با ما در ارتباط باشید: 0314566
طراحی سایت داروخانه

با شیوع بیماری کرونا و در پی آن احتمال شیوع بیماری‌های همه‌گیر، داروخانه‌های آنلاین اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده‌اند. علاوه بر این، داروخانه‌های آنلاین نقش مؤثری در سازماندهی خدمات داروخانه‌ها ایفا می‌کنند. افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند و خریدهای آنلاین باعث شده است که مخاطبان هدف کسب و کارهای مختلف برای دریافت محصولات و خدمات مورد نیاز خود نسبت به گذشته اعتماد بیشتری به فروشگاه‌های آنلاین به ویژه داروخانه‌ها پیدا کنند. طراحی سایت داروخانه به شما کمک می‌کند علاوه بر ارائه خدمات تخصصی مشتریان بیشتری را به کسب و کارتان هدایت کرده و در پی آن درآمد بیشتری کسب کنید. بنا بر این، اگر مالک یک داروخانه در شهرستان باشید نیز می‌توانید داروها و محصولات دیگرتان را در کمترین زمان ممکن به نقاط مختلف ایران عزیزمان ارسال کنید. اگر به دنبال طراحی سایت داروخانه هستید و نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید و یا طراح سایت هستید اما با ویژگی‌های سایت داروخانه آشنایی ندارید، این پست پونه مدیا به طور خاص برای شما تهیه شده است. با ما همراه باشید.

چرا نیاز به ساخت سایت داروخانه دارید؟

زمانی که تصمیم می‌گیرید کسب و کارتان را گسترش دهید و برای طراحی سایت اقدام کنید، اولین سؤال شما این خواهد بود که چرا نیاز به ساخت سایت داروخانه دارید؟ در حالی که کاربران اینترنت برای خرید مایحتاج روزانه و حتی سرمایه گذاری بر املاک و مستغلات از موتورهای جستجو و به ویژه گوگل استفاده می‌کنند، سایت داروخانه می‌تواند به عنوان شعبه آنلاین شما درآمد بسیار زیادی را برایتان به همراه داشته باشد. علاوه بر این، سایت داروخانه به شما کمک می‌کند به اطلاعات مشتریان خود دسترسی پیدا کنید و بر اساس رفتار آنها محصولات آرایشی و بهداشتی خود را در معرض فروش قرار دهید. با این وجود، دلایل فراوانی برای ساخت سایت داروخانه وجود دارد. به عنوان مثال:

بسیاری از مشتریان بالقوه شما انتظار دارند به صورت آنلاین نیز فعالیت کنید.

به همین دلیل افراد برای پیدا کرده داروهای مورد نیاز خود، به ویژه داروهای نایاب، از گوگل کمک می‌گیرند. در عین حال می‌توانید از طریق ساخت سایت داروخانه اطلاعات کلی مانند آدرس دقیق، ساعات کاری و روزهای تعطیل را در معرض دید کاربران اینترنت قرار دهید.

فروشگاه‌های آنلاین به منظور افزایش فروش ایجاد می‌شوند و داروخانه‌ها نیز از این امر مستثنی نیستند.

تصور کنید یک مشتری به دنبال دارویی خاص وارد گوگل می‌شود و این موتور جستجو وب‌سایت شما را در صدر نتایج خود به او پیشنهاد می‌کند. مشتری مورد نظر به دلیل اعتماد به این نتایج وارد وب‌سایت شما شده و داروهای مورد نظر خود را در کمتر از چند دقیقه تهیه می‌کند. در واقع، افزایش دسترسی به داروخانه آنلاین شما نقش مهمی در افزایش فروشت و در پی آن درآمد کلی ایفا می‌کند.

شما از طریق سایت داروخانه می‌توانید خدمات بهتری را به مشتریان خود ارائه دهید.

سرعت جستجو، صرفه جویی در زمان، دسترسی به تمامی داروها و محصولات بهداشتی، امکان خرید در تمامی ساعات شبانه‌روز و پرداخت امن مهم‌ترین عواملی هستند که به عنوان خدمات تخصصی از آنها یاد می‌شود.

