با ما در ارتباط باشید: 0314566
مزایا و اهمیت دیجیتال مارکتینگ چیست؟ فراتر از تکنیک های دیگر

از ده سال گذشته تا به امروز، مردم زیادی اطلاعات مورد نیاز خود را به صورت آنلاین دریافت می‌کنند. بنابراین دیجیتال مارکتینگ بهترین روش برای ارتباط با مشتریان هدف کسب و کارها است. دیجیتال مارکتینگ با روش‌های متنوع خود هم به نفع بازاریابان عمل می‌کند و هم به نفع مصرف کنندگان. در این مطلب قصد داریم نگاهی به مزایا و اهمیت دیجیتال مارکتینگ بیندازیم و به درک بهتری از این تخصص دست پیدا کنیم.

مزایای دیجیتال مارکتینگ

این تکنیک بازاریابی حتما مزایای بی شماری دارد که تا این اندازه مورد استقبال قرار گرفته است. اجازه بدهید نگاهی به برخی از این مزیت ها بیندازیم.

مزایای دیجیتال مارکتینگ

رشد بیشتر مشاغل کوچک
اهمیت دیجیتال مارکتینگ برای مشاغل کوچک این است که می‌توانید روش بازاریابی خود را با توجه به بودجه خود انتخاب کرده و با هزینه کمتر به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید. در ده سال گذشته فروش محصولات و خدمات برای مشاغل کوچک با چالش همراه بود، زیرا آنها مجبور بودند برای معرفی خود به جوامع بزرگتر هزینه بیشتری بکنند و باز هم تضمینی برای موفقیت آنها وجود نداشت.

نرخ تبدیل بالاتر
کسب و کارهایی که از دیجیتال مارکتینگ استفاده می‌کنند قادرند درصد بازدیدکنندگانی را که به مصرف کننده تبدیل می‌شوند در یک بازه زمانی مشخص اندازه‌گیری کنند. سئو، بازاریابی شبکه های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ روش‌هایی هستند که نرخ تبدیل بالایی دارند، زیرا می‌توانند برای ارتباط با مصرف کننده یک کانال ارتباطی سریع و موثر ایجاد کنند. ممکن است ترافیکی که در وبسایت خود دریافت می‌کنید همیشه نتیجه‌بخش نباشد، بنابراین دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را می‌دهد که تنها با افرادی که نیاز به خدمات شما دارند تماس بگیرید و در نتیجه خدمات بهتری را به آنها ارائه دهید.

مزایای دیجیتال مارکتینگ 

دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی مقرون به صرفه
یک کسب و کار کوچک پیش از اینکه شروع به کسب سود کند، باید در منابع خود صرفه جویی کند. دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را می‌دهد که به طور همزمان و با بودجه خود با بسیاری از مشتریان ارتباط برقرار کنید. شما می‌توانید براساس بودجه خود از استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید. توجه داشته باشید اگر بودجه شما محدود است، باید به سرعت مخاطبان خود را هدف قرار دهید و زمان را از دست ندهید.

گسترش مخاطب
مهمترین مزایای دیجیتال مارکتینگ این است که می‌توانید مخاطبان خود را به حداکثر برسانید. با استفاده از بازاریابی سنتی، شما محدود به منطقه و جوامع کوچکی از مخاطبان خود هستید، زیرا رسانه‌های چاپی شما را محدود به مکان‌ها و بازارهای خاصی می‌کنند. توجه داشته باشید که با افزایش روزافزون استفاده از گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و تبلت‌ها شانس بیشتری وجود دارد که مخاطبان شما وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، اینستاگرام و غیره بگذرانند، یعنی دقیقا فضاهایی که می‌توانید برای ایجاد تعامل بیشتر با مخاطبان خود تبلیغات کسب و کارتان را منتشر کنید.

مزایای دیجیتال مارکتینگ 

اهمیت دیجیتال مارکتینگ

علاوه بر مزایای بسیار زیاد، دیجیتال مارکتینگ در رشد و توسعه کسب و کارها ضروری است و اهمیت زیادی هم دارد. بنا به دلایل مختلفی مانند آن چه در ادامه نام می بریم، دیجیتال مارکتینگ بسیار اهمیت دارد.

