با ما در ارتباط باشید: 0314566
Keyword Stuffing چیست؟ چرا تکرار کلمه کلیدی اشتباه است؟

Keyword Stuffing که به آن بمباران کلمات کلیدی هم می گویند تا چند سال پیش یک روش رایج برای معرفی کلمه کلیدی به ربات های گوگل بود، در این روش یک کلمه و یا یک عبارت را در متن صفحه، عنوان، لینک های داخلی، تگ Alt تصاویر و توضیحات متا تکرار می کردند و به این صورت شانس بهبود جایگاه آن صفحه را در صفحه نتایج را بالا می بردند. این روش تا چند سال پیش بسیار کارآمد بود و Extension یا همان افزونه ها یا سایر ابزارهای آنالیز سئو سایت مانند yoast به ما نشان می داد که این کار کاملا منطقی است. ولی از زمانی که گوگل الگوریتم های خود را به روز رسانی کرد استفاده از کلمات کلیدی نه تنها کاربرد خود را از دست داد بلکه استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی اسپم تشخیص داده می شود. برای آشنایی بیشتر با الگوریتم گوگل می توانید مطالب زیر را مطالعه کنید: 

داستان تکرار کلمه کلیدی از چه زمانی شروع شد؟

موتور های جستجو در سالهای اول فعالیت خود تا حد زیادی ساده بودند و به صورت دقیق نمی توانستند ارتباط معنایی بین کلمات را پیدا کنند و به اینصورت توانایی درک معنی و مفهوم یک پاراگراف و شاید یک صفحه را نداشته اند. نحوه ی کار آن ها به این صورت بود که تعداد کلمات تکرار شده را با هم مقایسه می کردند و پر استفاده ترین کلمه را به عنوان موضوع صفحه در نظر می گرفتند و جایگاه صفحه را بر اساس آن مشخص می کردند.
در چنین شرایطی برای کسب جایگاه بهتر در صفحه نتایج کافی بود شما در استفاده از کلمات کلیدی زیاده روی کنید، به همین دلیل گوگل بعد از مدتی الگوریتم Rank brain و الگوریتم مرغ مگس خوار را معرفی کرد و این الگوریتم ها شروع به تشخیص موضوع و مفهوم صفحات شدند و از طرفی تکرار کلمات کلیدی یا keyword stuffing را به عنوان نمونه های اسپم معرفی کردند که جریمه گوگل شامل حال این صفحه ها خواهد شد.

تکرار کلمات کلیدی در سئو

مواردی که توسط گوگل keyword stuffing تشخیص داده می شود

  • لیست شماره تلفن ها و یا هرگونه شماره هایی که بدون هیچ توضیحاتی در یک صفحه قرار گرفته باشند.
  • صفحاتی که اسم شهر ها و مناطق مختلف را لیست کرده باشند.
  • تکرار کردن بیش از حد کلمه یا یک عبارت طوری که غیر طبیعی به چشم بیاید.

البته توجه داشته باشید که شما هنوز هم بری رساندن موضوع محتوا نیاز به استفاده از کلمات کلیدی دارید اما چگالی کلمات کلیدی باید مقدار مشخصی باشد به طوری که نه زیاد استفاده شده باشد نه خیلی کم. در ادامه ی این مطلب نمونه های تکرار کلمه کلیدی که را به همراه مثال با هم بررسی می کنیم، پس با ما همراه باشید تا این اشتباهات رایج را تکرار نکنید، چرا که ممکن است این موضوع به قیمت از دست رفتن جایگاه شما در رتبه بندی گوگل تمام شود.

keyword stuffing در عنوان مطلب و صفحه

استفاده از کلمات کلیدی در عنوان مطلب نه تنها برای موتور های جستجو، بلکه برای مخاطبین و بازدیدکنندگان نیز آزار دهنده است و اصلا ظاهر درست و حرفه ای ندارد. همانطور که در تصویر زیر می بینید در این روش فرد مورد نظر سعی دارد با استفاده از کلمات مشابه و هم معنی شانس خود را در پیدا کردن جایگاه بهتر بالا ببرد.
پیشنهاد پونه مدیا به شما این است که عنوان صفحه خود را خلاقانه انتخاب کنید و سعی داشته باشید که این عنوان مشابه هیچ کدام از مطالبتان نباشد و به عبارتی ساده تر: "عنوان صفحه باید کوتاه شده ی موضوع آن باشد و فقط متعلق به آن صفحه باشد."

