با ما در ارتباط باشید: 0314566
آموزش ثبت نقشه سایت در گوگل

ما در مطالب گذشته اشاره کردیم که ساخت نقشه سایت به طور غیر مستقیم به سئوی شما کمک می کند. از آنجایی که ایندکس شدن توسط موتور جستجوی گوگل یکی از مهمترین عوامل برای موفقیت کمپین سئو است ما در این مطلب سعی داریم به شما ثبت نقشه سایت در گوگل را آموزش بدهیم.

در ابتدای کار از موارد زیر را برای خود مشخص کنید:

  1. تصمیم بگیرید که Google کدام صفحات سایت شما را بخزد و نسخه کنونیکال هر صفحه را تعیین کنید.
  2. تصمیم بگیرید که می خواهید از کدام قالب نقشه سایت استفاده کنید. می توانید نقشه سایت خود را به صورت دستی ایجاد کنید و یا از بین تعدادی از ابزارهای شخص ثالث نقشه سایت خود را ایجاد کنید.
  3. نقشه سایت خود را با افزودن آن به پرونده robots.txt یا ارسال مستقیم آن به Search Console ، در دسترس Google قرار دهید

قالب های نقشه سایت

Google از چندین قالب نقشه سایت پشتیبانی می کند که در اینجا شرح آنها داده شده است. گوگل انتظار دارد که پروتکل نقشه سایت استاندارد در همه قالب ها رعایت شده باشد. در حال حاضر این موتور جستجو از ویژگی <Priority> در نقشه سایت استفاده نمی کند.

تمام قالب ها یک نقشه سایت را به 50 مگابایت (فشرده نشده) و 50،000 URL محدود می کنند. اگر فایل بزرگتری یا URL بیشتری دارید، باید از چند نقشه سایت استفاده کنید. می توانید به صورت اختیاری یک فایل فهرست نقشه سایت ایجاد کنید (فایلی که به لیستی از نقشه های سایت اشاره دارد) و فقط این فایل واحد را به گوگل ارسال کنید. 

انواع قالب های نقشه سایت عبارتند از:

  •  XML
  • RSS, mRSS, and Atom 1.0
  • Text
  • Google Sites

ثبت نقشه سایت در گوگل

با توجه به اطلاعات ارائه شده در دستورالعمل های شرکت گوگل این موتور جستجو هر سری که سایت شما را کرال می کند، سایت مپ را بررسی نمی کند. نقشه سایت فقط یکبار وقتی که شما آن را ثبت می کنید توسط گوگل خزش می شود. پس اگر تغییری در نقشه سایت خود بوجود آوردید و می خواهید گوگل آن ها را بررسی کند باید این موتور جستجو را در جریان بگذارید و یک ping برای او بفرستید. برای آگاه کردن گوگل از تغییرات سایت، روش های متعددی وجود دارد که ما در زیر آن ها را برای شما ارائه خواهیم داد:

1. نقشه سایت خود را با کمک گوگل وبمستر ثبت کرده و آن را برای خزش ربات های گوگل آماده کنید. 

ثبت نقشه سایت در گوگل

2. کد رو به رو را در فایل robot.txt خود کپی کنید: Sitemap: http://example.com/sitemap_location.xml (به جای example باید نام دامنه خود را وارد کنید.)

3. با استفاده از خدمت ping به گوگل درخواست بدهید تا نقشه سایت شما را دوباره کرال کند. برای این کار یک درخواست HTTP GET به صورت زیر ارسال کنید:
http://www.google.com/ping?sitemap=<complete_url_of_sitemap>
مثل زیر آدرس خود را جایگزین کرده و سپس این درخواست را ارسال کنید.
http://www.google.com/ping?sitemap=https://poonehmedia.com/sitemap.xml

نکته مهم: با هر تغییر کوچکی از گوگل درخواست نکنید که سایت مپ شما را کرال کند. 

 4. ساخت نقشه سایت با یواست سئو، شما می توانید با استفاده از این افزونه نقشه سایت خود را در سایت وردپرسی ثبت کرده و آن را به گوگل برای کرال بفرستید. البته افزونه های دیگری مانند Google XML Sitemaps نیز در وردپرس وجود دارند که ثبت نقشه سایت را برای شما آسان خواهند کرد. 

 

امتیازی ثبت نشده است.