با ما در ارتباط باشید: 0314566
آینده شغلی دیجیتال مارکتینگ

شاید سال ها پیش هیچ کس تصور نمی کرد که بیل گیتس به عنوان یکی از مشهورترین انسان های تاریخ در مورد کسب و کارهای سنتی این گونه صحبت کند: «اگر کسب و کار شما در اینترنت حضور ندارد، خیلی زود از صحنه روزگار حذف خواهید شد.» اما با شیوع ویروس کرونا و بسته شدن کسب و کارهای حضوری، مشخص شد که آینده شغلی دیجیتال مارکتینگ بسیار روشن تر از چیزی است که تصور می کنیم.

آینده شغلی دیجیتال مارکتینگ

این روزها بسیاری از کسب و کارها در اینترنت هم فعالیت دارند و این موضوع باعث افزایش رشد کسب و کارها در زمینه های مختلف شده است. در این زمان بهترین راهکار برای کسب درآمد، دستیابی به دانش دیجیتال مارکتینگ و متخصص شدن در یکی از حوزه های مختلف این علم است.

آینده دیجیتال مارکتینگ در ایران

تحقیقات نشان می‌دهد ایرانی‌ها روزانه چیزی حدود ۳ ساعت را در اینترنت سپری می‌کنند. مردم از اینترنت برای همه چیز استفاده می‌کنند، سفارش خواربار و غذا، رزرو بلیط سینما، پیدا کردن خانه برای خرید و اجاره و سرگرم کردن خود. در نتیجه تقاضا برای دیجیتال مارکتینگ به طور تصاعدی در حال افزایش است. روند استخدام شرکت‌های مختلف نشان دهنده نیاز روزافزون به استخدام متخصصان در دیجیتال مارکتینگ است.

آینده دیجیتال مارکتینگ در ایران

شغل های زیادی در زمینه دیجیتال مارکتینگ وجود دارند که در سال های اخیر شاهد گسترش آن ها بوده ایم. دلیل این موضوع هم لزوم استفاده کسب و کارها از فضای مجازی بوده است. تا قبل از سال 1398 و ورود ویروس کرونا به کشور ایران، بسیاری از مردم تصور نمی کردند که بتوانند از دیجیتال مارکتینگ درآمد کسب کنند. چون هنوز بسیاری از کسب و کارها به صورت سنتی اجرا می شدند و کمتر کسب و کاری را می توانستیم پیدا کنیم که با این کیفیت و قدرت، هم به صورت اینترنتی و هم به صورت حضوری یا فقط به صورت اینترنتی فعالیت کند.

با ورود کرونا به ایران، بسیاری از کسب و کارها برای افزایش درآمد و رفع نیازهای مردم ملزم به استفاده از اینترنت شدند. این اتفاق باعث شد که کسب و کارهای اینترنتی برای دستیابی به موفقیت و درآمد بیشتر، با همدیگر رقابت کنند. گاهی این رقابت موثر واقع می شد و برخی از کسب و کارها به نتیجه مطلوبی می رسیدند. گاهی نیز این رقابت ها هیچ تاثیری بر روی موفقیت کسب و کارها نداشتند.

در این زمان بود که افراد احساس نیاز به دریافت خدمات تخصصی برای رشد کسب و کارهای خودشان را پیدا کردند. دیجیتال مارکتینگ علمی است که برای ارائه راهکارها و ایده های مختلف برای دستیابی به موفقیت در فضای اینترنت خدمات ارائه می کند.

آینده دیجیتال مارکتینگ در ایران

خدمات ارائه شده توسط این علم بسیار متنوع است و قطعا بخش های مختلفی از کسب و کارهای اینترنتی را پوشش می دهد.

در حال حاضر، از جمله شغل های دیجیتال مارکتینگ پردرآمد شغل مدیر دیجیتال مارکتینگ، کارشناس SEO و کارشناس تولید محتواست. دیر یا زود حوزه های مختلف دیجیتال مارکتینگ نیز اهمیت بسیار زیادی پیدا می کنند و به عنوان شغل های مطرح دیجیتال مارکتینگ شناخته می شوند. بنابراین، از این جنبه می توان گفت که آینده شغلی دیجیتال مارکتینگ بسیار روشن است و می توان در آینده نیز از این شغل کسب درآمد کرد.

