارهای ارتباطی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

Yoast SEO افزونه

در صورتی که نیاز به منتشر کردن محتوای وردپرس دارید، می توانید از Yoast SEO که یک افزونه است، کمک بگیرید. این افزونه می تواند عملکرد هر صفحه را از جنبه کلیدواژه، لینک های داخلی و خارجی و حتی نکات سئو بررسی کند.  این افزونه برای استفاده روتین و امکانات محدود رایگان است. اما در صورت نیاز به استفاده از تمامی خدمات باید به صورت سالانه 199 دلار پرداخت کرد.

 mobile friendly test

در سال های اخیر از روش های مختلفی برای بهینه سازی وب سایت ها استفاده شده است. این ابزار نیز می تواند به همین منظور مورد استفاده قرار گیرد. در صورتی که می خواهید بدانید سایت شما از نظر معیارهای گوگل برای استفاده با گوشی مناسب است یا خیر، باید این ابزار را مورد استفاده قرار دهید. از مزیت های این ابزار، امکان استفاده ساده از آن است. به طوری که فقط با قرار دادن آدرس سایت در بخش جستجوی ابزار، می توانید سایت را بررسی کنید. لازم به توضیح است که این ابزار سئو کاملا رایگان بوده و نیازی به صرف هزینه ندارد.

ابزارهای ایرانی و خارجی ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی از خدمات ارائه شده در آژانس های دیجیتال مارکتینگ است. عملا بدون وجود ابزارهای مناسب، نمی توان از ایمیل مارکتینگ استفاده نمود. به همین خاطر، در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با چند ابزار ایرانی و خارجی ایمیل مارکتینگ آشنا کنیم.

ابزار نجوا

ابزار ایمیل مارکتینگ نجوا، یکی از ابزارهای ایرانی است که می تواند برای بهره‌گیری از ایمیل مارکتینگ مورد استفاده قرار گیرد. از مزیت های این ابزار این است که برای استفاده از آن نیاز به دانش فنی خاصی ندارید. از طرفی چون این ابزار ایرانی است، دیگر دردسرهای تحریم و پرداخت با دلار نیز برای شما وجود نخواهند داشت.

ابزار نجوا برای 2000 ایمیل اول کاملا رایگان است. اما در صورتی که نیاز به استفاده از این ابزار به صورت بلند مدت داشته باشید، می توانید از پنل های مختلف نجوا کمک بگیرید.

میل چیمپ (mailchimp)

میل چیمپ (mailchimp) از جمله ابزارهای دیجیتال مارکتینگ قدیمی است که می تواند برای اقدامات مختلفی در بازاریابی دیجیتال مورد استفاده قرار گیرد. این ابزار به کسب و کارها این امکان را می دهد تا ایمیل خود را مدیریت کنند و در صورت نیاز یک سری قالب های سفارشی برای خود تعریف نمایند.

از مزیت های این ابزار این است که می تواند مخاطبین را به چند دسته مختلف تقسیم بندي کند. اگر در مورد قيمت ميل چيپ سوال دارید، باید بگوییم که می توانید 2500 ایمیل اول را رایگان ارسال کنید. اما در صورت نیاز به ارسال تعداد ایمیل های بیشتر، باید از پنل های پولی استفاده کنید.  

هاب اسپات

اگر تا به حال به دنبال استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بوده‌اید، حتما نام هاب اسپات را شنیده اید. این ابزار می تواند مجموعه ای از امکانات مورد نیاز برای دسترسی به بازاریابی محتوایی را به شما ارائه کند. به همین خاطر، یکی از بهترین ابزارها برای افرادی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعال اند، محسوب می شود. از مزیت های هاب اسپات برای استفاده از ایمیل مارکتینگ می توان به رایگان بودن آن اشاره کرد. در هر صورت اگر نیاز به دریافت امکانات بیشتر دارید، می توانید به صورت ماهانه (اما به دلار) هزینه پرداخت کنید.  استفاده از ایمیل و ابزارهای اتوماسیون بازاریابی هاب‌اسپات  رایگان است. برای داشتن امکانات بیشتر هم می‌توانید با ۴۵ دلار در ماه، کار خود را آغاز کنید.

