با ما در ارتباط باشید: 0314566
استفاده از chat GPT برای سئو

Chatgpt یک چت بات متکی بر هوش مصنوعی است که ارتباط انسان و ربات را به مرحله جدیدی برده. Chatgpt ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای دارد که همه را مجذوب خود کرده. از تولیدمحتوای مقاله‌های سایت و محصولات گرفته تا ساختن آهنگ و ادیت ویدیو و غیره، همه و همه این‌ها تنها با یک ابزار جدیدی که اسمش چت جی پی تی است انجام می‌گیرد. در حال حاضر چت جی پی تی جدیدترین هوش مصنوعی است که کسب اطلاعاتی در مورد آن می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. در ادامه این مطلب از پونه مدیا با ما همراه باشید تا با این ابزار فوق‌العاده و شگفت‌انگیز آشنا شویم و ببینم که استفاده از chat GPT برای سئو چه مزایا و معایبی دارد.

Chat GPT چیست و عملکرد آن چگونه است؟

Chat Gpt یک پلتفرم جدید و انقلابی است که به کاربران اجازه می‌دهد در زمان واقعی با هم ارتباط برقرار کنند. این ابزار برخلاف دیگر پلتفرم‌ها به کاربران اجازه می‌دهد به زبان‌های مختلف از سراسر جهان با یکدیگر در ارتباط باشند.  یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد Chat Gpt توانایی آن در ترجمه پیام‌ها بین زبان‌های مختلف است. این بدان معناست که کاربران می‌توانند به راحتی با دیگرانی که به زبان‌های مختلف صحبت می کنند ارتباط برقرار کنند. ChatGpt همچنین دارای یک جامعه جهانی از کاربران است که می‌توانند به ترجمه پیام‌ها برای شما کمک کنند. اما نباید نگران باشید؛ چرا که استفاده از این ابزار فوق‌العاده مهیج بسیار ساده و آسان است.

قابلیت بسیار بالای چت جی پی تی

برای استفاده از چت جی پی تی می‌توانید در قسمت چت درخواستتان را ثبت کرده و پاسخ مناسبی را دریافت کنید. این فناوری قابلیت بسیار بالایی برای پروژه‌های پیچیده و حرفه‌ای دارد. جالب است بدانید که تنها قابلیت این ابزار پاسخدهی به سوالات نیست. چت جی پی تی امکان ساخت و تولید پروژه را دارد. می‌توانید از چت جی پی تی (ChatGPT) بخواهید تا برایتان یک متن یا مقاله تولید کند، برایتان موسیقی بسازد و تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیارتان قرار دهد. تک به تک تصورات خود را می‌توانید با چت جی پی تی رقم بزنید.

با استفاده از چی پی تی می‌توانید چت‌های قبلی را تحلیل کنید و از حافظه قدرتمند برنامه برای به‌دست آوردن اطلاعات مختلف استفاده کنید. چت جی پی تی امکان پاسخ‌گویی به انواع سوالات پیچیده و غیر پیچیده را به مخاطب خود داده است. امکان تشخیص زبان‌های مختلف و تحلیل اطلاعات با سرعتی بسیار بالا از ویژگی‌های متمایزکننده این ابزار است. استفاده از این برنامه برای برنامه‌نویسی نیز مفید است و تکنولوژی بسیار خوبی برای بیزینس‌های اینترنتی است. توان درک کدها و زبان برنامه‌نویسی از دیگر زبان‌های رایج در چت جی پی تی به شمار می‌رود. هوش مصنوعی این برنامه می‌تواند کدها را در پاسخ به مخاطب بفرستد.

چت جی پی تی (ChatGpt) و انواع کسب و کارها

چت بات‌ها بدون شک برای مشاغل در هر اندازه‌ای -چه بزرگ چه کوچک- یک موهبت هستند. آنها راهی برای خودکارسازی خدمات مشتری، تعامل با مشتریان در رسانه‌های اجتماعی و ارائه سایر عملکردهای مشتری به ارمغان می‌آورند. همچنین می‌توان از آن‌ها برای یادگیری عادات مشتری استفاده و سپس محصولات یا خدمات مشابه را توصیه کرد.

