با ما در ارتباط باشید: 0314566
سئو ووکامرس | آموزش سئو ووکامرس

می خواهید که سئوی ووکامرس خود را ارتقا دهید و نمی دانید که چگونه باید این کار را انجام دهید؟ بهبود موتور جستجو (SEO) برای فروشگاه اینترنتی شما مثل این است که در دنیای واقعی، اشخاصی در هر خیابان بنر تبلیغ مغازه شما را در دست بگیرند. اگر شما ووکامرس تجارت خود را بهبود نبخشید، فروش زیادی را از دست خواهید داد. ما در این مطلب، راهنمای مناسبی برای ارتقای سئو ووکامرس تهیه کرده ایم که به شما در راه جذب مشتری بیشتر کمک خواهد کرد.

ووکامرس چیست؟

ووکامرس یک افزونه منبع باز برای فروشگاه های اینترنتی است که در ووردپرس ساخته شده است. این افزونه به شما اجازه می دهد که مدیریت محتوای خود را با قدرت بیشتری انجام دهید و یک فروشگاه اینترنتی را بهتر اداره کنید. به دلیل خاصیت منبع باز بودن این افزونه، شما می توانید تمامی قسمت های آن را برای کسب و کار خود، شخصی سازی کنید و به راحتی افزونه های جدید شخصی بسازید.
کسانی که تازه به دنیای تجارت آنلاین وارد می شوند، معمولا دو سوال در ذهن خود دارند:
ووکامرس چه تفاوتی با شاپ‌فای دارد و آیا ووکامرس با سئو سازگاری دارد؟
سوال اول را باید به تفصیل بررسی کرد اما جواب سوال دوم را در پایین می خوانید:

آیا ووکامرس با سئو سازگاری دارد؟

ووکامرس سازگاری زیادی با سئو دارد. این افزونه در ووردپرس اجرا می شود که نمونه ای مهم از سازگاری با سئو است. با این حال، حتما می توان افزونه و تکنیک های بیشتری پیدا کرد که سئو محصولات ووکامرس شما را بهتر کند.
وقتی شما یک فروشگاه آنلاین با ووکامرس تاسیس می کنید، اضافه کردن تم، محصول، تعاریف، عکس ها و به طور کلی هر محتوایی بر روی فروشگاهتان به خود شما بستگی دارد. شما مسئول بهسازی تمامی محتوایی هستید که بر روی صفحه خود اضافه می کنید.
سئوی ووکامرس یک پروسه پیشرفت کننده است و شما باید همیشه به دقت، رشد در ترافیک ورودی موتورهای جست و جو و فروش کسب و کار خود را بررسی کنید.
حالا شاید سوال شما این باشد که برای اجرای یک استراتژی خوب سئو در ووکامرس، باید چه کارهایی انجام داد؟

راهنمای سئو ووکامرس 

1- سئو ووردپرس را اجرا کنید

ووکامرس افزونه ای در وورپرس است؛ این بدان معناست که برای ارتقای سئوی این افزونه، در ابتدا باید سئوی کل ووردپرس را نصب کنید.
بهسازی موتور جست و جو (SEO) در ووردپرس کار بسیار مهم و پیچیده ای است و حتما پیش از ورود به گام های بعدی این آموزش، باید به طور کلی اجرا شود.
با این حال اگر شما عجله دارید یا وقت اجرای SEO در ووردپرس را ندارید، مهم ترین نکته که نصب و اجرای افزونه سئوی Yoast است را حتما بر روی سایت خود انجام دهید.
افزونه سئوی Yoast به شما کمک می کند که در نقشه سایت خود، سئو بهتری را اعمال کنید و در بهسازی جست و جوی محصولات شما نیز تاثیر مهمی دارد. وقتی که این افزونه را نصب کردید، می توانید به گام دوم بروید.

2- عنوان های سئویی محصولات خود را بنویسید

همانطور که محتواهای نوشتاری خود را برای حضور در موتورهای جستجو بهسازی می کنید، باید این کار را برای محصولات ووکامرس خود نیز انجام دهید.
یکی از مهم ترین نکات سئوی محصولات ووکامرس، نوشتن عنوان محصول به شکل سازگار با سئو است.
این عناوین بر روی نوار عنوان مرورگر شما ظاهر می شوند و توسط موتورهای جستجوگر به منزله عنوان نتیجه جستجو استفاده می شوند.
اگر گام قبلی را دنبال کرده باشید، پس پیش از این Yoast را نصب کرده اید. این افزونه یک لباس سئویی کامل بر روی ووردپرس شما است که سئوی ووکامرس محصولات را نیز پوشش می دهد.
شما باید کار را با ویرایش اطلاعات محصول ووکامرس خود آغاز کنید و سپس به قسمت افزونه Yoast بروید. پس از آن، بر روی عنوان مطلب خود کلیک کنید تا Yoast به شما فضایی برای تغییر عنوان سئویی محصول خود، بدهد.

