با ما در ارتباط باشید: 0314566
نکات سئو در نویسندگی

برخلاف تصور رایج، نویسندگی کار بسیار دشواری است. نوشتن مطابق با اصول سئو فرایندی است که در آن برنامه‌ریزی، خلق و بهینه‌سازی محتوا با هدف رتبه‌بندی سایت در موتورهای جستجو، به‌ویژه گوگل، انجام می‌شود. زمانی که کاربر کلمات مورد نظر خود را در گوگل سرچ می‌کند، گوگل سایت‌هایی را که با این کلمات همسو هستند به او پیشنهاد می‌دهد. در نتیجه دریافت ترافیک ارگانیک یا رایگان از طریق محتوای باکیفیت به دست می‌آید. برای نوشتن محتوای باکیفیتی که بتواند سئو سایت را ارتقا دهد، لازم است برخی از نکات محتوایی سئو را در نویسندگی اجرا کنید. بیایید ببینیم نکات سئو که در نویسندگی نیاز دارید چه هستند.

نکات سئو در نویسندگی

نویسندگی چیست؟

نویسندگی فرایندی است که در آن تفکر را به صورت نوشتار درمی‌آوریم. اما این نوشتار چیست؟ نوشتار شکلی از ارتباط انسان است که از طریق مجموعه نشانه‌های قراردادی و بر اساس ساختار منحصر به فردی ایجاد می‌شود. نوشتار در واقع بازنمایی زبان است. نویسندگی، خواندن و تفکر به صورت زنجیروار در یکدیگر تنیده شده‌اند. اگر فکر نکنیم چگونه می‌توانیم بنویسیم؟ نویسندگی است که افکار نویسنده را نمایان می‌کند.

نویسندگی یعنی انتقال یک فکر در قالب کلمات؛ طوری که خواننده منظور ما را بدون دردسر و زحمت بفهمد.

سئو در نویسندگی چیست؟

سئو در نویسندگی، همان‌طور که پیش از این اشاره شد، پیروی از قوانینی است که منجر به رتبه‌بندی سایت‌ها در موتورهای جستجو مانند گوگل می‌شود. نویسندگانی که محتوای سئوشده می‌نویسند، پس از بررسی و دستیابی به کلمات و عبارات کلیدی کوتاه و بلند، آنها را در مطالب خود استفاده می‌کنند. با این وجود، استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی می‌تواند باعث آزار مخاطب شود و محتوای باارزش را تبدیل به هرزنامه کند. در حالی که توصیه می‌شود محتوا به طور خاص برای کاربران گوگل نوشته شود، فراموش نکنید که بات‌های گوگل محتوای صفحات را بررسی و ایندکس می‌کنند. در نتیجه، اگر این بات‌ها پس از بررسی محتوا به نتیجه برسند که محتوای شما تکراری یا بی‌کیفیت است، آن را ایندکس نمی‌کنند و زحمات شما بی‌ارزش می‌شود. با این تفاسیر، سئو در نویسندگی به معنی ساده‌نویسی برای کاربران و بهینه‌سازی محتوا برای درک بهتر گوگل است.

سئو در نویسندگی چیست؟ 

آیا یک نویسنده باید قواعد سئو را بداند؟

خیر! نتیجه پیروی نویسنده ها از قواعد سئو همین می‌شود که بیشتر محتواهایی که می‌بینیم، پر هستند از keyword-stuffing؛ محتواهایی که مطابق با قواعد قدیمی سئو نوشته شده‌اند و در آن به کاربر توجهی نشده. هدف اصلی انتشار محتوا افزایش فروش محصولات و خدمات کسب‌وکارها است. محتوایی که نتواند به درستی مخاطب هدف را شناسایی کرده و با این افراد ارتباط برقرار کند، هیچ نقشی در افزایش میزان فروش ایفا نخواهد کرد. برای این که محتوایی بنویسید که هم مخاطب را در اولویت قرار دهد و هم به اصطلاح seo-friendly باشد، از این قواعد پیروی کنید:

  • از دستور زبان پیروی کنید.
  • واضح، مختصر و مفید بنویسید.
  • به سوال کاربران پاسخ دهید.
  • از کلمات کلیدی مناسب درجای درست و با دقت استفاده کنید.
  • از keyword-stuffing پرهیز کنید.
  • محتوا را حول محور اهداف کسب و کار تولید کنید.
  • قابل اعتماد و معتبر بنویسید.
  • محتوا را با لحن مناسب مخاطبان هدف کسب و کار تولید کنید.

آیا یک نویسنده باید قواعد سئو را بداند؟

کدام نکات سئو را در نویسندگی رعایت کنیم؟

برای کاربران بنویسید: بهتر است در قدم اول مخاطبان هدف کسب‌وکار مورد نظر را شناسایی کنید و برای آنها به تولید محتوا بپردازید. تا زمانی که محتوای سایت شما برای کاربران جذاب نباشد و نتواند نیاز آنها را برطرف کند، گوگل آن را معتبر شناسایی نمی‌کند.

عناوین جذاب انتخاب کنید: زمانی که گوگل سایت‌های مرتبط را به کاربر پیشنهاد می‌دهد، عنوان مطالب عنصری است که مخاطبان را به خود جذب می‌کند. نویسندگان پونه مدیا به شما پیشنهاد می‌کنند با انتخاب عناوین جذاب و منحصر به فرد کاربران گوگل را تشویق به بازدید از سایت کنید.

با الگوریتم‌های محتوایی گوگل آشنا باشید: گوگل محبوب‌ترین موتور جستجو در سراسر جهان است. اگر قصد دارید سایت شما در صفحات اول نتایج گوگل رتبه‌بندی شود، باید از آخرین نسخه‌های الگوریتم گوگل مطلع باشید. الگوریتم‌های گوگل در واقع دستورالعمل‌هایی هستند که با پیروی از آن‌ها می‌توانید مطمئن شوید سایت شما در معرض دید افراد قرار خواهد گرفت.  

کلمات کلیدی را جستجو کنید: برای خلق محتوای کاربردی و تأثیرگذار بر کاربران و گوگل، به شما پیشنهاد می‌کنیم فهرستی از کلمات کلیدی کسب‌وکار مورد نظر تهیه کنید. این کلمات، همان‌طور که پیش از این اشاره شد، دقیقاً چیزی است که توسط کاربران گوگل جستجو می‌شوند.

از کپی‌برداری خودداری کنید: وجه تمایز سایت‌ها با یکدیگر محتوای منحصر به فرد است. اگر محتوای شما در سایت‌های دیگر منتشر شده باشد، کاربری تفاوتی میان سایت شما با سایت‌های دیگر نمی‌بیند، در نتیجه برای خرید محصولات و خدمات اقدام نمی‌کند. فراموش نکنید که گوگل برای محتوای نوآورانه و معتبر ارزش قابل‌توجهی قائل است.

اگر قصد دارید برای تولید محتوای باکیفیت سرمایه‌گذاری کنید و رتبه سایتتان را در گوگل ارتقا دهید یا حتی اگر می‌خواهید مسیر تولید محتوا را به عنوان یک شغل شروع کنید، همین امروز با کارشناسان ما در پونه مدیا تماس بگیرید.

5 از 5