ابزارهای تحلیل وبسایت و بازدیدکننده‌ها

ابزار هات جر

یکی دیگر از ابزارهای ساده برای بررسی رفتارهای کاربران یک سایت، ابزار هات جر است. این ابزار می تواند تمامی اقدامات انجام شده توسط کاربران را در نظر بگیرد. از حرکت موس، صفحات پرکلیک بگیرید تا میزان اسکرول کاربران در صفحه. از مزیت های این ابزار این است که می تواند به شما بگوید چرا کاربران از خرید یک محصول یا چند محصول در هنگام تکمیل سبد خرید خودشان منصرف می شوند.

در صورتی که بازدید وب سایت شخصی حداکثر 200 هزار نفر در روز باشد، هیچ هزینه ای برای استفاده از ابزار هات جر نیازی نیست. اما در صورتی که وب سایت شخصی بازدید بیشتری داشته باشد، لازم است که حداقل 29 دلار در هر ماه برای استفاده از این ابزار پرداخت شود. 

سیمیلار وب - Similar web

سیمیلار وب یکی دیگر از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ 2023 است که می تواند برای تحلیل بازدید و میزان رقابت میان انواع وب سایت ها مورد استفاده قرار گیرد. این ابزار تقریبا مشابه با ابزار الکسا است. شما می توانید با کمک این ابزار، اطلاعات مفیدی را در مورد منابع ورودی کاربران، رقبا، کلید واژه هایی که باعث ورود کاربران به صفحات شما می شوند و .. کسب کنید.

این ابزار دیجیتال مارکتینگ می تواند برای رتبه بندی سایت ها نیز مورد استفاده قرار گیرد. اما اگر هدف شما برای دریافت رتبه سایت خودتان جدی است، توصیه می کنیم که از ابزار الکسا استفاده کنید. این ابزار تا سه ماه برای شما رایگان است، ولی برای استفاده مداوم از آن باید هزینه پرداخت کنید.

ابزارهای مدیریت و تحلیل شبکه‌‌های اجتماعی

شبکه های اجتماعی همواره یکی از مهم ترین ابزارها برای رسیدن به موفقیت بوده اند. اما این روزها به دلیل افزایش رقابت در شبکه های اجتماعی، عملا نمی توان بدون ابزارهای مدیریت و تحلیل شبکه های اجتماعی، شاهد بهبود شرایط بود.

ابزارهای مدیریت و تحلیل شبکه های اجتماعی می توانند به شما این امکان را بدهند تا محتواهای خود را در زمان مناسب منتشر کنید. از هشتگ های مناسب استفاده کنید. شرایط پروفایل و صفحه خود را بررسی کنید و حتی بهترین موضوع و محتواها را انتخاب نمایید. از جمله ابزارهایی که برای مدیریت و تحلیل شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار می گیرند، عبارتند از:

Hashtagify.me

Hashtagify.me یکی از بهترین ابزارها برای مدیریت فضای مجازی شناخته می شود. با کمک این ابزار می توانید بهترین هشتگ ها را انتخاب کنید. یک خبر شاید بد در مورد این برنامه، غیر رایگان بودن آن است. شما باید ماهانه 29 دلار برای استفاده از آن هزینه پرداخت کنید.

Hootsuite

هاوس سوییت، می تواند یک ابزار بسیار قدرتمند برای مدیریت اکانت های شما در شبکه های اجتماعی مختلف از جمله اینستاگرام، توییتر و لینکدین باشد. این ابزار بیشتر برای برنامه ریزی، زمان بندی و منتشر کردن منظم پست ها در شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار می گیرد. بسته به تعداد اکانت هایی که نیاز به مدیریت دارند، هزینه استفاده از هاوس سوییت متفاوت است. عمدتا هزینه های هاوس سوییت از 39 دلار در ماه شروع می شود.

