با ما در ارتباط باشید: 0314566
نرم افزار سئو سایت | نرم افزارهای بهینه سازی سایت

اگر در زمینه سئو فعالیت دارید یا قصد دارید با ورود به این مبحث تخصصی درآمدتان را افزایش دهید، بدون شک نرم افزارهای بهینه سازی سایت به شما کمک می‌کند در این زمینه به موفقیت‌های قابل‌توجهی دست پیدا کنید. نرم افزار سئو سایت شما را از تحقیقات زمان‌بر کلمات و عبارات کلیدی و همچنین آنالیز داده‌ها نجات می‌دهد. شما می‌توانید با این ابزارهای کارآمد سئو سایت‌ها را ارتقا دهید و با بزرگ‌ترین شرکت‌های متخصص سئو رقابت کنید. علاوه بر این، اگر پروژه‌های مختلف را مدیریت می‌کنید، نرم افزار سئو سایت به شما کمک می‌کند عملکرد سایت‌های مختلف را به صورت لحظه‌ای ارزیابی کنید. در این مطلب قصد داریم انواع نرم افزارهای سئو سایت را به شما عزیزان معرفی کنیم، نرم افزارهای سئو ویندوزی قابل نصب روی کامپیوتر سه نمونه موفق را مورد بررسی قرار دهیم. علاوه بر این، افزونه‌های سئو قابل نصب روی مرورگر سه نمونه موفق و نرم افزارهای سئو تحت وب و آنلاین نیز خدمت شما عزیزان معرفی خواهند شد. با پونه مدیا همراه باشید.

دلایل استفاده از نرم افزار سئو

دلایل فراوانی برای استفاده از نرم افزار سئو وجود دارد. به طور کلی، نرم‌افزارهای بهینه سازی سئو به شما کمک می‌کنند داده‌های مورد نیازتان را گردآوری کنید، نیازسنجی کنید و در نهایت برترین استراتژی سئو را خلق کنید. از دیگر دلایل استفاده از نرم افزار سئو می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

بررسی استراتژی سئو سایت‌های رقیب

نرم افزارهای سئو به شما کمک می‌کنند نقاط ضعف و قوت سئو سایت‌های رقبای خود را مورد بررسی قرار دهید و بر اساس این نکات استراتژی‌های مؤثری را ایجاد کنید. به عنوان مثال، نرم‌افزارهای SEMrush و Raven Tools به شما این امکان را می‌دهند که به سادگی سئو رقبایتان را بررسی کنید. مشاهده بک‌لینک‌ها، تعداد ترافیک و رتبه‌بندی این سایت‌ها از دیگر امکاناتی است که نرم افزارهای سئو در اختیارتان قرار می‌دهند.

سرچ کلمات کلیدی

دستیابی به فهرستی از کلمات و عبارات کلیدی کسب و کارها دقیقا همان چیزی است که سئو سایت‌ها را ارتقا می‌دهد. با این وجود این فرایند یکی از دشوارترین و زمان‌برترین فعالیت‌های مورد نیاز برای سئوکاران است. این در حالی است که شما می‌توانید به وسیله نرم افزارهای بهینه سازی سئو کلمات کلیدی رقبای خود را پیدا کرده و آنها را به فهرست کلمات کلیدی خود اضافه کنید. نرم افزاری مانند SEMrush یکی از کاربردی‌ترین نرم‌ افزارها در این زمینه است.

صرفه جویی در زمان و هزینه

بررسی مشکلات و نقاط ضعف سئو فعلی وب‌سایت‌ها به عنوان چالش‌برانگیزترین بخش‌های سئو شناخته می‌شود. با این وجود، سئوکاران باسابقه به خوبی می‌دانند استفاده از ابزارهای سئو به آنها کمک می‌کند که در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنند. به عنوان مثال، نرم افزار Screaming Frog یک ابزار رایگان و فوق‌العاده است که مشکلات سایت‌ها را شناسایی می‌کند. شما با کمک این نرم افزار بهینه سازی سئو می‌توانید توضیحات متاتگ‌ها، عناوین صفحه، لینک‌های خراب و خطاهای سرور را مورد بررسی قرار دهید.

