با ما در ارتباط باشید: 0314566
مقایسه Yoast و All in One SEO و بررسی ویژگی های آنها

آشنایی با سئو برای افرادی که دارای یک سایت وردپرسی هستند بسیار مهم است. در واقع بهینه سازی سایت می تواند برای افراد تازه کار و حتی پیشکسوتان با تجربه گیج کننده و نا امید کننده باشد. 

خوشبختانه افزونه های کاربردی فراوانی در وردپرس وجود دارد که هر کدام ویژگی مختص به خود را داشته و به افراد کمک می کند تا به راحتی محتوای سایت را برای موتورهای جستجو بهینه کنند.
اما با گذشت زمان تنها دو افزونه سئو توانستند به بالاترین سطح برسند. به طوری که روز به روز با آپدیت های گوگل پیش رفتند و خود را با آن همگام ساختند.
اولین پلاگین All in One SEO Pack است. این افزونه خود را به عنوان یکی از پلاگین های اصلی SEO برای وردپرس توصیف می کند، اما با این وجود تنها 1 میلیون کاربر فعال از آن استفاده می کنند.
پلاگین دیگر SEO که باید به آن توجه کنید Yoast SEO است. این افزونه تلاش کرده تا با ارائه خدمات نوین و منحصربفرد خود را از پلاگین All in One SEO Pack متمایز کند.
در این مقاله، ما قصد مقایسه و تقابل دو افزونه سئو وردپرس را داریم تا تعیین کنیم کدام یک را باید در سایت خود نصب کنید.
به خاطر داشته باشید که انتخاب بین یکی آن ها بستگی به سلیقه شما دارد. ما تنها مزایا و معایب هر کدام را بیان کرده و یک سری تحلیل های فنی انجام می دهیم. بنابراین این شمایید که در پایان مقاله باید تصمیم بگیرید که از کدام استفاده کنید.

چگونه All in One SEO و Yoast کار ما را راحت تر می کنند؟

قبل از این که به مقایسه Yoast SEO و All in One SEO Pack بپردازیم ، بگذارید یک قدم به عقب برگردیم.
پلاگین SEO چه کاری انجام می دهد؟
اساسا، هر دو افزونه Yoast و All in One یک کار ساده انجام می دهند و آن هم ساده کردن فرایند سئو است.
هر دو افزونه دارای قابلیت های زیر هستند:

  • ایجاد نقشه سایت XML
  • ویرایش فایلهای robots.txt
  • نوشتن توضیحات متا
  • به روزرسانی عنوان SEO
  • کمک به ادغام شبکه های اجتماعی و محتوا (منظور از واژه ادغام این است که در هر صفحه گزینه هایی برای ویرایش و تغییر ظاهر شوند)

از طرفی، فکر نکنید که با نصب این دو پلاگین راهی بدون دردسر برای بالای آوردن صفحه خود به صدر نتایج گوگل دارید. چراکه هیچ یک از این دو افزونه برای شما محتوا ایجاد نمی کنند. در هر دو مورد، شما باید محتوا را خودتان سئو دهید.
در واقع این پلاگین ها به شما کمک می کنند تا مطمئن شوید محتوایی که ایجاد کرده اید از لحاظ فنی کاملاً بهینه هستند.

بررسی اجمالی افزونه Yoast SEO 

Yoast SEO یک افزونه وردپرسی است که با یک فلسفه ساده ساخته شده است:
توسعه دهنده این افزونه اصرار دارد که وردپرس یک چارچوب عالی برای جستجوگرها فراهم می کند و Yoast به راحتی برای پر کردن چند خلا طراحی شده است. به عنوان یک افزونه، Yoast ابزاری قدرتمند است که عملکردهای بسیار متنوعی را ارائه می دهد. این موضوع به دلیل عملکردهای کارآمد، موثر و سازگاری یوست با گوگل اثبات شده است.
در حالی که Yoast به طور مداوم منوی کاربری خود را ساده تر از قبل می کند، بعضی از افراد فضای آن را هنوز پیچیده و گیج کننده می دانند. این افزونه دارای منوهای مختلفی است که در چندین صفحه دسته بندی شده اند. برخی از این منوها دارای ویژگی های اضافی هستند که از نظر بعضی ها کاربردی و از نظر بعضی دیگر غیرکاربردی متصور می شوند.
همانطور که گفته شد، Yoast امکان کنترل برخی از رابط های کاربری را فراهم می کند. به طور مثال، حتی می توان ویژگی "تجزیه و تحلیل صفحه" که مشهورترین بخش این افزونه است را غیرفعال نمود.

