با ما در ارتباط باشید: 0314566
3 نوع مطلب بلاگ که بیشترین بک لینک را می‌گیرند

تولید محتوای باکیفیت بخشی ضروری از طراحی یک استراتژی سئو موفق است. افرادی که با جست‌و‌جو سر از وب‌سایت شما در می‌آورند، به‌دنبال یافتن پاسخی برای سؤالات و راه‌حلی برای مشکلاتشان هستند. دقیقاً به همین دلیل است که باید مطالبی آموزنده و درعین‌حال جذاب تهیه کنید. تنها در این صورت است که می‌توانید انتظار داشته باشید بک لینک‌های بیشتر و نمره سئوی بهتری کسب کنید. به عبارت دیگر، اگر می‌خواهید در دنیای سئوی مدرن بک لینک باکیفیت بگیرید، باید محتوای باکیفیت داشته باشید.

سؤالات بسیاری درباره‌ی تولید محتوای وجود دارد؛ اما یکی از مهم‌ترین سؤال در این زمینه این است که چه نوع مطالب بلاگی بیشترین بک لینک را می‌گیرند؟ انتخاب صحیح نوع مطلب بلاگ علاوه‌بر این‌که سبب افزایش مخاطب می‌شود، ورود محتوای‌تان به دیگر سایت‌ها را نیز ساده‌تر می‌کند. بک لینک گرفتن فرآیندی پیچیده و تا حدی زمان‌بر است، اما مطمئن باشید نتیجه‌ی نهایی تلاش و زمانی که صرف می‌کنید ارزشش را دارد. در این مطلب به شما می‌گوییم چه محتوایی تولید کنید که به شما کمک کند نه‌تنها تعداد زیادی بک لینک، بلکه بک لینک‌هایی باکیفیت دریافت کنید. با پونه مدیا همراه باشید.

3 نوع مطلب بلاگ که بیشترین بک لینک را به دست می آورند 

محتواهایی بنویسید که اطلاعات مهم را در قالب داستان سرایی مطرح می کنند

اغلب موضوعاتی که بیشترین بک لینک را می‌گیرند آن‌هایی هستند که به کمک اطلاعات جدید و ناب نوشته شده اند. این دسته از مطالب، آموزنده، متقاعدکننده و مرتبط با زندگی افراد اند. بنابراین، نوشتن چنین محتوایی اعتبار سایت شما را بالا برده و به بک لینک گرفتن کمک می‌کند. اگر بتوانید محتوایی با این سبک تولید کنید، کافی است لحن و بیان مناسب را پیدا کنید تا به حداکثر مخاطب ممکن رسیده و به طبع آن بک لینک‌های بیشتری بگیرید.

چرا چنین نوع محتوایی بک لینک زیادی می‌گیرد؟ مردم از اطلاعاتی که به آن‌ها می‌دهید استفاده می‌کنند تا چیز جدیدی بیاموزند و ایده‌هایی تازه پیدا کنند. در نتیجه، وقتی دست روی موضوعی جدید می‌گذارید طبیعی است که سایر سایت‌ها از مطالب شما استفاده کرده و به شما بک لینک بدهند.

نکاتی که گفتیم چه ارتباطی به داستان گفتن دارد؟ این دو حالت را برای نوشتن محتوا درنظر بگیرید؛ این‌که ایده و اطلاعات جدیدی را به ساده‌ترین شکل در قالب پست بگنجانید و منتشر کنید یا اینکه لحنی تأثیرگذارتر را انتخاب کرده و با گفتن داستان درباره موضوع انتخابی‌تان مخاطب را به‌دنبال خود بکشید. به نظر شما کدام‌یک در جذب مخاطب موفق‌تر است؟ تلاش کنید اطلاعات مورد نظر خوانندگان را در قالب داستانی جذاب و گیرا به آن‌ها منتقل کنید. چنین شیوه‌ای سبب می‌شود محتوای شما ماندگارتر شده و مخاطب راحت‌تر با آن ارتباط برقرار کند.

یکی از نکات مهمی که در این زمینه باید به آن توجه کنید، به‌روز بودن موضوعات است. وقتی بحث و موضوعی داغ می‌شود همه می‌خواهند درباره‌ی آن بنویسند. اگر شما محتوایی جذاب و داستان‌گونه درباره‌ی موضوعات روز منتشر کنید سایر وب‌سایت‌ها از مطالب شما به‌عنوان مرجع استفاده می‌کنند.

برای این‌که شانس گرفتن بک لینک را باز هم بالاتر ببرید باید مطلب خود را دسته‌بندی کنید. اگر مقاله‌ای جامع نوشته‌اید که به چندین نکته اشاره دارد، با مشخص کردن بخش‌های مختلف دسترسی به مطلب و لینک دادن به آن را ساده‌تر کنید. هرچه پیدا کردن و مطالعه‌ی مقاله ساده‌تر باشد، به همان میزان احتمال بک لینک گرفتن آن بالا می‌رود.

محتواهایی بنویسید که اطلاعات مهم را در قالب داستان سرایی مطرح می کنند 

موضوعات کسل کننده را در قالب داستان هایی جذاب برای مخاطب تعریف کنید

همیشه موضوع تازه و جذابی برای تولید محتوا وجود ندارد. در این شرایط چگونه شانس بک لینک گرفتن را افزایش دهیم؟ حتی اگر نتوانید موضوع و اطلاعاتی جذاب پیدا کنید باز هم محتوای شما می‌تواند مفید و گیرا باشد. کافی است ارزشمندی مطالب خود را به مخاطب نشان دهید.

