با ما در ارتباط باشید: 0314566
ساخت پادکست چه سودی دارد
ساخت پادکست چه سودی دارد

از آنجایی که اغلب، همه‌ی ما در پی کشف و تجربه موضوعات جدید در حوزه های مختلف هستیم ، از یک اپلیکیشن موبایل گرفته تا یک برنامه جدید تلوزیونی، بی تردید یک روشِ نوپا در حوزه‌ی رسانه، عاملِ خوبی برای جذب مخاطب جدید است. با نگاهی هوشمندانه می‌توان گفت: با ساخت پادکست گروه جدیدی از مخاطب را می‌توان جذب کرد. البته محتوای غنی و جذاب، در غالب موضوعات مختلف نیز عاملی موثر است.

ساخت یک پادکست صوتی به مخاطب شما این اجازه را می دهد که در حال انجام کارهای روزمره، مثل پیاده روی و ورزش صبح گاهی یا هنگام رانندگی و یا در مسیر رسیدن به محل کار و ... به شنیدن محتوای شما بپردازد.

با تولید محتوا در قالب پادکست یک رابطه نزدیک با مخاطب برقرار می شود، اینگونه که آنها مستقیما در حال شندین صدای شما هستند. برای انتقال محتوا به مخاطب این یک راه نزدیک و دوستانه است. به این وسیله حتی شما می توانید، پاسخ های کاربران خود را نیز از این راه به آنها بدهید، و این بسیار صمیمانه تر از ارسال جواب با ایمیل و راه های نوشتاری است.

اگر این راه را به خوبی از پیش ببرید و با تولید محتوا در قالبی جذاب، نظر مخاطبان را به خود جلب کنید، در خلال انتقال مفاهیم مورد نظر به مخاطب، به راحتی میتوانید به معرفی محصولات خود نیز بپردازید و این یک درگاهِ تبلیغاتی ایده‌آل، با نفوذ و مناسب برای معرفی محصول است.

تجربه جدید و متفاوت در رسانه، موضوع جالب توجه برای همگان است و همانطور که اشاره شد گروه جدیدی را با تولید پادکست متوجه خود می کنید. ساخت پادکست فارغ از داشتنِ کمی امکانات و تسلطِ نسبی به یک نرم افزار ویرایشگر صدا، کار چندان دشواری نیست، اما علی‌رغم راحت بودنِ مسیر، برای تولید پادکست، باید به نکاتی مهم توجه داشت، تصور کنید که تولید شما به پایان رسیده و پادکست آماده است، حالا مخاطب شما کیست؟ آیا شنیدن یک پادکست در حوصله مخاطب شما می‌گنجد؟ کاربران شما بیشتر از چه گروه سنی تشکیل شده اند؟

قبل از شروعِ تولید و دست به کار شدن، برای ساخت پادکست، با مختصری تحقیق، و گرفتن آمار نسبی در جامعه‌ای کوچک از مخاطبان خود، به سوالاتی از این دست، پاسخ دهید. در این صورت به موفقیت نزدیک شده اید.

قبل از شروع، یک برنامه ریزی مدون، از موضوعات و یک برنامه زمان بندی برای اشتراک گذاری پادکست‌ها نیاز است. اگر پادکست را معطوف به یک مدت زمان تولید کنید و پس از آن موضوعی برای تولید جدید نداشته باشید، این کار یک دور باطل است و موفقیتی در پیش ندارید، اگر جلب نظر و رضایت مخاطب را می خواهید حتما به موضوعات آینده و زمان بندی دقیق، خوب فکر کنید.

امتیازی ثبت نشده است.