با ما در ارتباط باشید: 0314566
الگوریتم Page Layout گوگل چیست؟

الگوریتم های گوگل سیستم هایی پیچیده اند که به گوگل اجازه می‌دهد تا مناسب‌ترین صفحات را برای یک جستجوی خاص پیدا کرده و رتبه بندی کند. کل سیستم رتبه بندی گوگل شامل الگوریتم‌های متعددی است که عوامل مختلفی مانند کیفیت، نحوه و میزان ارتباط یا قابلیت استفاده از صفحه را در نظر می‌گیرد.
با ظهور الگوریتم پاندا در سال ۲۰۱۱ به محتوای صفحات وبسایت به عنوان عامل موثر در سئو توجه بیشتری شد. اما در ژانویه ۲۰۱۲، گوگل این الگوریتم را تغییر داد و در نهایت الگوریتم Page Layout را منتشر کرد. الگوریتم Page Layout وبسایت‌هایی را هدف قرار می‌دهد که تبلیغات زیادی در بالای صفحه خود (هدر سایت) دارند. این تبلیغات باعث می‌شود تا کاربر برای حرکت به سمت محتوای اصلی صفحه، اسکرول زیادی انجام دهد. گوگل اعلام کرد که این الگوریتم در نهایت ۱٪ از سایت‌ها را تحت تأثیر قرار داده است. اما همین موضوع باعث شده است تا طراحان تغییرات اساسی در طراحی سایت ایجاد کنند تا تجربه کاربری بهتری را ارائه دهند.

الگوریتم پیج لی اوت گوگل چه کاری انجام می دهد؟

با توجه به اینکه تبلیغات بیش از اندازه در حاشیه‌ها و هدر سایت باعث آشفتگی سایت می‌شدند و با کاهش توجه کاربر به محتوای اصلی سایت باعث می‌شدند به شدت به تجربه کاربری صدمه وارد کنند، گوگل الگوریتم پیچ لی اوت را معرفی کرد. الگوریتم پیج لی اوت به برررسی صفحه‌ آرایی و نحوه جانمایی تبلیغات می‌پردازد و در این میان سایت‌هایی که استانداردهای این الگوریتم را رعایت نکرده باشند جریمه می‌شوند. هدف اصلی الگوریتم پیج لی اوت جلوگیری از ایجاد سایت‌هایی است که محتوای خاصی را دنبال نمی‌کنند و تنها با تبلیغات‌های بیش از اندازه در حال درآمدزایی هستند.

الگوریتم پیج لی اوت گوگل چه کاری انجام می دهد؟ 

تاریخچه الگوریتم Page Layout گوگل

۱۹ ژانویه ۲۰۱۲: گوگل الگوریتم Page Layout را معرفی و اجرا کرد. این الگوریتم که با نام Top Heavy نیز شناخته می‌شود، سایت‌هایی را که دارای تبلیغات فراوان در هدر صفحات سایت بودند را مورد هدف قرار داد. هدف اصلی این الگوریتم صفحه آرایی مناسب سایت‌ها بود.

۹ اکتبر ۲۰۱۲: الگوریتم پیج لی اوت به‌روز رسانی شد. مت کاتز، مدیر ارشد تیم Google Spam Counter، در حساب توییتر خود گفت که الگوریتم به روز شده است و ۰.۷٪ از نتایج جستجوی انگلیسی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این به روز رسانی فرصتی را برای سایت‌هایی که پیش از این بر اساس این الگوریتم جریمه شده‌اند فراهم کرد تا تغییرات لازم را در صفحه بندی سایت خود ایجاد کنند.

۶ فوریه ۲۰۱۴: الگوریتم پیج لی اوت مجددا به‌روز رسانی شد. این بار اما مت کاتز به تاثیر این به‌روز رسانی بر وبسایت‌ها اشاره‌ای نکرد، اما به نظر می‌رسید که گوگل الگوریتم پیج لی اوت را کمی بازنویسی کرده و فهرست خود را به‌روز کرده است.

1 نوامبر ۲۰۱۶: الگوریتم پیج لی اوت به طور خودکار شروع به جریمه سایت‌ها کرد. از این تاریخ تا کنون گوگل سایت‌های خاطی را در صورت بر طرف نکردن باگ‌ها و مشکلات صفحه بندی به صورت خودکار جریمه می‌کند و به‌روزرسانی دیگری وجود ندارد.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