عنوان سئو شده محصولات
عنوان محصول ووکامرس شما، می تواند کاملا با عنوانی که در فروشگاه شما برای محصول درج شده متفاوت باشد. شما می توانید از کلیدواژه هایی استفاده کنید که فکر می کنید مشتریان با جستجوی آن ها به سراغ محصول شما می آیند.
همینطور این عنوان باید گیرا، جذاب و جالب توجه باشد تا کاربران را جذب کند. با این حال، این مسئله مهم است که از عناوین اشتباه یا گمراه کننده برای گول زدن مخاطب یا موتور جستجو استفاده نکنید زیرا وبسایت شما جریمه خواهد شد.
بگذارید مثالی را برای عنوان بررسی کنیم:
عنوان کسل کننده: کیف پول چرم مردانه از (شرکت تولید کننده)
عنوان بهینه سازی شده برای سئو: کیف پول دو قسمتی چرم قهوه ای مردانه – با کیفیت بالا برای دوام بیشتر

عنوان سئو شده در ووکامرس
در عنوان بهینه سازی شده برای سئو، ما به کلیدواژه های مهمی اشاره کردیم؛ دو قسمتی، قهوه ای و دوام، همگی کلیدواژه هایی هستند که مخاطبان در کنار کیف پول چرم مردانه از آن ها استفاده می کنند. وقتی شما به صورت مجازی خرید می کنید، مردم جزئیات را بیشتر از کلیات جستجو می کنند. با اضافه کردن چندین کلیدواژه مهم در عنوان محصول ووکامرس خود، به موتوهای جستجو کمک بیشتری برای پیدا کردن محصول شما و قراردادن آن در صفحه نتایج بالاتر می دهید.

3- توضیحات سئویی محصول خود را اضافه کنید

دقیقا در پایین عنوان سئویی Yoast، شما می توانید فضایی را ببینید که در آن توانایی اضافه کردن توضیحات بیشتر محصول خود را دارید.
این توضیحات در وبسایت شما دیده نمی شوند اما در موتورهای جستجو، زیر عنوان شما نمایش داده می شوند. شما باید مطمئن باشید که این توضیحات، یک دلیل محکم را به کاربر برای ورود به سایت و دیدن محصول شما بدهد. به این قابلیت به عنوان راهی برای تبلیغ کالاهای خود نگاه کنید.
addproductdescription
فراموش نکنید که کلیدواژه هایی که در عنوان استفاده کردید را، بار دیگر در توضیحات نیز استفاده کنید. این مسئله به شما کمک می کند تا در جستجوی کلیدواژه های استفاده شده، در جایگاه بالاتری قرار بگیرید.

4- Slug محصول خود را بهینه کنید

نامک یا اسلاگ، نامی زیبا برای لینک مطلب شما در ووردپرس است که به عنوان پایاپیوند نیز شناخته می شود. به صورت پیش فرض، ووکامرس تیتر محصول شما را به عنوان اسلاگ قرار می دهد. با این حال، در برخی از اوقات اسلاگ پیش فرض کلیدواژه های سئویی مناسب را ندارد.
شما باید این مطلب را در تنظیمات سئوی محصول خود تغییر دهید. در اسلاگ، حتما باید از کلیدواژه های مناسب استفاده کنید؛ همینطور اسلاگ ها نباید بیش از حد بلند باشند.

productslug
برای مثال کیف پول چرمی، اسلاگ مورد توصیه ما، دو-قسمتی- قهوه-ای-مردانه-چرم-کیف-پول-از-اسم‌شرکت- است.

5- از Breadcrumbها استفاده کنید

بردکرامب برای لینک های داخلی بسیار مناسب هستند زیرا مسیر مشخصی را تعریف می کنند و دنباله صفحه ای که در آن قرار دارید را تعیین می کنند.
این Breadcrumbها همینطور در نتایج جستجو نیز نمایش داده می شوند که به سایت شما، در رتبه بندی ها شرایط بهتری را می دهند.

بردکرامب ووکامرس
شما می توانید در قسمت تنظیمات سئوی Yoast، Breadcrumbها را برای محصول ووکامرس خود فعال کنید. برای این کار باید به قسمت SEO » Search Appearance رفته و برروی صفحه Breadcrumbها کلیک کنید.
سپس، شما باید برای Breadcrumbها گزینه فعال را انتخاب کنید؛ به علاوه شما می توانید از طبقه بندی محصولات در Breadcrumbهای خود، استفاده کنید. البته ذخیره کردن اطلاعات را پس از تغییر آن ها فراموش نکنید.

