با ما در ارتباط باشید: 0314566
دانشگاه سئو

آیا دانشگاه سئو وجود دارد؟ آیا می‌توان رشته سئو را در دانشگاه تحصیل کرد؟ متخصص سئو باید کدام مدارک دانشگاهی یا آکادمیک را داشته باشد؟

سئو یکی از تجربی‌ترین حوزه‌های کاری دیجیتال مارکتینگ است و با چنان سرعتی پیشرفت می‌‎کند که عملا امکان تحصیل آن در دانشگاه، حداقل تا این لحظه، وجود نداشته. این دانش طوری با سرعت برق و باد به روز می شود که اگر بخواهند آن را در دانشگاه تدریس کنند، باید هر دو سه سال یک بار منابع درسی را به طور کل عوض کنند. بنابراین با سیستم آکادمیک امروز، دانشگاهی شدن سئو به نظر ممکن نیست. برای اطلاع از اینکه هر تیم سئو باید متشکل از چه کسانی باشد می توانید به دیگر مقالات سایت پونه مدیا مراجعه کنید. 

آیا در دنیا مدرک دانشگاهی به اسم سئو وجود دارد؟

به طور رسمی هیچ مدرک دانشگاهی به اسم سئو در دنیا وجود ندارد. معمولا متخصصان سئو مدرک کارشناسی یا بالاتر در رشته‌های زیر را دارند:

  • ارتباطات
  • مدیریت مالی با گرایش کسب و کارهای آنلاین
  • مهندسی نرم افزار
  • مهندسی IT
  • بازاریابی اینترنتی
  • رشته‌های متفرقه

با اینکه کارشناسان در 5 رشته اول لیست بالا گزینه مناسبی برای تخصص در سئو هستند اما تقریبا هر فرد با هر تحصیلات دانشگاهی می‌تواند در زمینه سئو، تبدیل به متخصص سئو شود. برای کسب مهارت و تخصص در سئو لازم است مفهوم پایه‌ای سئو در منابع معتبر مطالعه شود سپس آخرین تکنیک‌ها و اخبار سئو مورد تحقیق قرار بگیرد.

بنابراین برای تخصص در سئو باید مطالعه و تحقیق کرد و پشتکار کافی داشت. عموما چند ماه استمرار در این زمینه، آگاهی شما را در سئو افزایش می‌دهد. با این حال فراموش نکنید که مهم‌ترین فاکتور برای تعیین توانایی متخصص سئو، نتیجه کار او است. پس تا وقتی که نمونه کارهای واقعی نداشته باشید نمی‌توانید مدرک واقعی از توانایی‌های خود به عنوان متخصص سئو ارائه دهید.

گفتیم مدرک دانشگاهی به اسم سئو در دنیا وجود ندارد. به عبارتی در دانشگاه‌ها، رشته سئو تدریس نمی‌شود. البته ممکن است برخی رشته‌های مرتبط، واحد‌های درسی سئو را بگذرانند یا اینکه واحدهای دانشگاهی، دوره‌های معتبر سئو (فارغ از چارت درسی) ارائه نمایند.

برای تخصص در سئو، لازم است در منابع معتبر، مفاهیم اساسی را مطالعه کنید. سپس می‌توانید مطالعه و تحقیق را در سطوح پیشرفته سئو ادامه دهید. اگر روزانه ۲ تا ۳ ساعت را به این کار اختصاص دهید و البته منابع مناسبی را انتخاب کنید می‌توانید در طی ۷ تا ۸ ماه اطلاعات کافی به دست بیاورید. برای کسب تجربه به پروژه‌های واقعی نیاز دارید پس بهتر است سئو سایت (ترجیحا سایتی که متعلق به خودتان است یا در اسرع وقت نیاز به بازگشت سرمایه ندارد) را به عهده بگیرید و دانسته‌های خود را پیاده سازی کنید.

در خلال مطالعه، تحقیق و کسب تجربه واقعی، شرکت در دوره‌های آموزشی مانند وبینارهای سئو هم سودمند است به شرطی که نکات ارزشمندی را ارائه دهند.

