با ما در ارتباط باشید: 0314566
تاثیر گوگل کش بر سئو سایت چیست؟

درک اهمیت کش گوگل و چگونگی بهبود بهینه سازی آن برای صاحبان وب سایت و طراحان که به دنبال هر روشی برای بهبود رتبه صفحه هستند، دانشی ضروری به شمار می‌رود. یک صفحه وب بهینه شده توسط سئو شامل محتوای غنی از اطلاعات، کلمات کلیدی هدفمند و سرفصل‌های قوی است. شما با رعایت این عوامل می‌توانید میزان بازدید سایتتان را افزایش دهید و به دنبال آن به افزایش ترافیک سایت کمک کنید، در نتیجه ارزیابی عوامل ذکر شده به شما کمک می‌کند تا از سئو سایت خود یک دید کلی به دست آورید. برای دستیابی به چنین هدفی گوگل کش به کمک شما می‌آید. گوگل کش که توسط ربات‌های کراولر محتوای متنی و کدهای موجود در سایت شما را بررسی می‌کند، گر چه مستقیماً بر سئو شما تأثیر نمی‌گذارد اما می‌تواند به شما از طریق عوامل زیر در بهبود سئو کمک کند:

  • مشخص کنید که گوگل هر چند وقت یکبار صفحات وب شما را ذخیره می‌کند.
  • روش‌هایی را برای استفاده استراتژیک از کلمات کلیدی در محتوای خود تعیین کنید.
  • مشخص کنید که کراولرها هر چند وقت در سایت شما می‌خزند و آن را بررسی می‌کنند.
  • دلایل از بین رفتن صفحات ذخیره شده در گوگل را بررسی کنید.
  • میزان ارتباط صفحه وب سایت خود را با نتایج جستجو مشخص کنید.
  • هرگونه مشکل جستجوی کش گوگل مانند اسپم‌ها یا متون گم شده را شناسایی کنید.

درک نحوه استفاده از گوگل کش به شما این امکان را می‌دهد که صفحات با عملکرد ذخیره سازی ضعیف را مشخص کنید. مرور کش گوگل سایت یک روش عالی است که به شما نشان می‌دهد چه فعالیت‌های دیگری را می‌توانید مرتبط با سئو داخلی انجام دهید. در صورتی که خواهان کسب اطلاعات در باره سئو تضمینی سایت هستید با کارشناسان پونه مدیا تماس بگیرید، مشاورین ما با کمال میل اطلاعاتی کامل در این زمینه در اختیار شما قرار خواهند داد.

تاثیر گوگل کش بر سئو سایت چیست؟ 

گوگل کش یا کش گوگل چیست؟

گوگل کش یا کش گوگل معمولاً به عنوان کپی صفحات وب ذخیره شده توسط گوگل شناخته می‌شود. هنگامی که شما وارد یک وبسایت می‌شوید تصویر کلی از هر صفحه به عنوان پشتیبان توسط یک خزنده وب (وب کراولر) نمایه سازی می‌شود و در صورتی که که صفحه فعلی در دسترس نباشد، دوباره همان صفحه ذخیره شده به شما نمایش داده می‌شود، سپس این صفحات بخشی از حافظه پنهان گوگل می‌شوند. اگر سایتی به صورت موقت دچار مشکل شده باشد، این صفحات ذخیره شده در گوگل می‌توانند بسیار مفید باشند، زیرا شما همیشه می‌توانید با مراجعه به نسخه ذخیره شده گوگل به این صفحات دسترسی پیدا کنید. از مزایای گوگل کش می‌توان به این موضوع اشاره کرد که کاربر با مشاهده نسخه ذخیره شده صفحه می‌تواند اطلاعات مورد نظر خود را سریع‌تر بدست آورد. در حقیقت، ذخیره صفحه می‌تواند بار سرور را تا 80 درصد کاهش دهد. این موضوع به ویژه برای وبسایت‌های پر بازدید که برای نمایش صفحه خود به کاربر از اطلاعات پایگاه داده استفاده می‌کنند مفید است. در صورتی که مشتاق کسب اطلاعات درباره سئو سایت هستید با کارشناسان پونه مدیا تماس بگیرید، مشاورین ما با کمال میل اطلاعاتی کامل در زمینه قیمت سئو و جزئیات آن در اختیار شما قرار خواهند داد.