بررسی اجمالی افزونه All in One SEO 

از بسیاری جهات، All in One SEO می تواند به عنوان یک راه حل اصلی "خارج از گود" برای سئو وردپرس در نظر گرفته شود.
این افزونه به عنوان یک پلاگین ساده با منوهای واضح و مختصر شناخته می شود. برخلاف Yoast، All in One بیشتر گزینه های خود را در یک صفحه ارائه می دهد.
All in One همچنین دارای ویژگی ویرایش دسته جمعی است که Yoast فاقد آن می باشد. به طوری که اگر کل استراتژی سئو سایت به روز شود یا چندین بخش نظیر جستجوگرها، توضیحات متا و غیره نیاز به تغییر داشته باشند، همگی در قسمت "ویرایش دسته جمعی" به صورت هم زمان قابل تغییر هستند.
این مسئله برای یک پلاگین SEO بسیار مهم است، زیرا هر پلاگین SEO باید تمرکز خود را بر روی تجربه کاربری آسان معطوف کند.

مقایسه All in One SEO و Yoast

اگر All in One و Yoast دقیقا به یک شکل کار می کردند و نتایج یکسانی داشتند، نوشتن این مقاله دلیلی داشت.
Yoast و All in One خدمات بسیار مشابهی ارائه می دهند. با این حال، نحوه طراحی آنها و ویژگی های مختلفی که ارائه می دهند، آنها را بسیار منحصر به فرد می کند.
توجه: این مقاله قصد ندارد به اطلاعات بیش از حد تخصصی در مورد عملکرد این دو پلاگین بپردازد. درعوض ، هدف این است که به کاربران نشان داده شود که این دو افزونه از نظر تجربه کاربری و مزایا با یکدیگر تفاوت دارند.

  • با افزونه Yoast شروع می کنیم:

Yoast SEO افزونه ای است که در فهرست افزونه های وردپرس موجود است. مانند هر پلاگین، به سادگی آن را بر روی سایت خود نصب کنید و سپس آن را فعال کنید.
بعد از آن متوجه خواهید شد که Yoast خود را تحت عنوان "ویرایش صفحات" با سایت شما ادغام کرده است. هر زمان که شروع به ویرایش یک پست یا صفحه کنید، افزونه Yoast با چراغ سبز یا قرمز نظر خود را با نحوه بهینه سازی آن اعلام می کند.

تب یواست سئو
در تب های Yoast باید با 4 مورد مهم آن آشنا باشید - دو مورد از آنها در گروه "بهینه سازی محتوا" قرار می گیرند – به طوری که این دو گزینه ویژگی هایی را ارائه می دهند که Yoast را منحصر به فرد می کند.
اولین مورد از 4 تبی که در بالا به آن تاکید شد تب کلیدواژه "Keyword" است. کلمه کلیدی کانونی پایه و اساس هرگونه تلاش برای بهینه سازی Yoast را فراهم می کند.
قبل از شروع کار، در مورد کلمه کلیدی مورد نظری که بیشترین ارتباط را با محتوای شما دارد، تحقیق کنید. این کلمه کلیدی را به پنل " کلیدواژه کانونی" اضافه کنید، سپس متوجه خواهید شد که یک مجموعه کاملاً جدید از "تجزیه و تحلیل صفحه" ظاهر می شود.

آنالیز کلمات کلیدی در یواست
شما همچنین از تب کلید واژه می توانید اسنیپتی (snippet) را که در نتیجه موتور جستجوگر صفحه شما نشان داده می شود، سفارشی کنید. اسنیپ همان توضیحات مختصری است که زیر لینک شما در نتایج جستجوی گوگل نمایان می شود.
پس از آشنایی با تب "کلید واژه"، روی تب بعدی با عنوان "خوانایی" کلیک کنید. در این صفحه، در مورد میزان خوانایی محتوای خود بر اساس مجموعه ای از معیارها، کمی از Yoast اطلاعات دریافت خواهید کرد.
این بخش تاکید زیادی روی بهینه سازی محتوای شما ندارد و حتی اگر به رنگ قرمز هم باشد، باز هم محتوای شما سئو شده تلقی می شود. اما، همانطور که گوگل به تجربه کاربری تاکید ویژه ای دارد، باید محتوا را خوانا بنویسیم تا کاربر ارتباط خوبی با آن برقرار کند.

خوانایی محتوا در یواست
پس از خارج شدن از این تب و به طور کلی از دسته بهینه سازی محتوا، با تب بعدی تحت عنوان "اجتماعی" روبرو می شوید.
در زیر تب اجتماعی، همه گزینه های مورد نظر خود را جهت ایجاد یکپارچه سازی محتوا برای Facebook و Twitter پیدا خواهید کرد. با گزینه های موجود در این بخش، می توانید عناوین، توضیحات و تصاویری را برای هر شبکه اجتماعی تنظیم کنید.

