با ما در ارتباط باشید: 0314566
دیجیتال مارکتینگ را از کجا شروع کنیم

اگر می خواهید بدانید که باید دیجیتال مارکتینگ را از کجا شروع کنید، باید به شما تبریک بگوییم. چون دقیقا این نقطه، نقطه تحول کار شماست. برای شروع دیجیتال مارکتینگ، باید اطلاعات خود را در مورد این علم و زیر  مجموعه های آن بالا ببرید. کسب اطلاعات کافی و انجام پروژه های مربوط به دیجیتال مارکتینگ، مهارت شما را در این کار افزایش خواهد داد. در ادامه این مقاله قصد داریم بیشتر در مورد اینکه دیجیتال مارکتینگ را از کجا شروع کنید و نکات مهم آن، صحبت کنیم.

آشنایی با زیر مجموعه های دیجیتال مارکتینگ

همانطور که می دانید دیجیتال مارکتینگ، صنعتی از بازاریابی است که جایگزین بازاریابی سنتی شده است. بازاریابی دیجیتال از شاخه های مختلفی تشکیل شده است و قطعا می تواند یکی از بهترین زیر مجموعه های علم بازاریابی شناخته شود. برای اینکه دیجیتال مارکتینگ را شروع کنید، باید در ابتدا با زیرمجموعه های مختلف دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید. اگرچه زیرمجموعه های دیجیتال مارکتینگ بسیار متنوع هستند، در ادامه فقط به برخی از مهم ترین این زیر مجموعه ها اشاره می کنیم.

  • ایمیل مارکتینگ

یکی از زیرمجموعه های اصلی دیجیتال مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ است. سال هاست که ایمیل مارکتینگ توانسته نظر بسیاری از مردم را به خودش جلب کند و باعث تحول در کسب و کارهای مختلف شود. به همین خاطر، اکثر کسب و کارهای اینترنتی می توانند از ایمیل مارکتینگ برای رشد خودشان و ارسال ایمیل هایی که مشتریان را به خرید و دریافت خدمات ترغیب می کنند، استفاده کنند.

  • طراحی وب سایت

لازم است این را بدانید که این رشته کاملا تخصصی است و یک دیجیتال مارکتر نیازی به داشتن دانش طراحی سایت ندارد. اما دانستن نکات بسیار ابتدایی و بدیهیات طراحی سایت به یک دیجیتال مارکتر کمک می کند که با دید بازتری نسبت به سایت و محتوای آن موضع بگیرد.

اساسا بدون داشتن یک وب سایت، امکان موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی فراهم نمی شود. به همین خاطر، یکی از مهم ترین زیرمجموعه های دیگر دیجیتال مارکتینگ، طراحی وب سایت است. طراحی وب سایت باید به صورت اصولی انجام شود تا کاربران از مراجعه به وب سایت احساس خوبی داشته باشند و بعدا هم برای استفاده از آن ترغیب شوند.

  • سئو سایت یا بهینه سازی موتور جستجو

یکی از مهم ترین زیرمجموعه های دیجیتال مارکتینگ، سئو سایت است. با توجه به کم هزینه بودن استفاده از این زیر مجموعه برای تقویت سایت و رسیدن به نتیجه مطلوب در موتور جستجوی گوگل، این شاخه از دیجیتال مارکتینگ بسیار طرفدار دارد. با سئو می توان رتبه بیشتری در گوگل گرفت و در نهایت بازدید بیشتری داشت.

برای تقویت سئو سایت می توان از تولید محتوا، لینک سازی داخلی و خارجی، تحلیل و بررسی سایت و ... کمک گرفت. اگر به دنبال یک مهارت پولساز در دیجیتال مارکتینگ هستید، می توانید سئو سایت را امتحان کنید. البته تکنیک های دیگر دیجیتال مارکتینگ هم اهمیت بسیار زیادی دارند.

  • انواع تبلیغات

انواع تکنیک های تبلیغات بخش مهمی از دیجیتال مارکتینگ محسوب می شوند که می توانند به بخش های مختلفی تقسیم بندی شوند. تبلیغات تاثیر بسیار زیادی بر روی یک کسب و کار دارند و این موضوع باعث پرطرفدار شدن این زیرمجموعه از دیجیتال مارکتینگ شده است. روش های مختلفی برای تبلیغات وجود دارند که از جمله آن ها می توان به تبلیغات کلیکی، تبلیغات درون برنامه ای، تبلیغات در شبکه های اجتماعی و ... اشاره کرد.

