با ما در ارتباط باشید: 0314566
چگونه سایت خود را سئو کنیم

برای شروع سئو کردن سایت خودتان در اولین قدم، مخاطبان هدف و عادت‌های جستجو آنها را شناسایی کنید. این کار به شما کمک می‌کند به درک عمیقی از مشتریان بالقوه خود دست پیدا کنید و تمام تلاش خود را در راستای تحت‌تأثیر قراردادن آنها به کار گیرید. علاوه بر این، تا زمانی که مخاطبان هدف خود را شناسایی نکنید و از خواسته‌های آنها مطلع نشوید نمی‌توانید برایشان محتوا تولید کنید. فراموش نکنید که محتوا مهم‌ترین عنصر تأثیرگذار بر سئو سایت است. برای سئو کردن سایت، به تخصص‌هایی بیش از تولید محتوای باکیفیت نیاز خواهید داشت. طراحی سایت، دریافت بک‌لینک، ناوبری ساده، سازگاری با موبایل، افزایش سرعت بارگذاری و جستجوی کلمات کلیدی تنها بخشی از عواملی هستند که با ایجاد تجربه کاربری منجر به افزایش نرخ تبدیل می‌شوند.

مراحل قدم به قدم سئو سایت توسط خودم

حالا که تصمیم گرفته‌اید برای سئو سایت اقدام کنید، به یک راهنمای کاربردی نیاز دارید که تمامی مراحل سئو را قدم‌به‌قدم به شما بیاموزد. این راهنمای جامع بدون درنظرگرفتن میزان دانش شما از سئو گردآوری شده است. پس اگر با سرچ مراحل قدم‌به‌قدم سئو سایت توسط خودم وارد سایت پونه مدیا شده‌اید، به شما خوشامد می‌گوییم. قلم و کاغذ را کنار دستتان بگذارید و خلاصه‌ای از آن چه که می‌خوانید را برای خود یادداشت کنید.

تحقیق کلمات کلیدی

کلمات و عبارات کلیدی نقش بسیار مهمی در سئو سایت ایفا می‌کنند. این کلمات در واقع کلماتی هستند که توسط مخاطبان هدف شما در گوگل جستجو می‌شوند. درصورتی‌که شما از این کلمات کلیدی در محتوای سایتتان استفاده کنید، گوگل محتوای صفحات سایت شما را با نیازهای کاربر همسو شناسایی می‌کند و سایت شما را به آنها پیشنهاد می‌دهد. به همین دلیل لازم است برای تحقیق کلمات کلیدی زمان بگذارید و با استفاده از ابزارهایی نظیر semrush‌ و ahref که در دیگر مطالب پونه مدیا به آنها اشاره شده است، به کلمات کلیدی مرتبط با صنعت مورد نظرتان دست پیدا کنید. 

استفاده از کلمات کلیدی در محتوا

هر محتوایی که در سایت خود منتشر می‌کنید به کلمات کلیدی منحصربه‌فردی نیاز دارد. پس از دستیابی به کلمات کلیدی، باید آنها را در عنوان پست‌ها، URL ها، بدنه محتوا و تگ‌های تصاویر جانمایی کنید. حواستان باشد که در استفاده از این کلمات زیاده‌روی نکنید، زیرا اولویت شما ایجاد تجربه کاربری مناسب است.

لینک‌‌سازی

محتوای جدید را به محتواهای مرتبط قدیمی پیوند بدهید. اگر پستی دارید که پیش‌ازاین مطلب مشابه آن در سایتتان منتشر شده است، آنها را به یکدیگر پیوند دهید. این کار به مخاطبان شما کمک می‌کند محتوای ارزشمند اما قدیمی شما را مطالعه کنند. البته فراموش نکنید که با این کار تعداد بازدید صفحات قدیمی‌تر را افزایش می‌دهید.

تولید محتوا

هدف اصلی شما تحت‌تأثیر قراردادن کاربران موتورهای جستجو است و نه موتورهای جستجو. برای جلب نظر کاربران به شما پیشنهاد می‌کنیم به تولید محتوای باکیفیت و مرتبط بپردازید. زمانی که کاربر گوگل وارد سایت شما می‌شود، بخشی از محتوا را مطالعه می‌کند. اگر محتوای شما با سوال یا نیاز کاربر همسو باشد، تصمیم می‌گیرد در صفحه سایت پیمایش کند و وارد لینک‌های مورد نظرش شود. هرچقدر کاربر گوگل زمان بیشتری را در سایت شما سپری کند، گوگل سایت شما را معتبرتر شناسایی می‌کند. انتخاب لحن مناسب، پیروی از دستور زبان و خوانایی متن منجر به بهبود تجربه کاربر می‌شود.

بهینه‌سازی تصاویر

تصاویر یکی از مهم‌ترین عناصر تأثیرگذار در سئو سایت هستند. استفاده از تصاویر بی‌ربط و بی‌کیفیت درحالی‌که سرعت سایت را کاهش می‌دهد، می‌تواند منجر به نارضایتی بازدیدکننده از سایت و افزایش نرخ پرش شود. همین دو عامل کافی است که گوگل سایت شما را معتبر شناسایی نکند و آن را به کاربران دیگر خود پیشنهاد ندهد.

