با ما در ارتباط باشید: 0314566
لینک سازی در صفحات منبع

ساخت بک لینک ها در بازاریابی آنلاین مانند یافتن طلا است. حال اگر شما به دنبال یک راه حل برای ساخت لینک هستید ما لینک سازی با استفاده از صفحات منبع را به شما پیشنهاد می دهیم. استفاده از صفحات منبع برای لینک سازی یک راه حل جدید نیست اما هنوز هم یک راه حل محبوب به حساب می آید. چرا این روش بین سئوکارها محبوبیت دارد؟
1. جوابگو است.
2. قابل اندازه گیری است.
3. خیلی آسان است.
صفحه منبع به صفحه ای در یک وبسایت می گویند که لیستی از وبسایت های مربوط به یک صنعت را در خود جای داده است. برای فهم بهتر این موضوع بیاید با یک مثال شروع کنیم. صفحه زیر یک نمونه صفحه منبع است که به سایت های مختلف در صنعت طراحی لباس لینک سازی کرده است.

صفحه منبع

اگر شما چنین صفحه ای در زمینه فعالیت سایت خود پیدا کردید، می توانید برای مدیر این سایت درخواست فرستاده و از آنها تقاضا کنید که از سایت شما نیز در صفحه خود نام ببرند.

لینک سازی صفحه منبع راهکار ساخت بک لینک از صفحاتی را می گویند که یک لیست از وبسایت های خارجی را دارند.

چرا لینک سازی صفحات منبع کارکرد خیلی خوبی دارد؟

ساده است، هنگامی که کسی لینک شما را به صفحه ی منبعش اضافه کند، لینک شما باعث بهتر شدن صفحه ی او می شود.
لینک سازی صفحات منبع

به این خاطر که صفحات منبع طوری طراحی شده اند که به محتوای مناسب وبسایت های دیگر لینک شوند. شکل زیر یک نمونه را نشان می دهد:

صفحات منبع

پس اگر صفحه ای داشته باشید که با صفحه ی منبع متناسب باشد، نیازی نیست برای دریافت لینک التماس کسی را بکنید.
(همانطور که خواهید دید، معمولا یک ایمیل اطلاع رسانی ساده کار شما را پیش خواهد برد)
حتی بعضی از صفحات منبع یک قسمت «پیشنهاد منبع» دارند:

یک منبع پیشنهاد دهید

این صفحات به معنای واقعی کلمه از شما می خواهند که شما به آن ها لینک پیشنهاد بدهید. کاری که باعث می شود نرخ تبدیل تان بسیار بالا برود. در واقع این راهبرد به قدری کارایی خوبی دارد که تبدیل به راهبرد لینک سازی قابل اعتماد در سال 2020 شده است.
سایت معتبر Search Engine Land فهیمد که لینک سازی از صفحات منبع یک راهبرد محبوب در میان متخصصین سئو است:

تاکتیک لینک سازی

با در نظر گفتن این موضوع، در ادامه می پردازیم به چگونگی دریافت بک لینک ها با لینک سازی صفحات منبع.

بهترین روش های دریافت لینک از صفحات منبع 

- پیدا کردن صفحات منبع با رشته های جستجو

اولین گام برای شما پیدا کردن صفحات منبع در صنعت مربوط به خودتان است.
خوشبختانه، اغلب صفحات منبع از شرایط یکسانی استفاده می کنند که باعث می شود پیدا کردن آن ها با استفاده از رشته های جستجو آسان شود. به عنوان مثال، این صفحه ی منبع را نگاه کنید:

صفحه منبع آشپزی

همانطور که مشاهده می کنید، آن ها اسم صفحه شان را صفحه ی لینک ها (Links page) گذاشته اند.

صفحه لینک ها

خوب، “links” کلمه ای است که آن را در بسیاری از عناوین صفحات منبع پیدا خواهید کرد. پس وقتی برای کلمه ی کلیدی تان و “links” جستجو می کنید، ظرف چند ثانیه ده ها صفحه ی منبع را پیدا خواهید کرد.
با در نظر گرفتن این موضوع، چند رشته ی جستجوی مفید را معرفی می کنیم که با استفاده از آن ها می توانید صفحات منبع را پیدا کنید:
• کلمه ی کلیدی inurl:resources
• کلمه ی کلیدی “best resources”
• کلمه ی کلیدی “useful resources”
• کلمه ی کلیدی intitle:links
• کلمه ی کلیدی “helpful links”

به عنوان مثال من یک وبلاگ سئو را اداره می کنم. پس هنگامی که نیاز دارم برای سایتم لینک فراهم کنم، معمولا در این رشته های جستجوی صفحات منبع از “SEO” به عنوان کلمه ی کلیدی ام استفاده می کنم.

پیدا کردن صفحات منبع

سپس نتایج جستجو را غربال می کنم تا صفحاتی را پیدا کنم که دقیقا صفحات منبع باشند. و معمولا به تعداد زیادی از صفحات منبع باکیفیت برمی خورم.