  • رسانه‌های اجتماعی

نمی توان در مورد زیر مجموعه های مختلف دیجیتال مارکتینگ صحبت کرد و در مورد اهمیت رسانه های اجتماعی حرفی به میان نیاورد. رسانه های اجتماعی یکی از مهم ترین زیر مجموعه های دیجیتال مارکتینگ هستند که می توانند تاثیر زیادی بر روی رشد کسب و کارها داشته باشند. البته باید برای دستیابی به تاثیر فوق‌العاده رسانه های اجتماعی، از تکنیک های مناسب استفاده کرد.

منظور از رسانه های اجتماعی، اینستاگرام، توییتر، یوتیوب و ... است که هر کدام می توانند از جنبه های مختلفی باعث افزایش قدرت کسب و کارها، تبلیغات مناسب و موثر و ... شوند.

  • گوگل ادز و تبلیغات در آن

گوگل ادز یکی از ابزارهایی است که می تواند برای موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی مورد استفاده قرار گیرد. گوگل ادز سیستمی است که از سوی گوگل طراحی شده و امکان تبلیغات مختلف را برای سایت های متنوع فراهم می کند. از مزیت های گوگل ادز می توان به کارایی فوق العاده زیاد و موثر بودن آن اشاره کرد. البته برای استفاده از این ابزار، حتما باید به طور کامل با آن آشنایی پیدا کنید.

بازاریابی محتوا، بخشی از مهم ترین زیرشاخه های دیجیتال مارکتینگ شناخته می شود. حتما در مورد اینکه تولید محتوا پادشاه گوگل است، شنیده اید. واقعیت این است که از این زیر شاخه دیجیتال مارکتینگ به درستی استفاده کنید، می توانید شاهد بهبود کارایی کسب و کار خودتان باشید.

بازاریابی محتوا هم سایت ها و هم رسانه های اجتماعی را در می گیرد. به همین خاطر، عمدتا می تواند برای انواع کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین راهکاری موثر شناخته شود. اگرچه بازاریابی محتوا، یک تکنیک اصولی برای رسیدن به نتایج ایده آل است. اما اگر به درستی مورد استفاده قرار نگیرد، می تواند تاثیر معکوس روی کسب و کارهای اینترنتی داشته باشد. یکی از بهترین شیوه های بازاریابی محتوا در کشور ما رپورتاژ آگهی است.

  • تجزیه و تحلیل داده ها

تجزیه و تحلیل، از مهم ترین بخش های دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود. با کمک تجزیه و تحلیل داده ها، می توانید به خوبی شاهد رشد کسب و کار خودتان باشید. چون با کمک این زیرشاخه، متوجه می شوید که کدام راهکار موفقیت آمیز و کدام راهکار نتیجه ای روی کسب و کار شما نداشته است. ابزارهای مختلفی می توانند برای تجزیه و تحلیل داده ها مورد استفاده قرار گیرند.

یادگیری دیجیتال مارکتینگ را از کجا شروع کنیم؟

اگر قصد کسب درآمد از طریق دیجیتال مارکتینگ و شروع کسب و کار خودتان در این حوزه را دارید، باید در یکی از زیرمجموعه های دیجیتال مارکتینگ متخصص شوید. البته اگر اهداف شما بزرگ تر است، تخصص پیدا کردن در چند زیر مجموعه هم کار بدی نیست. اما باید به صورت مرحله به مرحله پیش بروید و از این شاخه به آن شاخه نپرید.

همیشه اول یادگیری دیجیتال مارکتینگ سخت است. اما اگر بتوانید به صورت اصولی یادگیری دیجیتال مارکتینگ را انجام دهید، قطعا شاهد افزایش درآمد و رسیدن به نتیجه دلخواه خودتان خواهید بود. پس برای شروع یادگیری دیجیتال مارکتینگ، همراه ما باشید.

  • از تکنیک یادگیری T استفاده کنید

تکنیک یادگیری T به شما این امکان را می دهد تا روی بسیاری از مباحث علمی مسلط شوید. سپس، با دستیابی به دید کلی در مورد یک موضوع، می توانید روی زیرمجموعه های آن متمرکز شوید. بنابراین، سعی کنید که در ابتدا مفهوم دیجیتال مارکتینگ را درک کنید و با مبانی دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید.

سپس، با کسب اطلاعات بیشتر در مورد زیرشاخه ها، یکی از آن ها را بر حسب علاقه خودتان انتخاب کنید. اگر قصد دارید که در چند شاخه متخصص شوید، بهتر است که چند شاخه ای که با هم مرتبط هستند را انتخاب کنید.

