با ما در ارتباط باشید: 0314566
منبع درآمد گوگل از کجاست؟

 یکی از سوال هایی که ممکن است در زمان استفاده از گوگل به ذهنتان برسد این است که: "درآمد گوگل از کجاست؟" و تا امروز جواب این سوال برای شما در حاله ای از ابهام باقی مانده باشد، البته تا امروز!

گوگل از سال 1998 فعالیت خود را با یک پروژه دانشجویی شروع کرد و امروزه تبدیل به یک ابزار همگانی برای رسیدن به خواسته های مختف شده است، به صورتی که می توان آن را مانند یک غول چراغ جادو در نظر گرفت. با این تفاوت که گوگل هرچه بخواهید به شما می دهد و در ازای آن هیچ چشم داشتی از شما نخواهد داشت.

جالب است بدانید آخرین آماری که از درآمد گوگل به دست آمد است نشان می دهد که در آمد این شرکت در سال 2018 رقمی معادل 31.15 بیلیون دلار بوده است که اگر قصد محاسبه این مبلغ به تومان را داشته باشیم، با دلار 14000 تومانی به یک عدد بسیار طولانی می رسیم که ممکن است دیدن آن احساسات ما را جریحه دار کند!
ولی به دور از هرگونه شوخی، در این مطلب از پونه مدیا قصد داریم که منابع درآمد گوگل را با هم بررسی کنیم و دلایل ارائه خدمات رایگان و با کیفیت این سایت را برای شما بازگو کنیم.

 منابع درآمد گوگل

راههای درآمد زایی Google

 

گوگل ادوردز (Adwords)

گوگل ادوردز یکی از روش های تبلیغات گوگل است که به استفاده کنندگان این امکان را می دهد که محصولات و خدمات خود را در دید مخاطب قرار بدهند. البته از آنجایی که اولویت گوگل رضایت کاربر است، نتایجی که در اثر ادوردز در معرض دید شما قرار گرفته اند از بقیه سایت هایی که به صورت طبیعی و با استفاده از سئو در اختیار شما قرار گرفته اند جدا می شود تا نتایج جستجوی طبیعی شما را تحت تاثیر قرار ندهند. نتایجی که در اثر تبلیغات برای شما به نمایش درآمده اند را می توانید از طریق برچسب AD سبز رنگی که در کنار آنها قرار دارد تشخیص دهید.
گوگل ادوردز به عنوان یکی از متداول ترین روش های تبلیغاتی گوگل به صاحبان کسب و کار هایی که می خواهند در معرض دید مخاطب قرار بگیرند شناخته شده است. استفاده کنندگان از این سرویس می توانند کلمات کلیدی مورد نظر و متناسب با بوجه خود را انتخاب کنند و در معرض دید مخاطبان و مشتریان خود باشند.
شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در این خصوص مطلب سئو یا گوگل ادوردز را مطالعه کنید.

گوگل ادوردز تبلیغات گوگل 

سیستم کسب کار از طریق گوگل ادوردز چگونه است؟

این سرویس علاوه بر این که برای شرکت گوگل یک مزیت بزرگ محسوب می شود، برای صاحبان کسب و کار ها و شرکت های کوچک و بزرگ بسیار مفید و موثر است. این سرویس 10 سال پیش توسط گوگل معرفی شد و از آن زمان باعث تحولات زیادی در زمینه تبلیغات اینترنتی شد و درآمد زیادی را برای آنها به همراه داشت. البته در این میان خدمات ارائه شده توسط گوگل به استفاده کنندگان از این سرویس باعث شده است که این روش تبلیغات یک روش موثر و مطمئن باشد، چرا که نحوه ی کار آن برای استفاده کنندگان بسیار شفاف است و هیچ نقطه ابهامی برای کسی باقی نمی گذارد و با بازده بسیار بالایی که دارد می تواند تا 70 درصد از درآمده به دست آمده از تبلیغات را تامین کند و به این ترتیب هم به نفع گوگل و هم به نفع استفاده کنندگان باشد.
گوگل ادوردز در چند سال گذشته یکی از راه های درآمد زایی بسیار قوی برای گوگل بوده است و به شدت مورد استقبال شرکت ها و موسسه ها قرار گرفته است، استفاده از این سرویس بسیار ساده، اثر بخش و پرسود است و هر کسی در هر گوشه جهان می تواند از این سرویس استفاده کند.

 

 

مزایده در گوگل ادوردز

یکی از مهمترین بخش های مربوط به گوگل ادوردز سیستم مزایده ی آن است. سیستم مزایده گوگل ادوردز یک روش برای طبقه بندی و رتبه دادن به تبلیغات برای ترتیب نمایش آنها در صفحه نتایج جستجو است. علاوه بر این مزایده ها، گوگل برای رساندن محتوای خوب به کاربران خود همیشه عنوان لینک های تبلیغاتی را با محتوای درون آن ها مقایسه می کند و از این که این دو مورد کاملا با هم مرتبط هستند اطمینان حاصل می کند.

