با ما در ارتباط باشید: 0314566
آیا تبلیغات کلیکی بر سئو سایت تاثیر گذار است

تبلیغات کلیکی (PPC) یکی از تاثیرگذارترین روش‌های بازاریابی دیجیتال هستند. اگر استراتژی مناسبی برای استفاده از تبلیغات کلیکی داشته باشید، در مدت زمان کوتاهی می‌توانید تاثیرات شگفت انگیز آن را مشاهده کنید. از طرفی می‌دانید که برای جذب مشتریان در اینترنت باید روی سئو هم سرمایه گذاری کنید.

کشف ارتباط ظریف بین PPC و SEO قطعا برای طراحی استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ شما جذاب خواهد بود. در این مقاله از پونه مدیا می‌خواهیم درباره ارتباط PPC و SEO صحبت کنیم. ببینیم چه راز بزرگی در این ارتباط پنهان است که می‌تواند سرنوشت کسب و کار شما را تغییر دهد. انتخاب یک شرکت سئو حرفه ای مهم ترین کاری است که برای شروع باید انجام دهید. 

آیا تبلیغات کلیکی بر سئو سایت تاثیر گذار است

تبلیغات کلیکی و سئو با هم چه ارتباطی دارند؟

اگر صاحب کسب و کار آنلاین هستید، احتمالا می‌خواهید از تمام ابزارهای ممکن در دنیای مجازی کمک بگیرید و مشتریان بیشتری جذب کنید. در این میان حتما نام PPC یا همان تبلیغات کلیکی به گوش شما خورده، اما نمی‌دانید این روش تا چه میزان تاثیر گذار است؟ آیا سرمایه گذاری روی تبلیغات کلیکی می‌تواند باعث موفقیت کسب و کار شما شود؟ یا بر عکس تاثیر منفی داشته و کاربران را به کسب و کارهای رقیب جذب خواهد کرد؟

اگر روی PPC سرمایه گذاری کنید پس تکلیف SEO چه می‌شود؟ SEO مهم‌تر است یا PPC؟ پاسخ این است که تبلیغات کلیکی و سئو مکمل عالی برای یکدیگر هستند. هر یک از آن‌ها، نقاط ضعف و قوتی دارند که به خوبی هم‌پوشانی می‌شوند. با شناخت ارتباط PPC و SEO می‌توانید نقاط هم پوشانی را پیدا کنید و با طراحی استراتژی مناسب، گوی سبقت را از سایر رقبا بربایید. برای اطلاعات بیشتر، ادامه مطالب را بخوانید.

تبلیغات کلیکی و سئو با هم چه ارتباطی دارند؟

آیا تبلیغات کلیکی روی سئو تاثیر می گذارد؟

برای پاسخ به این پرسش نمی‌توانیم به بله یا خیر بسنده کنیم بلکه لازم است طیف گسترده‌ای از جواب‌ها را در نظر بگیریم. واقعیت این است که PPC و SEO مکمل یکدیگر هستند و بدیهی است که تاثیراتی بر یکدیگر داشته باشند. البته این تاثیر معمولا به صورت غیرمستقیم است.

سئو می‌تواند نتایج تبلیغات کلیکی را مشاهده کند و بر اساس آن‌ها، بهترین کلمات کلیدی را استخراج نماید. از طرفی تبلیغات کلیکی می‌توانند از تجزیه و تحلیل‌های سئو برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی جهت کمپین‌های تبلیغاتی کمک بگیرند. بنابراین سئوی قدرتمند، تبلیغات کلیکی موفق‌تر را ایجاد می‌کند و تبلیغات کلیکی موفق، سئو را تقویت می‌نمایند. این تاثیرات به استراتژی‌های انسانی ارتباط دارند. یعنی در صورتی می‌توانید این تاثیرات را مشاهده کنید که استراتژی‌های خوبی پیاده کرده باشید.

آیا تبلیغات کلیکی روی سئو تاثیر می گذارد؟

فارغ از استراتژی‌هایی که متخصصان دیجیتال مارکتینگ پیاده سازی می‌کنند، تاثیرات تبلیغات کلیکی بر سئو قابل مشاهده هستند. برای مثال وقتی از تبلیغات کلیکی موتورهای جستجو استفاده می‌کنید، بخش مهمی از لیست نتایج جستجو را به کسب و کار خود اختصاص می‌دهید، حال ممکن است کاربر روی تبلیغ کلیک کند و به لندینگ پیج شما برسد یا اینکه به طور کلی تبلیغ را رد کند و به سایر نتایج جستجو نگاهی بیندازد. اگر در این مرحله، نام کسب و کار شما در جستجوی ارگانیک وجود داشته باشد، قلمرو بیشتری را به خود اختصاص داده‌اید.