پیشرفت سئو و شاخص کلیدی عملکرد

یکی دیگر از دلایل استفاده از نرم افزار سئو محاسبه فاکتورهایی مانند شاخص کلیدی عملکرد (KPI) و میزان پیشرفت سئو است. اندازه‌گیری شاخص کلیدی عملکرد به شما نشان می‌دهد چه میزان در دستیابی به اهدافمان مؤثر عمل کرده‌اید. شما می‌توانید از طریق نرم افزار Raven Tools کلمات کلیدی خود را به صورت جداگانه ردیابی کنید، بر روی بک‌لینک‌های مورد نظرتان نظارت داشته باشید و در نهایت با ایجاد گزارش‌های کاربردی پیشرفت خود را در دوره‌های زمانی مختلف مورد بررسی قرار دهید.

انواع نرم‌افزارهای سئو سایت

تا اینجای مطلب با کارایی نرم‌افزارهای سئو سایت و دلایل استفاده از آنها آشنا شدیم. در حالی که نرم‌افزارهای رایگان و پولی فراوانی در اینترنت موجود هستند، آشنایی با انواع نرم‌افزارهای سئو سایت به شما کمک می‌کنید بر حسب نیازتان از مؤثرترین نرم‌افزارها استفاده کنید. برترین و محبوب‌ترین نرم‌افزارهای سئو سایت که توانسته‌اند به سادگی نیاز کاربران خود را برطرف کنند، شامل موارد زیر می‌شوند:

HubSpot Website Grader

ریافت ترافیک بیشتر و افزایش سرنخ‌ها مهم‌ترین اهداف سایت‌های فعال در اینترنت است. نرم‌افزار HubSpot Website Grader به شما این امکان را می‌دهد تا با وارد کردن آدرس سایت مورد نظر، به طور خودکار گزارش دقیقی از وضعیت سئو سایت دریافت کنید. علاوه بر این، شما می‌توانید با این نرم‌افزار کاربردی در عرض چند ثانیه عملکرد سایت و مشکلات کلی سایتتان را شناسایی کنید. از دیگر ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توانیم به آموزش نحوه ریسپانسیو کردن سایت برای گوشی‌های تلفن همراه، افزایش امنیت سایت و بهبود تجربه کاربری اشاره کنیم.

Google Search Console

 نرم‌افزار Google Search Console با در اختیار قرار دادن چندین ابزار کاربردی مؤثر در سئو سایت به عنوان یکی از برترین نرم‌افزارهای این تخصص است. شما می‌توانید استراتژی سئو سایت خود را به وسیله کلمات کلیدی جدید به‌روزرسانی کنید و با شناسایی خطاهایی که در هنگام خزیدن بات‌های گوگل وجود دارند، سئو سایت را ارتقا دهید. علاوه بر این، می‌توانید به میانگین نرخ کلیک، تعداد بازدید و نحوه ایندکس شدن محتوای صفحات خود دسترسی پیدا کنید.  

Google Analytics

یک نرم‌افزار بسیار کاربردی که در دو نسخه پولی و رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این نرم‌افزار با گردآوری تمامی داده‌های سایت شما و بررسی وضعیت کلمات کلیدی نقش مهمی در ارتقای رده بندی سایت در نتایج موتورهای جستجو ایفا می‌کند. شما می‌توانید از طریق Google Analytics منبع ورود بازدیدکنندگان خود را شناسایی کنید و ترافیک جعلی را تشخیص دهید.

UpCity Free SEO Report Card

این نرم‌افزار به شما این امکان را می‌دهد که بک‌لینک‌های خود را نظارت کنید، با کلمات کلیدی سراسر سایت را بررسی کنید، به تاریخ دقیق بارگذاری محتوای خود دسترسی پیدا کنید و میزان اعتبار و اعتماد سایت را اندازه‌گیری کنید.

Bing Webmaster

شما می‌توانید به وسیله این نرم‌افزار رایگان وضعیت سئو سایت را آنالیز کرده و با بررسی کلمات کلیدی مطمئن شوید که سایت شما برای ترافیک ارگانیک بهینه‌سازی شود. مشاهده نمایه بک‌لینک‌ها، انجام تحقیقات مرتبط با کلمات کلیدی، بررسی خطاهای فنی سئو و دریافت گزارش از صفحات سایت تنها بخشی از امکانات این نرم‌افزار بهینه سازی سئو است.