فعال کردن بردکرامبدسته محصولات
برای نشان داده شدن Breadcrumbها در قالب ووکامرس خود، باید کدی که در عکس پایین قابل مشاهده است را به تم خود اضافه کنید. به سادگی فایل header.php برای تم خود تغییر دهید و این کد را اضافه کنید.
کد های بردکرامب در ووکامرس
به خاطر داشته باشید که در برخی از تم های ووکامرس از پیش ساخته شده، Breadcrumbها به صورت پیش فرض تعریف شده اند.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
بردکرامب (Breadcrumb) چیست و چه تاثیری بر روی سئو دارد

6- از طبقه بندی ها و برچسب ها به خوبی استفاده کنید

سئو دسته بندی ووکامرس و برچسب ها (Tags)، به سازمان دهی محصولات یک فروشگاه اینترنتی کمک زیادی می کند. این امر به کاربران دسترسی آسان به کالای مورد نظرشان را می دهد؛ آن ها همینطور به موتورهای جستجوگر نیز کمک مشابه را می کنند.
هر طبقه بندی و برچسب، باید صفحه خود را در ووکامرس داشته باشد که توسط موتورهای جستجوگر شناسایی و فهرست بندی می شوند.

دسته بندی در سئو ووکامرس
از آن جایی که این صفحات، محصولات مشابهی را دارند، کلیدواژه های مرتبط با آن ها قدرت بیشتری را گرفته و شانس حضور آن ها در رتبه های بالاتر بیشتر می شود.
بسیاری از تازه کارها، تفاوت بین طبقه بندی و برچسب را نمی دانند و از آن ها به غلط استفاده می کنند. طبقه بندی ها برای گروه بزرگی از محصولات شما استفاده می شود؛ اگر فروشگاه را مثل یک کتاب در نظر بگیرید، طبقه بندی نقش فهرست مطالب آن را ایفا می کند. برای مثال، طبقه بندی های یک فروشگاه لباس می تواند به شکل، لباس های مردانه، لباس های زنانه، جواهرات، زیورآلات و موارد مشابه آن باشد. طبقه بندی ها سلسله مراتب دارند پس شما می توانید که طبقه های کوچکتری را به آن ها اضافه کنید.
در طرف دیگر، برچسب ها به صورت مشخص تری به کلیدواژه های مربوط به یک محصول می پردازند. برای مثال، برچسب های یک تی شرت می تواند به این شکل باشد: تابستانی، غیر رسمی و غیره.

7- برای عکس های محصولات از متن جایگزین استفاده کنید

بسیاری از مشتریان، برای پیدا کردن محصولی که می خواهند سریع به صفحه جستجوی عکس ها می روند. برای دارندگان فروشگاه های اینترنتی، گوگل به تازگی دکمه «نمایش عکس» را حذف کرده است. این به آن معناست که برای دیدن مطالب مرتبط با عکس، باید به سایت شما مراجعه شود.

اهمیت متن جایگزین تصویر در سئو ووکامرس
این روند به کسب و کارهای آنلاین کمک می کند تا مشتریان جدی را به داخل وبسایت خود بکشند. سئو عکس ها در فرآیند جست و جوکمک زیادی می کنتد. گوگل از هوش مصنوعی، شناسایی عکس و الگوریتم های دیگری برای رساندن جستجوگر به چیزی که در پی آن است، استفاده می کند.
مهم ترین نکته ای که می تواند ترافیک را از گوگل به سایت شما وارد کند، اضافه کردن متن جایگزین برای تمامی عکس های داخل سایت شماست.
متن جایگزین یک HTML است که به مدیران سایت ها اجازه می دهد که به عکس خود، یک متن اضافه کنند. هدف این متن، نشان داده شدن در زمانی است که عکس ها در صفحه مرورگر لود نمی شوند.

متن جایگزین تصویر
موتورهای جستجو از این متن های جایگزین به عنوان یک شاخص طبقه بندی در بخش جستجوی عکس استفاده می کنند. اساسا، شما این متن را باید در مورد چیزی که در داخل عکس قرار دارد بنویسید.
شما می توانید متن جایگزین را برای عکس های همه محصولات خود در هنگام بارگزاری در ووکامرس اضافه کنید؛ شما همینطور می توانید که عکس های قدیمی محصولات خود را تغییر داده و برای آن ها نیز متن جایگزین اضافه کنید.