 تکرار کلمات کلیدی در عنوان صفحه

استفاده بی رویه از کلمات کلیدی در متا دسکریپشن

یکی از روش هایی که از آن به اشتباه به عنوان یک روش بالا بردن بهبود سایت استفاده می شود استفاده بیش از حد عبارت یا کلمه کلیدی در قسمت توضیحات متا است. این در حالی است که استفاده بیش از حد از کلمات یکسان در توضیحات متا باعث می شود که ربات های گوگل سایت شما را اسپم تشخیص دهند.
شما می توانید متا دسکریپشن را به صورت یک خلاصه 160-300 کاراکتری از مطلب خود بنویسید، به طوری که منطقی و قابل درک باشد.
تکرار کلمات کلیدی در توضیحات متا

تکرار کردن بیش از حد یک عبارت در صفحه

یکی از رایج ترین روش های keyword stuffing استفاده از کلمات تکراری در مقاله یا صفحه مورد نظر است. که در برخی سایت ها مشاهده می شود که عبارت مشخصی را در همه محتوای یک صفحه یا در همه صفحات سایت به آدرس مورد نظر خود لینک کرده اند. در این روش معمولا از اسکریپت هایی استفاده میشود که عبارت مورد نظر را شناسایی کرده و بصورت اتوماتیک به صفحه هدف لینک می کنندبهتر است در جریان باشید این روش نیز از نمونه های keyword stuffing است و تاثیر منفی زیادی بر سئو سایت شما خواهد داشت.

 تکرار کلمات کلیدی در متن محتوا

یکی دیگر مواردی که به عنوان تکرارِ اشتباه در نظر گرفته میشود استفاده از آدرسها و نام شهر ها و مکان برای بالا بردن رتبه صفحه است که این روش هم دیگر پاسخ گو نیست و به عنوان اسپم توسط ربات های خزنده شناسایی می شود.

به جای بمباران کلمات کلیدی از چه روشی باید استفاده کرد؟

از آنجایی که گوگل هر روزه در حال ارتقاء و آپدیت کردن الگوریتم خودش است، شما باید مفهوم دقیق و منظور خود را با استفاده از مفهوم کلیدی برسانید تا جایگاه خود را در صفحه نتایج گوگل پیدا کنید. روش های موثری که برای انجام این کار وجود دارند عبارتند از:

  • استفاده از ترجمه انگلیسی کلمه مورد نظر
  • استفاده از کلمات مترادف و هم معنی
  • استفاده از توصیفات و توضیحات مفید و قابل درک که منظور شما را به درستی منتقل می کند.
  • لینک سازی های خلاقانه و مرتبط با موضوع اصلی صفحه 
  • صحبت کردن در مورد کلمات کلیدی با استفاده از موضوع های مشابهی که ارتباط مستقیمی با آن دارند.

تکنیک های بالا در نوشتن محتوا به شما کمک می کنند که بتوانید منظور خود را به طرز صحیح به گوگل برسانید و از طرفی مطلب خود را برای مخاطب بهینه تر کنید تا او هم از استفاده از این مطلب لذت ببرد. ولی نوشتن چنین محتوایی باید با آگاهی کامل و درست انجام شود.

نکته ای که شما باید درک کنید این است که گوگل و همه ی الگوریتم های آن یک هدف دارند اینکه شما بدون هیچ تقلبی بتوانید نیاز مخاطبان را از مراجعه به سایتتان برطرف کنید.

جریمه ی استفاده از کلمات کلیدی چیست؟

شاید تا اینجای کار این سوال به ذهن شما رسیده باشد که با این همه محدودیت چطور باید منظور خود را به گوگل برسانم؟ آیا تعداد خاصی کلمه کلیدی باید در مطلب خود استفاده کنم؟
خلاصه کلام جواب همه این سوالات به یک مورد ختم می شود و آن این است که: "بعد از آماده سازی مطلب فقط کافیست که آنرا یک بار بخوانید و از خودتان بپرسید آیا این مطلب ارزش مطالعه را داشته است یا خیر" اگر شما در جواب این سوال مقاله خود را به صورت صادقانه ارزیابی کردید، پس گوگل هم همین کار را خواهد کرد. راه های جلوگیری از اسپم شدن صفحه این است که:

  • از کلمات کلیدی به صورت مدیریت شده استفاده کنید.
  • متن را با ادبیات خود بنویسد، این روش باعث می شود که شما یک محتوای دسته اول داشته باشید.
  • بعد از نوشتن، تعداد دفعاتی که از کلمه کلیدی استفاده کردید را مشخص کنید و ببینید نسبت به تعداد کل کلمات متناسب است یا خیر. 

امیدوارم که از این مطلب لذت برده باشید. اگر در این زمینه تجارب متفاوتی دارید یا سوالی برایتان پیش آمده خوشحال می شویم که ما و سایر دوستان خواننده این متن را از نظرات خود با خبر کنید.

امتیازی ثبت نشده است.