نرم افزارهای سئو ویندوزی قابل نصب روی کامپیوتر -سه نمونه موفق

نرم افزارهای سئو ویندوزی قابل نصب روی کامپیوتر فراوانی در بازار موجود هستند. این ابزارهای کاربردهای فراوان و متنوعی دارند و هر کدام از آنها به نیازهای مختلفی از سئو پاسخ می‌دهند. اگر ترافیک سایتتان کاهش پیدا کرده است، یا با خطاهای HTML مواجه شده‌اید و یا از لینک‌های موجود در سایتتان مطلع نیستید، نرم‌افزارهای سئو ویندوزی قابل نصب روی کامپیوتر به شما کمک می‌کنند با شناسایی مشکلات موجود سئو سایت خود را بهینه سازی کنید. در ادامه سه نرم‌افزار موفق سئو مخصوص ویندوز خدمت شما عزیزان معرفی می‌شوند:

Blumentals Rapid SEO Tool

این نرم‌افزار منحصر به فرد با نظارت بر وضعیت سایت در موتورهای جستجو صفحات وب را برای سئو بهینه سازی می‌کند. برخلاف سایر نر‌م‌افزارها، این نرم‌افزار به طور تخصصی برای مقایسه سئو سایت شما با رقبایتان طراحی شده است. از همه مهم‌تر اینکه با ارائه راهکارهای مؤثر به شما کمک می‌کند از سایت‌های رقیب سبقت بگیرید. امتیازهای نرم‌افزار Blumentals Rapid SEO Tool شامل موارد زیر می‌شود:

  • کارایی آسان
  • عدم نیاز به تخصص سئو
  • بررسی خطاها و دریافت راه‌حل‌های کاربردی
  • دریافت گزارشات جانبی
  • بررسی دقیق کلمات کلیدی
  • بررسی محتوا
  • نظارت بر وضعیت سئو

SEO SpyGlass

این نرم‌افزار تخصصی به طور خاص بر روی استراتژی‌های لینک سازی متمرکز است.  شما می‌توانید از طریق این نرم‌افزار کاربردی تمامی بک‌لینک‌های سایت‌های مورد نظر را مشاهده کنید، بک‌لینک‌هایی که ترافیک ایجاد می‌کنند را شناسایی کرده و گزارش دریافت کنید. مهم‌ترین ویژگی این نرم‌افزار چند زبانه بودن آن و قابلیت اجرا بر روی چندین پلتفرم است. همانطور که از اسمش پیداست، شما می‌توانید بک‌لینک‌های سایت‌های رقیب را بررسی کرده و به آدرس دقیق آن‌ها دست پیدا کنید. از دیگر ویژگی‌های نرم‌افزار SEO SpyGLASS می‌توانیم به تحقیق کلمات و عبارات کلیدی در سریع‌ترین زمان ممکن اشاره کنیم. فراموش نکنید که بک‌لینک‌ها و کلمات کلیدی همان چیزی هستند که باعث ارتقای سئو سایت شما می‌شوند.

Netpeakspider

سومین و آخرین نرم افزار سئو ویندوزی قابل نصب روی کامپیوتر از دید ما، پونه مدیا، نرم‌افزار Netpeakspider‌ است. شما از طریق این نرم‌افزار شگفت انگیز می‌توانید:

  • بیش از ۸۰ خطای موجود در سئو سایت را پیدا کنید
  • بیش از ۷۰ عامل کلیدی سئو را بررسی کنید
  • تمامی پیوندهای ورودی و خروجی را آنالیز کنید
  • بر هدرهای HTTP نظارت کنید
  • نقشه سایت XML ایجاد کنید
  • Meta Robots، txt و Canonical را مدیریت کنید
  • از انتشار محتوای تکراری پرهیز کنید
  • مشکلات ناوبری را مشخص کنید

افزونه های سئو قابل نصب روی مرورگر - سه نمونه موفق

اگر به دنبال افزایش ترافیک ارگانیک هستید لازم است برای ارتقای سئو از ابزارهای مختلفی بهره‌مند شوید. به همین دلیل نمی‌توانیم اهمیت استفاده از افزونه‌های سئو قابل نصب روی مرورگر را نادیده بگیریم. موفق‌ترین افزونه‌های مورد استفاده بهینه سازی سئو شامل افزونه‌های زیر می‌شوند:

MozBar

این افزونه به شما اجازه می‌دهد سئو سایت را تنها با یک کلیک مورد بررسی قرار دهید. معیارهای مورد بررسی MozBar شامل وضعیت سایت در صفحه نتایج موتورهای جستجو، تجزیه و تحلیل داده‌ها، بهینه‌سازی صفحات و بررسی کلمات کلیدی می‌شود. استفاده از این نرم‌افزار بسیار ساده است و نیاز به تخصص خاصی ندارد. علاوه بر این، این افزونه کاربردی به شما این امکان را می‌دهد که رقبای خود را از طریق دسترسی به کلمات کلیدی، بک‌لینک‌ها و محتوای صفحات زیر نظر داشته باشید.

