با ما در ارتباط باشید: 0314566
تفاوت بازدید ارگانیک و بازدید خریداری شده چیست

تفاوت بازدید ارگانیک و بازدید خریداری شده چیست؟ همان طور که می‌دانید بازدید از سایت، از جمله مهم‌ترین فاکتورها برای موفقیت در کسب و کارهای آنلاین است. در واقع وقتی شما برای ساخت و نگهداری یک وب سایت هزینه کرده‌اید، لازم است با روش‌های مختلف کاربران را برای بازدید از آن ترغیب کنید. سایت با بازدید کم یا بازدید صفر، مانند یک فروشگاه دورافتاده و خالی است. روش‌های افزایش بازدید بسیار متنوع هستند اما می‌توان آن‌ها را به دو دسته ارگانیک و خریداری شده تقسیم کرد.

در این مقاله از پونه مدیا راجع به تفاوت بازدید ارگانیک و بازدید خریداری شده صحبت می‌کنیم. می‌خواهیم مزایا و ویژگی‌های هر دو روش را نام ببریم، ببینیم در چه مواقعی باید از بازدید ارگانیک استفاده کرد و چه زمانی بازدید خریداری شده مفیدتر است. اگر شما هم درباره تفاوت بازدید ارگانیک و بازدید خریداری شده اطلاعاتی لازم دارید، لطفا با ما همراه باشید.

تفاوت بازدید ارگانیک و بازدید خریداری شده چیست

بازدید ارگانیک چیست؟

بازدید ارگانیک یا ترافیک ارگانیک (Organic Traffic) به بازدیدهایی گفته می‌شود که به صورت طبیعی از موتورهای جستجو به سایت شما هدایت شده‌اند. برای مثال شما فروشگاه آنلاین لوازم الکتریکی را اداره می‌کنید، در سایت فروشگاه محتوا مختلفی در زمینه لوازم الکتریکی منتشر کرده‌اید. از طرفی برای سئو سرمایه گذاری نموده و بسیاری از صفحات سایت شما، در لیست نتایج موتور جستجو (بر اساس کلمات کلیدی که به کار برده‌اید) نمایش داده می‌شوند. کاربران با جستجوی عبارات مرتبط، لینک صفحاتی از وب سایت شما را مشاهده می‌کنند و پس از کلیک بر روی لینک به وب سایت شما می‌آیند. حال سایت شما، بازدید طبیعی را تجربه کرده است.

از جمله ویژگی‌های بازدید ارگانیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ترافیک ارگانیک از طریق سرچ ارگانیک به سایت هدایت می‌شود. بنابراین لینک‌هایی که در بخش میانی لیست نتایج جستجو در گوگل یا بینگ مشاهده می‌کنید، مربوط به سرچ ارگانیک هستند (لینک‌های ابتدایی یا کنار صفحه معمولا به تبلیغات کلیکی تعلق دارند).
  • ترافیک ارگانیک در نتیجه سرمایه گذاری بر روی سئو، اتفاق می‌افتد. بنابراین برای بازدید ارگانیک بیشتر، باید زمان و هزینه قابل قبولی برای سئو صرف کرده باشید.
  • بازدید ارگانیک از نظر موتورهای جستجو، ارزش بیشتری نسبت به سایر فرم‌ها دارد.

بازدید ارگانیک چیست؟ 

بازدید خریداری شده چیست؟

بازدید خریداری شده یا ترافیک خریداری شده (Paid Traffic)، به بازدید‌هایی گفته می‌شود که در نتیجه تبلیغات کلیکی، تبادل لینک، رپورتاژ‌ها و... اتفاق افتاده باشند. به عبارت دقیق‌تر اگر برای هدایت کاربران به سایت، هزینه‌ای پرداخت کرده باشید در واقع ترافیک خریداری کرده‌اید.

روش‌های مختلفی برای خرید ترافیک وجود دارند مانند: تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو، تبلیغات کلیکی در سایت‌های پربازدید، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و... . شما می‌توانید با پرداخت هزینه قابل توجهی، لینک سایت خود را در رده‌های اول نتایج جستجو در گوگل یا بینگ قرار دهید.

 در کنار این لینک‌ها، کلمه Ad نمایش داده می‌شود که نشان دهنده سرچ خریداری شده (Search Paid) است. چنین تبلیغاتی می‌توانند ترافیک سایت را به میزان چشمگیری افزایش دهند و در نظر موتور جستجو برای سایت اعتبار ایجاد کند. با این حال، ترافیک خریداری شده تنها تا منقضی شدن تبلیغ برقرار است. وقتی تبلیغ حذف شود، ترافیک حاصل از آن هم متوقف می‌گردد.

