با ما در ارتباط باشید: 0314566
تاثیر رتبه الکسا در سئو چیست؟

صاحبان مشاغل آنلاین به خوبی می‌دانند که رتبه بندی در موتورهای جستجو ضروری است. اگر سایت کسب و کار شما در موتور جستجو پیدا نشود، یافتن شما برای مشتریان چندان کار آسانی نخواهد بود. با این حال، نوع دیگری از رتبه بندی وجود دارد که امروزه بسیاری از شرکت‌ها روی آن تمرکز می‌کنند: رتبه الکسا.
رتبه الکسا، به زبان ساده، میزان محبوبیت یک وبسایت را اندازه گیری می‌کند. رتبه الکسا یک سیستم رتبه بندی جهانی است که میلیون‌ها وبسایت را به ترتیب محبوبیت رتبه بندی می‌کند. الکسا با مشاهده میانگین تعداد بازدیدکنندگان به صورت روزانه و تعداد مشاهده صفحات یک سایت مشخص در یک دوره 3 ماهه را محاسبه می‌کند. هرچه رتبه الکسای شما پایین‌تر باشد، وبسایت از محبوبیت بیشتری برخوردار است. از مزایای رتبه الکسا می‌توان به این موضوع اشاره کرد که به شما این امکان را می‌دهد تا برای دریافت تبلیغات در وبسایت خود هزینه بیشتری دریافت کنید، پیشرفت رقبای خود را بررسی کرده و کلمات کلیدی را بررسی کنید. اما این مزایا برای یک وبسایت معتبر و کاربردی کافی نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سئو و شغل های مرتبط با سئو از جمله تحلیلگر سئو با دیگر مقالات دیگر پونه مدیا همراه باشید.

تاریخچه مختصر الکسا از ابتدا تا به امروز

در گذشته سایت‌هایی برای شناسایی بهترین سایت‌های اینترنت وجود داشتند که بر اساس میزان ترافیک آنها را رتبه بندی می‌کردند. یکی از این سایت‌ها الکسا بود که در سال 1996 ایجاد شد. از دهه ۹۰ به بعد چیز زیادی در الکسا تغییر نکرده است. کاربران نوار ابزار الکسا را در مرورگرهای وب خود نصب می‌کردند تا الکسا بتواند بیشترین میزان ترافیک سایت‌ها را مورد بررسی قرار دهد؛ این روند تا سال ۱۹۹۹ ادامه داشت تا در نهایت توسط آمازون خریداری شد. در سال ۲۰۰۸، الکسا برای افزایش دقت خود این نوار ابزار را به‌روز کرد تا سایر معیارهای داده، مانند ویجت‌ها و سایر افزونه‌های مرورگر وب را نیز شامل شود. این سیستم رتبه بندی به دلایلی که در ادامه به آن می‌پردازیم از سال ۲۰۱۸ به بعد ارزش خود را از دست داد و به حاشیه رفت. در صورتی که خواهان کسب اطلاعات در باره سئو تضمینی سایت هستید با کارشناسان پونه مدیا تماس بگیرید، مشاورین ما با کمال میل اطلاعاتی کامل در این زمینه در اختیار شما قرار خواهند داد.

 تاریخچه مختصر الکسا از ابتدا تا به امروز

معیارهای الکسا در رتبه بندی

الکسا از معیارهای مختلفی برای رتبه بندی سایت‌ها استفاده می‌کند که هر کدام ضرایب خاص خود را دارند و با توجه به ضرایب آنها، محاسبات انجام شده و رتبه بندی نهایی به سایت اختصاص می‌یابد.

تعداد بازدیدکنندگان سایت:
یکی از مهمترین معیارهای الکسا برای رتبه بندی سایت‌ها‌، تعداد بازدیدکنندگان سایت است. بنابراین هرچه تعداد بازدیدکنندگان سایت بیشتر باشد، به احتمال زیاد رتبه بهتری از الکسا دریافت می‌کند.

مدت زمان حضور کاربر در سایت:
یکی دیگر از معیارهای الکسا برای رتبه بندی سایت‌ها مدت زمان حضور کاربر در سایت است. هرچه کاربران مدت بیشتری در سایت بمانند، سایت رتبه بهتری خواهد داشت.

نرخ پرش سایت:
نرخ پرش که میزان و نرخ بازگشت سایت را نشان می‌دهد به تعداد و درصد کاربرانی که وارد سایت می‌شوند اما از صفحات دیگر بازدید نمی‌کنند اطلاق می‌شود. اگر سایت از استراتژی‌هایی برای کاهش نرخ پرش استفاده کند و در نتیجه کاربران از سایر صفحات سایت بازدید کنند، در این صورت حضور کاربران در سایت طولانی‌تر خواهد بود و این امر تأثیر قابل توجهی در کسب رتبه بهتر از الکسا خواهد داشت.

