با ما در ارتباط باشید: 0314566
لینک سازی سئو کلاه سفید یا سیاه

لینک سازی سئو کلاه سفید یا سیاه است؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که همیشه مرزی بین سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه وجود دارد که به راحتی قابل تشخیص است. اگر فعالیت‌های شما در زمینه سئو، کاربر محور است، یعنی راه درستی انتخاب کرده‌اید و کلاه سفید هستید. بنابراین در بیشتر موارد یک شاخه از فعالیت‌های سئو، به خودی خود، کلاه سفید یا کلاه سیاه نیست. برای مثال اگر برای شما این مساله بوجود آمده است که لینک سازی سئو کلاه سفید یا سیاه است، بهتر است بدانید چگونگی فعالیت شما در لینک سازی، پاسخ سؤال را تعیین می کند. می‌توانید کاربران را نادیده بگیرید و فقط برای دور زدن الگوریتم‌های گوگل، به شکلی لینک سازی کنید که به سرعت نتیجه بدهد. در این صورت شما از سئو کلاه سیاه استفاده کرده‌اید.

بسیاری از متخصصان سئو که در سطح جهانی شهرت دارند، اعتراف می‌کنند در دوران ابتدایی فعالیت خود، به سئو کلاه سیاه وابسته شده بودند و برای همین بعد از تغییر الگوریتم‌های گوگل، حسابی به دردسر افتادند. لینک سازی به روش سئو کلاه سیاه می‌تواند بسیار وسوسه برانگیز باشد چرا که با حداقل فعالیت، نتیجه خوبی در کمترین زمان به همراه می‌آورد. اما مطمئن باشید دیر یا زود، وب سایت شما با عواقب سئو کلاه سیاه مواجه خواهد شد. در مقابل، لینک سازی سئو کلاه سفید، زمان و انرژی بیشتری لازم دارد ولی از آنجایی که نهایتاً با قوانین کلی موتور جستجوی گوگل، هماهنگ است، تأثیرات مثبتی بر رتبه وب سایت خواهد داشت.

در ادامه می‌خواهیم بیشتر در این باره بحث کنیم و انواع مختلفی از لینک سازی به روش‌های سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه را نام ببریم.

چرا لینک سازی در بهبود سئو تأثیر دارد؟

اگر در زمینه سئو فعالیت‌هایی انجام داده باشید، متوجه شده‌اید که برای رسیدن به هدف، یعنی بالا بردن رتبه وب سایت، باید همواره در حال تلاش باشید و حتی اگر در صدر لیست نتایج جستجو قرار گرفتید، به نقطه امن دائمی نرسیده‌اید. زیرا رقبای شما هم در حال پیشرفت هستند و از طرفی الگوریتم‌های موتور جستجوی گوگل، روز به روز هوشمند‌تر می‌شوند و تنها به وب سایت‌هایی اهمیت می‌دهند که واقعاً برای کابران مفید باشند. یکی از راه‌هایی که موتور‌های جستجو مانند گوگل، میزان ارزشمند بودن سایت شما را تشخیص می‌دهند، اعتبار محتوای آن است. وقتی وب سایت‌های دیگر، لینکی از صفحات سایت شما، معرفی کنند، به این معنی است که اطلاعات مفیدی در آن وجود دارد البته بدیهی است که سایت لینک دهنده، خود باید معتبر و ارزشمند باشد. زمانی که هنوز الگوریتم‌های گوگل چندان پیشرفت نکرده بودند و رقابت در دنیای مجازی، به شکل امروزی نبود، ترفند‌های زیادی وجود داشت که با کمک آن‌ها رتبه سایت، بالا می‌رفت. اغلب این ترفند‌های ابتدایی، همان سئو کلاه سیاه بودند که پس از مدتی، حسابی نا‌کارآمد شدند. برای مثال، افزایش استفاده از کلمه‌های کلیدی مرتبط و نامرتبط، راه آسانی بود که وب سایت را به رده‌های بالای لیست نتایج جستجو می‌برد که حالا دیگر نمی‌توان اصلاً روی آن حساب کرد و قطعاً نتیجه عکس داشته است و جریمه‌هایی در پی خواهد داشت. چند مثال لینک سازی به کمک سئو کلاه سفید و کلاه سیاه در ادامه نام می‌بریم تا درک بهتری از تفاوت آن‌ها داشته باشید.