همچنین یکی از محبوب‌ترین ربات‌های چت برای مشاغل فیس‌بوک مسنجر است. مسنجر یک برنامه پیام‌رسانی با ۱.۳ میلیارد کاربر است که آن را به یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های چت در جهان تبدیل کرده است. فیس بوک یک پلتفرم چت بات قوی ساخته است که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد چت‌بات‌های خود را با استفاده از رابط مسنجر ایجاد کنند.

انواع مختلفی از ربات‌های گفتگو وجود دارد، اما سه نوع از محبوب‌ترین آن‌ها عبارتند از ربات‌های گفتگوی خدمات مشتری، چت‌ربات‌های رسانه‌های اجتماعی و چت‌ربات‌های بازاریابی. چت ربات‌های خدمات مشتری برای کمک به مشتریان در کارهایی مانند ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید، سفارش محصول یا حل یک مشکل طراحی شده‌اند. چت‌بات‌های رسانه‌های اجتماعی برای کمک به کسب‌وکارها در تعامل با مشتریان خود در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر، فیس‌بوک و اینستاگرام طراحی شده‌اند. چت بات‌های بازاریابی برای کمک به کسب‌وکارها طراحی شده‌اند تا تعاملات و رفتار مشتری را ردیابی و تجزیه‌وتحلیل کنند.

بزرگترین مزیت استفاده از ربات چت یا (ChatGPT) این است که بسیاری از وظایفی را که به طور سنتی توسط کارکنان انسانی انجام می‌شد، اتوماتیک و خودکارسازی می‌کند. همچنین این کار می‌تواند در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی کند و خدمات مشتری را با بی‌نیازی از صرف وقت پرسنل پشتیبانی مشتری برای انجام کارهایی که توسط ربات چت انجام می شود، بهبود بخشد. پس چه چیزی بهتر از این ابزار هوش مصنوعی!

ساخت چت جی پی تی

شرکت OpenAI در سانفرانسیسکو، طراحی این ابزار هوش مصنوعی (Chat GPT) را به عهده داشته است. طراحی این پلتفرم با هدف پاسخگویی محاوره‌ای به سوالات پیچیده انجام شده است. آموزش این فناوری برای پاسخگویی به پرسش‌های انسانی طراحی و ارائه شده است. پاسخگویی به سوالات کاربران و توان بالا برای مکالمه کاربران را بسیار شگفت‌زده می‌کند.

این بات بر مدل زبان بزرگ (large language model) مبتنی است. مدل‌های زبانی بزرگ، وظیفه پیش‌بینی کلمه بعدی درون یک سری کلمات را انجام می‌دهند. افزایش مقدار داده دریافتی در این مدل‌های زبانی، توانایی آنها برای انجام کارهای بیشتر را افزایش می‌دهد. یادگیری تقویتی با بازخورد انسانی (Reinforcement Learning with Human Feedback) که به اختصار RLHF نامیده می‌شود، یک لایه آموزشی اضافی است که از بازخورد انسانی برای کمک به افزایش مهارت های ChatGPT استفاده می‌کند. مدل‌های زبانی بزرگ با مجموعه عظیمی از اطلاعات و داده‌ها آموزش می‌بینند تا به طور دقیق، کلمه‌ی قرار گرفته درون یک جمله را پیش‌بینی کنند.

6 موردی که باید در مورد chat GPT بدانید

تا اینجا در مورد ویژگی‌های جذاب و متمایزکننده چت اس جی پی تی خواندیم. در ادامه 6 مورد از مهمترین موارد در مورد chat GPT  را بررسی خواهیم کرد. گاه ممکن است هنگام کار کردن با ویندوز با مشکلاتی روبه‌رو شویم و به دنبال راه‌حل‌هایی برای رفع آن بگردیم. خطای چت جی پی تی که در هنگام نصب ویندوز رخ می‌دهد از نکاتی  است که باید بدانید.