چگونه می توان کش گوگل را کنترل کرد که سایت ما را چگونه کش کرده است؟

به راحتی و با چند روش ساده می‌توانید کش گوگل را که بر سایت تاثیر گذاشته تنظیم و کنترل کنید. از مواردی که نباید در کش گوگل ذخیره شوند می‌توانیم به تبلیغات، صفحات فرود با کلیک (PPC)، اسناد داخلی و سایر محتوای حساس صفحه اشاره کنیم. اگر به این نتیجه رسیده‌اید که باید کش گوگل را پاک کنید، می‌توانید طبق مراحل زیر پیش بروید:

درخواست حذف کش گوگل
اگر وب سایت شما حذف شده است اما هنوز در نتایج جستجو یا نمای پنهان گوگل موجود است، باید آن را به صورت دستی حذف کنید. ابتدا باید وبسایت خود را در Google Search Console تأیید کنید، سپس درخواست حذف کش گوگل را ارسال نمایید. پس از تأیید، گوگل کش وب سایت شما را از پایگاه داده خود حذف می‌کند.

دستورالعمل Noarchive
برای جلوگیری از فهرست بندی و ذخیره صفحات خاص توسط گوگل، می‌توانید از طریق دستورالعمل noarchive اقدام کنید. اگرچه این عملکرد به طور خاص به حذف کش گوگل از نتایج جستجو کمک نمی‌کند، اما به موتورهای جستجو می‌گوید که نباید صفحه خاصی را فهرست بندی یا ذخیره کنند.

به‌کارگیری ابزار حذف کش گوگل
از ابزار حذف کش گوگل برای حذف دائمی وب سایت‌های ذخیره شده در نتایج جستجو استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید محتوای حساس را از وب سایت خود حذف کنید، این گزینه به شما کمک می‌کند.

چگونه می توان کش گوگل را کنترل کرد که سایت ما را چگونه کش کرده است؟ 

اهمیت کش گوگل در سئو چیست؟

درک نحوه عملکرد موتورهای جستجوی گوگل و نمایه سازها بخش مهمی از دستیابی به سئو حرفه‌ای برای یک سایت است. گوگل کش یکی از عناصری است که اغلب اوقات مورد توجه شرکت‌های سئو قرار نمی‌گیرد. توجه داشته باشید که نسخه متنی کش گوگل برای سئو اهمیت دارد، زیرا یک نسخه کوچک شده از محتوای خالص سایت، بدون عناصر طراحی، فایل‌های رسانه‌ای و سایر موارد را ارائه می‌دهد. با بررسی گوگل کش می‌توانید ایده‌های کلی در خصوص کلمات کلیدی و نمایه کننده‌های محتوا در نظر بگیرید و عناصری که در موتورهای جستجو بی‌تاثیر هستند را شناسایی کرده و حذف کنید؛ این کار باعث افزایش سرعت سایت شما می‌شود و تاثیر سرعت سایت در سئو به طور مستقیم در تجربه کاربری تاثیر می‌گذارد. همچنین اگر متن ذخیره شده صفحه در کش گوگل حاوی محتوای با کیفیت نباشد و از کلمات کلیدی مناسب در محتوای متنی استفاده نشده باشد، نمایه سازها ارتباط کافی برای اولویت دادن به صفحه را پیدا نمی‌کنند.
همان طور که پیش از این اشاره کردیم، کش گوگل به طور مستقیم کاری برای سئو نمی‌کند، اما عملکرد ذخیره‌سازی و مشاهده رندرینگ به شما کمک می‌کنند تا دریابید که گوگل هر چند وقت یکبار صفحه شما را ذخیره می‌کند و به شما نشان می‌دهد آخرین باری که کراولر از سایت شما بازدید کرده، صفحه سایت شما چگونه بوده است. با توجه به اینکه محتوای سایت نقش مهمی در سئو ایفا می‌کند، کش گوگل برای وب سایت‌هایی که به طور مداوم به‌روز می‌شوند ممکن است مشکل ساز شود. اگر کش گوگل کمتر از خود وب سایت به‌روز شود، ممکن است کاربران به‌روزترین محتوای وبسایت را مشاهده نکنند. برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید از متا تگ‌ها استفاده کنید. همچنین متا تگ‌هایی وجود دارد که به شما امکان را می‌دهد تا میزان تغییر محتوای سایت را مشخص کنید، بنابراین کراولرها بیشتر از صفحه بازدید می‌کنند.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با کش گوگل و نقش آن در سئو یا نیاز به مشاوره سئو با کارشناسان ما در رسانه پونه تماس بگیرید. گروه مشاوران ما به شما کمک می کنند تا ضمن اطلاع از قیمت سئو با دریافت خدمات سئو حرفه ای رتبه صفحات وب سایت تان را در گوگل ارتقا دهید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

بودجه خزش چیست؟

امتیازی ثبت نشده است.