 سرعت صفحه

اگر سایت شما بیش از حد معمول به بارگذاری نیاز داشته باشد، بازدیدکننده تصادفی شما به دلیل کمبود زمان و البته بی‌صبری از صفحه و سایت خارج می‌شود. گوگل در تمامی الگوریتم‌های خود سرعت صفحه را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تأثیرگذار بر سئو معرفی می‌کند.  

سازگاری با موبایل

ازآنجایی‌که کاربران گوگل به طور فزاینده‌ای از طریق موبایل‌های خود وارد این موتور جستجو می‌شوند، به شما توصیه می‌کنیم سایت خود را برای موبایل بهینه‌سازی کنید. قالب‌بندی نادرست، تغییر سایز و کشیدگی تصاویر، استفاده از فونت‌های ناخوانا و عدم دسترسی به عناصر صفحه تنها بخشی از عواملی هستند که باعث آزردگی کاربران می‌شوند.

به‌روزرسانی محتوا

باتوجه‌به اینکه گوگل الگوریتم‌های خود را به‌روزرسانی می‌کند، لازم است پست‌های قبلی سایتتان را طبق دستورالعمل‌های الگوریتم جدید به‌روزرسانی کنید. این کار همچنین به شما کمک می‌کند لینک‌های موجود در صفحه را بازبینی کنید و در صورت بروز خطای لینک خراب آنها را تغییر دهید و یا حذف کنید.

دریافت بک‌لینک

گوگل بارها و بارها به اهمیت بک‌لینک‌ها اشاره کرده است. اگر سایت شما به سایت معتبر دیگری پیوند داده شود، گوگل اعتبار سایت شما را با سایتی که از آن بک‌لینک دریافت کرده‌اید، یکسان شناسایی می‌کند. برای دریافت بک‌لینک از سایت‌های معتبری که در کسب‌وکار مشابه کسب‌وکار شما فعالیت می‌کنند درخواست دریافت بک‌لینک دهید.

مراحل قدم به قدم سئو توسط تیم سئو سایت

مراحلی که توسط یک تیم سئو پیگیری می‌شود، بی‌شک تفاوت عمده‌ای با کاری دارد که توسط شما انجام می‌پذیرد. برای درک بهتر این موضوع و اینکه آیا بهتر است برای استخدام تیم سئو اقدام کنید، مراحل قدم‌به‌قدم سئو توسط تیم سئو سایت را برایتان گردآوری کرده‌ایم.

  • درک هدف تجاری

یک تیم سئو پیش از شروع هر کاری اهداف تجاری کارفرما را فهرست کرده و بر اساس این اهداف استراتژی سئو را طراحی می‌کند.

  • سرچ کلمات کلیدی

تفاوت اصلی کاری که تیم سئو برای دستیابی به کلمات کلیدی انجام می‌دهد در این است که علاوه بر استفاده از ابزارهای تخصصی تحقیق کلمات کلیدی، سئوکاران حرفه‌ای کلمات کلیدی سایت‌های رقیب را نیز بررسی می‌کنند. علاوه بر این، میزان دریافت ترافیک ارگانیک این کلمات، فهرست‌بندی آنها بر اساس میزان رقابت و حجم جستجو از مهم‌ترین وظایف تیم سئو است.

  • ساختار سایت

ساختار سایت، چه از نظر نحوه تعامل با کاربر و چه از نظر فنی بسیار بااهمیت است. تیم سئو با بررسی ساختار کلی سایت به نتیجه دست پیدا می‌کند که آیا سایت کارفرما برای ایجاد تجربه کاربری بهتر نیاز به اصلاح دارد یا خیر. به‌عنوان‌مثال، نحوه استفاده از فضای سفید در سایت منطقی است یا وجود بیش از حد محتوای متنی و تصویری باعث خسته شدن کاربر می‌شود.  

  • استراتژی سئو

طراحی و اجرای استراتژی سئو به تخصص و تجربه نیاز دارد. تیم سئو به‌درستی می‌داند که کارفرما به دنبال افزایش ترافیک ارگانیک، افزایش تعامل و در نهایت تشویق افراد به اقدام به خرید محصولات و خدماتش است. تیم سئو باهدف افزایش درآمد کارفرما استراتژی سئو خود را طراحی می‌کند. هر استراتژی سئو شامل مراحل افزایش آگاهی برند، تولید محتوای باکیفیت، لینک‌سازی، افزایش سرعت سایت، سازگاری با موبایل، دریافت بک‌لینک و دیگر موارد تأثیرگذار بر سئو سایت می‌شود.

  • گزارش‌نویسی

نتیجه استراتژی سئو قابل‌مشاهده و قابل‌اندازه‌گیری است. تیم سئو با ارائه گزارشی از میزان تأثیر فعالیت‌های خود در رتبه‌بندی سایت در تلاش است پیشرفت سئو سایت را به کارفرما گزارش دهد.

برای دریافت خدمات سئو و مشاوره با کارشناسان پونه مدیا، با شماره‌های شرکت تماس بگیرد.

5 از 5