  • امروزه هارد دیسک‌ها به دو فرمت GPT مخفف Guid Partition Table و MBR مخفف Master Bootable Record وجود دارند. برای پارتیشن‌بندی به سبک GPT، مادربرد دستگاه باید از UEFI پشتیبانی کند. این در واقع مدل توسعه یافته‌ای از EFI است که برای اولین بار توسط شرکت Intel به عنوان واسطی بین Firmware مانند BIOS و سیستم عامل برای کامپیوتر های با معماری IA طراحی و پیاده‌سازی شد.
  • ChatGPT در واقع یک مدل زبانی است که امکان گفتگو با کاربر را نیز ایجاد می‌کند. با اینکه این ابزار برای جستجو است و مانند موتور جستجو عمل می‌کند؛ اما توانایی جستجو اینترنت را برای اطلاعات ندارد و به جای آن از اطلاعاتی که از آموزش داده‌ها آموخته است برای تولید پاسخ استفاده می‌کند.
  • این ربات می‌تواند بعضی از اثبات‌های ریاضی را نیز انجام دهد.
  • امکان مکالمه دو طرفه مهیا شده است. انگار که با انسانی واقعی مکالمه می‌کنید. این مکالمه با هوش مصنوعی بی‌نقص و طبیعی توسط ربات Chat GPT فراهم می‌شود.
  • استفاده ازChatGPT رایگان است.
  • از این ابزار پرکاربرد می‌توان به عنوان دستیار هوش مصنوعی برای آسان شدن تولید محتوا، ساخت آهنگ، ادیت ویدیو و مواردی از این قبیل استفاده کرد. تولید محتوا مبتنی بر متن، حل معادلات ریاضی، نوشتن پست‌های وبلاگی و جستجوی سریع اطلاعات با زبان‌های مختلف از ویژگی‌های این ابزار است.

مزایای ChatGPT

امکانات نامحدودی برای چت بات‌ها (ChatGPT) وجود دارد. شما می‌توانید رباتی ایجاد کنید که با مشتریان به صورت یک به یک تعامل داشته باشد، پشتیبانی ارائه دهد یا به سوالات پاسخ دهد. حتی می‌توانید یک ربات چت بسازید که با مشتریان در مقیاس بزرگ تعامل داشته باشد و به مدیریت سوالات و شکایات مشتری کمک کند. امکانات بی‌پایان و نامحدودی برای چت‌بات‌ها وجود دارد!

یکی از مزایای اصلی چت بات‌ها این است که می‌توانند وظایف خاصی را خودکار کنند. به عنوان مثال، می‌توانید یک ربات چت ایجاد کنید که به مشتریان کمک می‌کند محصول مناسب را پیدا کنند. می‌تواند در توضیحات و پیشنهادات محصول جستجو کند تا به مشتریان کمک کند بهترین انتخاب را داشته باشند. این امر باعث صرفه‌جویی در وقت و تلاش بسیاری از مشتریان می‌شود و احتمال خرید محصولات از کسب‌وکار شما بیشتر و چندین برابر خواهد بود.

یکی دیگر از مزایای چت بات‌ها یا چت جی چی تی این است که می‌توانند با مشتریان به روشی شبیه به انسان ارتباط برقرار کنند. این بدان معنی است که مشتریان بیشتر به آنها اعتماد کرده و از صحبت کردن با آنها احساس راحتی می‌کنند. همچنین می‌تواند منجر به افزایش وفاداری مشتری و افزایش فروش شود. همین عامل بسیار مهمی در مارکتینگ به شمار می‌رود. به طور کلی، امکانات بی حدوحصری برای چت بات‌ها وجود دارد. آنها می‌توانند به خودکارسازی وظایف، بهبود تعاملات با مشتری و افزایش فروش برای کسب‌وکار شما کمک کنند. پس دیگر معطل چه هستید؟ از این ابزار منحصربه‌فرد برای ترقی و پیشرفت کسب‌وکار خود استفاده کنید.