لینک سازی سئو کلاه سفید یا سیاه

لینک سازی سئو کلاه سیاه

لینک سازی سئو کلاه سیاه، از سال‌های گذشته تا کنون، تغییرات چندانی نداشته و تنها با پیچیده کردن وضعیت، در صدد دور زدن الگوریتم‌های گوگل بوده است. مشکل گوگل و موتور‌های جستجوی دیگر با لینک سازی سئو کلاه سیاه دقیقاً در همین است که متخصص سئو، سعی می‌کند از روش غیر طبیعی و بدون وجود محتوای مفید، در رده‌های بالای نتایج قرار بگیرد و گرنه تبلیغات و معرفی وب سایت، مغایر با قوانین گوگل نیست. چند نمونه از لینک سازی سئو کلاه سیاه عبارتند از:

لینک سازی سئو کلاه سفید یا سیاه

 

  • ایجاد لینک در وب سایت‌های اسپمر و کم‌ارزش: وب سایت‌های زیادی وجود دارند که در ابتدای فعالیت خود، راه‌های درستی را برای کسب اعتبار پیش گرفتند اما در ادامه تغییر کاربری داده و تبدیل به بستری برای ایجاد لینک شده‌اند. معمولاً لینک‌هایی که در این وب سایت‌ها قرار می‌گیرند، موضوعی مرتبط با هم ندارند. بنابراین انواع لینک‌ها از سایت‌های مختلف در آن‌ها وجود دارند که به موضوعات مختلفی اشاره می‌کنند و همچنین سایت مرجع، محتوای مناسب و ارزشمندی ندارد و فقط در حال انتشار لینک است. اگر از این نوع لینک سازی استفاده کنید ممکن است در مدت کوتاهی، امتیاز کسب کنید ولی به محض شناسایی وب سایت اسمپر توسط گوگل، شما هم به دردسر می‌‌افتید.

لینک سازی سئو کلاه سفید یا سیاه

 

  • تبادل لینک: این روش لینک سازی هم در سال‌های گذشته بسیار پرطرفدار بود. مدیران وب سایت‌ها با هم تبانی می‌کردند که لینک‌های وب سایت‌های یکدیگر را درون محتوای سایت قرار دهند. از آنجایی که تبادل لینک نیز یک روند طبیعی نیست و به صرف مذاکرات و نه به دلیل معرفی اطلاعات مفید، انجام شده است، سرانجام توسط گوگل کشف خواهد شد. وقتی گوگل متوجه شود شما در حال تبادل لینک با سایت یا سایت‌های دیگری هستید، امتیاز منفی می‌گیرید و رتبه سایت افت می‌کند.

 لینک سازی سئو کلاه سفید یا سیاه

 

  • لینک سازی حلقه‌ای: این مورد هم مانند مورد قبلی شامل تبادل لینک است، با این تفاوت که در تبادل لینک عادی، دو سایت A و B با هم تعامل دارند و به راحتی توسط گوگل، قابل کشف هستند. اما در لینک سازی حلقه‌ای، چندین سایت درگیر می‌شوند. مثلاً سایت A لینکی از سایت B ایجاد می‌کند به شرطی که سایت B لینکی از سایت C در صفحات خود قرار دهد. به این ترتیب پیگیری و کشف این لینک سازی غیر طبیعی، برای گوگل، مشکل‌تر خواهد شد. شاید بتوانید به روش لینک سازی حلقه‌ای کمی امتیاز مثبت بگیرید اما شمارش معکوس برای شما شروع می‌شود تا بالاخره گوگل به کمک الگوریتم‌های هوشمند، این سئو کلاه سیاه را کشف کند.