8- برای طبقه بندی محصولات خود، عنوان و توضیحات مناسب بنویسید

هر طبقه بندی محصول در ووکامرس، صفحه مخصوص به خود را دارد. این صفحه شامل محصولات مرتبط می شود که چگالی کلیدواژه های مربوط به کلیدواژه هدف شما را بالاتر می برد. این کار، سبب می شود که صفحات طبقه بندی محصولات برای سئوی ووکامرس، مشخص تر شوند.

سئو در دسته بندی محصولات
شما همینطور می توانید صفحات طبقه بندی را با اضافه کردن عنوان و توضیحات، بهینه سازی کنید. Yoast به شما این اجازه را می دهد تا برای هر طبقه بندی در فروشگاه ووکامرس خود، عنوان و توضیحات سئویی بنویسید.

woocommerce 09
برای این کار باید به صفحه محصولات، سپس طبقه بندی ها بروید و بر روی ویرایش که در پایین طبقه بندی قرار دارد، کلیک کنید. در صفحه ویراش، به قسمت Yoast رفته و بر روی عنوان طبقه بندی کلیک کنید. با این کار این افزونه به شما اجازه می دهد که شما عنوان و توضیحات سئویی مخصوص خود را وارد کنید.

9- مشتریان ووکامرس را در گوگل آنالاتیک دنبال کنید

یکی از مهم ترین استراتژی ها برای یک سئوی موفق، اطلاعات است؛ شما باید بدانید که کاربرانتان از کجا می آیند، چگونه فروشگاه شما را پیدا کردند، به دنبال چه چیزی می گردند و در فروشگاه شما چه کار می کنند.
گوگل آنالاتیکس به شما کمک می کند که تمامی این اطلاعات را به دست آورید اما اجرای آن بسیار مشکل است. به همین دلیل، افزونه MonsterInsights ساخته شده که محبوب ترین افزونه گوگل آنالاتیک در ووردپرس است.

ورژن حرفه ای MonsterInsights، قابلیتی از پیش تعریف شده برای فروشگاه های اینترنتی و دنبال کردن وضعیت آن دارد که مشا می توانید بر روی ووکامرس خود از آن استفاده کنید.
شما می توانید از MonsterInsights به همراه گوگل آنالاتیک استفاده کنید تا فروشگاه ووکامرس خود را به شکل بهتره اداره کرده و با توان بیشتری گسترش دهید.

10- سرعت و عملکرد وبسایت خود را بهبود بخشید

گوگل به سرعت وبسایت به عنوان یکی از فاکتورهای مهم رده بندی نگاه می کند؛ این بدان معناست که وبسایت های سریع تر، رتبه بهتری را نسبت به وبسایت های کند به خود اختصاص خواهد داد.
سایت کند، همینطور برای کسب و کار شما نیز بد است زیرا کاربر در آن احساس رضایت نداشته و این مسئله باعث ضرر مالی شما خواهد شد.
در بررسی پرونده یک مورد حلقه عجیب (StrangeLoop)، تاخیر 1 ثانیه ای در لود شدن یک صفحه، می تواند به کاهش 7 درصدی حضور کاربران در سایت، کاهش 11 درصدی بازدید صفحات و افت 16 درصدی رضایت مشتریان منجر شود.
در بسیاری از اوقات، دلیل اصلی سرعت کم یک فروشگاه ووکامرس، هاست سایت مربوطه است. اگر مشکل این باشد، شما می توانید یکی از هایت های بهسازی شده ووکامرس را به عنوان هاست خود انتخاب کنید.

11- امنیت ووکامرس خود را بیشتر کنید

موتورهای جست و جو به سایت های امن و بی خطر، علاقه زیادی دارند؛ گوگل، پس از پیدا کردن سایت های نا امن به کاربران خود هشدار کلاه برداری، بدافزاری و فیشینگ را می دهد.
این مسئله نه تنها می تواند رتبه سئو وبسایت شما را با مشکل مواجه کند، بلکه بر روی اعتبار برند شما نیز تاثیر چشم گیری خواهد داشت.

بالا بردن امنیت برای سئو ووکامرس
هکر ها حملات ویران کننده را به سایت های اتفاقی انجام داده و به آن ها بدافزار وارد می کنند و یا اطلاعات این سایت ها را می دزدند. برای جلوگیری از این اتفاقات، شما باید امنیت فروشگاه ووکامرس خود را تقویت کنید.
برای این کار باید تمامی اقدامات یاد شده در راهنمای امینیتی ووردپرس را انجام دهید تا فروشگاه شما از امنیت بهتری برخوردار شود.

امتیازی ثبت نشده است.