نیوزباکس

یکی دیگر از ابزارهای دیجییتال مارکتینگی که برای فضای مجازی قابل استفاده است، این ابزار می باشد. با کمک نیوزباکس می توانید نام و برند خود را در فضای مجازی زیر نظر بگیرید. برای استفاده از نیوزباکس، می توانید 7 روز هیچ هزینه ای پرداخت نکنید. اما برای استفاده مداوم از این ابزار ایرانی باید پنل آن را خریداری کنید.

ابزارهای تست سرعت وبسایت

یکی از موضوعاتی که همیشه در مورد دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت روی آن تاکید داریم، سرعت بالای وب سایت ست. هر چقدر سرعت وب سایت بالاتر باشد، کاربران می توانند راحت تر به آن وارد شوند. قطعات سایت های پرسرعت، طرفداران بیشتری را از آن خودشان می کنند. خود گوگل نیز به سایت هایی که سرعت بالاتری دارند، اهمیت بیشتری می دهد. در ادامه به چند نمونه از ابزارهای تست سرعت وب سایت اشاره می کنیم.

Gtmetrix

یکی از بهترین ابزارهایی که برای تست سرعت سایت مورد استفاده قرار می گیرد، Gtmetrix است. این ابزار می تواند سرعت هر یک از بخش های مختلف سایت را بررسی کند. این ابزار تا 20 بار روز به صورت رایگان کار می کند؛ اما پس از آن، برای استفاده از این ابزار باید هزینه پرداخت کنید.

Pingdom

اگر به دنبال یک سایت ساده تر برای تست سرعت وب سایت می گردید، این سایت را به شما پیشنهاد می کنیم که خدمات خود را به صورت رایگان ارائه می کند.

Pagespeed insights

ابزار Pagespeed insights، می تواند برای بررسی وب سایت ها مورد استفاده قرار گیرد. معیارهای مختلفی با کمک این ابزار شناسایی می شوند که عمده آن ها بر روی سرعت سایت تمرکز دارند. Pagespeed insights کاملا رایگان است.

سرویس‌های تبلیغات کلیکی، ریتارگتینگ و ...

سرویس های تبلیغات کلیکی، یک نوع روش خاص برای تبلیغ حساب می شود. با این سرویس، می توان به ازای هر کلیکی که روی لینک می شود، پول پرداخت کنید. از مزیت های این سرویس تبلیغاتی این است که می تواند با هزینه کمتری مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به اینکه روش تبلیغات کلیکی در گروه روش های تبلیغات بسیار پربازده است، در ادامه به چند ابزار مهم برای این ابزار اشاره می کنیم.

تبلیغات ریتارگتینگ، از جمله روش های تبلیغاتی است که می تواند برای فروشگاه های مختلف بسیار مناسب باشد. این سبک تبلیغات بیشتر مناسب سایت های فروشگاهی بوده و زمانی نمایش داده می شود که کاربر حداقل یک بار وارد وب سایت شما شده باشد.

Google ads

اگر تا به حال اقدام به استفاده از سرویس های تبلیغات کلیکی کرده باشید، حتما نام گوگل ادز را شنیده اید. این ابزار در کنار کارآمدی بالایی که دارد، بسیار ساده نیز می باشد. با کمک این ابزار می توانید تبلیغات خود را روزانه به میلیون ها نفر نشان دهد. از مزیت های این روش می توان به بازدهی فوق العاده بالای آن اشاره کرد. گوگل ادز یک سرویس رایگان نیست و برای هر کلیک مشتری، نیاز به پرداخت هزینه است.

یکتانت

یکتانت یکی از ابزارهای ایرانی است که می تواند برای تبلیغات کلیکی مورد استفاده قرار گیرد. این ابزار می تواند برای انواع تبلیغات کلیکی مورد استفاده قرار گیرد.

صبا ویژن

صبا ویژن یکی از دیگر از ابزارهای ایرانی دیجیتال مارکتینگ است که می تواند خدمات خود را برای تبلیغات کلیکی در بیش از 14 هزار وب سایت ایرانی منتشر کند. این سیستم به دلیل شناسایی بازدیدهای غیر واقعی، می تواند کارایی فوق العاده زیادی داشته باشد.