حل مشکلات مشتریان
با دیجیتال مارکتینگ همیشه می‌توانید راه‌حل‌های مشکلات مشتریان را پیشنهاد دهید و حتی با دسترسی مستقیم به چت، آنها را با محصولات مورد نیازشان آشنا کنید. وبسایت و صفحه رسانه‌های اجتماعی شما به راحتی می‌تواند به مکانی تبدیل شود که در آن مصرف کننده می‌تواند سوالات خود را بپرسد، پیشنهادات مد نظرش را به شما ارائه دهد و از این رو ارتباط خود را با شما در سطح مثبتی قرار دهد.

افزایش اعتماد به نام تجاری شما
وجود نام تجاری و خدمات شما در چندین سیستم عامل به مشتریان این امکان را می‌دهد تا خدمات شما را بر اساس سطح تجربه خود رتبه بندی کنند. یک نظر مثبت و مطلوب که توسط مشتری راضی ثبت می‌شود باعث جذب مشتریان جدید می‌شود. این موضوع، به نوبه خود، منجر به ایجاد تصویر قوی از نام تجاری شما در ذهن مصرف کنندگان جدید می‌شود که در نهایت باعث افزایش نرخ تبدیل شما می‌گردد.

اهمیت دیجیتال مارکتینگ 

اندازه‌گیری موفقیت بازاریابی
ردیابی موفقیت از طریق بازاریابی سنتی بسیار دشوار است، اما با استفاده از روش‌ها و استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ، هر مرحله از موفقیت قابل اندازه‌گیری است. شما از این طریق می‌توانید تاکتیک‌هایی را انتخاب کنید که بهترین نتایج را در بر داشته باشند. با اندازه‌گیری میزان موفقیت در مقدار زمان مشخص، شما به راحتی می‌توانید در کمپین‌های خود تغییرات لازم را ایجاد کنید تا به موفقیت بیشتری دست پیدا کنید.

امکان تغییرات در روش‌های مورد استفاده
یکی از بزرگترین مزایای دیجیتال مارکتینگ این است که می‌توانید به سرعت تغییر ایجاد کنید و این ویژگی منحصر به دیجیتال مارکتینگ است. در روش‌های سنتی، برای مثال، هنگامی که آگهی‌های تبلیغاتی یا بیلبورد شما بالا آمد، دیگر نمی‌توانید تبلیغ را تا پایان کمپین خود تغییر دهید. با توجه به هزینه‌ فراوانی که صرف تبلیغات محیطی این چنینی می‌شود، دیگر شما برای دستیابی به نتیجه دلخواه و مناسب قادر به ایجاد تغییرات نخواهید بود. هنگامی که در بازاریابی آنلاین سرمایه گذاری می‌کنید، این قدرت را دارید که هر زمان که احساس کردید تغییرات لازم است می‌توانید دست به کار شوید. شما می‌توانید کمپین‌های PPC را به‌روز کنید، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی را تغییر دهید، کمپین‌های سئو را بهینه کنید و مطالب و محتوای سایت خود را در صورت نیاز به‌روز کنید.

اهمیت دیجیتال مارکتینگ 

کلام آخر درباره مزایا و اهمیت دیجیتال مارکتینگ

در حال حاضر آینده دیجیتال مارکتینگ بسیار روشن به نظر می‌رسد. قبلا شرکت‌‌ها با استراتژی‌های بازاریابی یکدیگر رقابت می‌کردند، اما اکنون تمرکز بر روی مبارزه با کل کسب و کارهای موجود در اینترنت است. زنده ماندن در چنین رقابتی تنها در صورتی امکان پذیر است که بتوانید یک استراتژی بازاریابی طراحی کنید که منحصر به فرد بودن محصولات و خدماتتان را نشان دهد و به مشتریان دلیلی برای انتخاب شما از میان هزاران شرکت مشابه ارائه دهد.
برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره دیجیتال مارکتینگ برای برند خود با ما در پونه مدیا تماس حاصل فرمایید.

5 از 5