ویژگی‌های بازدید خریداری شده عبارتند از:

  • بازدید خریداری شده از طریق سرچ خریداری شده یا تبلیغات کلیکی و... ایجاد می‌گردد. بنابراین در این موارد لینک سایت در ابتدای لیست نتایج جستجو(به همراه کلمه Ad)، در بنرهای تبلیغاتی، پاپ آپ‌ها، شبکه‌های اجتماعی و... قرار می‌گیرد.
  • ترافیک خریداری شده با پرداخت هزینه برای انتشار تبلیغات کلیکی و... ممکن می‌شود.
  • ترافیکی که سایت شما در این روش دریافت می‌کند فقط تا پایان انقضای تبلیغات ادامه دارد.

بازدید خریداری شده چیست؟ 

مزایای بازدید ارگانیک

در بخش‌های قبلی درباره ماهیت بازدید ارگانیک صحبت کردیم. دانستیم تنها روشی که برای دریافت بازدید ارگانیک وجود دارد، بهینه سازی سئو است. به این ترتیب می‌توانید رتبه‌های بالا در موتورهای جستجو داشته باشید و امکان جذب ترافیک طبیعی را افزایش دهید. مزایای بازدید ارگانیک عبارتند از:

  • نیازی به پرداخت هزینه اختصاصی برای قرار گرفتن در لیست نتایج جستجو ندارید. هر چند لازم است هزینه‌هایی برای بهبود سئو انجام دهید.
  • چنانچه برای افزایش بازدید ارگانیک، هزینه‌هایی برای بهینه سازی سئو اختصاص دهید، می‌توانید مطمئن باشید این سرمایه گذاری بیهوده نبوده و در آینده به افزایش اعتبار سایت شما کمک می‌کند.
  • بازدید ارگانیک از نظر موتورهای جستجو، ارزش ویژه‌ای دارد. بنابراین همواره همچون برگ برنده‌ای برای کسب و کار شما است و بالا بردن کیفیت در این زمینه، نشان دهنده حرفه‌ای بودن سایت شما خواهد بود.

درصد بالایی از کاربران که از طریق تبلیغات کلیکی و موارد مشابه آن به سایت وارد می‌شوند تبدیل به مشتری می‌گردند

مزایای بازدید خریداری شده

شاید در نگاه اول، مفهوم بازدید خریداری شده برای شما جذاب نباشد اما باید بدانید این نوع از ترافیک، جایگاه مهمی در طراحی استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ دارد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم سرمایه‌ گذاری منطقی در این زمینه داشته باشید و قدرت ترافیک خریداری شده را دست کم نگیرید.

مزایای بازدید خریداری شده به شرح زیر است:

  • درصد بالایی از کاربران که از طریق تبلیغات کلیکی و موارد مشابه آن به سایت وارد می‌شوند تبدیل به مشتری می‌گردند. بنابراین امکان افزایش مشتریان شما با بازدید خریداری شده (نسبت به بازدید طبیعی) بیشتر است.
  • غالبا کاربرانی که به روش‌های غیر طبیعی وارد سایت شده‌اند، مدت زمان بیشتری را در سایت شما سپری می‌کنند. با این حساب می‌توان امیدوار بود بازدید خریداری شده، نرخ پرش کمتری داشته باشد.
  • نتایج و بازخورد حاصل از بازدید خریداری شده، بسیار سریع‌تر از بازدید طبیعی مشخص می‌گردد. یعنی در زمان کوتاهی پس از انتشار تبلیغات کلیکی و سایر روش‌های بازدید خریداری شده، می‌توانید متوجه شوید استراتژی شما برای افزایش بازدیدکنندگان، مناسب بوده یا نه.
  • با استفاده از اطلاعاتی که ترافیک خریداری شده، در دسترس شما قرار می‌دهد می‌توانید برای بهبود سئو، بهره ببرید. برای مثال تحقیقات دقیق‌تری روی انتخاب کلمات کلیدی انجام دهید.

توصیه اکید سئوکاران این است که علاوه بر بازدید پولی، بر بازدید ارگانیک سرمایه گذاری ویژه کنید. بدیهی است که با سرمایه گذاری بر سئو، بازاریابی محتوا و استراتژ‌ی‌های مناسب می‌توانید رتبه قابل قبولی در موتورهای جستجو کسب کنید. وقتی رتبه بالا و محتوای ارزشمند داشته باشید، بازدید ارگانیک سایت شما نیز افزایش پیدا می‌کند. هدف موتورهای جستجو این است که کاربران را به چیزی که نیاز دارند برسانند و پاسخ سوال آن‌ها را بدهند. بنابراین اگر سایت شما محتوای ارزشمند و معتبری داشته باشد از نظر موتورهای جستجو مفید تلقی شده و به کاربران بیشتری معرفی می‌گردد.

5 از 5