با ما در ارتباط باشید: 0314566
چند وبلاگ برای آموزش سئو و بهینه سازی سایت شما برای موتورهای جستجو

بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO) دارای استانداردها و تکنیک‌هایی است که مرتبا تغییر می‌کنند و به روز می‌شوند. برای مثال چگونگی فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، استفاده از هوش مصنوعی در سئو و... راه‌هایی هستند که جهت بهینه سازی سئو به کار می‌روند. بدیهی است که برای موفقیت در کسب و کار و رقابت با دیگران، نیاز به جدیدترین اطلاعات و استراتژی‌های سئو دارید. قصد داریم در مقاله پیش رو از پونه مدیا چند وبلاگ برای آموزش سئو و بهینه سازی سایت شما برای موتورهای جستجو معرفی کنیم. ببینیم هر یک از این وبلاگ‌ها چه حال و هوایی دارند و دقیقا راجع به چه موضوع‌هایی صحبت می‌کنند. برای اطلاع از اینکه هر تیم سئو باید متشکل از چه کسانی باشد می توانید به دیگر مقالات سایت پونه مدیا مراجعه کنید. 

چند وبلاگ برای آموزش سئو و بهینه سازی سایت شما برای موتورهای جستجو

منابعی که در سال 2022 باید برای سئو دنبال کنید

منابعی که در سال 2022 باید برای سئو دنبال کنید بهتر است از بهترین بلاگ‌ها و سایت‌ها انتخاب شده باشند. شاید پیدا کردن این منابع کمی وقت گیر باشد کما اینکه راستی آزمایی اطلاعات بلاگ‌ها در زمینه سئو، کار دشواری است. اما برای این مشکل، راه حل بسیار ساده‌ای وجود دارد. ما اینجا ۱۷ بلاگ معتبر به شما معرفی می‌کنیم که جز بهترین‌ منابع سئو هستند. لطفا ادامه مطلب را بخوانید.

منابعی که در سال 2022 باید برای سئو دنبال کنید

The Moz Blog

وبلاگ Moz تبدیل به یکی از برترین منابع برای سئو شده است چرا که رمز و راز طلایی برای طراحی استراتژی‌ها ارائه می‌دهد. معمولا مطالب وبلاگ Moz به شکل ارائه راه حل هستند و با عنوان‌هایی مانند how to یا solution آغاز می‌شوند. بنابراین می‌توان انتظار داشت با این بلاگ راه‌ حل‌ها یا روش‌های انجام بعضی تکنیک‌های سئو را آموخت. تیم بلاگ Moz بر این باور هستند که با مطالعه حداقل یک مقاله از این منبع، بتوانید دانش سئو خود را به طور چشمگیری ارتقا دهید.

The Moz Blog

Neil Patel

تیم بلاگ Neil Patel شامل تعدادی مارکتر موفق و با استعداد است که مهم‌ترین اخبار دیجیتال مارکتینگ را منتشر می‌کنند. سئو یکی از موضوعات این بلاگ است که علاوه بر محتوای متنی، در محتوای ویدیویی هم آموزش داده می‌شود. می‌توانید با مطالعه پست‌های بلاگ Neil Patel درک دقیق‌تری از استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ و سئو داشته باشید و کسب و کار آنلاین خود را بهتر اداره کنید.

Neil Patel

Search Engine Land

اگر می‌خواهید از جدیدترین اخبار دنیای سئو آگاه باشید، روی وبلاگ Search Engine Land حساب کنید. این منبع، به جدیدترین اخبار سئو می‌پردازد، تمام جزییات مهم را شرح می‌دهد و به بیان دیگر، شما را عمیقا درگیر سئو می‌کند.

Search Engine Land

Search Engine Journal

از بهترین‌ روش‌های لینک سازی تا بررسی آخرین تغییرات گوگل را می‌توانید در Search Engine Journal پیگیری کنید. همچنین همواره بهترین تاکتیک‌های مرتبط با سئو و دیجیتال مارکتینگ در این بلاگ بررسی می‌شوند.

Search Engine Journal

Search Engine Roundtable

در بلاگ Search Engine Roundtable می‌توانید ریزترین جزییات مربوط به سئو و دیجیتال مارکتیگ را بخوانید. همان طور که از نام این بلاگ متوجه می‌شوید، فضایی فراهم شده تا کاربران درباره این موضوعات با هم بحث کنند و نکات مهم را یاد بگیرند.

Search Engine Roundtable

SEMrush Blog

سایت‌ SEMrush از جمله نام‌های آشنا در زمینه سئو است. در بلاگ SEMrush درباره مواردی مانند آخرین ترند‌های سئو، توسعه نرم افزارها، فعالیت‌های موثر مارکتینگ در شبکه‌های اجتماعی، روش‌های مختلف جستجو مانند استفاده از قابلیت voice search و... محتوای مفید و ارزشمندی تولید می‌گردد.

SEMrush Blog

SEO Book

اگر به اطلاعاتی مانند بهترین ابزارهای سئو و آخرین تغییرات آن‌ها نیاز دارید می‌توانید به بلاگ SEO Book مراجعه نمایید. غالبا نکات بسیار ظریفی درباره ابزارهای سئو در این بلاگ بررسی می‌شوند که می‌توانند برای هر متخصص سئو کارآمد باشند.