چگونگی افزایش جذابیت محتوا به شما و خلاقیتتان بستگی دارند؛ اما رعایت برخی اصول کلی می‌تواند به کمک‌تان بیاید. سعی کنید توضیح دهید موضوع مورد بحث چگونه روی مخاطبان و زندگی آن‌ها تأثیر می‌گذارد و در صورت امکان نکات و توصیه‌هایی برای حل مشکلات به آن‌ها ارائه کنید.

برخی از فرمت‌های محتوا نیز همیشه محبوب‌تر از بقیه بوده ‌اند و شما می‌توانید از آن‌ها به نفع خودتان استفاده کنید. برای مثال، پست‌های بلاگی که حالت لیست دارند همواره با استقبال خوبی همراه روبه‌رو می‌شوند. لیست‌ها مرجعی عالی برای دریافت اطلاعات جامع، مختصر و مفید محسوب می‌شوند. این پست‌ها اغلب پر از دیدگاه‌های مختلف و توصیه‌های کاربردی اند و به همین دلیل پتانسیل بسیاری برای دریافت بک لینک‌ دارند. همچنین، استفاده از تصاویر و اینفوگرافیک‌های مختلف که در عین خلاصه بودن اطلاعات زیادی به مخاطب می‌دهند نقش به‌سزایی در افزایش بک لینک خواهد داشت.

موضوعات کسل کننده را در قالب داستان هایی جذاب برای مخاطب تعریف کنید 

برای پاسخ به سؤالات مخاطبان، مطالبی با محوریت «راهنمای جامع...» بنویسید

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره کردیم، محتوای ارزشمند محتوایی است که به سؤالات و مشکلات مخاطب پاسخ دهد. به احتمال زیاد، شخصی که در حال مطالعه‌ی مطالب شما است به دنبال توصیه‌هایی از یک متخصص می‌گردد. اگر در یک موضوع مشخص تبحر دارید یا اگر به متخصصان این حوزه دسترسی دارید این مزیت را به‌کار ببندید. انتشار مطالبی که حالت راهنما دارند قطعاً بک لینک‌های بیشتری را برایتان به همراه می‌آورد.

یکی از بهترین شیوه‌های نوشتن چنین مطالبی مصاحبه است. محتوایی که در قالب مصاحبه نوشته شده باشد هم عنصر جدید و ناب بودن را دارد و هم یک راهنمای تخصصی است. سؤال و جواب‌هایی که در یک مصاحبه رد و بدل می‌شوند حالتی شخصی دارند و برگرفته از تجربیات افراد اند. بسیاری از سایت‌های موفق به‌صورت منظم با متخصصان و افراد سرشناس یک حوزه مصاحبه کرده و رازهای موفقیت آن‌ها را با مخاطبان خود به اشتراک می‌گذارند. چنین محتوایی همیشه برای مخاطب جذاب بوده و هست؛ پس به‌سادگی می‌توانید از این نوع محتوا برای افزایش بک لینک بهره ببرید.

چرا چنین پستی سبب افزایش بک لینک می‌شود؟ اگر بتوانید چیزی تازه، سودمند و متمایز در بلاگ خود بنویسید احتمال این‌که دیگر سایت‌ها از شما نقل قول کنند افزایش می‌یابد. به علاوه، اگر از یک متخصص کمک گرفته باشید، انتشار محتوا در صفحات مجازی آن شخص سبب اشتراک‌گذاری بیشتر محتوای شما در شبکه‌های اجتماعی و دیگر وب‌سایت‌ها شده و بازدید شما افزایش می‌یابد.

گاهی اوقات ممکن است نتوانید به یک کارشناس یا متخصص دسترسی پیدا کنید. در چنین شرایطی چه‌کار می‌توانید بکنید؟ بسیاری از افراد به اندازه‌ای وقت دارند که به یک یا دو سؤال شما از طریق ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی پاسخ دهند. این پاسخ‌ها را جمع‌آوری کرده و با کمک مهارت و خلاقیت خود محتوایی جذاب از دل آن بیرون بیاورید.

برای پاسخ به سؤالات مخاطبان، مطالبی با محوریت «راهنمای جامع...» بنویسید 

سخن آخر درباره‌ی گرفتن بک لینک از طریق مطالب بلاگ

با بررسی مقالات متعدد می‌توان به یک نتیجه‌ی جامع رسید که محتوا باید ارزشمند، مرتبط و مطابق با انتظارات مخاطب باشد. اگر محتوایی که تولید می‌کنید همه‌ی این ویژگی‌ها را داشته باشد رتبه‌ی بهتری گرفته و به طبع بک لینک‌های بیشتری دریافت می‌کنید. رعایت نکاتی که در این مقاله بیان شد قطعاً میزان بک لینک‌ها و نمره‌ی سئو سایت‌ شما را افزایش می‌دهد. کافی است نوشتن این 3 نوع محتوا را امتحان کنید تا تأثیر آن را به چشم ببینید.

انتخاب موضوع و نوع مطلب به‌تنهایی برای گرفتن بک لینک کافی نیست. هنگام نوشتن هر مطلبی به خاطر داشته باشید که اصالت و تازگی محتوا عنصری کلیدی است. استفاده از اطلاعاتی ناب و نوشتن مطالبی جدید سبب می‌شود سایر افراد به شما بک لینک بدهند. علاوه بر این، فراموش نکنید که محتوای خود را تبلیغ و پروموت کنید. هرچه افراد بیشتری با شما و سایت‌تان آشنا شوند، امکان بک لینک گرفتن‌ مطالب‌تان افزایش می‌یابد.

امتیازی ثبت نشده است.