کاپریلا

کاپریلا متفاوت از سیستم های تبلیغات کلیکی محسوب می شود. کاپریلا با کمک هوش مصنوعی، می تواند تبلیغات را درون یک بنر نمایش دهد. از مزیت های کاپریلا می توان به هزینه های تبلیغاتی مناسب اشاره کرد.

ابزارهای پشتیبانی و چت آنلاین برای وبسایت‌ها

هر چقدر مشتریان بتوانند تعامل موثری برای رفع ابهام های خود در یک سایت داشته باشند، ابزارهای پشتیبانی و چت آنلاین می توانند برای پاسخگویی بهتر به مشتریان مورد استفاده قرار گیرند. با توجه به اهمیت این موضوع، لازم است که صاحبان کسب و کارها با ابزارهای مناسب برای چت آنلاین آشنا شوند.

رای چت raychat.io

یکی از سرویس های بسیار خوب برای پاسخگویی به مشتریان این سرویس است. رای چت می تواند به صورت یک اپلیکیشن روی رایانه و موبایل نصب شود. با کمک این سیستم می توانید یک سری پیام های هوشمند و زمان دار را برای کاربرانی که به سایت شما وارد شده اند، ارسال کنید. این ابزار می تواند برای یک بسته خدمات رایگانی را ارائه کند. اما در صورت نیاز به استفاده از بسته های حرفه ای، نیاز به پرداخت حداقل 37 هزار تومان به صورت ماهانه دارید.

ریتین retain.ir

یک سرویس ایرانی دیگر که برای پشتیبانی و پاسخگویی بسیار مناسب می باشد. این ابزار دارای اپلیکیشن موبایلی نیست. امکان استفاده از بسته رایگان این برنامه با 2 اپراتور و 100 مکالمه در ماه وجود دارد. اما در صورت نیاز به خدمات بیشتر، می بایست به صورت ماهانه هزینه حداقل 25 هزار تومانی پرداخت کرد.

کریسپ Crisp

در صورتی که به افزونه های ابزار دیجیتال مارکتینگ علاقه دارید، کریسپ یکی از بهترین گزینه هاست. این افزونه می تواند برای ساخت ربات های چت برای پاسخگویی آنلاین مورد استفاده قرار گیرد. امکانات اولیه در این ابزار رایگان است؛ اما برای استفاده از امکانات پیشرفته نیاز به پرداخت 25 دلار در ماه دارید.

ابزارهای مدیریت پروژه

برای مدیریت پروژه و اعضای تیم خودتان به ابزارهای مختلفی نیاز خواهید داشت که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

ترلو trello.com

ترلو یک ابزار خاص است که امکان ساختن برد را برای افراد فراهم می کند. شما می توانید با کمک این ابزار پروژه های خودرو را مرحله بندی کنید. این ابزار رایگان بوده، ولی در صورتی که نیاز به آپلود فایل هایی با حجم بیش از 10 مگابایت داشته باشید، باید حتما نسخه غیر رایگان آن را خریداری کنید.

تسکولو

تسکولو، یک ابزار ایرانی است که می تواند امکانات مشابه با ترلو را به شما ارائه کند. بسته های ساده این ابزار عمدتا رایگان اند؛ اما در صورت نیاز به استفاده از نسخه پیشرفته، باید ماهانه حداقل 9 هزار تومان پرداخت کنید.

گوگل شیت (Google Sheets)

گوگل شیت با رابط کاربری شبیه اکسل و آنلاین، می تواند برای مدیریت پروژه های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. ترسیم نمودار گانت، نگارش تقویم محتوایی و ... از جمله امکانات گوگل شیت محسوب می شوند.

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

برای تقویت سئو و یک سایت فروشگاهی و غیر فروشگاهی، مهم ترین ابزار مورد نیاز شما ابزار تحقیق کلمات کلیدی است. بدون وجود این ابزار، محتواهایی را تولید خواهید کرد که تاثیری روی رتبه بندی گوگل ندارند و این موضوع یعنی صرفه هزینه های بی فایده! بنابراین، شما می توانید با کمک یک سری ابزارهایی که برای تحقیق کلمات کلیدی فارسی مورد استفاده قرار می گیرند، در مورد کلمات کلیدی مورد نیاز خود تحقیق کنید.