معایب ChatGPT چیست؟

  • گاه ممکن است پاسخ‌هایی که توسط این ابزار داده می‌شود اشتباه باشد، اما لحن آن بسیار متقاعد کننده است و کامل نوشته می‌شود که کاربر می‌پذیرد و متوجه اشتباه بودن آن نمی‌شود.
  • الگوها و اصطلاحات خاصی در چت جی پی تی وجود دارد که گاه موجب تولید محتواهای تکراری می‌شود.
  • به‌علت رایگان بودن سرویس گاه ترافیک بالاست و کاربر باید مدت زمان زیادی منتظر اتصال باشد.
  • چت جی پی تی به طور اختصاصی، این گونه برنامه‌ریزی شده تا پاسخ‌های خوب و مفیدی را ارائه کند. همچنین کیفیت پاسخ‌ها به کیفیت دستورات وابسته است.

بهترین استفاده از  Al در  seo

از این ابزار فوق‌العاده پرکاربرد و مفید می‌توان برای تولیدمحتوا استفاده کرد، یعنی به راحتی محتوا را بر اساس یک درخواست کاربر می‌نویسد. به عنوان مثال، این ابزار هوش مصنوعی می‌تواند آهنگی را بر اساس دستور کاربر بنویسد. علاوه بر این، می‌تواند به کاربران کمک کند تا سبک نوشتاری خوشان را بهبود دهند. اما نکته مهم این است که نباید محتواها را به همان شکل بارگذاری نمود. به‌علت بررسی محتوا توسط هوش مصنوعی، نیاز به بهینه‌سازی و تغییر چیدمان وجود دارد. در واقع اگر بخواهیم ساده‌تر بیان کنیم، محتواهایی که توسط بات چت جی پی تی نوشته می‌شود، با وجود تمام مزیت‌ها، به دست انسان نوشته نشده و نیاز به ویرایش خواهد داشت تا آسیبی به سئو وارد نکند.

اما شگفتی ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود؛ چرا که شما می‌توانید با استفاده از این ابزار هوش مصنوعی به شناسایی کلمات کلیدی نیز بپردازید. Al یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی است که می‌تواند برای شناسایی کلمات کلیدی بالقوه برای وب‌سایت یا وبلاگ شما استفاده شود. همچنین می‌تواند به شما کمک کند کلمات کلیدی را پیدا کنید که هم مرتبط و هم منحصربه‌فرد برای تجارت شما هستند.

Al همچنین تخمین‌هایی را برای تعداد جستجوهای ماهانه هر یک از کلمات کلیدی شناسایی شده ارائه می‌دهد. اگر به دنبال بهبود در سئوی سایت خود هستید، این ابزاری ارزشمند محسوب می‌شود.

سخن آخر

چت جی پی تی (ChatGPT) ابزار شگفت‌انگیز در دنیای بی‌نهایت انسان است که روز به روز ما را به شگفتی وامی‌دارد. دیگر با این ابزار نگران انباشتگی کارهای خود نخواهید بود، اما حتما به این مورد توجه داشته باشید که اگر برای تولیدمحتوا از این ابزار پرکاربرد استفاده می‌کنید متن خود را ویرایش و بهینه‌سازی کنید. چراکه تولید این متن توسط یک هوش مصنوعی صورت گرفته است و نیاز به بررسی انسان دارد. نظر شما در رابطه با این ابزار شگفت‌انگیز و منحصربه‌فرد چیست؟ اگر تا به حال از این ابزار چت جی پی تی چه برای تولیدمحتوا، ساخت موسیقی یا ادیت ویدیو و یا هر کار دیگری استفاده کرده‌اید در قسمت نظرات تجربه خود را با ما و دوستان دیگر به اشتراک بگذارید.

5 از 5