هر آنچه برای ساخت یک سایت داروخانه موفق نیاز دارید

ساخت یک سایت داروخانه موفق مستلزم پیروی از اصول و قوانین منحصر به فرد است. توجه داشته باشید که مخاطبان هدف شما بیماران یا افرادی هستند که در سریع‌ترین زمان ممکن باید به محصولات شما دسترسی پیدا کنند. این کار فقط از طریق پیروی از مواردی که در ادامه برای شما گرد‌آوری کرده‌ایم میسر می‌شود:

  • انتخاب دامنه

نام دامنه اولین چیزی است که کاربر موتور جستجو با آن روبه‌رو می‌شود. توجه داشته باشید که نام دامنه معرف کسب و کار شما است. در نتیجه بسیار مهم است که یک نام متمایز و در عین حال مرتبط انتخاب کنید. نام دامنه شما باید کوتاه، ساده، جذاب و قابل جستجو باشد.

  • طراحی کاربردی

طراحی سایت نقش مهمی در تجربه کاربری ایفا می‌کند. به همین دلیل لازم است پیش از توجه به زیبایی بصری وب‌سایت بر کاربردی بودن آن تمرکز داشته باشید. به عنوان مثال، جانمایی گزینه‌های بسیار زیاد، استفاده از تصاویر غیرمرتبط یا بی‌کیفیت، محتوای متنی طولانی و استفاده از رنگ‌های نامناسب می‌توانند تجربه کاربری نامناسبی را برای بازدیدکننده سایت داروخانه همراه داشته باشند.

در صورتی که وب‌سایت شما برای سئو بهینه‌سازی شده باشد، موتورهای جستجو وب‌سایت مورد نظر را معتبر شناسایی کرده و به کاربران خود پیشنهاد می‌دهند. توجه داشته باشید که تعداد بازدید وب‌سایت نقش مهمی در افزایش اعتبار شما نزد موتورهای جستجو ایفا می‌کند. به عنوان مثال، وب‌سایت شما باید در گوشی‌های تلفن همراه عملکرد خوبی از خود نشان دهد. گاهی اوقات، هنگامی که وب‌سایتی را در گوشی تلفن همراه باز می‌کنیم عناصری از صفحه از دسترس خارج می‌شوند و یا سرعت بارگذاری وب‌سایت در این دستگاه‌ها کاهش پیدا می‌کند. این عوامل سئو وب‌سایت را تحت تأثیر قرار داده و باعث کاهش رنک صفحات در موتورهای جستجو می‌شود.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

سئو سایت داروخانه

ویژگی طراحی مناسب برای ساخت سایت داروخانه

زمانی که تصمیم می‌گیرید یک داروخانه آنلاین طراحی کنید، باید از ویژگی‌های طراحی فروشگاه آنلاین اطلاع داشته باشید. علاوه بر ایجاد سبد خرید لازم است برای گزینه‌هایی نظیر درگاه خرید اقدام کنید. در نظر داشته باشید که کاربر وب‌سایت شما باید بتواند اطلاعات شخصی خود را ثبت کند، کارت‌های بانکی خود را اضافه کند و بتواند نظر مشتریان پیشین شما را جویا شود. از مهم‌ترین ویژگی طراحی مناسب برای ساخت سایت داروخانه می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • پیمایش

پیمایش یا ناوبری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این عامل حیاتی به سادگی می‌تواند بازدیدکننده تصادفی وب‌سایت شما را به یک مشتری وفادار تبدیل کند. برای این کار دسته‌بندی محصولات و نوار جستجو را در مرکز دید بازدیدکننده قرار دهید و از لینک‌های فراوان و غیرکاربردی پرهیز کنید. هرچه پیمایش در وب‌سایت داروخانه ساده‌تر انجام پذیرد، رضایت کاربر از حضورش در وب‌سایت شما افزایش پیدا می‌کند.

  • فضای سفید

فضای سفید بخش‌های از سایت داروخانه است که در آنها هیچ عنصری وجود ندارد. تشخیص میزان و نحوه قرارگیری این فضا می‌تواند نقش حیاتی در حضور بازدیدکننده در سایت ایفا کند. به عنوان مثال، اگر سایت داروخانه شما فضای سفید کمی داشته باشد، بازدیدکننده از مشاهده صفحات پر مطلب یا پرتبلیغ خسته می‌شود و تصمیم به ترک سایت می‌کند.