شبکه های اجتماعی در یواست
سرانجام، پس از گذر از تب "اجتماعی"، به تب "پیشرفته" خواهید رسید. در اینجا، گزینه هایی برای تنظیم صفحه به عنوان " followed" یا " nofollowed" توسط موتورهای جستجو به همراه گزینه هایی برای تنظیم URL های کنونیکال و index / noindex وجود دارد.

تب پیشرفته افزونه یواست
مبتدیان باید بدانند که Yoast SEO به خوبی اطلاعاتی غنی در مورد سئو ارائه می دهد و به شما کمک می کند تا آن را بهینه کنید. از این رو، نیازی به استفاده از تنظیمات اجتماعی و پیشرفته نیست. همین که چراغ سبز یوست را دریافت کنید کافی است.

  • ادامه مقاله آشنایی با All in One SEO Pack: 

مانند Yoast، افزونه All in One SEO Pack نیز در فهرست افزونه های وردپرس در دسترس است. پس از نصب و فعال سازی آن، خواهید دید که All in One در تمامی صفحات شما تحت عنوان "ویرایش صفحات" ادغام شده است.
نکته: اگر گزینه های All in One برای تنظیم عناوین جستجوگرها و توضیحات متا را در صفحه "نوشته ها" مشاهده نمی کنید، باید به قسمت تنظیمات بروید و آن را هم برای صفحات و هم برای پست ها فعال کنید.
ویرایش عناوین سئو و توضیحات متا در همان ابتدای ورود به پنل چیزی است که All in One ارائه می دهد و Yoast آن را ارائه نمی دهد. وجود این ویژگی موجب می شود تا خیلی سریعتر و به طور همزمان پست ها را ویرایش کرد.

ویرایش در all in one seo
با این حال ، تفاوت بین All in One و Yoast به این جا ختم نمی شود. بعد از کلیک کردن روی صفحه ویرایش، بلافاصله تحت تأثیر تفاوت رابط کاربری All in One قرار خواهید گرفت. چراکه فقط دو تب وجود دارد و همه گزینه هایی که به آن نیاز دارید در آن موجود است.
در تب "تنظیمات اصلی"، گزینه هایی برای درج کلمات کلیدی متا، تغییر توضیحات متا و انتخاب غیرفعال کردن / دنبال کردن و index / noindex را مشاهده خواهید کرد.
علاوه بر این، شما یک تب کاربردی برای حذف یک صفحه از نقشه سایت XML سایت خود مشاهده خواهید کرد.

تنظیمات اصلی all in one seo
تب بعدی مربوط به "اجتماعی" است. بعد از کلیک کردن روی آن، متوجه خواهید شد که گزینه های بسیار بیشتری نسبت به گزینه هایی که Yoast ارائه می دهد، وجود دارد. مانند Yoast، All in One امکان انتخاب تصاویر ، توضیحات و عناوینی را دارد که مختص شبکه های اجتماعی است.

شبکه های اجتماعی در all in one seo
با این حال، این گزینه ها با انبوهی از ویژگی های اضافی که بیشتر روی جنبه فنی کارها تمرکز دارند، همراه هستند. اگر به دنبال گزینه های پیشرفته تر برای ادغام شبکه اجتماعی در پست های خود هستید، All in One شما را ناامید نخواهد کرد.

تنظیمات فنی all in one seo
افزونه All in One نیز مانند Yoast عملکرد نسبتا خوبی دارد. با این حال، کاربران باید از طریق تنظیمات هر پلاگین آنها را آنالیز کنند تا از امکانات آنها مطلع شوند.
در واقع سلیقه و هدف هر کاربر متفاوت است و هر یک به دنبال قابلیت های مورد نظر خود می گردد.

تجربه کاربری کدام پلاگین بهتر است؟

اکنون که ویژگی های هر دو پلاگین All in One و Yoast را مورد بررسی قرار دادیم، یک سوال مطرح می شود. این که کار با کدامیک آسان تر است؟
Yoast و All in One از این منظر بسیار متفاوت هستند.
هنگام استفاده از Yoast، کاربران باید توجه داشته باشند که گزینه های آنها همیشه به طور مرتب در یک صفحه نمایش، ارائه نمی شوند. در برخی موارد، کاربر برای کسب اطلاع از بهینه بودن محتوا باید تب های مختلفی را باز کند.
اما در عین حال، رابط کاربری Yoast از لحاظ ظاهری بسیار تمیز است. به هیچ وجه در قالب وردپرس شما مزاحم نیست و به نظر نمی رسد شلخته باشد یا بهم ریخته باشد.
با این حال با در نظر گرفتن تجربه کاربری، به چند دلیل احساس ما این است که افزونه All in One SEO بهتر است:
All in One SEO اجازه می دهد تا عنوان سئو ، متای توضیحات و کلمه کلیدی بدون ورود به پنل از همان لیست "پست ها" و "صفحات" در داشبورد وردپرس انجام شود. این بدان معناست که امکان ویرایش دسته جمعی در آن وجود دارد و کاملاً ساده تر از یوست است.
به دلیل وجود تمامی تنظیمات مهم در یک تب واحد، امکان اعمال noindexing و افزودن متای توضیحات آسان تر شده است. به طوری که دیگر فراموش نمی کنیم این دو قسمت را ویرایش کنیم.
بنابراین برنده بخش سوم افزونه All in One SEO است.