Google Keyword Planner

Google Keyword Planner ابزاری از زیر مجموعه پلتفرم گوگل ادز است. این ابزار می تواند برای تحقیق انواع کلمات کلیدی مورد استفاده قرار گیرد و یک آمار دقیق از میزان جستجوی هر کلمه کلیدی را به شما ارائه خواهد کرد. این ابزار کاملا رایگان بوده و کاربران گوگل می توانند از آن استفاده کنند.

keywordtool

این ابزار نیز می تواند کلید واژه های مرتبط را برای شما لیست کند. این ابزار می تواند رایگان مورد استفاده قرار گیرد؛ اما بسته های حرفه ای دارای هزینه هستند.

keyword everywhere

keyword everywhere یک افزونه خاص است که می تواند روی مرورگرهای کروم و فایرفاکس نصب شود. این افزونه لیستی از کلیدواژه های مرتبط را به همراه یک سری اطلاعات به شما ارائه می کند. برای تجزیه و تحلیل دقیق با کمک این افزونه، نیاز به پرداخت هزینه دارید. اما برای کارهای معمولی، این افزونه کاملا رایگان است.

Google Trends

با کمک گوگل ترند می توان عبارت های پر جستجو و پر مخاطب را مشاهده کرد. این ابزار نیز کاملا رایگان است.

keywordshitter

کیورشیتر ابزاری رایگان برای دیجیتال مارکتینگ است که می تواند بر اساس پیشنهادهای گوگل، یک سری کلمات کلیدی را به شما پیشنهاد کند.

ابزارهای گزارش دهی

در صورتی که نیاز به نگارش گزارش دارید و ارائه آن به مشتری را دارید، بهتر است که از تکنیک های قدیمی استفاده نکنید. ابزارهای خاصی برای نگارش گزارش وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده نمایید. در ادامه به برخی از ابزارهای گزارش اشاره می کنیم.   

Google Data Studio

ویتا استودیو یک سرویس رایگان است که می تواند برای ارائه گزارش های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. با کمک این ابزار می توانید گزارش های خود را در قالب جدول یا نمودار ایجاد کنید. از مزیت های این ابزار این است که گزارش ها را به صورت خودکار و اتوماتیک بروزرسانی می کند. همچنین، شما می توانید این ابزار را به دیگر ابزارهای تحلیل متصل کنید.

ابزارهای نظرسنجی، پرسشنامه و فرم ساز

ابزارهای نظرسنجی، پرسشنامه و فرم ساز از جمله ابزارهای دیجیتال مارکتینگی هستند که می توانند برای رشد کسب و کارها بسیار موثر باشند. با طراحی فرم و پرسش نامه می توان شاهد بهبود عملکرد یک کسب و کار بود. در ادامه شما را با دو ابزار مهم این حوزه آشنا می کنیم.

ابزار پرس لاین porsline.ir

ابزار پرس لاین، ابزاری است که به شما امکان ساخت پرسشنامه های تعاملی را می دهد. از مزیت های این ابزار ساده بودن کار با آن است. در صورت نیاز به استفاده از نسخه حرفه ای این ابزار برای ساخت پرسشنامه، باید ماهانه 75 هزار تومان پرداخت کنید.

فرم‌ ساز گوگل  google.com/forms

اگر به دنبال یک ابزار دیجیتال مارکتینگ رایگان می گردید، می توانید از فرم ساز گوگل استفاده کنید. فرم های ساخته شده با گوگل، ساده و چند مرحله ای هستند.

این هم از این. ابزارهایی که در این مطلب معرفی شدند، همگی از بهترین های دیجیتال مارکتینگ هستند که توسط کارشناسان و متخصصان این حوزه توصیه شده اند. ما هم در پروژه های پونه مدیا از بسیاری از این ابزارها استفاده می کنیم اما لازم است این را هم بدانید که بهتر است آن قدرها هم خودتان را به ابزار وابسته نکنید. ابزارهای ضروری تر را برای کارتان پیدا کنید و پروژه ها را هرچه ساده تر پیش ببرید.

5 از 5