  • محتوای متنی

محتوای منتشر شده در سایت داروخانه باید کوتاه و در عین حال کاربردی باشد. توجه داشته باشید که شما در حال ارائه اطلاعات مفید هستید. استفاده از کلمات کلیدی، تیترهای مشخص، توضیحات ساده، واژگان قابل درک و پاراگراف‌های کوتاه منجر به درک بهتر مخاطب از محصول شما می‌شود. این در حالی که شما می‌توانید با ایجاد وبلاگ تخصصی مطالب آموزنده و مفیدی را با مخاطبان هدف خود اشتراک گذاری کنید و در تولید محتوا با هیچ محدودیتی مواجه نشوید. 

  • امنیت

زمانی که مخاطب هدف شما برای خرید محصولی اقدام می‌کند، علاوه بر اطلاعات شخصی اطلاعات بانکی خود را نیز وارد سایت می‌کند. با توجه به اینکه به دنبال طراحی سایت داروخانه آنلاین هستیم، حفظ امنیت کاربر در اولویت شما قرار می‌گیرد.

یک داروخانه آنلاین پرفروش چه امکاناتی باید داشته باشد؟

یک داروخانه آنلاین پرفروش به طور خاص امکاناتی را به کاربران خود ارائه می‌دهد که در وب‌سایت‌های مشابه وجود ندارند. نحوه ثبت سفارش، تحویل دارو، بارگذاری نسخه و پیگیری موجودی محصولات از مهم‌ترین عواملی هستند که باعث ایجاد تمایز سایت‌های داروخانه‌ها می‌شوند. بیایید مهم‌ترین امکاناتی که باعث افزایش فروش داروخانه‌های می‌شوند را با یکدیگر بررسی کنیم:

  • حساب کاربری

کسب اطلاعات شخصی کاربران به شما کمک می‌کنند مخاطبان هدف خود را بر اساس جنسیت، سن و حتی نوع بیماری دسته‌بندی کنید. این داده‌ها علاوه بر اینکه بر تولید محتوای سایت تأثیر می‌گذارند، این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که بر محصولات و خدمات خود تخفیف بگذارید و یا برای بازاریابی محصولات خاص اقدام کنید.  

  • امکان آپلود نسخه

آپلود نسخه علاوه بر اینکه سرعت ثبت سفارش را افزایش می‌دهد، به داروخانه کمک می‌کند که برای فروش داروهای خاص با مانع روبه‌رو نشود.

  • اطلاعات دارویی

هر چه اطلاعات دارویی شما ساده و روشن باشد، انتخاب محصول برای کاربر آسان‌تر می‌شود. این توضیحات شامل توضیحات کامل دارو، شرکت و کشور تولید کننده، تعداد، قیمت محصول و تصویر می‌شود. علاوه بر این، انتشار اطلاعاتی نظیر عوارض دارو برای کاربران مفید خواهد بود.

  • ارائه مشاوره و پشتیبانی آنلاین

مشتریان یک داروخانه آنلاین پرفروش می‌توانند در هر سایت شبانه‌روز در خصوص نسخه‌ها و محصولات آرایشی و بهداشتی مورد نظر خود از پزشکان و متخصصان داروخانه مشاوره دریافت کنید. ارائه مشاوره آنلاین و پاسخگویی به موقع نقش مهمی در افزایش فروش وب‌سایت‌ داروخانه ایفا می‌کند.

مراحل و مدارک مورد نیاز برای داشتن داروخانه آنلاین چیست؟

برای راه‌اندازی یک داروخانه آنلاین لازم است مراحل و مدارک خاصی به سازمان‌های مربوطه ارائه شود. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که فروش محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین محصولاتی مانند شیر خشک و مکمل‌های غذایی به مجوز سازمان غذا و دارو نیاز دارند.