از طرف دیگر باید در مورد آینده شغلی دیجیتال مارکتینگ، این موضوع را بیان کرد که اکثر مردم به واسطه شرایط شغلی که دارند، قادر به مراجعه به فروشگاه های مختلف و خرید محصولات مورد نظرشان به صورت حضوری نیستند. این موضوع باعث شده تا مشتریان به سراغ کسب و کارهای اینترنتی بروند و هر آن چیزی که نیاز دارند را بخرند. بخش زیادی از وقت مردم دنیا به جست و جو در اینترنت می گذرد. چه بهتر که بتوان در این فضای پربازده، یک شغل راه اندازی کرد و از آن درآمد خوبی داشت.

بنابراین، اگر بخواهیم به صورت جمع بندی در مورد آینده شغلی دیجیتال مارکتینگ در کشور ایران بگوییم، باید بگوییم که آینده شغلی دیجیتال مارکتینگ کاملا روشن است. اگر در مسیر یادگیری دیجیتال مارکتینگ هستید، راه درستی را در پیش گرفته اید و قطعا آینده شغلی خوبی خواهید داشت. اما فراموش نکنید که همه چیز به شما بستگی دارد. اگر تخصص خوبی در زمینه دیجیتال مارکتینگ پیدا نکنید، نمی توانید در این حوزه نیز فعالیت خوبی داشته باشید.

 اگر می خواهید آینده شغلی خوبی در بازاریابی دیجیتال داشته باشید، باید به سراغ یادگیری چند حرفه و زیرمجموعه مختلف از دیجیتال مارکتینگ باشید. به طور مثال:

در این زمینه ها اطلاعات و تجربه کافی کسب کنید تا در آینده بتوانید روی رزومه کاری خودتان مانور بدهید. هر چقدر رزومه قوی تری داشته باشید و مهارت های بیشتری را در این حوزه یاد گرفته باشید، آینده شغلی درخشان تری خواهید داشت. حتی ممکن است در آینده بتوانید یک کسب و کار مخصوص به خودتان را راه اندازی کنید.

آینده دیجیتال مارکتینگ در خارج از کشور

اگرچه نمی توان به طور کامل در مورد اینکه در کدام از کشورها بیشتر از دیجیتال مارکتینگ استفاده می شود، صحبت کرد، اما می توان گفت که دیجیتال مارکتینگ یک علم جهانی است که روز به روز در حال پیشرفت است. واقعیت این است که برای دستیابی به درآمد فوق العاده با کمک دیجیتال مارکتینگ در خارج از کشور، باید حتما علم جدید و به روزی داشته باشید و حداقل در یک حوزه متخصص شوید.

هر یک از کشورها در زمینه های مختلفی در دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنند. بدیهی است که زمانی می توانید در خارج از کشور به درآمد خوبی برسید و در یک حوزه از دیجیتال مارکتینگ پیروز شوید که بتوانید از دیگر رقبای خودتان پیشی بگیرید.

پس همه چیز به شما بستگی دارد. اگر از همین حالا تلاش کنید و در بخش های مختلف دیجیتال مارکتینگ فعالیت کنید، به راحتی می توانید رشد کنید و آینده شغلی خوبی داشته باشید.

قطعا آینده شغلی دیجیتال مارکتینگ در خارج از کشور نیز به اندازه کشور ایران (و حتی شاید بیشتر از ایران) روشن است. شما به عنوان یک مدیر دیجیتال مارکتینگ، کارشناس دیجیتال مارکتینگ یا هر موقعیت شغلی دیگری که در ارتباط با دیجیتال مارکتینگ باشد، می توانید بهترین حقوق و مزایا را داشته باشید و هر روز پیشرفت کنید.

این فرصت استثنائی را از دست ندهید و آموزش دیجیتال مارکتینگ را از همین حالا شروع کنید. اگر برای شروع مسیر مردد هستید یا نمی دانید چطور باید قدم در مسیر بگذارید، پونه مدیا به شما کمک می کند. با ما تماس بگیرید.

5 از 5