کدام پلاگین بیشترین کمک را به نوشتن محتوا می کند؟

برنده این بخش با مقایسه ویژگی ها مشخص می شود. Yoast به دلیل ویژگی "تجزیه و تحلیل صفحه" خود شناخته شده است زیرا تهیه این نوع ابزار در هر پلاگین سئو سخت است.
به عنوان مثال All in One هیچ نوع ویژگی قابل مقایسه ای در این بخش ندارد.
ابزار Yoast Page Analysis ابزاری عالی برای مبتدیان و پیشکسوتان سئو است. پس از انتخاب کلمه کلیدی کانونی، افزونه Yoast SEO محتوایی را که در یک صفحه جمع آوری کرده اید تجزیه و تحلیل می کند. سپس کار شما را درجه بندی می کند و به شما می گوید چگونه می توانید به طور بالقوه عملکرد SEO صفحه را بهبود بخشید.
افزونه یوست این کار را با نشان دادن سرفصل های زیر انجام میدهد:

  • چگالی کلمه کلیدی
  • تمرکز ظاهر کلمات کلیدی در عنوان SEO
  • لینک های خروجی
  • لینک های ورودی
  • نمرات خوانایی
  • توضیحات متا
  • تعداد کلمه
  • استفاده از تصویر
  • استفاده از نامک مناسب

البته باید بگوییم که این ها تنها بخشی از مواردی هستند که یوست به آنها می پردازد. در واقع ، ابزار تجزیه و تحلیل صفحه بسیار عمیق تر از این حرفا است. ممکن است برخی از معیارهای نمره دهی به نوشته شما اشتباه باشند، اما به طور کلی این افزونه نیازهای شما برای بهینه سازی متن را برطرف می کند.
بنابراین، یوست را باید برنده بی چون و چرای بخش چهارم بدانیم.

بازاریابی شبکه اجتماعی کدام افزونه آسان تر است؟

بازاریابی در شبکه های اجتماعی معامله بزرگی است که بهینه سازی برای آن را بسیار مهم می کند.
در واقع هر دو افزونه Yoast و All in One توانایی تنظیم آسان برای ادغام شدن در شبکه های اجتماعی Facebook و Twitter را دارند.
با این حال، در All in One SEO، یک مزیت اضافی نیز وجود دارد. این افزونه امکان اشکال زدایی در فیس بوک را مستقیما از طریق وردپرس امکان پذیر می کند.
اگرچه به نظر نمی رسد این یک مزیت بسیار بزرگ باشد، اما هر کسی که در گذشته با لینک ها مشکل داشته و مجبور به رفع اشکال در آنها بوده می داند که این یک مزیت منحصربفرد محسوب می شود.
در بخش پنجم نمی توان برنده ای را انتخاب کرد. چراکه هر دو افزونه به جز یک مزیت نامحسوس که در All in One SEO وجود دارد، به یک شکل عمل می کنند.

 

نتیجه گیری مقایسه افزونه یواست و All in One SEO

نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که پلاگین ها تنها یک مکمل برای سئو کردن هستند نه یک استراتژی! افزونه های Yoast و All in One هر دو در راستای یک هدف گام بر می دارند، اما هر کدام در این راه کارایی و ویژگی های منحصر به فردی را ارائه می دهند.
اگر به دنبال افزونه ای هستید که در نقش یک مشاور ظاهر شود و به شما در توسعه و بهینه شدن محتوا کمک کند، Yoast SEO را به عنوان راه حل خود در نظر بگیرید.
اما اگر ترجیح می دهید با افزونه ای ساده کار کنید، و همه چیزهایی را که نیاز دارید به روشی سریع و در دسترس ارائه دهد - All in One SEO Pack ممکن است بهترین انتخاب شما باشد.
در غیر این صورت، به خاطر داشته باشید که انواع مختلفی از گزینه های پلاگین SEO نیز وجود دارند که ممکن است حتی بیشتر با نیازهای شما مطابقت داشته باشند. All in One SEO Pack و Yoast هر دو به یک دلیل محبوب هستند، اما چند افزونه دیگر نیز در حال تبدیل شدن به یک ستاره نوظهور هستند.

منابع : 

  1. All In One SEO یا Yoast: هر آنچه لازم است بدانید
  2. All in One SEO یا Yoast: بهترین پلاگین SEO برای وردپرس کدام است؟
امتیازی ثبت نشده است.