 مزایده گوگل ادوردز

سیستم تبلیغات کثلیکی گوگل یا Cost per Click چطور کار می کند؟

وقتی شما به عنوان کاربر یک عبارت را در گوگل جستجو می کنید، اطلاعات وارد شده توسط شما بوسیله موتور جستجو گوگل پردازش می شود و یک صفحه که شامل نتایج مرتبط برای شماست باز می شود. در این مرحله سیستم هزینه بر اساس کلیک یا CPC وارد عمل می شود و هر صفحه ای که در مزایده انجام شده مبلغ بیشتری پرداخت کرده باشد را در اولویت قرار می دهد. ولی باید اضافه کنم که فقط برنده شدن مزایده گوگل باعث نمی شود که یک سایت رده اول صفحه نتایج را ازآن خود کند، بلکه کیفیت تبلیغ که بر اساس طراحی صفحه فرود یا Landing page آن مشخص می شود – شما می توانید مطلب صفحه فرود (landing page) چیست؟ را برای آشنایی بیشتر با صفحه فرود مطالعه کنید.
نکته ای که باید بدانید این است که سایت هایی که Landing Page ضعیف تر دارند نمی توانند با پرداخت پول بیشتر جایگاه اول را به دست بیاورند و در رده های پایین تر قرار می گیرند و از طرفی سایت هایی که دارای Landing page مناسب تر و با کیفیت تری هستند راحتتر به جایگاه های بالاتر دست پیدا می کنند و نسبت به سایتهای ضعیف هزینه کمتری برای هرکلیک پرداخت می کنند. سیستم پرداخت گوگل در این زمینه به صورت زیر است

  • ابتدا کیفیت صفحه فرود شما توسط گوگل بررسی و مشخص می شود.
  • هزینه هر جایگاه بر اساس صفحه فرود شما مشخص می شود.
  • گوگل برای هرجایگاه با توجه کیفیت تبلیغ شما تعداد کلیک هایی که ممکن است انجام شود تا حد دقیقی تخمین می زند.
  • در مرحله آخر هزینه ی کلی برای شما تخمین زده می شود.

یکی از مزایای این شیوه تبلیغاتی شفافیت عمل موجود در آن است. شما می توانید با استفاده از این سرویس میزان موفقت خود را به صورت واضح و کاملا شفاف بررسی و ارزیابی کنید.

 

 گوگل ادسنس

گوگل ادسنس (Adsense)

یکی دیگر از روش های درآمدزایی گوگل ادسنس است. گوگل ادسنس یک روش تبلیغاتی بسیار ساده است و بوسیله آن صاحبان وب سایت که دوست دارند عکس، متن و ویدیو تبلیغاتی آنها به نمایش در بیایند، محتوای تبلیغاتی خود را پخش می کنند. نحوه درآمد زایی گوگل از این نمونه تبلیغات به این صورت است که صاحبان کسب و کار برای هر کلیکی که روی تبلیغ آنها می شود مبلغی را دریافت می کند. گوگل ادسنس برای صاحبان کسب کار استفاده بسیار ساده ای دارد و به دلیل بازده مناسبی افراد زیادی برای ترویج بیزینس خود از آن استفاده می کنند.
گوگل ادسنس به عنوان یکی از ساده ترین روش های تبلیغات گوگل برای کاربرانی است که قصد معرفی سایت خود را دارند.زمانی که یک وب سایت قسمتی از فضای خود را برای تبلیغلات ادسنس در اختیار گوگل می گذارد، گوگل سود حاصل از تبلیغاتی که در فضای آن وب سایت انجام شده است را با صاحب آن وب سایت تقسیم می کند.

 درآمد زایی ادسنس

روند کاری گوگل ادسنس چگونه است؟

گوگل ادسنس همه مراحل تبلیغات را به طور کامل بر عهده می گیرد و به این صورت شما برای تولید محتوای تبلیغاتی هیچ نگرانی ندارید و همه چیز را به گوگل می سپارید. سپس نوبت گوگل است که با الگوریتم مخفی و پیچیده خود محتوای وب سایت ها را به طور کامل بررسی می کند و با استفاده از آن یک تبلیغ متناسب با محتوای سایت شما درست می کند. کسی که قصد استفاده از این سرویس تبلیغاتی را دارد فقط کافیست که در گوگل ادسنس ثبت نام کند تا گوگل یک خط از کد های برنامه ریزی خود را در اختیار او قرار دهد و آنرا در وب سایت خود وارند کنند تا بتوانند از سیستم گوگل ادسنس برای ترویج وب سایت خود و همچنین درآمد زایی از طریق وب سایت استفاده کنند.
جالب است بدانید که این سیستم گوگل مانند ادوردز دارای برنامه های و راهکارهای مختلفی است که باعث افزایش درآمد آنها می شود.

 

 پرداخت بر اساس کلیک

گوگل از کدام روش، چقدر درآمدزایی دارد؟

آمار گیری های که در این زمینه انجام شده نشان دهنده این است که گوگل ادوردز و 85 درصد از کل درآمد گوگل را برای او به همراه دارد، 10 درصد از درآمد مربوط به گوگل ادسنس و 5 درصد باقی مانده مربوط به خدمات و محصولاتی است که خود گوگل ارائه دهنده ی آن است یا بخشی از امتیاز آنرا خریده، مانند ابزار های آنالیز سئو، وب مستر های مختلف و...

 

امیدوارم که از این مطلب استفاده لازم را برده باشید.
با تشکر

 

امتیازی ثبت نشده است.