 لینک سازی سئو کلاه سفید یا سیاه

لینک سازی سئو کلاه سفید

لینک سازی سئو کلاه سفید ترفندخاصی ندارد و فقط به کمک تولید محتوای ارزشمند و معرفی آن، انجام می‌شود. درست است که باید صبر بیشتری داشته باشید تا نتیجه لینک سازی سئو کلاه سفید را مشاهده کنید ولی نهایتاً در طولانی مدت، اعتباری برای وب سایت خود، کسب می‌کنید که امتیاز بزرگی خواهد بود. برخی از روش‌های لینک سازی سئو کلاه سفید عبارتند از:

 

لینک سازی سئو کلاه سفید یا سیاه

  • ایجاد پروفایل در وب سایت‌های معتبر: در بسیاری از وب سایت‌های مهم می‌توانید برای پرسش و پاسخ یا شرکت در تالار‌های گفتگو، یک پروفایل ایجاد کنید. همچنین بعضی از پروفایل‌ها، امکان درج آدرس وب سایت را هم به شما می‌دهند. پس به راحتی و با کمترین هزینه‌ای می‌توانید لینک وب سایت خود را در یک سایت ارزشمند، قرار دهید. البته توجه داشته باشید که وب سایتی را انتخاب کنید که به موضوع سایت شما مرتبط باشد.

 

لینک سازی سئو کلاه سفید یا سیاه 

  • کمپین‌های رپورتاژ: لازم نیست همیشه منتظر بمانید تا یک سایت، لینکی از صفحات وب سایت شما، ایجاد کند. با تولید محتوای ارزشمند و خاص، اطلاعاتی ارائه می‌دهید که تازه و حقیقی هستند و در کنار آن با همکاری با سایت‌های خبری، فرصتی برای معرفی سایت خود خواهید داشت. به این ترتیب لینکی از مطلب شما در سایت خبری درج می‌شود که هم امتیاز مثبتی خواهد بود و هم ترافیک سایت را بالا می‌برد.

 

لینک سازی سئو کلاه سفید یا سیاه

  • ساخت لینک در وبلاگ: شاید یکی از بهترین روش‌ها در زمینه لینک سازی سئو کلاه سفید، این روش باشد. البته نیاز به سرمایه‌گذاری و انرژی بیشتری هم دارد. باید یک وبلاگ ایجاد کنید و با تولید محتوای ارزشمند و مرتبط با موضوع وب سایت خود، نظر کاربران را به خود جلب نمایید. وقتی محتوای وبلاگ شما به اندازه کافی مفید و خاص باشد، اعتبار لازم را بدست می‌آورید و می‌توانید با ایجاد لینکی از وب سایت درون وبلاگ، لینک سازی مؤثر و مثبتی انجام دهید تا نهایتاً رتبه سایت را بالا ببرید.

 

نتیجه گیری

با توجه به توضیحاتی که درباره انواع لینک سازی‌های سئو کلاه سفید و کلاه سیاه مطرح کردیم، دانستیم که لینک سازی یک فعالیت در زمینه بهبود سئو است و متخصص سئو انتخاب می‌کند که نوع لینک سازی وی کلاه سیاه یا کلاه سفید باشد. قطعاً انتخاب سئو کلاه سفید در آینده به نفع وب سایت شما خواهد بود و اعتباری که بدست می‌آورید پاسخ گوگل به فعالیت شما است. اگر نیاز به فعالیت متخصص سئو به صورت اصولی برای لینک سازی و ارتقاء رتبه وب سایتتان دارید، می توانید با مشاورین سئو تیم پونه مدیا تماس بگیرید و از علم و تجربه آنها در این زمینه بهره مند شوید.

امتیازی ثبت نشده است.