Keywords Everywhere

این افزونه سه نوع مختلف اطلاعات را برای کلمات کلیدی در گوگل مورد بررسی قرار می‌دهد که شامل حجم ماهانه جستجو، هزینه به ازای هر کلیک و رقابت در گوگل ادوردز می‌شود. شما می‌توانید با نصب این افزونه گزارشی از داده‌های مورد نظر خود در تاریخ‌های مختلف به دست آورید. علاوه بر این، افزونه Keywords Everywhere چندین ابزار داخلی متنوع در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید از طریق آنها کلمات کلیدی و کلیدواژه‌های اصلی تأثیرگذار در موتورهای جستجو را در هر صفحه یا دامنه پیدا کنید.

GrowthBar

این افزونه منحصر به فرد با ایجاد دسترسی به کانال‌های رشد و کلمات کلیدی به شما کمک می‌کند سئو سایت خود را بهینه سازی کنید. بررسی کلمات کلیدی با بهترین عملکرد، رتبه بندی کلمات کلیدی، داده‌های بک‌لینک، اعتبار دامنه و تعداد کلمات موجود در هر صفحه بخشی از امکانات این افزونه کاربردی است. شما می‌توانید با ابزار GrowthBar’s AI Content Generation، پست‌های طولانی و منحصربه‌فردی ایجاد کنید و سپس آنها را با پیشنهادات SEO GrowthBar بهینه سازی کنید.

نرم افزارهای سئو تحت وب و آنلاین

نرم افزارهای سئو تحت وب و آنلاین دیگر نرم ‌افزارهای مورد استفاده توسط سئوکاران با مهارت است. در حالی که نرم‌افزارهای فراوانی برای سئو وجود دارد، شما می‌توانید از گزینه‌های تحت وب و آنلاین نیز بهره‌مند شوید. برخی از این نرم ‌افزارهای کاربردی شامل موارد زیر می‌شوند.

Mangools

یکی از بهترین نرم افزارهای سئو تحت وب و آنلاین برای مبتدیان است. این نرم ‌افزار منحصر به فرد دارای چندین ابزار کاربردی است که هر کدام از آنها نیازهای مختلفی از سئو را برطرف می‌کنند. به عنوان مثال، ابزار KWFinder  ابزاری تخصصی برای تحقیق کلمات کلیدی است. ابزار SEROChecker به طور خاص SERP‌ سایت‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد و برای شما میزان تأثیر کلمات کلیدی بر سئوی سایت را نمایان می‌کند. ابزار SiteProfiler یک ابزار شگفت‌انگیز برای سنجش سئو است. شما به وسیله این ابزار می‌توانی محتوای رقبای خود را بررسی کرده و بک‌لینک‌های آنها را آنالیز کنید.

Serpstat

این نرم ‌افزار یکی دیگر از نرم‌ افزارهای سئو تحت وب و آنلاین همه کاره است که به طور خاص برای بازاریابی محتوا مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید با استفاده از این پلتفرم علاوه بر ردیابی موقعیت کنونی سایت در موتورهای جستجو، تگ‌ها و کلمات کلیدی سایت را مورد بررسی قرار دهید. مقایسه ترافیک سایت‌های رقیب، تجزیه و تحلیل بک‌لینک‌ها، ممیزی سایت و بررسی سایر موارد تأثیرگذار در سئو از ویژگی‌های این پلتفرم هستند.

WebCEO

این وب ‌سایت یک مجموعه بی‌نظیر از ابزار سئو و بازاریابی دیجیتال در اختیار شما قرار می‌دهد. با ارائه ۲۳ ابزار تخصصی، این ابزار خارق‌العاده بیش از ۱٬۵ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. هر آنچه از یک نرم افزار تحت وب نیاز دارید را می‌توانید در این پلتفرم جستجو کنید. به عنوان مثال، ارسال خودکار بک‌لینک یکی از برترین ویژگی‌های WenCEO است. علاوه بر این، گزارش ‌نویسی دقیق و حرفه‌ای، امکان مدیریت پروژه و همکاری اعضای تیم با یکدیگر از دیگر امتیازات این پلتفرم است.

5 از 5