ممکن است ناخودآگاه این فکر به ذهن کاربر برسد که نام کسب و کار شما در بخش‌های بیشتری از لیست نتایج دیده شد، پس پاسخ پرسش او نزد شما است و روی لینک سایت کلیک می‌کند. یا اینکه شما در کسب و کار خود حسابی حرفه‌ای هستید و برای همین گوگل نام برند شما را در جاهای مختلف نشان می‌دهد پس روی لینک سایت شما کلیک می‌کند. این فرآیندها در چند ثانیه اتفاق می‌افتند اما می‌توانند به تولید ترافیک طبیعی سایت شما کمک کنند.

بررسی تاثیرات PPC بر SEO محدود به این مورد نیست. در بخش‌های بعدی مثال‌های دیگری نیز ارائه می‌شوند.

چگونه باعث شویم تبلیغات کلیکی روی سئو تاثیر مثبت داشته باشد؟

تا این بخش از مطالب، درباره تاثیرات سئو و تبلیغات کلیکی بر یکدیگر صحبت کردیم. حال پرسش این است: چگونه باعث شویم تبلیغات کلیکی روی سئو تاثیر مثبت داشته باشد؟ این پرسش طلایی برای استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ یا بهینه سازی سئو است. در ادامه توضیح می‌دهیم که چگونه می‌توان از PPC برای تقویت SEO کمک گرفت.

  • ترکیب PPC و SEO با هم: همان طور که در بخش‌های قبلی راجع به مکمل بودن PPC و SEO صحبت کردیم، متوجه شدید ترکیب تبلیغات کلیکی با سئو می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. از آنجایی که تبلیغات کلیکی در زمان کوتاه‌تری (نسبت به سئو) می‌توانند بازخورد کاربران را نشان دهند، همین نکته را برای بهبود سئو به کار ببرید.

ابتدا کمپین تبلیغاتی با استفاده از PPC و با هزینه منطقی، ایجاد کنید. سپس بازخورد کاربران را مشاهده و یادداشت نمایید. ببینید کاربران به کدام کلمات کلیدی بلند یا کوتاه، توجه مثبت نشان داده‌اند. کلمات کلیدی را که از این مجموعه جمع آوری کردید، در زمینه بهبود سئو به کار ببرید. برای مثال بر اساس کلمات کلیدی منتخب تولید محتوا کنید، اسنیپت‌های جذاب‌تر بسازید، در سایت‌هایی که بیشترین ترافیک را به سایت شما هدایت کرده‌اند رپورتاژ بنویسید و... .

همچنین با تحلیل سئوی سایت ببینید در کدام صفحات سایت یا برای کدام محصولات، مشتریان بیشتری جذب کرده‌اید سپس با استفاده از کلمات کلیدی که سئو بهینه داشته‌اند، تبلیغات کلیکی جذاب منتشر نمایید.

چگونه باعث شویم تبلیغات کلیکی روی سئو تاثیر مثبت داشته باشد؟

  • در مواقع بحرانی روی PPC و SEO حساب کنید: ترکیب طلایی PPC و SEO در مواقع بحرانی، بسیار مفید هستند. اگر در هر برهه زمانی کسب و کار شما دچار بحران شده و دارید جایگاه خود را در دنیای واقعی یا مجازی از دست می‌دهید، می‌توانید با کمک سئو و تبلیغات کلیکی در کنار هم، شرایط را مساعدتر کنید.

به این مثال توجه کنید: در سال ۲۰۱۰ وقتی شرکت BP دچار مشکل شد و ناخواسته هزاران بشکه حاوی مواد نفتی در خلیج مکزیک نشت کردند، این موضوع به یکی از بحث‌های داغ در فضای مجازی و واقعی تبدیل شد. این اتفاق ناگوار بر زندگی میلیون‌ها جاندار در دریا و خشکی تاثیر گذاشت و محیط زیست ناحیه را با فاجعه‌ای رو به رو کرد.