- کشف انواع مختلف صفحات منبع

صفحات منبع بسیاری وجود دارند که به صورت لیست های لینک معمولی نیستند. آن ها مانند یک صفحه ی معمولی دارای محتوا هستند و از اصطلاحاتی مانند «منبع» در صفحه شان استفاده نمی کنند. به این معنی که با رشته های جستجویی که بررسی کردیم، نشان داده نمی شوند.شما چنین صفحاتی را هرگر با سرچ کلمه ی کلیدی + “helpful links” پیدا نخواهید کرد.
پس برای افزایش فرصت های لینک تان برای پیدا کردن صفحات منبع غیر واضح نیز تلاش لازم را بکنید:
• کلمه ی کلیدی “best sites”
• کلمه ی کلیدی “best blogs”
• کلمه ی کلیدی “blog awards”
• کلمه ی کلیدی “places to learn”

فرض کنیم، سایتی را اداره می کنید که در موقعیت کدنویسی است. خوب حالا اگر برای یادگیری PHP جستجو کنید، گوگل تعداد بسیاری از فرصت های لینک را از صفحات منبع غیر مرسوم به شما نشان می دهد، مانند:
یادگیری کد

- مهندسی معکوس لینک های صفحه ی منبع رقیب شما

این راهبرد، لینک سازی کمربند سیاه نام دارد که به تازگی آن را کشف کرده ام و به این صورت است:
نخستوبسایت رقیب را در الکسا یا Ahrefs وارد کنید و بک لینک های آن ها را بررسی کنید. سپس در این لینک های خارجی به دنبال اصطلاحاتی بگردید که صفحات منبع از آن ها استفاده می کنند (مثل “resources”).
صفحات منبع رقبابه این خاطر که این سایت ها به رقیب تان لینک زده اند، شانس خیلی بالایی وجود دارد که به شما نیز لینک بزنند.

- به دنبال لینک های خراب و شکسته بگردید.

فرض کنیم یک صفحه ی منبع را در موقعیت مناسب خود پیدا کرده اید و محتوایی عالی برای آن صفحه دارید. می توانید به شخصی که صفحه ی منبع را اداره می کند ایمیل بزنید و درخواست یک لینک کنید. (که این کار جواب می دهد).
یا می توانید یک مرحله ی ساده ی دیگر اضافه کنید و نرخ تبدیلتان را ده برابر کنید. اما این مرحله ی ساده چیست؟
قبل از برقراری ارتباط، به دنبال لینک های خراب در آن صفحه ی منبع بگردید. (که این کار با نام بازسازی لینک خراب هم شناخته می شود).
من می توانم تنها برای لینک درخواست بدم اما تصمیم گرفتم در ابتدا صفحه را برای پیدا کردن لینک های خراب به طور اجمالی بررسی کنم. همچنین لیستی از تمام لینک های از بین رفته برای شخصی که صفحه را اداره می کند، فرستادم و به خاطر اینکه فوق العاده مفید بودم، لینک من را به صفحه ی منبع شان اضافه کردند.

- «صفحات منبع کوچک» را از یاد نبرید.

صفحات منبع کوچک، لینک هایی به منبع خارجی هستند که در یک پست وبلاگ یا مقاله تعبیه شده اند.
به طور مثال این پست درباره ی Pinterest را مشاهده کنید:

صفحه منبع

این صفحه، مثل یک صفحه ی منبع معمولی، 100 درصد وقف لینک شدن نشده است. اما بخشی دارد که به طور اختصاصی وقف محتوای مفید دیگر وبسایت ها شده است:

منابع مفید

نقطه ضعف این رویکرد این است که صفحات منبع کوچک سخت پیدا می شوند. برخلاف صفحات منبع عادی، اصطلاحی وجود ندارد که همه ی این صفحات را به هم پیوند دهد.
بنابراین، گاهی اوقات می توانید تعداد کمی از صفحات منبع کوچک را با این رشته های جستجو کشف کنید:
• کلمه ی کلیدی “learn more”
• کلمه ی کلیدی “other resources”
• کلمه ی کلیدی “learn online”

- تمرکز بر اهداف واقع گرایانه

این یک محافظ با ارزش است. اکثریت قریب به اتفاق صفحات منبع به هر سایتی که ارزش لینک شدن داشته باشد، لینک می شوند. اما این کار همواره جواب نمی دهد. به طور مثال یک سایت فقط به سایت های .edu و .gov لینک می شود. آن ها قرار است برای سایت شما استثنا قائل شوند؟ احتمالا خیر. پس بهتر است به سراغ سایت بعدی در لیست تان بروید. همچنین احتمالا با صفحات منبعی مواجه خواهید شد که تنها به محتویات خود لینک می شوند.
صفحه منبع لینک به سایت خود
تاکید می کنیم که صفحات منبعی مانند این، ارزش وقت گذاشتن را ندارند. به محض اینکه می بینید یک صفحه احتمالا به شما لینک نمی شود، توصیه می شود آن از لیست صفحات بالقوه تان پاک کنید تا بتوانید بیشتر روی اهداف واقع گرایانه متمرکز شوید.

