با ما در ارتباط باشید: 0314566

سالیان متمادی است که باغ وحش گوگل، وظیفه بهبود نتایج جستجو را به عهده گرفته است! حتما شما هم نام الگوریتم پاندا، الگوریتم کبوتر، الگوریتم مرغ مگس خوار و... را شنیده‌اید یا حتی درباره ویژگی آن ها مطالبی خوانده‌اید. الگوریتم Coati هم یکی از حیوانات باغ وحش الگوریتم‌های گوگل است. در این مقاله می‌خواهیم ببینم الگوریتم Coati گوگل چیست و چه تفاوت‌هایی با الگوریتم پاندا دارد؟ همچنین درباره تاثیرات این الگوریتم بر نتایج جستجو صحبت خواهیم کرد. با پونه مدیا باشید.

الگوریتم پاندا گوگل به الگوریتم کواتی تبدیل شد

الگوریتم پاندا گوگل به الگوریتم کواتی تبدیل شده، اما قبل از اینکه درباره این جایگزینی یا بهتر بگوییم تکامل صحبت کنیم بهتر است داستان الگوریتم پاندا را یک بار دیگر مرور نماییم. در سال ۲۰۱۱ موتور جستجو گوگل با بحران جدی درباره عملکرد خود مواجه شد. بررسی‌ها نشان می‌دادند که بسیاری از نتایج جستجو، بهینه نیستند و نمی‌توانند کاربران را به پاسخ واقعی برسانند. وقتی کاربران کوئری‌های مورد نظر خود را در گوگل جستجو می‌کردند با ده‌ها سایت در لیست نتایج جستجو رو به رو می‌شدند که به سختی می‌شد از بین آن‌ها، پاسخ صحیح را پیدا کرد.

بحران در موتور جستجوی گوگل به حدی جدی بود که چند روزنامه و ژورنال مشهور، درباره آن صحبت کردند. گوگل در حرکتی سریع و حساب شده با این بحران رو به رو شد و الگوریتم پاندا را وارد بازی کرد. الگوریتم پاندا بر محتوای وب سایت‌ها تمرکز می‌کرد. سایت‌هایی که با کمک مزرعه محتوا رشد کرده بودند را از بازی بیرون می‌گذاشت یا جریمه می‌کرد و در عین حال سایت‌هایی که دارای محتوای اصیل، منحصر به فرد و ارزشمند بودند را به رده‌های بالای لیست نتایج جستجو می‌فرستاد. پاندا توانست گوگل را از بحران نجات دهد و در مبارزه‌ای سخت، بر رتبه بندی جستجو ۱۱/۸ درصد جستجو‌ها در ایالات متحده تاثیر گذاشت. سایت‌های مشهور زیادی به قعر لیست نتایج جستجو سقوط کردند و متوجه شدند چاره‌ای جز تولید محتوا کاربرپسند ندارند.

در سال ۲۰۱۲ الگوریتم پاندا کم کم حذف شد و به هسته اصلی موتور جستجوی گوگل پیوست. همچنین بخش‌هایی از این الگوریتم، تکامل پیدا کرد و با نام کواتی به جمع باغ وحش الگوریتم های گوگل اضافه شد. کواتی هم مانند پاندا، حیوانی از تیره‌ی خرس‌سانان است، اما بسیار بازیگوش‌تر و پر جنب و جوش تر به نظر می‌رسد. الگوریتم کواتی گوگل هم چنین ویژگی‌هایی دارد. الگوریتم کواتی چندان جریمه محور نیست و به طور کلی سایت‌هایی که محتوای بی کیفیتی دارند را نادیده می‌گیرد و به جای آن، سایت‌ها با محتوای ارزشمند را بررسی می‌کند و به نسبت کیفیت محتوا، در بهبود رتبه سایت نقش دارد.

با وجود الگوریتم کواتی چگونه محتوا تولید کنیم؟

پیش از هر چیز به یاد داشته باشید که محتوا در سایت شما باید کاربر محور باشد. کافی است محتوایی منحصر به فرد تولید کنید که کاربر را به پاسخ سوالش برساند. الگوریتم کواتی هم متوجه این موضوع می‌شود و به بهبود رتبه سایت شما کمک می‌کند. بنابراین در طراحی استراتژی‌های تولید محتوا، در نظر داشته باشید که قرار است محتوای شما، کاربران واقعی را تحت تاثیر قرار دهد.

همچنین محتوای سئو شده و پایش پذیر (Crawlable) این امکان را به ربات‌های موتور جستجو می‌دهد که محتوای شما را در زمان کوتاه‌تری پایش و ایندکس کنند، ارتباط موضوعی بین لینک‌ها را درک نمایند و در نهایت رتبه سایت را در لیست نتایج موتورهای جستجو بالا ببرند.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

بودجه خزش چیست؟

الگوریتم کواتی می‌تواند درباره اصیل بودن محتوای سایت شما، قضاوت دقیقی داشته باشد. به عبارتی الگوریتم کواتی منحصر به فرد بودن محتوا را کنترل می‌کند، ارتباط موضوعی بین تیتر‌ها و لینک‌های داخلی را بررسی می‌کند و در همکاری با سایر الگوریتم‌های گوگل، از میزان علاقه کاربران به محتوای سایت شما اطلاعاتی به دست می‌آورد.

ار آنجایی که عملکرد گوگل فقط به یک الگوریتم وابسته نیست بنابراین برای بهبود رتبه سایت، باید پارامترهای مختلفی را در نظر بگیرید که در یک کلام با سئو معنا پیدا می‌کنند. حتی اگر روزی الگوریتم کواتی هم حذف شود و یا به هسته گوگل بپیوندد، محتوای اصیل سایت شما برای گوگل ارزشمند خواهد بود و در ارتقا رتبه سایت تاثیر خواهد داشت.

5 از 5