وب سایت های محبوب الکسا

همان طور که پیش از این اشاره کردیم رتبه الکسا بر اساس رفتار کاربران در سراسر جهان تعیین می‌شود، در نتیجه سایت‌هایی که در ادامه ذکر می‌شوند از سایت‌های پربازدید سال ۲۰۲۱ هستند که توسط الکسا رتبه بندی شده‌اند:

  • google.com
  • youtube.com
  • facebook.com
  • amazon.com
  • wikipedia.org
  • yahoo.com
  • reddit.com
  • instagram.com
  • twitter.com
  • ebay.com

وب سایت های محبوب الکسا   

تاثیر الکسا در سئو؟

به طور خلاصه، رتبه بندی الکسا تاثیری در سئو نخواهد داشت. از آنجا که گوگل الگوریتم‌های رتبه بندی خاص خود را دارد، رتبه بندی‌های بدست آمده توسط الکسا هیچ تاثیری در رتبه بندی و حضور سایت در رتبه‌های برتر نتایج جستجو نخواهد داشت. اگرچه رتبه الکسا می‌تواند روش خوبی برای مقایسه عملکرد یک وبسایت با وبسایت دیگر باشد، اما آمار الکسا لزوما دقیق‌ترین نیست. در حقیقت، تحقیقاتی که به مقایسه الکسا و گوگل آنالیتیکس پرداخته به این نتیجه دست یافته است که رتبه بندی الکسا دقیق نیست. به طوری که در برخی از سایت‌هایی که بازدید صفحات بسیار بیشتری دریافت می‌کنند از رتبه بندی پایین الکسا برخوردار شده‌اند به همین دلیل اکثر متخصصان دیجیتال مارکتینگ با یکدیگر هم نظر هستند که رتبه الکسا از نظر بهینه سازی و عملکرد کلی سئو چیز ارزشمندی محسوب نمی‌شود. درست است که رتبه الکسا ترافیک وبسایت شما را اندازه گیری می‌کند، اما این موضوع نشان‌دهنده عملکرد کلی وبسایتتان نیست. در صورتی که مشتاق کسب اطلاعات درباره سئو سایت هستید با کارشناسان پونه مدیا تماس بگیرید، مشاورین ما با کمال میل اطلاعاتی کامل در زمینه قیمت سئو و جزئیات آن در اختیار شما قرار خواهند داد

چرا الکسا در سئو تاثیر نمی‌گذارد

داده‌ها فقط به کاربرانی محدود می‌شود که نوار ابزار الکسا را نصب کرده‌اند. بنابراین تعداد زیادی سایت وجود دارد که این نوار ابزار را نصب نکرده‌اند، در نتیجه با وجود ترافیک بالا رتبه پایین الکسا را کسب می‌کنند.
رتبه بندی الکسا را می‌توان به راحتی دستکاری کرد در نتیجه رتبه بندی الکسا غیر قابل اعتماد است.
الکسا زیر دامنه‌ها و صفحات فرعی را به صورت جداگانه رتبه بندی نمی‌کند و فقط ترافیک دامنه اصلی را محاسبه می‌کند در نتیجه رتبه الکسا نادرست است و قابل اطمینان نیست.

چرا الکسا در سئو تاثیر نمی‌گذارد 

آیا رتبه بندی الکسا قابل دستکاری است

پاسخ کوتاه است؛ بله و البته به راحتی. تحقیقاتی که به تازگی توسط نشریه موتورهای جستجو انجام پذیرفته است نشان می‌دهد که امکان دستکاری رتبه بندی الکسا وجود دارد. یک متخصص به راحتی می‌تواند رتبه الکسا یک سایت را با ایجاد یک تابع جاوا اسکریپت دستکاری کند. ترفند این است که هر آدرس در یک پنجره جداگانه باز شود. سپس، هنگامی که تابع به پایان می‌رسد، لوپ را به ابتدا برگرداند. به این ترتیب برخی از افراد رتبه بندی الکسا خود را بدون ایجاد ترافیک بیشتر دستکاری می‌کنند. همچنین می‌توانید از نرم افزارهای خاصی برای افزایش رتبه الکسا استفاده کنید. نرم افزارهایی مانند rankboostup و UpMyRankse ترافیک زیادی به وبسایت شما منتقل می‌کند، بنابراین می‌توانید به سادگی رتبه الکسا را افزایش دهید.

امتیازی ثبت نشده است.