  • مطالعه کنید

نیازی نیست که از همان ابتدا در دوره های مختلف برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید. به صورت شخصی و با جست و جو در اینترنت، در مورد دیجیتال مارکتینگ، استراتژی ها و شاخه مورد نظر خود اطلاعات کسب کنید. منابع خارجی، یکی از بهترین منابع برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دیجیتال مارکتینگ محسوب می شوند.

  • اگر نیاز است در دوره ها و کلاس های دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید

حالا که اطلاعات کافی در مورد دیجیتال مارکتینگ کسب کرده اید، باید شروع به شرکت کردن در دوره های آموزشی و کلاس های آنلاین و حضوری کنید. معمولا بازدهی کلاس های حضوری و آنلاین بیشتر از بازدهی خواندن منابع آموزشی است.

  • کارآموز شوید

همیشه یادگیری مطالب نمی توانند یک راهکار مطمئن و کافی برای دستیابی به درآمد خوب و دانش باشند. پس از اینکه اطلاعات کافی در مورد دیجیتال مارکتینگ و شاخه های مختلف آن پیدا کردید، باید در یک شرکت کارآموز شوید. اگر این شرایط نیز برای شما مطرح نشد، می توانید یک پروژه شخصی برای خود انتخاب کنید.

بهترین منبع برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ مطالعه منابع به روز خارجی است

قطعا دیجیتال مارکتینگ، یکی از مهم ترین دانش هایی است که برای رشد کسب و کارهای امروزی مورد نیاز است. این روزها بسیاری از کسب و کارهای مجازی با کمک استراتژی های دیجیتال مارکتینگ به موفقیت های بسیار مهمی دست پیدا کرده اند. اما بدون داشتن اطلاعات کافی در مورد این علم، قطعا نمی توان به نتیجه دلخواهی رسید.

راهکارهای مختلفی برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ وجود دارند. به طور مثال، شرکت در دوره های حضوری و مجازی دیجیتال مارکتینگ و یا خرید کتاب ها و منابع ایرانی برای یادگیری این علم، از جمله روش های یادگیری دیجیتال مارکتینگ هستند. برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ، استفاده از منابع مهم و معتبر اهمیت بسیار زیادی دارد. اگرچه بسیاری از منابع ایرانی می توانند برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ، موثر باشند، اما نمی توان از این موضوع غافل شد که منابع خارجی عمدتا به روزتر و آپدیت تر می باشند.

به همین خاطر، اگر به دنبال بهترین منبع برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ هستید، باید بگوییم که منابع خارجی بهترین گزینه برای شما خواهند بود. فقط کافیست که با سرچ در گوگل به صورت انگلیسی، در مورد دیجیتال مارکتینگ اطلاعات کسب کنید.

دیجیتال مارکتینگ را با یک با پروژه‌ شخصی شروع کنید

اگر احساس می کنید که دیجیتال مارکتینگ را با کمک منابع مهم یاد گرفته ايد، مي توانيد علم خود را پیاده سازی کنید. شاید هدف شما برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ، کسب درآمد و دریافت پروژه های مختلف اینترنتی باشد. اما قبل از اینکه اقدام به دریافت پروژه کنید، باید مطمئن شوید که توانایی لازم برای پیاده سازی دیجیتال مارکتینگ را دارید یا خیر.

پس از اینکه تمامی منابع انگلیسی و ایرانی را مطالعه کردید و یا در دوره های مختلف یادگیری دیجیتال مارکتینگ، شرکت کردید، نوبت به آن رسیده که دست به کار شوید و مطالبی که یاد گرفته اید را روی یک پروژه پیاده سازی کنید. اما پروژه باید شخصی باشد تا در صورت بروز مشکل، نگرانی خاصی برای شما وجود نداشته باشد. شما می توانید یک وب سایت تست را برای خودتان دایر کنید. سپس، استراتژی های دیجیتال مارکتینگی که در ذهن دارید را روی وب سایت و مطالب منتشر شده در آن، پیاده سازی کنید. می توانید از ابزارهای مختلفی که برای دیجیتال مارکتینگ قابل استفاده اند، استفاده کنید تا دقیق تر متوجه شرایط کار شوید.

عجله نکنید و به صورت آرام آرام پیش بروید. اگرچه یکی از بخش های اصلی دیجیتال مارکتینگ یادگیری علم آن است. اما بدون پیاده سازی علم دیجیتال مارکتینگ، نمی توانید به موفقیت دست پیدا کنید. اگر در این زمینه سؤالی دارید، متخصصان ما در پونه مدیا در کنار شما هستند.



امتیازی ثبت نشده است.