مراحل راه‌اندازی داروخانه آنلاین:

  • دریافت مجوز از دانشگاه علوم پزشکی: در قدم اول باید درخواست خود را به صورت کتبی به دانشگاه علوم پزشکی ارائه دهید. این درخواست شامل آدرس وب‌سایت و تعهد محضری می‌شود.
  • دریافت مجوز اینماد: پس از ارائه مدارک لازم به دانشگاه علوم پزشکی، این سازمان شما را به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی معرفی کرده و شما می‌توانید برای دریافت اینماد اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز برای راه‌اندازی داروخانه آنلاین:

  • ارائه درخواست مجوز فروشی حاوی امضا و مهر موسس در سربرگ داروخانه
  • کپی مجوز تأسیس و مجوز مسئول فنی داروخانه
  • ارائه اطلاعات کارشناس نرم‌افزار و سخت‌افزار

چه داروخانه هایی نمی توانند سایت فروش اینترنتی داشته باشند؟

در حالی که تمامی داروخانه‌های می‌توانند برای خود وب‌سایت راه‌اندازی کنند، اما برای فعالیت قانونی نیازمند دریافت مجوز رسمی هستند. با این وجود اگر مجوز داروخانه بنا بر هر دلیلی لغو شود و یا داروخانه برای مدتی تعطیل گردد، اجازه استفاده از وب‌سایت خود را نخواهد داشت. علاوه بر این، اگر نماد الکترونیکی وب‌سایت داروخانه لغو شود، فعالیت آنلاین داروخانه غیرقانونی خواهد بود.  

چگونه تعداد زیاد اقلام غیر دارویی را در سریع‌ترین زمان در سایت قرار دهیم؟ 

اگر بر فروش اقلام غیردارویی متمرکز هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از مواردی که در ادامه برای شما کرده‌ایم را با دقت پیروی کنید:

  • شناسایی مخاطبان هدف
    برای درک بهتر بازار هدفتان باید مخاطبان خود را شناسایی کنید و به طور خاص برای این گروه به تولید محتوا بپردازید. به عنوان مثال، اگر بر اقلام غیردارویی نظیر شیرخشک متمرکز هستید، جامعه هدف شما مادران و پدران جوان خواهند بود. لحن، جمله بندی و نحوه معرفی محصول نقش مهمی در افزایش فروش اقلام غیر دارویی را در سریع‌ترین زمان در سایت ایفا می‌کنند.
  • تجزیه و تحلیل نحوه ورود بازدیدکننده
    برای این کار باید کانالی که از طریق آن بازدیدکننده وارد وب‌سایتتان می‌شود را معرفی کنید. این کار به شما کمک می‌کند استراتژی‌های بازاریابی خود را مختص به کانال ورودی طراحی کنید. به عنوان مثال اگر بازدیدکنندگان از طریق سرچ گوگل وارد وب‌سایتتان می‌شوند، باید برای بهبود وضعیت سئو وب‌سایت اقدام کنید.
  • پیشنهاد فروش ویژه
    اقلام غیردارویی خود را بر اساس میزان فروش دسته‌بندی کنید و سپس با ارائه تخفیفات ویژه مشتریان بالقوه را تشویق به اقدام برای خرید کنید. ایجاد کمپین‌های بازاریابی که بر روی محصولات محدودی متمرکز هستند فروش اقلام غیردارویی را در سریع‌ترین زمان ممکن میسر می‌کنند.
  • انتشار محتوای تخصصی
    در حالی که به صورت روزانه محصولات بی‌شماری وارد بازار می‌شوند، ارائه اطلاعات کاربردی و مفید این محصولات می‌تواند با ایجاد آگاهی در مخاطب هدف فروش شما را افزایش دهد.
  • استفاده از تصاویر
    برای ما یادآوری و تأثیرپذیری از تصاویر بسیار ساده است. از این ویژگی استفاده کنید و با انتشار تصاویر باکیفیت و نوآورانه مخاطبان هدف خود را تحت تأثیر قرار دهید. فراموش نکنید که محتوای تصویری نقش مهمی در افزایش فروش انواع محصولات ایفا می‌کند.
  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
    به شبکه‌های اجتماعی به عنوان یکی از اصلی‌ترین منابع دسترسی به مشتریان خود نگاه کنید. شما به سادگی می‌توانید با فعالیت مداوم در شبکه‌های اجتماعی، علاوه بر اینکه آگاهی از نام تجاری خود را افزایش می‌دهید، کسب و کار خود را به عنوان یک کسب و کار معتبر معرفی کنید.  