SEO Book

BloggersPassion

BloggersPassion از جمله بهترین بلاگ‌ها با موضوع سئو است که برای مطالعه دقیق‌تر استراتژی‌ها، از مثال‌های واقعی استفاده می‌کند. با BloggersPassion می‌توانید چگونگی تولید محتوای مفید و سئو شده را یاد بگیرید. همچنین درباره بهترین روش‌های لینک سازی، on page seo، سئو تکنیکال و... نکات بیشتری مطالعه کنید.

BloggersPassion

Tubular Insights

Tubular Insights به طور اختصاصی راجع به تاثیرات ویدیو‌های آنلاین بر بازاریابی موتورهای جستجو صحبت می‌کند. بنابراین اگر سایتی اداره می‌کنید که به محتواهایی مانند ویدیو آنلاین وابسته است، می‌توانید روی اطلاعات مفید Tubular Insights حساب کنید.

Yoast

در لیست بلاگ‌هایی که به عنوان منابع آموزش سئو معرفی می‌شوند، نام آشنای Yoast به چشم می‌خورد. با کمک بلاگ Yoast می‌توانید نکات کاربردی متعددی برای پیاده سازی تکنیک‌های سئو و بهبود تجربه کاربری یاد بگیرید.

Yoast

Biznology

بلاگ Biznology درباره موضوعات مرتبط با سئو، مطالب متنوع و کاربردی منتشر می‌کند. بیشترین تمرکز این وبلاگ روی بازاریابی محتوا و ارتباط آن با سئو است.

DailySEOBlog

طرفدار وبلاگ‌هایی هستید که به صورت روزانه، یک توصیه کاربردی ارائه می‌دهند؟ DailySEOBlog دقیقا چنین ویژگی دارد. این منبع هر روز با یک توصیه کاربردی یا تکنیک در زمینه سئو، به ارتقا دانش سئوی شما کمک می‌کند بدون اینکه حوصله سر بر باشد.

Distilled Blog

Distilled Blog ایده‌های جالب و خلاقانه‌ای برای دیجیتال مارکتینگ ارائه می‌دهد و پیشنهاد می‌کند از سئو به عنوان مهم‌ترین ابزار برای موفقیت کسب و کار آنلاین خود کمک بگیرید. بنابراین اگر به عنوان متخصص سئو و دیجیتال مارکتر مشغول به کار هستید، حتما به Distilled Blog سری بزنید.

GoeLocalSEO

اگر به موضوعاتی مانند سرچ با گوشی‌های همراه علاقه دارید از اطلاعات GeoLocalSEO استفاده کنید. این منبع به صورت اختصاصی تکنیک‌هایی برای بهبود سئو محلی و سئو گوشی‌های همراه ارائه می‌دهد.

Google Webmaster Central Blog

وقتی بحث سئو باشد حتما نامی از گوگل به میان می‌آید. یکی از بهترین منابع برای اطلاع از آخرین تکنیک‌های سئو، بلاگ Google Webmaster است. اگر در زمینه بازاریابی سئو فعالیت می‌کنید، باید اطلاعات کافی از روش کار موتورهای جستجو مخصوصا گوگل داشته باشید. به همین دلیل با مطالعه مقاله‌های بلاگ Google Webmaster چشم انداز دقیقی از آخرین تغییرات الگوریتم‌های موتور جستجو به دست می‌آورید که می‌تواند برای متخصصان سئو مفید واقع شود.

HubSpot

HubSpot نام آشنای دیگری است که در لیست بهترین منابع سئو ۲۰۲۲ مشاهده خواهید کرد. وبلاگ HubSpot آخرین اخبار دنیای سئو را منتشر می‌کند، آخرین تکنیک‌های توصیه شده سئو را بررسی می‌نماید و به طور کلی خواندن مطالب ارزشمند آن به متخصصان سئو پیشنهاد می‌گردد.

HubSpot

SEO Copywriting

کپی رایتینگ یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای موفقیت در سئو است. وبلاگ SEO Copywriting به طور اختصاصی بر جزییات این فاکتور تمرکز می‌کند و به شما آموزش می‌دهد چگونه به بهترین شکل از Copywriting برای بهبود سئو کمک بگیرید.

یکی از کارهای ما در تیم تولید محتوای پونه مدیا این است که روزانه مطالب برترین بلاگ های سئو را مطالعه کنیم تا به لیستی از به روزترین عنوان ها و سرفصل های آموزشی برای تولید محتوای فارسی درباره سئو برسیم. این مطالب در وبلاگ پونه مدیا در دسترس شما هستند تا در هر زمان از آن ها استفاده کنید. نکته مهم درباره مطالب پونه مدیا این است که این مطالب صرفاً ترجمه ای از مقالات خارجی نیستند و با توجه به نیاز و امکانات کاربران ایرانی و فارسی زبان، بومی سازی شده اند.

در لیستی که تهیه کردیم قطعا جای تعدادی از بهترین وبلاگ‌های سئو خالی است.اگر فکر می کنید ما چیزی را از قلم انداخته ایم، در بخش نظرات آن را بنویسید.

5 از 5