بدیهی بود که افراد بسیاری در سراسر دنیا به شرکت نفتی BP نظری منفی داشته باشند. در همین حین، شرکت BP با سرمایه گذاری روی سئو کلمات کلیدی مرتبط با این فاجعه و به راه انداختن کمپین‌های کلیکی مربوط به پاکسازی خلیج مکزیک، سعی کرد اعتبار از دست رفته را بازگرداند. به این ترتیب که وقتی کاربران عبارات مربوط به نشت مواد نفتی در خلیج مکزیک را سرچ می‌کردند، در رده‌های اول نتایج، عملیات پاکسازی اقیانوس توسط شرکت BP را می‌دیدند.

در واقع شرکت BP با کمک تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو (مانند گوگل) و همچنین بهبود سئو، بخش مهمی از لیست نتایج جستجو را از آن خود کرد و اذهان عمومی را به سمت فعالیت‌های مثبت (پاکسازی خلیج مکزیک) برد. شما هم می‌توانید در چنین مواقعی، این استراتژی را به کار ببرید. همچنین اگر در رابطه با فروش بعضی محصولات و خدمات شکست خورده‌اید، استراتژی مذکور کارآمد خواهد بود.

  • از بازخوردهای PPC برای کشف بازار هدف کمک بگیرید: تبلیغات کلیکی می‌توانند در زمان کوتاهی به شما نشان دهند کدام محصولات برای کاربران جذاب‌تر است، کدام جملات برای جذب کاربر مناسب هستند، کاربران کدام سایت‌ها به محصولات شما علاقه بیشتری نشان داده‌اند و ده‌ها اطلاعات مفید دیگر. بازخوردهای حاصل از تبلیغات کلیکی را جمع آوری کنید و برای طراحی جدید استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ به کار ببرید.

تاثیرات غیر مستقیم تبلیغات کلیکی روی سئو

حدس می‌زنیم تا این بخش از مطالب، متوجه شده‌اید تاثیر غیر مستقیم تبلیغات کلیکی روی سئو چیست. کما اینکه چندین بار اشاره کردیم اساسا تاثیرات PPC بر SEO غیر مستقیم هستند. برای جمع بندی و دسته بندی کلی تاثیرات غیر مستقیم تبلیغات کلیکی روی سئو به موارد زیر توجه فرمایید:

  • تبلیغات کلیکی می‌توانند قلمرو گسترده‌تری را در لیست نتایج جستجو، به برند شما اختصاص دهند. بنابراین در کنار سئوی قوی، می‌توان انتظار داشت بخش بزرگتری از ظاهر لیست نتایج جستجو در زمینه کلمات کلیدی مرتبط، از آن برند شما شود و کاربر را برای کلیک کردن روی لینک سایت ترغیب کند. بنابراین ترافیک طبیعی سایت افزایش پیدا خواهد کرد.
  • تبلیغات کلیکی در معرفی برند شما موثر هستند. وقتی کاربران برای کلمات کلیدی مرتبط، نام کسب و کار شما را در جای مناسب مشاهده کنند، حتی اگر به تبلیغات بی‌اعتنا باشند، در گوشه ذهن خود نام برند شما را حفظ می‌کنند. همین آگاهی، نهایتا می‌تواند به جذب مشتریان و مخاطبان بیشتر ختم شود.
  • تبلیغات کلیکی می‌توانند در بهبود سئوی محلی مفید باشند. اگر از تبلیغات کلیکی برای بهبود سئو محلی استفاده کنید، نتایج شگفت انگیزی را مشاهده خواهید کرد. می‌دانیم امروزه اغلب کاربران، با استفاده از گوشی همراه در گوگل (یا سایر موتورهای جستجو) سرچ می‌کنند. وقتی کاربری در جستجوی کالا یا خدمات خاص در محدود جغرافیایی خود است و با تبلیغ کسب و کار شما مواجه می‌شود، این نکته را به خاطر می‌سپرد. از طرفی بخش بزرگی از صفحه گوشی با تبلیغ شما یا بیزینس کارت گوگل شما پر شده و به او یادآوری می‌کند شما کجا هستید و چه محصولاتی ارائه می‌دهید. می‌توان انتظار داشت پس از چنین فرآیندی، کار برای سئوی محلی سایت آسان‌تر شود.

پونه مدیا به شما کمک می کند تا تبلیغات کلیکی و سئو بهتری را تجربه کنید

حال می‌دانیم PPC به طور غیرمستقیم بر SEO تاثیر دارد. با سرمایه گذاری روی تبلیغات کلیکی و سئو، در دیجیتال مارکتینگ موفق‌تر هستید چرا که کمپین‌های تبلیغاتی و سئو منسجم‌تری دارید. پونه مدیا با سابقه درخشان در این زمینه‌، آماده ارائه خدمات به شما است.

5 از 5