چرا برای فروشگاه اینترنتی داروخانه خود به پشتیبانی نیاز داریم؟

تمامی وب‌سایت‌های فروشگاهی برای ارائه خدمات بهتر به پشتیبانی نیاز دارند. این در حالی است که تهیه دارو به دلیل حساسیت بالایی که دارد نیازمند پشتیبانی تخصصی است. تصور کنید کاربر گوگل به دنبال تهیه یک داروی خاص وارد وب‌سایت شما می‌شود. علاوه بر توضیحات ضروری دارو، بسیاری مواقع بازدیدکنندگان شما در حال استفاده از داروهای دیگر هستند و ارائه اطلاعات مربوط به تداخل دارویی یکی از خدماتی است که توسط پشتیبانی انجام می‌گیرد. شما همچنین می‌توانید در صورت عدم موجودی یک دارو از یک شرکت سازنده خاص، داروی مشابهی را به مشتری خود معرفی کنید.  

قیمت طراحی سایت داروخانه چقدر است؟

با توجه به این که وب‌سایت یک شی فیزیکی نیست، قیمت‌گذاری بر روی آن کمی چالش‌برانگیز است. با وجود اینکه عوامل فراوانی در تعیین قیمت طراحی سایت داروخانه دخیل هستند، ما در این بخش تعدادی از آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  1. نوع وب‌سایت

یک وب‌سایت داروخانه در واقع وب‌سایت فروشگاهی است. این نوع سایت‌ها نسبت به سایت‌های ساده‌ای که تنها مطالب سرگرم‌کننده و یا آموزشی منتشر می‌کنند، بسیار متفاوت هستند. به عنوان مثال، یک سایت داروخانه نیازمند درگاه پرداخت است. نحوه پیوند سایت داروخانه با سایت‌ بانک‌ها و حفظ امنیت اطلاعات مشتری عواملی هستند که در قیمت طراحی سایت داروخانه تأثیر می‌گذارند.

  1. ویژگی‌های بصری

بی‌شک ویژگی‌های بصری بکار رفته در سایت توسط طراحان حرفه‌ای و تازه‌کارها متفاوت است. به عنوان مثال، تعریف فضای سفید که پیش از این مورد بررسی قرار گرفت نقش مهمی در تجربه کاربری ایفا می‌کند. استفاده از رنگ‌های سازمانی، فونت مناسب و بارگذاری تصاویر با کیفیت نیز عواملی هستند که می‌توانند سایت داروخانه شما را به یک سایت حرفه‌ای تبدیل کنند.

  1. تولید محتوا

برای فعالیت در بازار آنلاین به محتوای مفید و تأثیرگذار نیاز دارید. محتوای مفید علاوه بر اینکه مخاطبان هدف شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، سئو وب‌سایت شما را ارتقا می‌دهد. ارائه توضیحات داروها و محصولات آرایشی و بهداشتی و ارائه محتوای آموزشی پزشکی چیزهایی هستند که بازدیدکنندگان تصادفی شما را به مشتریان وفادارتان تغییر می‌دهند.

طراحی لوگو برای سایت داروخانه

لوگو معرف هویت کسب و کار شماست. استفاده از رنگ‌های معرف صنعت پزشکی، به عنوان مثال سفید، آبی و سبز، استفاده از فرم‌هایی معنی‌داری که برند تجاری شما را در یادها ثبت می‌کنند، عواملی هستند که در طراحی لوگو برای سایت داروخانه مورد توجه قرار می‌گیرند. در نظر داشته باشید که قرار است لوگوی داروخانه شما علاوه بر وب‌سایت بر روی پاکت‌های خرید و بسته‌بندی برخی از محصولات چاپ شود. برای دستیابی به لوگوی حرفه‌ای که به صورت تخصصی برای داروخانه شما طراحی شده باشد، پیشنهاد می‌کنیم از استخدام افراد متخصص غافل نشوید.   

پونه مدیا طراح سایت داروخانه شما

در این پست اهمیت راه‌اندازی سایت داروخانه و تأثیر آن بر فروش را مورد بررسی قرار دادیم. یک سایت داروخانه به شما کمک می‌کند مشتریان خود را محدود به یک شهر و یا مکان خاص نکنید. اگر قصد دارید با حضور آنلاین درآمدتان را افزایش داده و کسب و کارتان را گسترش دهید، به شما پیشنهاد می‌کنیم برای استخدام یشک تیم متخصص و باسابقه اقدام کنید. برای دریافت مشاوره با کارشناسان پونه مدیا همین امروز با ما تماس بگیرید.

5 از 5