با ما در ارتباط باشید: 0314566
الگوریتم ونیز Venice چیست و به چه سایت هایی کمک می کند؟

یکی از اولین الگوریتم هایی که گوگل برای بالا بردن عملکرد خود و همچنین کسب رضایت کاربران از آن رو نمایی کرد الگوریتم ونیز بود که این الگوریتم تحولات بیشماری را در صفحات وب به وجود آورد. در ابتدا گوگل نیاز استفاده از این الگوریتم را خیلی جدی نمی دانست به همین علت بود که تنها کاری که کرد اضافه کردن یک گزینه به نام Google Places در سمت راست صفحه نتایج خود بود. به واسطه ی این گزینه جستجوی محلی برای کاربران امکان پذیر می شد. ولی با همین گزینه ساده به قدری امکان سرچ کاربران افزایش پیدا کرد که گوگل را به فکر فرو برد. گوگل دریافت که بسیاری از کاربران هدفشان از جستجو در گوگل پیدا کردن خدمات و محصولاتی است که به محل زندگی آن ها تا حد امکان نزدیک باشد. هرچه نزدیک تر، بهتر! پس از به‌روزرسانی Google Venice، سایت ها هرچه بیشتر به بهینه سازی صفحات خود در راستای دسترسی های محلی پرداختند و جستجوی محلی و سئو را تغییر دادند.

الگوریتم ونیز Venice چیست و به چه سایت هایی کمک می کند؟

الگوریتم ونیز Venice را گوگل کی معرفی کرده است؟

 پس از تغییراتی که در صفحات اتفاق افتاد و دیدن رضایت کاربران، گوگل برای تکمیل این الگوریتم دست بکار شد و در فوریه 2012 پستی را در وبلاگ جستجوی درونی منتشر کرد که در آن 40 تغییر کلیدی در الگوریتم های جستجوی خود ایجاد کرده بود. در میان این ۴۰ به‌ روزرسانی الگوریتم، پروژه‌هایی با نام رمز Nesehorn (پرس‌وجوهای مربوط به پرواز) و به‌روز رسانی دیگری بود که جنبه اصلی جستجوی محلی را برای همیشه تغییر داد. بع از این به روز رسانی گوکل در بیانیه ای اعلام کرد که: «نتایج محلی گوگل بهبود یافته است. ما سیستم جدیدی را راه‌اندازی کردیم تا نتایج قابل اطمینان‌تری از شهر هر کاربر پیدا کنیم. اکنون ما بهتر می‌توانیم تشخیص دهیم که چه زمانی پرسش‌ها و اسناد برای کاربر محلی هستند.»

الگوریتم ونیز Venice را گوگل کی معرفی کرده است؟

تاثیر الگوریتم ونیز گوگل در نتایج جستجو چیست؟

از اصلی ترین اهداف گوگل کسب رضایت کاربران است. در واقع گوگل دائما در تلاش است تا بهترین و نزدیک ترین صفحات وب را در نتیجه هر سرچ کاربران نشان دهد. تا قبل از روی کار آمدن این الگوریتم هر زمان که کاربران در گوگل نام مرکز فروش یا مکانی را سرچ می کردند نتایج قابل قبولی دریافت نمی کردند. به عنوان مثال اگر کاربری کلمه «سوپرمارکت» را سرچ می کرد نتایجی که برای آن ها نمایش داده می شد جمعی از وبسایت ها و مقالات را نشان می داد که در آن از کلمه سوپرمارکت استفاده شده بود. که حتی ممکن بود اگر سوپرمارکتی را نمایش دهد آن سوپرمارکت ها کیلومترها از محل سرچ کاربر فاصله داشتند. حتی اگر کاربر در کنار سرچ خود نام منطقه، محل سکونت یا جزئیات بیشتری را به کار می برد باز هم نتیجه ی قابل قبولی دریافت نمی کرد. که حضور این الگوریتم این دردسر را برای کاربر از میان برداشت و نتایج جستجو را هرچه شفاف تر برای کاربر نشان داد. 

تاثیر الگوریتم ونیز گوگل در نتایج جستجو چیست؟

 الگوریتم گوگل ونیز Venice دقیقا چه کاری انجام می دهد؟

 گوکل این الگوریتم را بر پایه ی موقعیت جغرافیایی هر کاربر تنظیم کرده است. در این حالت زمانی که هر کاربر به گوگل متصل می شود موقعیت مکانی او به واسطه آی پی و نرم افزار GPS مشخص می شود و به کمک این اطلاعات نزدیک ترین مکان مورد نظر را با توجه به سرچ به کاربر نشان می دهد. البته در ابتدا گوگل این تغییرات و الگوریتم های جدید جستجو را بر روی نسخه انگلیسی موتور جستجو اعمال می کند و بعد از گذراندن پروژه های آزمایشی و اطمینان حاصل کردن از موفقیت این تغییرات و کارایی مورد پسند این تغییرات را برای زبان های دیگر نیز به روز رسانی می کنند. 

حالا گوگل هر روز الگوریتم های جدیدی را معرفی می کند؛ شگردی که به کسب و کارها کمک می کند تا هرچه بیشتر خود را در معرض دید مخاطبانشان قرار دهند و از طرف دیگر به کاربران کمک می کند تا با در پیدا کردن پاسخ سوال هایشان موفق تر باشند. برای مثال گوگل اخیرا در الگوریتمی به نام مام، کاری کرده تا جست و جوها بیش از پیش بر اساس موقعیت جغرافیایی به مخاطبان نشان داده شوند. به این ترتیب با فعال سازی این الگوریتم ونیز تقویت می شود و بیش از پیش به کمک صاحبان تجارت های بزرگ و کوچک می آید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

الگوریتم MUM گوگل چیست؟ تاثیر الگوریتم مام گوگل بر سئو

استفاده از الگوریتم محلی Venice

یکی از اصلی ترین تاثیراتی که الگوریتم ونیز داشت بر روی کسب و کارهای کوچک و برندها بود و درهای رشد را به روی این کسب و کارها گشود. همین امر باعث شد تا فرصت برای رتبه بندی با کلمات کوتاه تر و جستجوی قوی تر در اختیار کسب و کارها قرار بگیرد. همچنین برندهای بزرگ نیز با استفاده از کلمات کلیدی با ارزش توانستند رشد قابل توجهی را برای کسب و کار خود رقم بزنند.

 

امتیازی ثبت نشده است.