الگوریتم MUM گوگل چیست؟ تاثیر الگوریتم مام گوگل بر سئو

الگوریتم Page Layout مفید است؟

با وجود اینکه الگوریتم پیج لی اوت چهار مرتبه به‌روزرسانی شده است، تنها کمتر از یک درصد از وبسایت‌های جهان تحت تأثیر این الگوریتم قرار می‌گیرند. این تغییرات گوگل فقط بر مدیران وبسایت‌هایی که بیش از حد تبلیغات در هدر صفحات سایت قرار می‌دهند تاثیر می‌گذارد. این به‌روزرسانی از برخی جهات برای مدیران وبسایت‌ها مفید است، زیرا ذهنیت آنها را در مورد حجم تبلیغات منتشر شده در سایت را تغییر می‌دهد. در حالی که این تبلیغات برای برخی از سایت‌ها تنها منبع درآمد است، اما مدیریت حجم بالای تبلیغات برای بسیاری از افراد کار دشواری است. حقیقت این است که کاربران علاقه‌ای ندارند به محض ورود به یک سایت تعداد زیادی آگهی تبلیغاتی دریافت کنند. آنها انتظار دارند که محتوای مربوط به جستجوی خود را پیدا کنند، اما در عوض با تبلیغات کاملاً غیر مرتبط روبه‌رو می‌شوند.
امروزه اکثر وبسایت‌های بزرگ تبلیغات خود را در انتهای صفحه قرار می‌دهند. اگر تبلیغات را در بالای صفحه قرار دهند، این تبلیغات به یک یا چند مورد محدود می‌شود که البته با محتوای سایت مرتبط است. این تغییرات هم برای صاحبان سایت، هم برای تبلیغ کنندگان و هم برای بازدیدکنندگان مفید است.

الگوریتم Page Layout مفید است؟ 

پنالتی گوگل و الگوریتم Page Layout

وقتی وبسایت شما دستورالعمل‌های گوگل را نقض می‌کند، پنالتی گوگل در انتظار آن است یا به اصطلاح مجازات می‌شود. در صورتیکه سایت شما الگوریتم پیج لی اوت (Page Layout) را جدی نگیرد و با تبلیغات فراوان (از هر نوعی که برای کاربر آزاردهنده باشد) صفحه بندی سایت را دچار مشکل کند و کاربر را از محتوا دور نگه دارد، دیگر در نتایج جستجو قرار نمی‌گیرد و رتبه سایت شما به شدت کاهش می‌یابد. این تغییر می‌تواند کل بازدید وبسایت شما را تحت تاثیر قرار دهد. توجه داشته باشید که اگر سایت شما در نتایج گوگل قرار نگیرد مخاطبان دیگر نمی‌توانند شما را پیدا کنند و این امر منجر به کاهش ترافیک و درآمد شما خواهد شد. شما باید بتوانید تشخیص دهید که آیا سایت شما تحت تأثیر یک الگوریتم جدید قرار گرفته است یا خیر و قبل از آنکه به ترافیک سایت شما ضربه بزند، باید در اسرع وقت اقدامات اصلاحی را انجام دهید.

بازگشت سایتی که شامل Page Layout شده است به چه نحوی است؟

سایت شما باید با الگوریتم Page Layout سازگار باشد. درست است که تغییرات مداوم در طراحی سایت کاری دشوار است، اما گوگل اذعان می‌کند که تجربه کاربر برایش بسیار ارزشمند است. حذف تبلیغات از بالای صفحات سایت شما به معنای کاهش درآمد سایت شما نیست. اگر با دقت بیشتری به الگوریتم Page Layout نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که این الگوریتم برای تبلیغات دستورالعمل‌های کاربردی را برای ما فراهم کرده است. گوگل از طریق این الگوریتم به ما هشدار داده است که باید در نحوه ارائه تبلیغات سایت، از جمله برای دستگاه‌های تلفن همراه تجدید نظر کنیم. زیرا با کوچکتر شدن اندازه صفحه نمایش، کاربر باید چندین بار اسکرول کند تا به محتوای اصلی صفحه برسد.
راه حل بسیار ساده است! تبلیغات تهاجمی و آزار دهنده را کاهش دهید. از قرار دادن بیش از حد تبلیغات در بالای صفحه و حاشیه‌ها پرهیز کنید. وبسایت را در دستگاه‌های هوشمند کوچکتر از لپ‌تاپ مانند گوشی‌های تلفن همراه باز کنید و تجربه کاربری را کنترل کنید. اگر تبلیغات را کم کرده‌اید، اما باز هم باید برای رسیدن به محتوای اصلی اسکرول کنید حتما تبلیغات را حذف کنید. به بیان ساده‌تر صفحه آرایی و طراحی گرافیک وبسایت را بررسی و اصلاح کنید.

بازگشت سایتی که شامل Page Layout شده است به چه نحوی است؟ 

اگر در زمینه اصلاح و طراحی تجربه کاربری (UX) سایت‌تان نیاز به کمک و مشاوره دارید، با ما تماس بگیرید. متخصصان پونه مدیا به شما کمک می‌کنند تا با ایجاد تجربه کاربری مناسب، سایت‌تان را از مجازات یا پنالتی الگوریتم Page Layout در امان نگه دارید تا با قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، دوباره به چشم مخاطبان بیایید.

امتیازی ثبت نشده است.