- از ترکیب جستجوهای وسیع و اختصاصی استفاده کنید.

با این روش، می توانید تعداد زیادی از صفحات منبعی را پیدا کنید که ممکن است بخواهید لینکتان را به آن-ها اضافه کنید. به عنوان مثال فرض کنیم شما یک وبلاگ درباره ی رژیم غذایی Paleo (ملقب به رژیم غذایی سرخپوستی یا پارینه سنگی) را اداره می کنید. جستجوی رشته هایی مثل “Paleo” inurl:links صفحات مناسب و خوبی را پیش رویتان قرار خواهد داد:
ترکیب جستجوهای وسیع و اختصاصی
اما متوقف نشوید. شما هچنین قصد دارید بعضی از کلمات کلیدی دربرگیرنده تر مثل “nutrition”، “health” و “fitness” را جستجو کنید که این کلمات کلیدی نیز محتوایتان را توصیف می کنند. با این روش، یک تور گسترده پهن می کنید.

- به شخصی که صفحه را مدیریت می کند، ایمیل بزنید.

این مساله ی مهمی است؛ وقتی یک نفر به من می گوید: " من به یک سایت ایمیل زدم ولی هیچ وقت جوابم رو ندادند" همیشه می پرسم به چه کسی ایمیل زده اند. این که ایمیل به چه کسی زده شود، تفاوت بزرگی ایجاد می کند. مثلا اگه شما به مدیر مالی یک سایت ایمیل بزنید و درخواست لینک کنید مسلما او جواب شما را نخواهد داد.

اگر کسی را می خواهید که لینک شما را به آن صفحه اضافه کند، باید با فرد مورد نظر و درست تماس بگیرید. به طور خاص، کسی که صفحه را اداره و مدیریت می کند. در این مورد، لینکی برای «ارائه ی منبع» وجود ندارد. پس لازم است مقداری کند و کاو کنید.

- اضافه کردن لینک تان را آسان کنید.

کاری نکنید که آن شخص به این فکر کند که لینک شما با کجای صفحه اش تناسب دارد. در عوض، خودتان محدوده ی مشخصی از صفحه را ارائه کنید که لینک تان باید در آن جا قرار بگیرد. 

اگر بخواهیم واضح بگوییم، همه ی صفحات منبع به بخش های کوچک تقسیم بندی نشده اند. اما اگر قسمتی را دیدید که اضافه شدن لینک شما در آن جا مثل یک گل طلایی جذاب است، از اشاره کردن به آن نترسید.

- ایمیل های ارتباطی تان را شخصی سازی کنید.

هر چه بیشتر ایمیل های ارتباطی تان را شخصی سازی کنید، نرخ تبدیل تان بهتر خواهد شد و این موضوع قطعا برای لینک سازی صفحات منبع کاربرد دارد. با وجود اینکه ایمیل های ارتباطی من همواره فوق العاده شخصی سازی شده هستند، معمولا با یک قالب آغاز می کنم. و آن قالب را تا جایی که بتوانم شخصی می کنم.
خب، دو قالب لینک سازی صفحه ی منبع را ارائه می کنیم که می توانید با آن ها آغاز کنید:

قالب 1: صفحه ی منبع استاندارد

موضوع: سوال سریع 

سلام {نام کوچک}،

من امروز به دنبال اطلاعاتی در مورد {موضوع} می گشتم که به {نام صفحه} عالی شما برخوردم.
بسیار مفید بود! ممنونم.
مخصوصا از {یک یا دو جمله ی شخصی سازی شده} خوشم آمد.
به هر حال، یادم آمد که اخیرا صفحه ای درباره ی {موضوع مرتبط} : {URL} منتشر کرده ام.
این صفحه {توضیح مختصر} است.
ممکن است تحت {نام بخش} صفحه ی شما، ضمیمه ی خوبی باشد.
در هر صورت، مجددا بابت این همه منبع عالی تشکر می کنم. هفته ی خوبی در پیش داشته باشید!
به زودی صحبت می کنیم
{اسم تان}

قالب 2: صفحه ی منبع دارای لینک خراب

موضوع: یک لینک خراب پیدا کردم
سلام {نام کوچک}،
می خواستم به اطلاع تان برسانم که تعدادی لینک خراب در {عنوان صفحه ی منبع} تان پیدا کردم.
{URL اول}
{URL دوم}
{URL سوم}
وقتی تازه شروع به یادگیری {موضوع} کرده بودم، صفحه ی شما برایم بسیار مفید بود، بنابراین خواستم که لطف شما را جبران کنم.
همچنین می خواستم بگویم که اخیرا محتوایی را منتشر کرده ام که می تواند جایگزین مناسبی برای {URL} باشد.
در هر صورت، امیدوارم مفید واقع شده باشم، مثل همیشه عالی باشید!
به زودی صحبت می کنیم
{اسم تان}

امتیازی ثبت نشده است.