کدام دانشگاه های دنیا سئو تدریس می کند؟

سئو به عنوان رشته تحصیلی در هیچ دانشگاهی تدریس نمی‌شود بلکه برخی دانشگاه‌های معتبر دنیا، سئو را به عنوان درس های زیر مجموعه دیجیتال مارکتینگ ارائه می‌کنند. شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که با توجه به اهمیت سئو، چرا رشته دانشگاهی منحصر به فردی برای آموزش آن وجود ندارد؟ در پاسخ به این پرسش باید نکات مختلفی را در نظر بگیریم.

اول اینکه سئو طیف گسترده‌ای از اطلاعات را نیاز دارد تا به نتیجه برسد. برای مثال یک متخصص سئو باید در زمینه سئو تکنیکال و کد نویسی وب مهارت حداقلی داشته باشد. همچنین باید اصول بازاریابی را تا حدودی بداند تا بتواند محتوای مورد نیاز و مورد توجه مخاطبان را بشناسد و واکنش کاربران را در رابطه با آن پیش بینی کند. به همین ترتیب باید درباره تولید محتوا و بازاریابی محتوا نیز مهارت‌هایی کسب کند و... . بنابراین نمی‌توان تمام موارد لازم را در دروس دانشگاهی تحت عنوان سئو جمع آوری کرد.

نکته دوم: سئو به میزان زیادی به الگوریتم‌های موتور جستجو وابسته است. وقتی الگوریتم‌های موتور جستجو به روز می‌شوند بسیاری از تکنیک‌های سئو هم تغییر می‌کنند. با این حساب دانسته‌ها در زمینه سئو، انقضای بسیار طولانی مدتی ندارند. چنانچه سئو به عنوان رشته دانشگاهی تدریس شود، آیا پس از چند سال می‌توان به واسطه مدرک دانشگاهی، به توانایی فارغ التحصیلان آن باور داشت؟ مسلما خیر. بنابراین تغییر و رشد پیوسته سئو، فاکتور دیگری است که اجازه نمی‌دهد سئو یک رشته دانشگاهی باشد.

آیا سئو یک دوره کوتاه مهارت آموزی است یا شامل موارد مختلف می شود؟

می‌توان در یک دوره کوتاه مدت، اصول اولیه سئو را آموخت. برای کسب مهارت در سطوح پیشرفته باید مطالعه، تحقیق و پشتکار داشته باشید. در واقع دوره‌های کوتاه یا بلند مهارت آموزی، چندان در توانایی متخصص سئو نقشی ندارند.

متخصص سئو بیش از گواهینامه‌ها و دانشنامه‌هایی که از آکادمی‌های مختلف اخذ کرده، به دانش و تجربه خود متکی است. متخصص سئو با مشاهده و تجزیه و تحلیل اطلاعات، دانش خود را محک می‌زند و با خلاقیت، استراتژی‌های موفق طراحی می نماید. با توجه به این نکات، اگر به حوزه سئو علاقه دارید و می‌خواهید در آینده به عنوان متخصص سئو مشغول به کار شوید، از همین امروز مطالعه و تحقیق را شروع کنید.

برای کسب مهارت و تخصص در سئو پیشنهادات زیر را در نظر داشته باشید:

  • به گروه ها یا تالارهای گفتگویی بپیوندید که توسط متخصصان توانمند سئو اداره می‌شوند و نکات طلایی را بررسی می‌کنند.
  • زبان انگلیسی خود را تقویت کنید تا بتوانید جدیدترین اخبار سئو را از سایت‌های معتبر پیگیری نمایید.
  • دوره‌های کارآموز سئو را در شرکت‌های معتبر بگذرانید.
  • در پروژه‌ های واقعی مشارکت داشته باشید.
  • همواره دانسته‌های سئویی خود را به روز نگه دارید.
  • در کار خود پشتکار به خرج بدهید و دلسرد نشوید. معمولا نشانه‌های پیشرفت در علم سئو چندان ملموس نیستند و فقط پس از موفقیت در پروژه، مشخص می‌شوند.

اگر در این باره همچنان سؤالی دارید یا می‌خواهید مسیر شغلی خود را به عنوان متخصص سئو شروع کنید، با پونه مدیا تماس بگیرید. کارشناسان ما به شما کمک می کنند تا یادگیری سئو را از صحیح‌ترین نقطه آغاز کنید.

5 از 5